Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8246
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Jeg leste nettop en tråd som handlet om veien videre etter hasj.
Da kom jeg til å tenke på forholdet mitt til rusmidler og hvorfor jeg bruker det jeg bruker og tar avstand fra de andre. =]

Vi er alle forskjellige, verdiene vi har for hva vi putter i oss er også noe jeg mener er viktig!

Mine spørsmål:

-Hvilke rusmidler bruker du?
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Kom med et par stikkord, kansje vi ser likheter mellom flere av oss?
Sitat av Kimbobo Vis innlegg

Mine spørsmål:

-Hvilke rusmidler bruker du?
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Vis hele sitatet...
Hasj
Er absolutt ikke alt etende. Har satt klare grenser for hva som jeg skal tillate meg selv og putte i meg. Og har aldri vært i nærheten av og ville prøve noen andre.
Jeg bruker det siden det er en god rus og jeg føler jeg får det jeg vil få ut av en rus. Jeg trenger ikke 800 orgasmer eller hva det er.(du vet vilket stoff jeg snakker om) 800 orgasmer og et liv som avhengig er noe jeg lett bytter mot en J innimellom.
Det er viktig for meg at jeg vet en del om det og får bygd meg en mening selv. samtidig som det er veldig greit og høre hva andre sier.
er nok ikke noe annet enn rusen, eller jo det er jævelig kos og chille med kompiser ute med en liten en
Sist endret av The Nameless; 21. mars 2011 kl. 13:58.
ArbeidsledigProletar
Valg skjer etter:
Skadelighet - Vil jeg ta skade av å innta dette stoffet? Hvis ja, hvor store er skadene vs. hvor mye jeg får ut av det?
Virkning - Er det noe jeg trakter etter? Kan man oppnå noe med rusen eller er det bare for morro? Jeg liker ikke stimulanter og slike narsisist stoffer.

Så det det går i er; Cannabis og psykedelier (stort sett det meste av spykedelia, helst naturalige entheogener), og etanol for sosiale settinger hvor andre ting ikke er sosialt akseptert.

Å bygge opp forholdet til et stoff, kommer an på stoffet rett og slett. "Don't diddle the dose" som Terence McKenna sa, er dog en generell regel.
Sist endret av Batabusa; 21. mars 2011 kl. 14:16.
-Hvilke rusmidler bruker du?

Hasj. Kun i helgene.
Har også hatt en del sprekker på amfetamin de siste månedene, etter en lang pause.
Tok det regelmessig i to år, før det.
Det hender også jeg slapper av med noen piller, men mest for å få sove, eller evt. komme meg ned igjen etter å ha tatt speed.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Har prøv mye forskjellig, men er generelt skeptisk til ting jeg ikke har prøvd før.
Har selfølgelig klare grenser også. Skyter aldri noen ting. Aldri.
Rører heller ikke stoffer som GHB o.l.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Bruker det jo fordi jeg liker det. Og er trygg på de.
Sterkere stoffer rører jeg ikke, rett og slett fordi jeg er redd for de, og har sett hva de kan gjøre med folk.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

Litt usikker på hva du mener med bygge forhold til.
Det er viktig å ikke overdrive i førsten. Prøver alltid lite første gangen, så man lettere kan kjenne etter hvordan kroppen reagerer på det.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Såklart, men det var ikke det i førsten.
Før var det kun for rusen og morroa. Nå er det oftere for å ha mer energi til ting, rekke mer, roe ned, slappe av eller rett og slett bare for å bli mer likegyldig.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis, alkohol, MDMA, kokain, amfetamin, fleinsopp.

Cannabis daglig. Små mengder alkohol i helgene. Coke/Amf ca en gang i måneden. MDMA eller Sopp ved passende anledning (Rave, roskilde, skogtur, nyttårsaften)

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Klare grenser. Har en liste med personlige retningslinjer for hvert rusmiddel.
Sopp kan jeg ikke spise for ofte, helst en eller to ganger i året. Aldri to dager på rad med noen ting(unntatt cannabis). Spiser ikke research chemicals(lenger). Spiser ikke ecstasytabletter(kun ren MDMA).

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi de passer meg. Spørsmålet burde vel i mitt tilfelle være hvorfor spiser jeg ikke øvrige rusmidler, og svaret er at alle har hver sin grunn. Et eksempel er GHB som jeg ikke tar fordi jeg ikke har kontroll på styrken når man kjøper på gata (og jeg har ingen andre steder å få det fra).

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At jeg har kontroll og at jeg liker rusen.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Vanskelig å si, men tror ikke det. Jeg bruker ikke for å flykte fra noen ting. Jeg hadde en god oppvekst og ingen traumer eller noe å rømme fra.
Sist endret av fetter; 21. mars 2011 kl. 14:55.
-Hvilke rusmidler bruker du?

Brukte før hasj men ikke nå lenger
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Sette grenser er det jeg er mest fokusert på, da jeg følte at hans var et slaks " hideout " for virkeligheten for min del

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Brukte vel fordi det var jo synnsykt morsomt å få lættis hele tiden, men etter at man har røykta endel så begynner det å slakke litt og man føler seg tom uten å ha røyka

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

What?

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Nysgjerrigheten
-Hvilke rusmidler bruker du?

Weed, salvia sjeldne ganger
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Har sterke grenser

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Tar kun alt som er naturlig eller lagd i naturen, ikke no kokain opplegg. Men sopp f.eks. ( dog det ikke funka for meg så prøver jeg på LSD isteden)

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

Å ha all kunnskap om det.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Åpent sinn. Tenke fra flere vinkler, ha det gøy, oppleve noe fantastisk og merkelig.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Tar kun alt som er naturlig eller lagd i naturen....

