Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7826
Forslag til Serier som kan minne litt om Breaking Bad?. Eller evt The Wire?
Har leita litt på google men kan ikke finne noe. Kun en eldgammel serie.
Tenker mest på serier som kan være på nivå med de to nevnte.
Ingenting kan vel slå Breaking Bad . Men kansje noe i nærheten !?
Jeg syns Prison Break var utrolig bra alle de 3 gangene jeg så gjennom serien
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Forslag til Serier som kan minne litt om Breaking Bad?. Eller evt The Wire?
Har leita litt på google men kan ikke finne noe. Kun en eldgammel serie.
Tenker mest på serier som kan være på nivå med de to nevnte.
Ingenting kan vel slå Breaking Bad . Men kansje noe i nærheten !?
Vis hele sitatet...
Weeds! Omtrent det samme, bare med kvinnelig hovedrolle. Heller nok noe mer mot komedie enn Breaking Bad, men absolutt en bra serie!
We got machetes!
Trådstarter
Har sett alt av Weeds ! Meget bra.
Indeed! Nancy er så utradisjonell og litt bad ass. Må serien være gammel?
Kjør på med Sopranos. Det er jo serien som startet hele greia.
We got machetes!
Trådstarter
Nei må ikke være gammel. Bare no som kan minne litt om The Wire\Breaking bad\weeds etc.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Nei må ikke være gammel. Bare no som kan minne litt om The Wire\Breaking bad\weeds etc.
Vis hele sitatet...
Orange is the new black eller Prison Break
Boardwalk Empire?
Har du sett Oz?

Hvis ikke bør du definitivt gi det en mulighet. Serien henger høyt der oppe blant Breaking Bad, Prison Break og Sopranos. Masse herlige personligheter som i The Wire. Drap, dop og sex, alt som hører til. Utspiller seg i et fengsel.

The Corner fungerer utmerket som en liten maratonkveld med serie. 6 episoder - 1 sesong.
Sist endret av stagg; 9. september 2013 kl. 23:15.
We got machetes!
Trådstarter
Ja. Har sett Oz 2 ganger faktisk
Sons of Anarchy er verdt å sjekke. Det samme er Black Donnellys - litt mindre kjent da det desverre ble kansellert etter første sesong, men veldig kul serie!
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Ja. Har sett Oz 2 ganger faktisk
Vis hele sitatet...
Hva med Corleone (Il Capo dei Capi)?

Italiensk mafiaserie som baserer seg på virkelige hendelser. Jeg likte den godt. Ligger ute med engelske tekster.
Weeds er fantastisk!
Sopranos og the Wire
Ville absolutt anbefalt deg å se Dexter visst du ikke har sett på det allerede.
Min mening er at Breaking Bad er det beste som har vært på TV noensinne, men om du ikke har sett Sopranos må du virkelig gjøre det! Skikkelig bra serie det også.
Sitat av wopah Vis innlegg
Weeds! Omtrent det samme, bare med kvinnelig hovedrolle.
Vis hele sitatet...
Utrolig at folk kan sammenligne Weeds med Breaking Bad.

BB har utrolige skuespillere og en fantastisk story som griper mer og mer for hver episode man ser.
Weeds er en tom, "dum", underholdningsserie med for det meste middelmådige skuespillere. Serien klarer å holde seg bra i de første sesongene før den stuper rett ned og er DYPT preget av at de melker serien for penger.
Det eneste som holder serien oppe etter noen sesonger er Andy og Doug.

Jeg elsket Weeds, men klarte aldri å fullføre serien.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg

Jeg elsket Weeds, men klarte aldri å fullføre serien.
Vis hele sitatet...
Se den siste episoden da ihvertfall... Det trengs.
Twin Peaks da? Første såkalte kvalitetsserie i hvertfall. Ellers Oz, The Sopranos, The Wire, The Shield, Sons of Anarchy, Boardwalk Empire og fler.
Sitat av moret Vis innlegg
Se den siste episoden da ihvertfall... Det trengs.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg skal fullføre, da.

