Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2569
Hei! Skal ta fly, xanor hjelper meg veldig på denne flyturen både på angst og å få sove. Skal kjøre bil ca 7 timer etter (4 timer kjøretur hjem). Har Googlet masse men ikke funnet noen svar. Noen som kan svare for meg om det går greit å ta på flyet og at jeg er oppegående nok til kjøreturen hjem? Flyet går i morgen så setter veldig stor pris på svar!

Takk.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halveringstiden på Alprazolam er 12 timer, ville ha ventet til neste dag...minst.

Prøv heller å døgne før flyturen så sover du nok som en stein hele veien.
Du må("må") vente mer enn 7 timer, i alle fall.

Hvis du tenker på UP sine spytteprøver, så står det øverst på Google at det tar et par dager, men det synes jeg høres lenge ut. Guesstimater ett døgn, kanskje ett og et halvt. Kommer jo an på dose, metabolisme, kroppsvekt, alder, leverfunksjon etc.

Hvis du derimot tenker på hva som er trygt i henhold til sunn fornuft, eller trygt nok hvertfall, så vil jeg si at et absolutt minimum er 12 timer. Gitt at du tar så lav dose som mulig, helst ikke over 1mg.

Egentlig umulig å svare på spørsmålet ditt. Har du så mye som et molekyl av alprazolam i kroppen når du kjører bil, så er det juridisk sett ruskjøring.

Uansett så spiller det ingen rolle hva som blir skrevet her dersom du tar xanoren. Når du går av flyet, tenker du "jeg føler meg da helt edru jo!" og gir blaffen og kjører hjem. Merk mine ord.

Ta så lite som mulig hvertfall.
Trådstarter
Tusen takk for svar!
Da dropper jeg det for meg og andre sin sikkerhet
Ja, det som er skummelt med benzodiazepiner er at man tror man er "ok" I formen men er egentlig ikke edru i det hele tatt! :/
Xanor har du ikke lov til å bruke når du har førerkort, da oppfyller du ikke helsekravene. Sobril og Diazapam er vel de eneste som er lovlige, og noen sovemedisiner.
30mg oxazepam eller 10mg diazepam som døgndose er lovlig.
Ellers 7,5mg zopiklon, 10mg zolpidem eller 10mg nitrazepam, minimum 8t før kjøring.
Få to 15mg sobril av legen, det burde være en smal sak til flytur, eller 10mg diazpam. Your choice.

s
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
Alprazolam (1 mg.) – Xanor
Etter én enkeltdose: 20-50 timer. Etter en dobbel dose: 35-70 timer.
http://www.rustelefonen.no/fakta-om-...nzodiazepiner/

Jo, jeg har lov til å ha bil sertifikatet selvom jeg bruker xanor 2mg ved behov.

Hvor har du det ifra @Stesolidhode ?