....dog det ikke funka for meg så prøver jeg på LSD isteden)
Vis hele sitatet...
LSD er da på ingen måte naturlig.
-Hvilke rusmidler bruker du? Alkohol, cannabis, benzodiazipiner, opiater, amfetaminer

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv? Setter klare grenser for meg selv, tar ikke hva som helst om jeg hadde fått mulighet.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Alkohol = for å dempe følelser og impulser, eller for å bli glad, i sosiale settinger osv. siden det er lovelig.
Cannabis = Veldig skjeldent, men for å få eufori, sove osv.
Benzo = Mot angsten og muskelsmerter
Opiat = Mot smerter
Amfetaminer = For å være mer våken, for en samlet tankegang, for å kunne gjenomføre ting. I påventning av adhd utredelse.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At jeg har en annen grunn til å bruke stoffet enn kun for å bli ruset og ha det artig. At stoffet gir virkningen jeg er ute etter, og at det er flere fordeler enn ulemper. Vet dette varierer fra person til person, noen tåler det, andre ikke.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Som regel er det ikke rusen som ligger bak bruken. Det er medisinske årsaker, deretter en mestringsstrategi mot følelser jeg vil ha vekk, deretter kanskje kommer rusen i siste rekke. Cannabis og alkohol er mer for rusen enn de andre.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Alkohol = Gjennom hele oppveksten og samfundet.
Hasj = Gjennom venner, lysten til å prøve noe nytt
Benzo = Gjennom legen pga. mange psykiske plager
Opiater = Gjennom legen pga. kroniske ryggsmerter
Amfetaminer = Tilfeldig gjennom venner, men som jeg fikk en helt annen virkning av enn folk flest.

Kom med et par stikkord, kansje vi ser likheter mellom flere av oss? Psykiske lidelser, kroniske smerter, kontrollere og dempe følelser.

Kanskje jeg misforsto litt ved å nevne benzo og opiater som jeg får av legen, da det strengt tatt kun brukes medisinsk hos meg. Men vet da av flere som bruker det som rusmiddel, så tok det med. Skulle vel tatt med nikotin, koffein og efedrin om jeg skulle vært grundig. Hehe
Alkohol og fest røyk/snus, Der går grensa mi.
Er ikke så mye mer å si egentlig. Grunnen er for å kose seg, og i mitt tilfelle er det kun lovlige rusmidler
Sitat av fetter Vis innlegg
LSD er da på ingen måte naturlig.
Vis hele sitatet...
lsd finnes naturlig i hjernen mann. ifølge "oppfinneren" Hoffmann. Jeg har ikke alle detaljene, men han har ihvertfall sagt det på tape.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
lsd finnes naturlig i hjernen mann. ifølge "oppfinneren" Hoffmann. Jeg har ikke alle detaljene, men han har ihvertfall sagt det på tape.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri hørt om og tviler sterkt på at det stemmer. Tror nok du har misforstått Hofman.
Haha, jeg glemte selvfølgelig alkohol, det er jo også et rusmiddel.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis, daglig. Psykedelika her og der. Kokain i enkelte festsammenhenger, gjerne sammen med benzo for å ta bort edgen.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Jeg er ganske alt-etende, men med tiden har jeg lært meg å bruke mindre av mange stoffer. For meg går det fremdeles an å benytte stoffer som ikke er særlig givende, utenom avkoblingen og moroen de fører med seg, i moderasjon nå.

Siden jeg er ganske alt-etende så har det meste sitt bruksområde, men jeg holder meg generelt sett unna amfetamin, og opiater/opioider blir maks en sjelden gang, og da helst ikke så sterkt som heroin, for å si det sånn. Alkohol drikker jeg også i sterk moderasjon, gjerne bare et par-tre Bacardi Breezer (yes, no kidding) på en kveld, eller et par glass rødvin (og da er jeg nesten full, hoho).

Men jeg liker ikke tanken på å være kuet av fryktbaserte barriærer, så jeg er i grunn ikke særlig redd for å ta det meste av stoffer, jeg baserer heller valgene mine på fornuft og kunnskap om stoffene, noe jeg enkelte ganger har måttet skaffe meg selv igjennom både bruk, misbruk og avhengighet. Stoffer som heroin følger også med i denne filosofien, men her har jeg rett og slett tatt advarselen og konkludert med at det ikke er noe jeg kan ta risikoen ved å begi meg ut på, ihvertfall ikke ennå.


-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Psykedelika (cannabis inkl.) bruker jeg fordi det hjelper meg å utvikle meg personlig, på et helt annet plan enn jeg kunne gjort det til vanlig. Når det kommer til partydop og hard drugs så blir det for å ha det moro, og enkelte ganger for å koble av og få sprelt fra seg (sammenligning: helgefylla, for å dra opp det gode gamle alkohol vs. narkotika argumentet). Enkelte opplevelser jeg har hatt med slike stoffer har også ført med seg mye lærdom om meg selv og andre mennesker, men det er ikke noe jeg gidder å oppsøke sånn rent på grunn av det.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Tid, rom og mulighet til å utforske det uten at det ødelegger for noe annet.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Ja, til enhver anledning, men i forskjellige grader og særdeles mye lavere ved bruk av partydop.


Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Internett, kamerater og rusmiljøer.
ArbeidsledigProletar
Sitat av psilonaut Vis innlegg
lsd finnes naturlig i hjernen mann. ifølge "oppfinneren" Hoffmann. Jeg har ikke alle detaljene, men han har ihvertfall sagt det på tape.
Vis hele sitatet...
Du snakker om DMT.
-Hvilke rusmidler bruker du?

Jeg holder meg til Cannabis (hasj og pot).

