Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7369
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Eg dyrke marihuana og e nybegynner. Noen som vet ca kor mye eg kam regne med å få ut av en plante i ferdig tørka marihuana? Plantene er ikkje av de største
Hvis du dyrker mange planter ved siden av hverandre vil du få mindre yield enn om du har 1-2stk. Er du flink til å gi planten næring og har et bra lys oppsett påvirker det mengden du sitter igjen med. Gjør du ting nogenlunde så skal du klare å få 50-150g
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer helt ann på type strain, type og mengde lys, auto eller photoperiode, kunnskapsnivå, manipulering/LST osv.

Men som nevnt over her så er 50-150 ganske beskrivende.
Er det feks 2 stk autoer under 300w lys så pleier man å regne ca 0.5g pr watt totalt så ca 75g pr plante som ett godt resultat.

Men kvalitet før kvantitet, det er mange dårlige strains der ute, spesielt billige auto frø hvor thc styrken kan variere fra 10% til 20% og strainen er ikke stabilisert.

Jeg har selv to like planter stående som har fått helt lik behandling, den ene er ferdig blomstret om noen dager og vil gi meg rundt 40g tørket vare.
Den andre har 1-2 uker igjen og er over dobbelt så stor og har flere buds med 5cm diameter og rundt 10-15 cm høye. Det vokser fortsatt nye hvite hår og blomstermateriale på den siste.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg vil åsså begynne. hvor starter jeg? har plass til 4-5 innomhus.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg vil åsså begynne. hvor starter jeg? har plass til 4-5 innomhus.
Vis hele sitatet...
Du kan starte med å lese dyrkehåndboken.

https://norcan.org/filbibliotek/litt...ehandboken.pdf

Norcan er et forum dedikert til dyrking av cannabis, godt sted å starte.
Blir litt som og spørre om hvor stor en fisk er Er 1000 ting som avgjør hvilket resultat du får. Med så lite info du gir så er det ingen som kan gi deg noe svar. Just my 2 cents. Lykke til med plantene!
Visst du bruker gode LED-lys så kan du få mer enn 1g per watt. Tips, sjekk ut Kingbrite på Alibaba. Visst du bygger selv så kan du få det beste av det beste til 2-3 tusen Det er ikke vanskelig.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hvis du dyrker mange planter ved siden av hverandre vil du få mindre yield enn om du har 1-2stk.
Vis hele sitatet...
Det her finner jeg ikke helt logisk. Kan du forklare hvorfor? Hvis plantene står i samme potte så tenker jeg kanskje at de må dele næringen eller noe? Men hvis de har separate potter, hvordan i huleste vil en plante kunne påvirke yielden til en annen plante?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det her finner jeg ikke helt logisk. Kan du forklare hvorfor? Hvis plantene står i samme potte så tenker jeg kanskje at de må dele næringen eller noe? Men hvis de har separate potter, hvordan i huleste vil en plante kunne påvirke yielden til en annen plante?
Vis hele sitatet...
Så fremt du ikke øker antall lyskilder så vil deler av plantene havne i ett lys som er mindre intenst når det er flere planter.
Intensiteten synker fort desto lenger bort fra lyskilden du kommer.
Men om du Lst-er så kan du hvertfall forme plantene for å utnytte lyset best mulig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det her finner jeg ikke helt logisk. Kan du forklare hvorfor? Hvis plantene står i samme potte så tenker jeg kanskje at de må dele næringen eller noe? Men hvis de har separate potter, hvordan i huleste vil en plante kunne påvirke yielden til en annen plante?
Vis hele sitatet...
Påstanden er nok bygget på løsninger med begrenset plass. Står plantene for tett derimot så vil dem ta inn mindre lys pr.areal grønt som gir mindre energi osv. Detta er grunnen til at mange driver med trimming under vekstfase for å gjøre effektivt bruk av lyset man får.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dyrket 1 autoplante i mitt liv, og blir også den siste, da jeg ikke har nerver til å gjøre dette igjen midt i et byggefelt, der politiet til stadighet oppsøker naboen.
Fikk helt noia, når de dundret inn i oppkjørslen her med blålys, bare for å snu og kjøre ned til naboen, mens jeg var helt fjern, og terassedøren stod oppe, så det luktet nok litt ute også.

