Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1713
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da er tiden snart inne for å prøve ayahuasca for første gang.

Det eneste jeg er skeptisk til er selve MAO-hemmeren som ayahuasca er blandet med. Har lenge stått på en antidepressiva(mianserin), i starten brukte jeg den kun for søvn, men har stått på den i ca 2 år med daglig bruk. Har nå trappet ned over en god stund, og bruker dem bare 2 ganger uken for søvnens skyld.

Burde jeg la det gå minst 2 uker uten at jeg tar flere mianserin tabletter før jeg hiver meg utpå ayahuascaen? Hvor farlig er det å blande nettopp mianserin med ayahuasca, og hvordan er ayahuasca i forhold til dmt'en man røyker?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fra produktinformasjons heftet om Tolvon (som har virkestoffet mianserin):
Mianserin is extensively metabolised and eliminated via the urine and faeces
within 7-9 days.
Vis hele sitatet...
Mianserin er et såkalt Tetrasyklisk antidepressiva og vil få hallusinogener til å fungere kraftigere. jeg finner ikke mye konkret informasjon på interaksjonen med MAO-hemmere så jeg kan ikke si noe konkret om hvor farlig det er. Men, du skal gi deg ut på en kraftig opplevelse, jeg vil ta advarselen på alvor om å ha kroppen ren for mianserin før du inntar Ayahuasca.

Nå kjenner jeg ikke deg, og man skal være forsiktig å forhåndsdømme, men jeg håper du snakker med legen din om nedtrappingen og avslutningen av mianserin. Ayahuasca er ikke noe magisk mentalt plaster som fikser alt, men det kan hjelpe å få sinnet ditt i det stedet det trenger å være for å få motivasjon til å fikse problemene dine.
Ifølge legemiddelhåndboka ikke noen effekter ved bråseponering. Men det er generelt anbefalt å ikke stå på noen form for antidepressiva om du skal delta på seremoni.

Angående forskjell på ayahuascha og DMT så kommer man til samme "headspace", men ting går mye saktere og kontakt med enteties ofte annerledes (ikke nødvendigvis så "Alien"). Ved ayahuascha er også sjansen mye større for å komme i mørkere landskap (nærmest endel av trippen).
Skal du ta det alene vil jeg advare og vise til egne erfaringer som jeg har beskrevet her https://freak.no/forum/showthread.php?t=291398.

Ikke på noen måte noen mirakelkur som egeneksperimentering, men du kan selvsagt være heldig. Bare vær åpen for at opplevelsen også kan ta deg på senga.
Sist endret av Bearass; 19. desember 2017 kl. 11:30.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
dodecha: Er klar over mianserings klassefisering og virkningsmekanisme. Jeg har ikke erfart at psykedelika's effekt blir kraftigere, selvom det står beskrevet. Jeg finner også lite info om interaksjon med MAO-hemmere, regner med at det aya er blandet med er en MAO-A(?) Men ja, jeg tenker det er lurest å avstå fra mianserinen i minst 2 uker, hvis ikke 3 bare for å være på den sikre siden.
Er klar over dmt's effekter, men av hva jeg har hørt og lest er ayahuasca den ultimate trippen. Jeg har flere titalls psykedeliske opplevelser bak meg, men er klar over at jeg nå snart kommer til å trå inn på et område jeg ikke har vært i nærheten av tidligere.

bearass: Det blir ingen seremoni, det kommer til å foregå her i norge, vi er 5 stykker, da den som har mest erfaring skal trip-sitte oss. Det høres bra ut at ting går litt "saktere" på aya enn vanlig dmt, jeg synes vanlig dmt går veldig raskt, og utrolig intenst(ikke at jeg ikke tror aya ikke kommer til å bli intenst) Men det har for meg vært vanskelig å ta med meg en dmt tripp videre, i motsetning til lsd/sopp. Jeg skal få lest rapporten din.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke erfaring med noe antidepressiva selv så jeg kan si lite om interaksjonen selv, annet enn rapportene om økt intensitet på psykedelika. Det vil absolutt ikke være dumt å vente litt lengre sånn du er helt sikker på at du er ren for det.

Ayahuasca inneholder MAO-hemmere ja, det må ha det ellers er ikke DMT oralt aktivt: Monoamineoksidase vil bryte ned DMT i første metaboliseringssteget før det når synapsene og kan utgjøre effekten sin.

Selv med lite rapporter om interaksjonen med mianserin er MAO-hemmere noe man ikke burde spøke med, du ser ut til å ta det her alvorlig, men jeg føler bare igjen å presisere for eventuelle andre som leser: En kombinasjon med feil medikament/rusmiddel og MAO-hemmer kan ende med døden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det høres bra ut at ting går litt "saktere" på aya enn vanlig dmt, jeg synes vanlig dmt går veldig raskt, og utrolig intenst(ikke at jeg ikke tror aya ikke kommer til å bli intenst) Men det har for meg vært vanskelig å ta med meg en dmt tripp videre, i motsetning til lsd/sopp. Jeg skal få lest rapporten din.
Vis hele sitatet...
Ayahuascha har etter min mye større potensial for helbredelse enn sopp og andre mer tradisjonelle psykedelika (selv om disse også unektelig har potensial).
Vanlig røyking av DMT har etter min mening kun "WOW-faktoren" og minimal potensial for å gi varig endring (dette støtter bl.a strassmanns forskning opp om).

Er nok lurt å ta det sammen med andre erfarne fremfor alene. Som førstegangatripper på et nytt stoff er nok også sjansen lavere for strabasiøs tur. Ayahuascha føles også etter min mening mye mer "virkelig" enn andre psykedelika og kan føles mer som enn transport til en annen dimensjon enn "rus". Lykke til
Jeg syns forberedelsene er viktige. Dietten, kanskje trene regelmessig og meditere kan også hjelpe mye. Godt og gå inn i en sermoni der du har gjort alt du kunne for at det skal bli en så trygg og god opplevelse som mulig. Da har du ingen usikkerhet på om du har forberedt deg nok, som kan gjøre det lettere og gi slipp. Min første sermoni kom jeg ingenplass(3 kopper). Det er noe som skjer med mange. Men andre sermoni klarte jeg og gi slipp og «reisen» startet.
Det og slutte med medisinene tidligst mulig vil kanskje også være med på og forberede deg og føle deg trygg.
Og prøve og ikke ha forventninger, selv om det er lettere sagt en gjort.
Lykke til og ønsker deg en vakker reise