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Jeg holder meg kun til Cannabis, jeg kan ikke bli avhengig av et stoff og jeg vil ikke skade meg selv med stoffene.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

At jeg har kjennskap til det. Jeg leste meg opp på det før jeg prøvde. Sånn at jeg visste hva jeg kom til.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Ja, jeg sliter med ang og deppresjonsproblemer, som er ganske sterke akkuratt nå. Så derfor trenger jeg en liten pause fra "verden" i ny og ne.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av psilonaut Vis innlegg
lsd finnes naturlig i hjernen mann. ifølge "oppfinneren" Hoffmann. Jeg har ikke alle detaljene, men han har ihvertfall sagt det på tape.
Vis hele sitatet...
Se dokumentaren "DMT: The spirit molecule"
Som nevnt over oss her, så tror jeg du blander litt.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis, Alkohol, Benzo, Opiat, Ritalin/concerta og kodein.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Neeh, setter grenser som regel.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Det er det jeg for tak i =)

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Utforske? Vet ikke helt

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nysjerrigheten...
Sist endret av Dr.Feelgood; 21. mars 2011 kl. 17:31.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis (Hver dag med et par unntak i året)
Alkohol (Hver helg, enten fredag/lørdag/begge. Som oftest kun lørdag)

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Veldig klare grenser. Har aldri rørt noe annet, og hvis jeg skal det er jeg veldig kritisk til hva det skal være. Tar aldri piller, ved mindre jeg virkelig er syk (ca 1 gang i året), og da er det utelukkende Paralgin Forte som tas et par dager.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Cannabis er mitt foretrukne rusmiddel, da dette gir meg veldig mye på flere måter. I tillegg har jeg alltid full kontroll på meg selv, i motsetning til når jeg drikker. Alkohol brukes utelukkende fordi det er akseptert, og den eneste muligheten for å kunne være med på sosiale aktiviterer uten å risikere noe.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Jeg må ikke ha dårlig samvittighet ovenfor meg selv, og min helse. I tillegg må jeg ha kontroll over bruken. Er også veldig glad i cannabiskulturen generelt, noe som sikkert gir meg et nærere forhold til Cannabis.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Rent generelt er det vell ikke så mye mer enn rusen, og kosen som følger med som er grunnen min. Skal også nevnes at jeg er politisk aktiv i forhold til legalisering på fritiden.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
-Hvilke rusmidler bruker du?
weed, alkohol & mdma(ikke piller)

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
nei, har visse droger jeg aldri skal røre
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
har lest om dem og de er lite (u)skadelige ved vettig bruk(kansskje ikke alkohol. men men), har også prøvd litt andre ting. drikker veldig lite for tida, er kanskje full 2 ganger i måneden, ikke mer. mdma er mdma, bare helt sinnsykt.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
ha grenser, max 1 mdma tur i måneden, helst ikke overstige 500mg i løp av kvelden. ikke havne i hasj/weed tåka igjen.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
før var jeg nysjerrig. nå har jeg bare sortert de ut.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
internett(erowid, nff wiki etc), kjentfolk, dokumentarer osv
Sist endret av DildoJames; 21. mars 2011 kl. 18:54.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Alkohol og weed

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Nei, har aldri prøvd noe sterkere enn weed og har ikke tenkt til det heller. Bortsett fra sopp, det skal jeg prøve en gang før jeg faller om

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Leste veldig mye om weed og så mange filmer osv før jeg noen gang prøvde det.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Første gang jeg røyka var planen å prøve en gang og aldri igjen, bare for å se hvordan det var. Altså nyskjerrighet. Men nå er det bare fordi jeg liker alt ved det, og det er ikke så helseskadelig
Sitat av fetter Vis innlegg
LSD er da på ingen måte naturlig.
Vis hele sitatet...
Nei jeg fatter da det. Men siden sopp og LSD ikke er SÅ veldig ulikt hverandre får jeg prøve LSD isteden for sopp. Prøvde 7g første gang og fikk ingen funk i det hele tatt. Så tyr til LSD isteden. Psychedelics er det eneste for min del
-Hvilke rusmidler bruker du?
Røyker cannabis toppen et par ganger i uka, alkohol noen helger, tobakk i kombinasjon med cannabis/alkohol (røyker ikke til vanlig). Har også prøvd sopp og salvia.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Jeg har satt klare grenser for meg selv. Allerede før jeg prøvde cannabis hadde jeg lest meg opp på de fleste rusmidler og bestemt meg for hvilke stoffer jeg ville prøve og hvilke som virket helt uinteressante. De stoffene jeg har tenkt å prøve er LSD, MDMA, Meskalin (kaktus) og DMT, og ingenting annet. Med det sagt, så er jeg åpen for å teste ut andre stoffer i de rette settinger og doser, men er helt bestemt på at det i så fall bare er engangstilfeller. Også skal jeg skyte heroin når/hvis jeg blir 80, bare for å se what the big deal is

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Det er disse som høres interessante ut for min del.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Kunnskap. Enkelt og greit.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Er veldig nysgjerrig av meg, og liker å lære og oppleve nye ting.

-Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Det begynte med at en kompis fortalte at han hadde prøvd cannabis, og hvor ufarlig det er osv. Da ble jeg nysgjerrig og ville lære mer, og resten er historie. Skal nevnes at nFF har vært til stor hjelp. I tillegg er Erowid en fantastisk kilde, og internett generelt har mye spennende å komme med.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis, Alkohol, Psykadelica, Vival.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Har satt veldig klare grenser for meg selv når det kommer til drugs. Kuttet nettop snus, fordi det gikk opp for meg hvor bortkastet der er. Drikker alkohol i helgene, røyker litt weed tilnærmet daglig, Vival får jeg på resept fra legen, brukes svært skjeldent. Psykedeliske stoffer har jeg såvidt fått smakt litt på. Nærmere bestemt trøfler, flein og 2c-i. 2c-i var egentlig ett spontant innfall, som bare føltes så greit akkurat der og da. Men jeg tar egentlig avstand fra RC, samt det meste annet jeg ikke har nevnt som brukspreparater. Når det kommer til psykedeliske stoffer ønsker jeg primært benytte meg av det som vokser i naturen. Vurderer å åpne meg for å kunne forsøke andre stoffer, men er litt skeptisk. Tanken min er i utgangspunktet å la det ligge, nettop fordi det "ikke" har noe for seg å teste det èn gang.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Vel, jeg er egentlig en liten filosofisk tenker. Av den grunn ble jeg fort glad i marihuana, og har lenge intressert meg for psykadelika. Å utforske hjernen på den måten er fantastisk intressant, og gir meg mye! Men respekten min for dop er veldig stor. Alkohol har jeg drukket siden jeg var rundt 15, og selvom jeg helt klart ser ulempene ved det, vet jeg også at det ikke dreper meg ved moderat bruk. Rusen er egentlig ganske fantastisk, og fungerer strålende i godt lag. Vival mot de gangene angsten er ille, men angsten forsvant da jeg sluttet å snuse

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Hvis ett stoff appelerer til meg, er det for meg naturlig å gjøre mye research. Sånn er jeg med alt. Så dersom det er noe jeg skal teste ut, leser jeg alltid enormt mye på forhånd og forbereder meg best mulig.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Ja. hasjen i seg selv fungerer for meg primært som sovemedisin, men også for å slappe ekstra godt av. Psykadelica fordi jeg som sagt elsker å utforske det verden har å by på, og min oppfattning har med tiden blitt at det er mye mer enn hva majoriteten tror. Alkohol fungerer vel kun som en stemningsbooster i sosialt lag, selvom jeg også kan slappe av med noen øl på en fredagskveld. Pga alkoholisme i familien tar jeg dog visse forhåndsregler.

-Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Intressant spørsmål. Alkoholen falt jo naturlig, som med alle på ungdomsskolen. Mariuhana ble jeg vel smått introdusert for gjennom et par venner, og derifra eskalerte det over noen par år. Psykadelica var noe jeg oppsøkte selv, etter mye info fra nettet.

peace!
Sist endret av drGrinspoon; 21. mars 2011 kl. 20:56.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Hasj opptil 7 dager i uken, noen ganger mindre. Alkohol veldig sjeldent.
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Absolutt ikke, men så har jeg aldri blitt tilbudt noe annet enn hasj og alkohol heller. Jeg er ikke alt etende, men jeg har heller ingen innvendinger mot å prøve et nytt stoff om sjansen skulle by seg og jeg følte meg klar for det. Psilocybin, MDMA og evt LSD har jeg egentlig alltid hatt lyst til å prøve, og kommer nok til å gjøre det.
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Utav de to rusmidlene jeg har brukt er det ingen konkurranse om hva jeg liker best.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At det ikke skal komme i veien for andre, viktigere ting.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
I starten var det slik. Da var det spennende, nytt og det vekket mange følelser. Etterhvert som man blir mer kjent med stoffet blir det naturligvis mindre spennende og følelsesvekkende, så sitter man igjen med rusen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
-Hvilke rusmidler bruker du?
Hasj og weed noen ganger om dagen, til tider også Subutex og rivotril.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Har prøvd en del forskjellig og prøver nye ting til stadighet, men jeg bruker ikke noe jeg bare tester litt.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi jeg ikke klarer å holde meg unna, og fordi jeg har selv sett hvor mye faenskap enkelte stoffer (heroin ++) kan ødelegge.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At trippen er god.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nja, bruker det også får å koble ut.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Hasj, weed og subutex gjennom kamerater og resten har jeg fått som tester av div. "kontakter"
-Hvilke rusmidler bruker du?
Mange, ingen faste. Bruker det jeg kommer over og prøver og ikke utvikle et fast kjærlighetsforhold til noen bestemte. Har hatt noen av de tidligere.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Grenser er til for å brytes. Setter du grenser, setter du også et sted der det bygges opp ekstra mye spenning. Mer spenning fører til mindre kontroll. Så jeg har ingen grenser. Men når det er sagt, så har jeg ingen problemer med å takke nei. Jeg bruker ikke noe jeg ikke føler passer til settingen. Ville for eksempel aldri tatt noe på en fest hvis ingen andre er på noe.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Ideelt sett har man et forhold som er lett å bryte.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
I bunn og grunn handler det om å gjøre noe for å fylle livet med mening.
Sist endret av Stratops; 1. juli 2011 kl. 20:31.
-Hvilke rusmidler bruker du?

Hasj
GHB
LSD
SOPP

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Var ikke før, men er nå. Prøvd alt bortsett ifra heroin og X
Funnet ut at disse stoffende er dem eneste som er vært å ta, men fortsatt usikker på om jeg skal kutte hasjen fordi jeg mister mye motivasjon av den å lyst til å komme meg videre. I tilegg blir jeg veldig slapp å orker ikke lage meg mat, rydde osv.. Føler det tåker sinnet mitt.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Hasj(Dårlig vane)

GHB(Langt bedre alternativ til alkohol. Rusen varer kort å du slipper å sette av tid.
Allsidig stoff som kan bruker til så mangt. Brukes for energi å pågangsmot i mindre doser, normale doser på fest som et sunnere alternativ til alkohol, større doser som sove medisin. Bruker det også for å forhindre psykoser)

LSD/SOPP
Utforske mitt indre å få nye perskektiver på ting.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Lese, snakke med folk, teste i mindre doser forså gå høyere.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Vet ikke :/
Sitat av Kimbobo Vis innlegg

-Hvilke rusmidler bruker du?
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Kom med et par stikkord, kansje vi ser likheter mellom flere av oss?
Vis hele sitatet...
-alkohol, hasj
-klare grenser, er åpen for å prøve sterke psykadelia og sentralstimulerende
-tilgjengelighet og pris, lett å ta en pause uten abstinenser
-at det ikke er kleint å kjøpe, og at jeg føler jeg har kontroll
-avkobling og virkelighetsflukt føles bra i en grå hverdag
-Hvilke rusmidler bruker du?
Amf og alkohol

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Føler fint at jeg klarer å sitte grenser på hva jeg takker ja til og hva som er "NO GO" Heroin og GHB er ting som er blitt tilbudt men som jeg pent har takket nei til.
Har å blitt tilbudt ting som skal lette ned turen etter noen dager på speed, men takker nei siden jeg er redd for at, uten ned turen blir det for enkelt å bruke det hele tiden.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Bruker alkohol fordi det er noe som er sosialt akseptert.
Gir en fin "Gi faen" rus. Mister litt hemninger(på en god måte) og tar ting så det kommer...
Det som er drit med alkohol er blackouten man får om man blir for pære, slik som jeg alltid blir
Jeg er ikke den som "fyller" rommet og skal banke den ene eller den andre.
Ei er jeg den som skal fortelle alle hvor glad jeg er i de.
Havner i en slags koma stadie hvor jeg sitter og smiler for meg sjøl....
Er der amfen kommer inn.... Ingen blackouts, ingen koma bare gøy....
Kan drikke til jeg er helt vekke... så tar jeg en liten strek og vips er jeg den kuleste, mest sosiale, oppegående personen på hele byn... (føler det slik selv)


-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Lese,lese,lese alt som er mulig å oppdrive om det aktuelle stoffet. Spesielt bivirkninger osv.
Bruker "freak" flittig.
Har mange ganger roet ned nervene bare av og sitte å lese om hvor normalt de symptomene jeg evt har følt der og da.
For å ikke snakke om ting jeg har hatt lyst til å teste men etter å ha lest her inne (på freak) ikke tør å ta kjangsen på.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Egentlig ikke. Har hatt en tøff oppvekst men det har ingen ting med hva eller hvorfor jeg ruser meg.
Holder meg til helgene når det kommer til rus. Hverdager er hellige for meg.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Kom med et par stikkord, kansje vi ser likheter mellom flere av oss?