Dyrket 1 stk. Critical+ autoflower, i hydro, og endte opp med 160 gram tørket + såpass med sugarleaves at jeg i tillegg fikk 400 gram ganske potent cannabutter.

Brakk planten nesten helt av, da den var ca 2 uker gammel (måtte spjelke og tape den sammen igjen), så ville ikke kjøre noe LST på den etter det, men tror det egentlig hadde en gunstig effekt. Ble noe sinnsykt med grener og blader på den, så kunne kanskje lønnt seg å plukke litt blader, men siden det var min første gang, så ville jeg ikke stresse den for mye.

Brukte 2 Viparspectra 450 led growlight (200 watt pr. stk), og kjørte 24/0 lysregime hele tiden, i et 110cm x 110cm telt. De første 4 ukene brukte jeg dog kun 1 av lysene.

Måtte røke som faen når jeg var klar, for taklet ikke å ha såpass mye røkings i huset samtidig, så ble en fin sommer, for noen år siden.
Har nå kuttet helt ut, men synes det var veldig interessant med selve groprosessen. Måtte lære seg mye på kort tid, mens planten utviklet seg. Brukte GH Flora næring, så prøvde næringsregimet de anbefaler (kjørte mindre dose dog), men det funket ikke helt bra, så endte opp med å kjøre Lucas formel, og det funket ganske bra. Var på det meste oppe i ca 700 ppm, der jeg først blandet opp til ca 150 ppm med Micro + CalMag, så Lucas resten (autoer trenger ikke så mye næring fant jeg ut).
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
super lemon haze gir ca 250g pr plante. 6L potter med coco, canna coco næring og bruk av scrog netting.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
super lemon haze gir ca 250g pr plante. 6L potter med coco, canna coco næring og bruk av scrog netting.
Vis hele sitatet...
Det er så dumt å skrive sånt.

"Super lemon haze" sier ingenting, hvilken breeder? Har du oppnådd slikt resultat hver gang eller bare én?
Ute eller inne? Auto eller photo?

Og det lukter bullshit når du sier 250g tørket vare i 6 l Potter (som tilsvarer latterlig lite jord, å holde fuktighet, pH og næringsnivå korrekt vil være ett mareritt). Det høres ut som noe du har lest på nettet.
Jeg har en 5 liter stående akkurat nå og den må nesten vannes daglig.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hva tror dere er en bra strain for en nybegynner og prøve på?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva tror dere er en bra strain for en nybegynner og prøve på?
Vis hele sitatet...
De fleste autoer er enkle å ha med å gjøre. De gir noen prosent lavere thc innhold men til gjengjeld er de mindre og blomstrer raskere.

Siden de lever kortere har du mindre tid til å ta livet av den med overvanning og for mye næring
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle sammen

Har to planter som jeg har i vanlig blomsterjord og kun sola som lyskilde. Men de har vokst fint og har mange blader og lukter stramt av marihuana.
Begge to er ca 30 cm høye og har et volum på ca 30X30x30. Har aldri gjort dette før og lurer på når eg ska tørke osv. Når den skal blomste og ossen man gjør det....

Alle råd og tips taes imot med stor takk

Har sett litt i håndboka dere skriver om lenger oppe her men det ble for mye for meg... er ikke så god på å lese. Og har heller ikke lys eller annet utstyr. Er det nødvendig med ekstra næring? Noen som har noe å anbefale isåfall/link?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fleste autoer er enkle å ha med å gjøre. De gir noen prosent lavere thc innhold men til gjengjeld er de mindre og blomstrer raskere.

