Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4704
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som vet hvorfor Imovane har en så god angstdempende effekt på mange?

Sobril som jeg har resept på er ikke i nærheten av å ha så god angstdempende effekt på meg, som Imovane har.
Synes til og med den angstdempende effekten på Imovane er bedre enn Rivotril (som jeg har god erfaring med.)

Er det mulig å få utskrevet Imovane mot angst? Ettersom Imovane brukes mot innsovning, ville det vært rart å spørre legen om å få prøve det, så hvordan tar jeg det opp med han eventuelt?

Takk for svar!
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må også legge til at de gangene jeg har brukt sobril (maks 20 mg) har jeg blitt så trøtt og sovnet - det gjør jeg ikke med imovane, utrolig nok.
Imovane er et sovemedikament, og brukes ikke mot angst. Grunnen til at det funker så bra, er at det får deg til å slappe av og slippe tankekjøret. Derimot kan du si til legen at du sliter med søvn pga. angst, og få Imovane på resept, og bruke det deretter.
Psykologen min måtte endre begrunnelsen for resepten for at det var ok.. Pga søvnproblemer fororsaket av angst får jeg imovane. Sannheten er at den hjelper meg mot angst alene. Den tar skikkelig tak. Psykologen hevdet mange opplevde det slik
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er benzo og opiatavhengig og får metadon, valium, og imovane og en del c-preparater. Jeg syns den ene imovanen er bedre en tre-fire valium til sammen. Spiser heller to imovane en de fleste andre piller. Andre syns den er verdiløs. Jeg elsket den fra første gang jeg ikke la meg med en gang etter inntak. Skal ta min faste kveldsbøtte m medsiner snart og gleder meg til å slappe av hver kveld. Men sove får jeg ikke av imovane, eller noe annet. Jeg sover sjelden mer en to timer på en gang, og er alltid våken fra 1-3 om natten til metadon og valium kl fem om morgenen. Jeg har riktig nok veldig spesiell effekt av de fleste medikamenter pga jeg er høytfungerende autisisk.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg er benzo og opiatavhengig og får metadon, valium, og imovane og en del c-preparater. Jeg syns den ene imovanen er bedre en tre-fire valium til sammen. Spiser heller to imovane en de fleste andre piller. Andre syns den er verdiløs. Jeg elsket den fra første gang jeg ikke la meg med en gang etter inntak. Skal ta min faste kveldsbøtte m medsiner snart og gleder meg til å slappe av hver kveld. Men sove får jeg ikke av imovane, eller noe annet. Jeg sover sjelden mer en to timer på en gang, og er alltid våken fra 1-3 om natten til metadon og valium kl fem om morgenen. Jeg har riktig nok veldig spesiell effekt av de fleste medikamenter pga jeg er høytfungerende autisisk.

s
Vis hele sitatet...
Enig ang imovane. Den tar godt tak, fort og er deilig, så god at jeg er begynt å like smaken også haha. Får ikke fort toleranse på den heller, et lite opphold er den tilbake med god funk