Amf kom jeg i kontakt med på et narrspill. Prøvde det og syns det var ok. Gikk langt imellom hver gang jeg brukte det. Men i det siste har jeg fått lettere tilgang på stoffet.
Så det har blitt en del oftere. Holder forsatt hverdagene hellige, noe som gir meg en viss følelse av kontroll....
Alkohol er vel det samme som de fleste, fjortis fyll og hei hvor det går
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis, helst bare marijuana men er sjeldent det er noe bra grønt her, å det blir ofte hasj istedet.
MDMA, prøvde det helt nylig å fikk sansen for det ! likte spesielt hvordan stoffet " åpnet " meg , hvor mye klarer jeg er i hodet tia etter bruket, tenker bedre/smartere , har på en måte funnet verdien av livet igjen !
Spiser også noe smågodt til tider, valium , sobril , kryssere , ryho osv ( liker ikke tabbiser egentlig , men greit å kobble av med når noe sterkere en cannabis kan trenges
Er også veldig klar for å prøve sopp! (gleder meg VEEEELDIG masse til flein sessong!)
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Til tider kanskje ? kommer ann på hva jeg blir tilbydt å når det blir tilbydt. men holder meg borte fra nåler og ting som nåler brukest til.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Liker å vite det mest grunnleggende før jeg prøver , men vil ikke vite for mye.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Pappa tok overdose av amf ( hjertestans) mamma har alltid knaska smågodt å drukket alkohol.
jeg har bodd på instutisjon fra jeg var 8 - 18 å der ble jeg pressentert for det meste av ting.
Brukte først cannabis som selv medisinering ( angst , deppresjon søvn problematikk , osv.
Men gikk fort over til missbruk, dvs. Psykisk avhengig av cannabis, altså , må røyke nesten daglig ( annenhverdag ) minimum for å ikke falle for langt ned i kjelleren igjen.
Sist endret av Laude; 2. juli 2011 kl. 05:15. Grunn: små redigeringer
▼ ... over et år senere ... ▼
-Hvilke rusmidler bruker du?

Brukte for det meste hasj og marihuana men i det siste eksperimenterer jeg litt for ofte med knips og pepper, har også prøvd en type sopp som jeg tror er Psilocybinsopp, men er litt usikker! trengte bare 2-3 gram av denne typen for å en skikkelig god rus.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Jeg har vel alltid satt meg grenser om rus! Men det hele begynte jo med THC, og att jeg aldri skulle prøve noe sterkere. Men denne planen røyk rundt juletider da to kompiser kom med 2-3 gram pepper, noe som falt så jævlig i smak! grensene ble litt tøyd ut da kan du si.
Ett par helger etter så fikk vi fatt i 70 knips som vi delte på en gjeng 7 stk, og første kvelden gjekk de gjennomsnittlig 5-6 knips på hver person. Noe som er en ufattelig stor mengde til å være første gang. Og kanskje litt unødvendig siden hjernen ikke klarer å produsere nok Dopamin.

Jeg har mine grenser ennå ved å prøve og holde meg til 2-3 ganger i måneden med pepper'n, men siden det er sommerferie har ikke dette gått som planlagt. Når det gjelder knips så er det 1 gang hver 2 måned, THC bruker jeg nesten ikke fordi jeg har smoka i 1 år nå og er lei, pluss att jeg blir så jævlig lett usosial og paranoid.
Resten av stoffer holder jeg meg unna.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Bruker pepper for og ha en ekstra kjekk kveld i helgene og få mer energi, før smoka jeg mye når jeg var ute men som sagt er lei av det.
Når det gjelder knips bruker jeg det aldri når jeg går ut på byen, holder det heller skjult med en god gjeng på 8-9 personer siden alle kjenner alle her inne er det ikke den letteste rusen og skjule når kjeven stikker 10 cm ekstra ut.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

Att jeg har det kjekt med rusen og klarer fint å tilpasse meg den. Liker også godt att jeg vet vennene mine ikke har noe imot att jeg bruker den typen stoff.
Veldig greit å ha kunnskap om den type stoff som skal inntas!

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

NOPE.
Sist endret av slafsemus; 10. august 2012 kl. 12:39.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Pot ca en gang i halvåret. Ellers er det bare alkohol.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Jeg har sett folk forfalle nok ganger til å holde meg unna sjæl. Jeg setter veldig strekge grenser på dop, og kommer aldri til å prøve f.eks heroin eller speed.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi jeg ikke kan ta overdose på det, og jeg har rett og slett ikke økonomien til å kjøpe det så ofte at jeg blir avhengi. Samtidig er det flere små regler man kan lage for seg selv for å gjøre det hele lettere.
Ikke røyk mer enn så og så ofte, aldri røyk alene, aldri kjøp mer enn 3G på en gang osv.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At jeg har folk rundt meg som har gjort det før-

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
For å være brutalt ærlig, det er ganske gøy å gjøre noe jegg VET at ikke er lov!
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis og alkohol