Ikke les med mindre dere har sett hele serien:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Er det verdt å se hva som skjer etter at Nancy blir skutt og ikke dør?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Weeds! Utrolig bra serie.
Ligner litt The Wire og Breaking Bad og med en strekt kvinnelig hovedrolle og mye svart humor.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kanskje jeg skal fullføre, da.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Er det verdt å se hva som skjer etter at Nancy blir skutt og ikke dør?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke absolutt alt. Det blir en del mørkere og tristere serie etter det. Kan være de to siste episodene holder faktisk, der får en en avslutning for alle som har vært med i serien og en slutt som faktisk var ganske fin.
Orange is the new black
Muligens ikke til å sammenligne med Breaking Bad, men du burde sjekke ut disse: Sons of Anarchy, Lost, Prison Break, My Name Is Earl, Game of Thrones, Better of Ted, The Big Bang Theory og Everybody Hates Chris
Seriøst, er det virkelig ingen her som har nevnt Mad Dogs? Den serien ér jo basically Breaking Bad, bare at de prater britisk og det er et annet plot. Men episodeoppbygningene og stemningen er jo tilnærmet den samme som i Breaking Bad.

Så altså, vil du ha noe som ligner på Breaking Bad så er Mad Dogs den eneste andre serien som faktisk ligner skikkelig.
Sitat av gwalskar Vis innlegg
Min mening er at Breaking Bad er det beste som har vært på TV noensinne, men om du ikke har sett Sopranos må du virkelig gjøre det! Skikkelig bra serie det også.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder favorittserie noensinne er jeg veldig svak for Six Feet Under. Om den er å sammenligne med Breaking Bad i stemning er vel tvilsomt, litt annerledes type serie, men det samme mørke, misantropiske synet på verden og menneskeheten.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Seriøst, er det virkelig ingen her som har nevnt Mad Dogs? Den serien ér jo basically Breaking Bad, bare at de prater britisk og det er et annet plot.
Vis hele sitatet...
Haha. Den er som Breaking Bad, bare helt annerledes.

Neida. Jeg skjønner poenget ditt, syntes bare det var en litt morsom måte du hadde skrevet det på. Har aldri hørt om den serien, men høres ut som den burde sjekkes ut.

+1 for Twin Peaks også. En klassiker, og veldig bra inntil noen episoder inn i andre sesong, når ting plutselig begynner å miste mye retning og hele greia blir rar bare for å være rar, og ikke fordi det underbygger temaene, karakterene, plottet eller stemningen på noen som helst måte.
Sist endret av panopticon; 10. september 2013 kl. 23:44.
Virkelig god tv-shows
Fra England:
- Black Mirror (FANTASTISK!!) A mini series in six episodes.
- Luther (med Idriss Elba fra The Wire!)
- Being Human
- Top of the lake
- Utopia

Canada
- Orphan Black

Scandinavia:
Har du sett Bron|Broen? (Men unngå den amerikanske remake, The Bridge, fordi det er veldig dårlig.)

USA
Også fra AMC:
Rubicon! (Den er treg, som The Wire)
Anbefales å sjekke ut "Martina Coles The Take" med Tom Hardy i hovedrollen. En kort serie med fire episoder.

Uansett hva som sies i denne tråden er det ingenting som kan sammenlignes med Breaking Bad uansett. Serien jeg nevnte over kan absolutt ikke sammenlignes, men er veldig kul og det er deilig å slippe å sette seg inn i 8 sesonger som man ofte må med andre eldre serier.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Når det gjelder favorittserie noensinne er jeg veldig svak for Six Feet Under. Om den er å sammenligne med Breaking Bad i stemning er vel tvilsomt, litt annerledes type serie, men det samme mørke, misantropiske synet på verden og menneskeheten.



Haha. Den er som Breaking Bad, bare helt annerledes.

Neida. Jeg skjønner poenget ditt, syntes bare det var en litt morsom måte du hadde skrevet det på. Har aldri hørt om den serien, men høres ut som den burde sjekkes ut.

+1 for Twin Peaks også. En klassiker, og veldig bra inntil noen episoder inn i andre sesong, når ting plutselig begynner å miste mye retning og hele greia blir rar bare for å være rar, og ikke fordi det underbygger temaene, karakterene, plottet eller stemningen på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig aldri klart å se gjennom hele sesong 2 av Twin Peaks. Utrolig hvor langt kvaliteten falt etter at David Lynch stakk.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Haha. Den er som Breaking Bad, bare helt annerledes.

Neida. Jeg skjønner poenget ditt, syntes bare det var en litt morsom måte du hadde skrevet det på. Har aldri hørt om den serien, men høres ut som den burde sjekkes ut.
Vis hele sitatet...
Hehe, du må nesten se serien for å forstå hva jeg mener. Det er samme type ekstrem mørk humor og syke situasjoner som oppstår, og samme "stemning" i stort sett alle episodene. Det virker nesten som at det er skaperne av Breaking Bad som har laget serien, men det er det dog ikke.

