Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 951
Noen her som har brukt LSD for å kurere en form for avhengighet? Er bare nysgjerrig, syns det er et interessant tema.

Ser bare for meg i framtiden at stoffer som psilocybin kommer til å bli brukt som medisinering mot depresjon, som mange sliter med nå til dags, og MDMA til PTSD. Cannabis mot søvnproblemer..
Tja, vil ikke si det er en direkte kur mot avhengighet, en avhengighet må du ville bryte selv. Vil dog si det er et fint verktøy til å forstå hvorforfor du burde ta kampen. Blir på en måte ekstremversjonen av å "se seg selv i speilet".

Angående depresjoner, kan Psykedelika hjelpe med å gi deg en forståelse av hvorfor du er deprimert og av og til hva du selv kan gjøre for å bli "frisk". Du blir altså ikke automatisk kurert, men havner i en tilstand hvor du får muligheten til å "tenke deg ut av depresjonen". Det samme gjelder angst, dog er det etter egen erfaring, ofte en hardere nøtt å knekke, fordi angst i hovedsak "sitter" i innlærte tankemønstre. Det er altså en lengere jobb å bli kvitt enn
en depresjon .

Når det gjelder MDMA (jeg skiller mellom psykedelika og MDMA) så har jeg kun erfaringer i bruk mot depresjon. For min del er MDMA et lite "smutthull" i depresjonen, som kan brukes til å jobbe med tankene. Gjort riktig har jeg opplevd MDMA som et bra verktøy mot depresjon. Jobber du riktig med tankene, vil ikke den kjemiske depresjonen som MDMA induserer i ettertid, være så vanskelig å komme igjennom.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
T"
Angående depresjoner, kan Psykedelika hjelpe med å gi deg en forståelse av hvorfor du er deprimert og av og til hva du selv kan gjøre for å bli "frisk". Du blir altså ikke automatisk kurert, men havner i en tilstand hvor du får muligheten til å "tenke deg ut av depresjonen". Det samme gjelder angst, dog er det etter egen erfaring, ofte en hardere nøtt å knekke, fordi angst i hovedsak "sitter" i innlærte tankemønstre. Det er altså en lengere jobb å bli kvitt enn
en depresjon .

Når det gjelder MDMA (jeg skiller mellom psykedelika og MDMA) så har jeg kun erfaringer i bruk mot depresjon. For min del er MDMA et lite "smutthull" i depresjonen, som kan brukes til å jobbe med tankene. Gjort riktig har jeg opplevd MDMA som et bra verktøy mot depresjon. Jobber du riktig med tankene, vil ikke den kjemiske depresjonen som MDMA induserer i ettertid, være så vanskelig å komme igjennom.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt om din erfaring med MDMA mot deprisjon? Kanskje noen tips? Får du noe til og sitte etter en tur? Eller er det bare der og da?
Jeg har prøvd det meste for å kvitte meg med avhengighet og gamle tankemønstre og jeg vil si at lsd KAN fungere, den åpner opp for nye måter å forholde seg til seg selv på. Det krever allikevel mye arbeid i ettertid og stor motivasjon.

Hvis du har helsen til det vil jeg anbefale iboga på det sterkeste, dette er det nærmeste man kommer en vidunderkur. Det finnes klinikker i utlandet som har ibogain behandling. Men dette er ikke noe man bare tar uten å vite mye om stoffet på forhånd.