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Har veldig klare grenser. Kommer aldri til å prøve noen nervestimulerende stoffer som amf, kola eller hero. Psykedeliske stoffer derimot kommer jeg nok til å eksperimentere med når tiden er inne, men jeg føler meg ikke klar enda.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Jeg bruker de for å kose meg eller i sosiale sammenhenger. Cannabis nyter jeg som regel med et par gode kompiser eller alene, mens alkohol drikkes bare på fest.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Det er viktig at det til en hver tid er jeg som har full kontroll, ikke stoffet.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Jeg synes perspektiv er veldig interessant. Hvordan forskjellige mennesker opplever verden og hvordan inntrykkene våres kan forandres ved å eksperimentere med naturlige stoffer. Hvis jeg røyker noe sterk sativa kan jeg gå litt dypere inn i dette. Jeg gleder meg til jeg skal prøve noen skikkelige psykedeliske stoffer og kan utforske mitt eget sinn i enda større grad.
Hvilke rusmidler bruker du?
Alkohol, nikotin, cannabis

Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
De tre rusmidlene jeg nevner ovenfor holder i massevis for min del. Nikotinet er vel strengt tatt overflødig, når jeg tenker jeg om.

Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Godt spørsmål. Mye ligger nok i min generelle skepsis til andre rusmidler.

Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
For meg er det viktig at rusmidler ikke skal være en del av hverdagen, men heller noe man nyter i lag med andre i passende anledninger (med unntak av nikotin)

Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Rusmidler handler nødvendigvis om rus. Allikevel er det ikke det samme uten ritualene og kulturen rundt rusmidlene.

En kveld på byen handler nødvendigvis ikke kun om å bli rusa. Det handler like mye om å dra på vorspiel, møte venner, dra på byen, danse, ha det gøy og spise mat (fra campingvogner du aldri hadde oppsøkt i edru tilstand).

Det samme kan man si om cannabis, selv om ritualene er noe annerledes.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Alkohol, nikotin og cannabis er rusmidler de fleste får kjennskap til i ungdomsalderen.
-Hvilke rusmidler bruker du?
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?


Alkohol, benzo og opiater/heroin.

Røyka hasj hver dag i en 5-6 år, nå får jeg helt noia hvis jeg røyker. Og amf brukte jeg nesten hver helg når jeg var yngre. Liker ikke rusen. Får Xanor, Stesolid, PFer og Tramadol av legen. Heroin røyker jeg maks 3-4 dager i mnd, da jeg ikke har planer om å hekte meg på det en gang til.

Bruker det for å slappe av og roe nervene.

At jeg ikke hekter meg på det.

For å roe ned nervene og slappe av.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Røyker weed, men ikke til dagligdags. Passer på og gjøre det litt sjeldent og ha det jævlig rått og skape skikkelige moments når jeg røyker. Drikker alkohol også selvfølgelig..
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Setter godt klare grenser for meg selv
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Weed er jo så harmløst som overhodet mulig. Holder meg unna de andre stoffene fordi de virker mye mer sketch enn det jeg holder på med.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Vet ikke hva jeg skal svare her. Men hadde ikke tatt noe stoff der man nesten uansett risikerer badtripp eller maks nedtur.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nei, det er bare maks lættis + megafett å bli så reflekterende når man er stein
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
-Hvilke rusmidler bruker du?
Vis hele sitatet...
Ofte (3-7ganger i uken): Kokain, weed.

Middels ofte(1-2 ganger i uken): Heroin, GHB.

Sjelden(et par ganger i mnd): Rivotril, amfetamin, alkohol.

Svært sjelden(noen ganger i året): syre, sopp, 2c-b etc.



Sitat av Kimbobo Vis innlegg

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Vis hele sitatet...
Setter grenser på konsum og skyter ikke. Men er vel stort sett ganske altetende.

Sitat av Kimbobo Vis innlegg

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Vis hele sitatet...
Bruker vel stort satt de fleste...

Sitat av Kimbobo Vis innlegg

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Vis hele sitatet...
At det føles bra

Sitat av Kimbobo Vis innlegg

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kjeder meg bare noe jævlig nøktern..

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Vis hele sitatet...
Stort sett gjennom bekjente.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Cannabis. Hittil har jeg bare prøvd en gang, men det skal utforske mer snart.
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Klare grenser.
Hittil er det bare Cannabis, men har lyst til å prøve diverse psykadelia og sentralstimulerende.
Men det blir noen år til jeg går så langt.
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi cannabis er mer "forsiktig", man har kontroll over seg selv selvom man blir ruset.
Cannabis er også mer godkjent stoff i samfunnet enn mye annet.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At man kan ha kontroll selvom man er ruset, ikke bli helt annerledes men kan styre selv.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nyskjerrighet
Hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
nFF. Men så er det ikke akuratt vannsklig å få kjennskap til cannabis i ungdomsmiljø uansett..
-Hvilke rusmidler bruker du?
Har brukt Heroin og satt sprøyter, men er avrusa og røyker mest hasj nå, men syns det er gøy med knips, mdma, 2c-X egentlig alt jeg kan ruse meg på som er dop. Så lenge det bare er en kveld eller 2 i gangen.

Nå skal det sies at jeg tar avstand fra Speed, jævla møkkastoff:P

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Grensene mine er brutt for mange år siden, jeg er ganske alt etende nå. Men fordi jeg har vært igjennom en avrusing er jeg veldig påpasselig med å ikke bli avhengig av noe. Jeg vet godt hvordan det er å ha skikkelig abstinenser og det er noe jeg helst ALDRI vil oppleve igjen. Anbefaler ingen å bryte "sprøytegrensa" si, det er en sikker vei inn i et helvetes styr. dessuten når man bryter grensa med å sette sprøyter får man ikke samme avstands følelsen tilbake.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Jeg holder meg som regel til Old school drugs, og ikke alt dette "new age" dritten, selv om noe av det er litt gøy skal man fortsatt være påpasselig med at mye av "New age" drugsa faktisk ikke er laget for å ruse seg på iheletatt, man blir løsemiddelskada eller kroppen råtner når du inntar det.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Prøve først forsiktig, for så kline til med ei skikkelig dose (ikke så mye at man dævver seff) men nok til at man får en skikkelig rus.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Valg av venner, trekningen mot interessante mennesker,ikke de som sitter hjemme å gjør lekser for så å gå på fotball trening, men heller de som røyker bak skolen, henger på butikken og går på klubben om kvelden.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Begynte røyke hasj i tidlig alder 13-14 år. flytta hjemmefra når jeg ble 16, røyka hasj og spiste piller i 1 år. før jeg flytta til byen hvor ting tok mer av. Pusha Hasj, blåvalium og speed på kilos vis da jeg var 18. satt i fengsel et år da jeg var 19. flytta til Oslo når jeg kom ut fra fengsel og der ble jeg sprøytenarkoman.
Problemet er at jeg har tatt med meg et lite rusproblem, flytta til en ny plass og tatt stadig ett steg nærmere.