Sitat av Source Vis innlegg
Uansett hva som sies i denne tråden er det ingenting som kan sammenlignes med Breaking Bad uansett. Serien jeg nevnte over kan absolutt ikke sammenlignes, men er veldig kul og det er deilig å slippe å sette seg inn i 8 sesonger som man ofte må med andre eldre serier.
Vis hele sitatet...
Har du SETT Mad Dogs? Tråler man Internett litt så finner man kjapt ut at de fleste som har sett begge seriene ser den utrolige likheten. Du kan ikke komme her og bastant påstå at ingen av seriene her ligner hvis du ikke har sett de.

Har du dog sett serien så tar jeg tilbake mine ord. Men jeg har ikke møtt et menneske som har sett Mad Dogs uten å se de ekstreme likhetene til Breaking Bad.
Selv om det er en serie med en totalt annerledes problemstilling som er satt i en helt annen setting og tidsepoke, så syns jeg Hell on Wheels burde nevnes i denne tråden. Mørkt og kynisk, manipulerende karakterer, og stort sett de laveste av de lave i samfunnet. En utvandret nordmann med sterke psykopatiske trekk er til og med med.
Justified er en fin-fin serie, langt ifra like vellagd som Breaking Bad, men fortsatt en av mine favoritter. Cowboy-cop i sørstatene i USA må håndtere white-trash-gangstere. Check it out.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Se den siste episoden da ihvertfall... Det trengs.
Vis hele sitatet...
De to siste episodene var et ballespark mot fans av serien, ikke se disse hvis du har likt serien før.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Jeg har egentlig aldri klart å se gjennom hele sesong 2 av Twin Peaks. Utrolig hvor langt kvaliteten falt etter at David Lynch stakk.
Vis hele sitatet...
david lynch kom tilbake og reddet alt! bare hold ut
Mine favorittserier er: Game of Thrones, Prison Break, 24, Sons of Anarchy, Dexter, Homeland, How I met your mother, The Big Bang Theory og selvfølgelig Breaking Bad.

GoT, PB, 24, SoA, Dexter og BB er favorittene
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Utrolig at folk kan sammenligne Weeds med Breaking Bad.

BB har utrolige skuespillere og en fantastisk story som griper mer og mer for hver episode man ser.
Weeds er en tom, "dum", underholdningsserie med for det meste middelmådige skuespillere. Serien klarer å holde seg bra i de første sesongene før den stuper rett ned og er DYPT preget av at de melker serien for penger.
Det eneste som holder serien oppe etter noen sesonger er Andy og Doug.

Jeg elsket Weeds, men klarte aldri å fullføre serien.
Vis hele sitatet...
Sammenlignet dem ikke akkurat, men de har jo samme konsept. Og enig at uten Andy og særlig Doug hadde det ikke vært en veldig bra serie.. men jeg ler, og alle har sin smak.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har du SETT Mad Dogs? Tråler man Internett litt så finner man kjapt ut at de fleste som har sett begge seriene ser den utrolige likheten. Du kan ikke komme her og bastant påstå at ingen av seriene her ligner hvis du ikke har sett de.

Har du dog sett serien så tar jeg tilbake mine ord. Men jeg har ikke møtt et menneske som har sett Mad Dogs uten å se de ekstreme likhetene til Breaking Bad.
Vis hele sitatet...
Nå mente jeg ikke bare story, men også kvaliteten. Lite som slår kameraføringen, scenene, musikken, stemningen og de supre skuespiller prestasjonene til BB.

Takker dog for tips om Mad Dogs. Sett fem episoder nå. Kul serie, men kan som nevnt ikke sammenlignes i min mening
Sitat av Source Vis innlegg
Nå mente jeg ikke bare story, men også kvaliteten. Lite som slår kameraføringen, scenene, musikken, stemningen og de supre skuespiller prestasjonene til BB.

Takker dog for tips om Mad Dogs. Sett fem episoder nå. Kul serie, men kan som nevnt ikke sammenlignes i min mening
Vis hele sitatet...
Ja nettopp. Breaking Bad slår jo Mad Dogs overlegent, men jeg vil tørre å påstå at det er den serien som ligner mest (foreløpig). Da tenker jeg ikke kun på at begge seriene handler om drugs og kriminalitet, men hovedsakelig at stemningen i seriene er veldig like.
We got machetes!
Trådstarter
Får prøve meg på mad dogs.