Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1454
Anonym bruker
"Fortrolig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, om noen mnd skal jeg ta lappen, og jeg er helt clean. Politiet har ikke godkjent vandelen min å kommer helt sikkert til å ønske en urin prøve fra meg, da jeg har en sak med noen piller for en stund tilbake.

Om jeg pisser rent, kan politiet da nekte meg å ta lappen?
Jeg tenker jo selvfølgelig at svaret er nei, men har hørt veldig mange historier der politiet har fucket over noen ganske hardt!

Setter pris på svar!
Mange spørsmål som er interessante her. Hvor lenge er det til du skal ta lappen, og har du hatt sertifikat før? Hvor lenge er det siden du ble tatt? Fikk du beskjed om sperrefrist da du ble tatt? Har du gått på faste prøver siden du ble tatt?
Grunnen til at jeg spør er at politiet er blitt veldig strenge når det kommer til krav om edruelighet, og tar prinsipielt fra folk førerkort hvis det er ulovlig rus inne i bildet. Dette har det vært mange tråder om her på forumet.
Sist endret av Bl4derunner; 7. juni 2019 kl. 13:24.
Anonym bruker
"Fortrolig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Mange spørsmål som er interessante her. Hvor lenge er det til du skal ta lappen, og har du hatt sertifikat før? Hvor lenge er det siden du ble tatt? Fikk du beskjed om sperrefrist da du ble tatt? Har du gått på faste prøver siden du ble tatt?
Grunnen til at jeg spør er at politiet er blitt veldig strenge når det kommer til krav om edruelighet, og tar prinsipielt fra folk førerkort hvis det er ulovlig rus inne i bildet. Dette har det vært mange tråder om her på forumet.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker å ta lappen i August, jeg har ikke hatt lappen før.
Jeg ble tatt i februar! Jeg fikk ikke beskjed om noe, jeg ble anmeldt å fikk et brev i posten med bot å hva jeg var siktet for, der ble jeg ikke siktet for bruk. Men for oppbevaring og videreformidling (om jeg husker riktig)
Jeg har ikke gått på noen prøver, og har heller ikke hørt noe mer fra politiet angående saken etter jeg godtok boten.

Det er snakk om ritalin.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanligvis får man en sperrefrist på et år om man blir tatt for bruk. Man får ikke alltid brev om sperrefristen, det bare skjer. Men sjekk at du har søkt om førerkort og vandel, det er nemlig noe greier med at godkjent vandel bare ligger så og så lenge hos vegvesenet så må du få den oppdatert , i mellomtida står det at vandelen ikke er godkjent, men det kan være at den som lå der var for gammel og at du bare trenger en ny. Ring vegveset og politiet å hør, kjenner til folk som trodde de var sperra for lappen men så var det bare vandelen som var for gammel tror det er 8 mnd som gjelder for biltilsynet
Anonym bruker
"Fortrolig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vanligvis får man en sperrefrist på et år om man blir tatt for bruk. Man får ikke alltid brev om sperrefristen, det bare skjer. Men sjekk at du har søkt om førerkort og vandel, det er nemlig noe greier med at godkjent vandel bare ligger så og så lenge hos vegvesenet så må du få den oppdatert , i mellomtida står det at vandelen ikke er godkjent, men det kan være at den som lå der var for gammel og at du bare trenger en ny. Ring vegveset og politiet å hør, kjenner til folk som trodde de var sperra for lappen men så var det bare vandelen som var for gammel tror det er 8 mnd som gjelder for biltilsynet
Vis hele sitatet...
Ble ikke tatt for bruk, så rart om de skal gi meg en sperrefrist, jeg var heller ikke ruset da jeg ble tatt.
Jeg leste på siden at vandelen blir automatisk fornyet etter 4 mnd.
Men kan kanskje tenke meg at den ligger til behandling, men det er 6 mnd siden jeg søkte om vandel.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble ikke tatt for bruk, så rart om de skal gi meg en sperrefrist, jeg var heller ikke ruset da jeg ble tatt.
Jeg leste på siden at vandelen blir automatisk fornyet etter 4 mnd.
Men kan kanskje tenke meg at den ligger til behandling, men det er 6 mnd siden jeg søkte om vandel.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke være tatt for bruk, det holder om du har innrømt tidligere bruk. Jeg fikk sperrefrist av en liten mengde hasj de fant og jeg sa det var til eget bruk og at jeg røyka iblandt. (De ville sikte meg for salg). Var ikke ruspåvirka når de tok meg men besittelse var nok. Såvidt meg bekjent blir ikke vandelen automatisk fornya, man må søke, men om det bare er 6 mnd siden du søkte om vandel burde den vært godkjent nå, tar max 2 mnd. Søk igjen, eller ring å hør hva du evn gjør feil
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ikke gjør som meg. Begynn å ta førerkortet på nytt i høyere klasse uten å søke om 0 få føreretten tilbake klarte å ejstøte lastebil, motorsykkel og på oppkjøringen til vogntog fikk jeg beskjed om at det ikke vr gyldif siden jeg glemte å søke om å få føreretten tilbake.

Som regel ber de ikke om noe. Selv etter mange saker og masse stoff og div har jeg altid fått ta lappen med mindre jeg har hatt en dom som tilsier noe annet.

Tror ikke de krever urinprøve av deg. Og som regel får du lov å ta førerkort så lenge legen din mener du er egnet å kak gi deg helseattest