Til slutt vil jeg si at nå er jeg avrusa fra Heroin, har jobb og leilighet. jeg røyker hasj en kveld iblant. Men jeg sier ikke nei til ei skikkelig helg med rus hvor jeg bruker det som kan brukes:= men som sagt tidligere er jeg ekstremt forsiktig og påpasselig med å ikke bli avhengig av noe. Unner ingen å ha abstinenser og være hekta. hvis man tror det bare er å legge seg inn på avrusing tar man skrekkelig feil. det kan være opp til et ÅR ventetid før man kommer inn.
Hvilke rusmidler jeg bruker
Cannabis og alkohol ca hver 14 dag. Nikotin røyk/snus en gang i uken, typisk fest-røyker.
Kaffe hver dag. It's a drug man! :-o

Grensesetting

Ja, tydelige grenser. Jeg er ganske ny når det kommer til Cannabis og med det miljøet tilbys nye ting. Derfor har jeg satt meg noen regler. Det må ikke gå utover skole/karriere i stor grad. Selvsagt ikke venner/kjæreste/familie heller på NOEN måte.

Jeg ruser meg IKKE når jeg er lei meg eller har en nedtur i livet. En kunstig snarvei til glede form av rusmidler og en slik virkelighetsflukt fra problemene er farlig og noe som kan lede til et misbruk.

Jeg drikker alkohol for fest og glede, men ikke alene. Kanskje noen øl til en fotballkamp, men det er det. Kaffe for nytelse og en oppkvikker i hverdagen. Cannabis gjerne alene til film/musikk, tur i skogen, osv.


En vakker dag vil jeg prøve psykedelika, (tror jeg), men jeg vet med meg selv at jeg ikke er klar. Skal til Amsterdam om en måned, hvor jeg kan ta det "trygt", lovlig og greit, men jeg kommer til å avstå fordi jeg ikke er klar. Har opplevd en form for psykose da jeg var tretten etter flere døgn uten søvn på klassetur. Uten droger slet jeg med å skille om virkeligheten var en drøm eller ei. Men nok om det, folk kan spørre om de vil vite mer :-)


Hvorfor disse og ikke andre?
Vel, jeg bruker Cannabis for å se ting på andre måter, naturen, "logiske tanker", og ikke minst musikk. Jeg sliter med å forstå hvordan rytme, symmetri, farger og mønstre i naturen kan være tilfeldigheter og ikke design. Cannabis får meg til å undre på en annen måte.

Jeg søker ikke å flykte fra verden, men å forstå den. "Sliter" med masse tanker angående hvor vi kommer fra, hvor kjærlighet kommer fra og hvorfor det er det eneste som gir mening i dette livet. Jeg søker hjelp av cannabis til å slappe av, koble av, ikke flukte, men få et annet perspektiv.

Hva er viktig for meg når jeg bygger et forhold til et stoff?
Trygghet, kunnskap, rolig setting, godt utgangpunkt i form av humør. Også viktig agt overdosering er umulig. Kontroll.

Har ikke mer tid, skriver på mobilen på pause fra jobb :-) Takk for god tråd.
Hvilke rusmidler bruker du?
Hovedsakelig hallusinogene stoffer som DMT, LSD, psilocybin og så videre. Men også MDMA til fest/rave og cannabis som erstatning for alkohol.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Klarer helt fint å sette grenser.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi det er disse jeg faktisk får noe utbytte av å bruke. Jeg har fått et helt nytt perspektiv på ting etter at jeg prøvde psykedeliske stoffer, og jeg føler at jeg har forandret meg til det bedre. Har også lært utrolig mye om både meg selv og andre på godt og vondt.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
- At jeg vet hva jeg begir meg ut på.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Hadde en del venner som tipset meg om det, og dermed ble det til at jeg registrerte meg på freak. Erowid har også vært et stødig fjell.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Sporadisk bruk av cannabis og Alkohol i helgene og til maten.
-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
På ingen måte. Har et par stoffer jeg har lyst til å prøve(LSD,DMT og MDMA) men utover disse føler jeg ikke noe behov for å prøve hardere stoffer. Driver og leser meg opp på div. RC da jeg er usikker på om jeg har lyst til å teste det.
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Cannabis for å slappe av og kose meg i godt lag. Samme med alkoholen egentlig men det blir jo selvfølgelig på en annen måte.
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At jeg har en viss formening om hva som kan skje både fysisk og psykisk under rusen.
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nyskjerrighet.
-Hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
De jeg allerede bruker husker jeg ikke. Har alltid vært klar over at de eksisterer. De stoffene jeg vurderer å prøve derimot har jeg kommet over på nettet.
-Hvilke rusmidler bruker du?
"Bruker å bruker", vil heller kalle det eksperimentering. Tar svake opiater i ny og ne, Prøvd hasj et par ganger, men har godt over til eksperimentering til syntetiske Cannibioder (pga politi). Skal prøve flein, og fluesopp om et par dager (gleder meg).Har også lyst å prøve LSD. har også prøvd benzo, og tar det sikkert et par ganger til

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Nei. Jeg tar aldri noe før jeg vet sideeffekter, og evt avhengihetspotensiale
Jeg skal aldri ta noe annet enn de nevnt ovenfor uten om amf/speed/kokain som jeg sikkert ender opp å ta i fylla en gang.
-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Fordi de er relativt trygge. og avhengighetspotensiale er ikke alt for stort.
Ser for meg en framtid der jeg bare bruker Cannabis, evt litt tramadol en gang i blandt
-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At det ikke er farlig/har alvorlige sideffekter. At det ikke skader hjernecellene, og kroppen
-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nysgjerrighet, og litt depresjon/ kjærlighetsorg.

-Hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Internett.
Haha, er litt morsomt at de "fornuftige" voksene personene forteller at internett lyger, men i virkeligheten tror de på en forvrengt propoganda teori, der bla. hasj er 10x farligere en alkohol, der kildene er "Det mor/far sa til meg da jeg var liten", eller f.eks " En venn av en venn ble narkoman pga hasj" Og der internett (vanlighvis) kommer med konkrete vitenskapelige, og statistiske kilder.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Hasj og alkohol hovedsaklig.. men testa det meste! Brukt hasj over lengre tid, 7 år kanskje.
Kan ta ei stripe eller to med cola om anledning er riktig ;p

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Har prøvd det meste bortsett fra heroin, LSD og div. piller! Hasj, weed, div benzo, kaktus olje, sopp, E, kokain, amfetamin, metamfetamin, AM-2000(eller no sånn) og JWH-018 er vel lista over det jeg har "testa".

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At man ikke overdosere i første omgang, slapp av og ikke stress mens du skal test ut nye ting, bruk tid på å kjenn kordan rusen e på kropp og sinn.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nyskjerrigheta starta vel det hele, nu røyka æ et par trekk om dagen og drekk en lørdag eller to! Bare e sykt førnøyd med alt når æ e fjern heh
Sist endret av cloudyminded9; 13. august 2012 kl. 00:56.
Veldig viktig at intet er tapt ved bruk. Nok mid han ene . Hugs not drugs.
Hvilke rusmidler bruker du?
Tja, drikker nå kaffe hver morgen. Ellers blir det jo litt alkohol i lystig lag, en joint eller to (eller tre eller fire) når sjansen byr seg og litt forskjellig annet i ny og ne.

Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Nja, er bevist på å holde meg unna slikt som er veldig avhengighetsskapende eller fysisk skadende.

Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Tja, så lenge de ikke blir ekskludert av kriteriet over er jeg villig til å prøve det meste, så... Men når jeg har prøvd dem vil jeg jo bare prøve de jeg liker flere ganger.

Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Vil først samle godt med informasjon på nettet, før jeg prøver det. Hvis det er noe som mange har veldig dårlige erfaringer på, så unngår jeg det. Så er det greit å begynne smått, og heller jobbe seg oppover i doseringa når man vet litt hvordan det påvirker en.

Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Ja, det er vel det. Er rimelig usosial i utgangspunktet, så noen ganger kan det være greit med noe til å hjelpe der. Ellers har jeg slitt med depresjon, som også er en medvirkende faktor.

edit: Ah, glemte ett.
Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Alkohol har jeg vel stort sett lært å kjenne ved eksperimentering.
Med resten har jeg lest meg opp på nettet (freakforum, erowid, bluelight, google). Har også fått en del info om cannabis fra venner.
Sist endret av khh; 13. august 2012 kl. 01:50.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Hovedsaklig cannabis og opiater, men også benzo, kokain og speed innimellom. Samt kaffe hver eneste dag.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Som sikkert mange andre før meg, hadde jeg klare grenser når jeg startet. Hva jeg kunne teste og hva jeg skulle holde meg unna. Jeg for min del hadde satt grensen ved cannabis, men etterhvert ble jeg nysgjerrig på andre ting. Og når man er påvirket av noe, er det lett å bli ukritisk å takke ja til andre stoffer. Hadde glemt første gangen jeg tok kokain, før noen andre påminte meg om det noen dager senere. Og når man har kommet så langt som til endestasjonen, må jeg vel si jeg egentlig har brutt alle grensene mine og ikke har så mange igjen. Eneste jeg helt sikkert holder meg unna er, RC.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
Har egentlig bare blitt sånn, likte cannabis og senere har det utviklet seg. Liker rusen stoffene gir meg. RC holder jeg meg unna, da jeg liker å vite sånn noenlunde hva jeg får i meg.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
At jeg får nok informasjon om stoffet, så jeg vet hvordan kroppen og hodet mitt vil reagere. Starte i det små, og bygge det opp gradvis.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Ja og nei. Var deprimert og ville flykte fra meg selv, samt at jeg alltid har vært nysgjerrig når det gjelder rusmidler.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
Internett/freakforum.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
-Hvilke rusmidler bruker du?

er veldig glad i hasj med morfin.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?

Passer på hva jeg har i meg ja.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?

Får en fantastisk avslappende rus, og når morfinen slår inn er det utrolig digg.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?

Jeg må ha en viss kontroll..

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?

Nei, rusen er fantastisk.
-Hvilke rusmidler bruker du?
Har vært borti de vanligste stoffene og et par mer obskure. Jeg tar stort sett det jeg får gratis og så kjøper jeg litt MDMA og psykedelika på egenhånd.

-Er du en "alt etende" person eller setter du klare grenser for deg selv?
Jeg er veldig alt-etende og trykker i meg det meste jeg får utdelt. Jeg takker pent nei om settingen ikke passer, men ellers har jeg få grenser.

-Hvorfor bruker du akkurat disse drogene og ikke de andre?
I og med at jeg tar det meste så er ikke dette spørsmålet til meg. Men, grunnen til at jeg faktisk betaler for MDMA'en og psykedelika'en er at jeg liker rusen og synes det er gøy.

-Hva er viktig for deg når du skal bygge forhold til et stoff?
Det at jeg synes det er gøy.

-Er det noe mer en selve rusen som ligger bak?
Nei. Jeg har det bare gøy i rusa tilstand og det holder for meg. Selv om man kan si at diverse psykedelika har vist meg mye og lært meg mye, så er hovedgrunnen for mitt bruk kun for humorens skyld.

Helt til slutt lurer jeg på hvordan du fikk kjennskap til disse rusmidlene?
".... jeg har forresten noe *insert stoff her*, har du lyst på?" - Random kompis.

Og så har jeg trålet haugevis av rusforum de siste årene og plukket opp mye kunnskap.