Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1410
Hvordan starter man inkasso mot ett selskap?

Om det finnes tips om noen som er ekstra slitsomme tas det imot isteden for noen med respektert renome.

Er i en situasjon hvor jeg gir fra meg hele posten fra en freelance salgsjobb mot at de kjører på.
Den enkleste løsningen vil være å bruk "Privat Inkasso" feks https://hjelp.conta.no/
Hvis du har litt bekjentskaper kan du selvfølgelig bruke mennesker som jobber med innkrevning/torpedo virksomhet, men da roter du deg fort inn i salaten!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hør, ring et inkassobyrå. Det er veldig strenge regler i Norge for inkassovirksomhet. Du kan ikke leie en bounty hunter med halve kamera-teamet til Discovery i ryggen. Ring et byrå, forklar situasjonen.

Husk at før byrået kan sende inkassokrav, må du sende varsel. Varselet må være i brevform, ref. inkassoloven §6.

Jeg har leid mange inkassotjenester gjennom selskapet jeg jobber for, men så langt har jeg aldri leid en torpedo. Så der har jeg ingen erfaring.
Du kan f.eks bruke Total Inkasso AS eller contando. Begge tar oppdrag fra privatpersoner. Anbefaler total inkasso siden de har no cure no pay
Som privatperson er det enklest å bare bruke namsfogden egentlig.