Siden de lever kortere har du mindre tid til å ta livet av den med overvanning og for mye næring
Vis hele sitatet...
nicenice. men er det sån at man ikke kan ta stiklinger av auto?
da må man jo holde på å bestille frø å grejer?
vil prøve å holde meg selvforsynt.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, det funker ikke å ta stiklinger fra auto.
Det gikk i hvert fall ikke når jeg gjorde det.
Fikk et gratis frø av ukjent strain, tok stiklinger, og de begynte å blomstre samtidig med morplanten.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
rare greier men jeg kjørte på med auto uansett. har bestillt frø i dag, 3 auto og 1 vanlig.

mens jeg venter må jeg finne ut av dette med jord å næring, ph osv... lurer på om man finner dette på vanlig hagesenter.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, du kan ikke ta stiklinger av auto planter. Klokka starter når de spirer og etter 3-4 uker så blomster de. Så uansett om du tar stiklinger så har stiklinger kommer like langt som planten man tok stiklinger fra. Jeg dyrker selv og bruker billig jord fra plantasjen som jeg blander med perlite som de også selger på plantasjen.
Av næring bruker jeg Canna, litt dyrt men det blir gode resultater av det. Har dyrket en del Norden seeds Ak47 Auto i det siste og ligger på 100 til 150g pr plante med 800W HPS. Veldig potent strain ��
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er så dumt å skrive sånt.

"Super lemon haze" sier ingenting, hvilken breeder? Har du oppnådd slikt resultat hver gang eller bare én?
Ute eller inne? Auto eller photo?

Og det lukter bullshit når du sier 250g tørket vare i 6 l Potter (som tilsvarer latterlig lite jord, å holde fuktighet, pH og næringsnivå korrekt vil være ett mareritt). Det høres ut som noe du har lest på nettet.
Jeg har en 5 liter stående akkurat nå og den må nesten vannes daglig.
Vis hele sitatet...
Ait beklager det. Følte diskusjonen her var litt "hvor lang er en fisk".
Så jeg kastet bare ut litt info

Feminiserte (ikke auto) SLH fra Greenhouse seeds. Gror inne. Vi er 3 stykker som deler stiklinger. Og alle 3 oppnår samme resultat. Har grodd den i snart 2 år med høsting hver 3 måned. auto vanning to ganger om dagen med drain to waste. Skal finne et par bilder til deg.

https://imgur.com/a/e9PG6wi

Fant et par bilder nå Det ene bildet viser SLH i blomst. Ca. 3 uker før høsting.
Og det andre viser ferdig tørket, men ikke trimmet, ferdig produkt.
Sist endret av Dr. fungitumb; 22. april 2019 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, du kan ikke ta stiklinger av auto planter. Klokka starter når de spirer og etter 3-4 uker så blomster de. Så uansett om du tar stiklinger så har stiklinger kommer like langt som planten man tok stiklinger fra. Jeg dyrker selv og bruker billig jord fra plantasjen som jeg blander med perlite som de også selger på plantasjen.
Av næring bruker jeg Canna, litt dyrt men det blir gode resultater av det. Har dyrket en del Norden seeds Ak47 Auto i det siste og ligger på 100 til 150g pr plante med 800W HPS. Veldig potent strain ��
Vis hele sitatet...
ah nice, gikk for cbd strain med kun 11% thc, da jeg har prøvd dette før. ikke dyrke men røyke, og det var overaskende bra effekt. tenkte også å bestille white widdow eller hva den heter nåigjen...

tenkte å bestille EnviroGro Cool 200W 6400K som lys, men ble usikker etter videre lesning, hva tror du? skal bare kjøre 1 og 1. har 60x60 skap. vanlig hvitt innvendig.

en sak til jeg ikke skjønner er ventilasjon. skal seff kjøre ut luft med kullfilter men hvor kommer ny luft inn? må jeg sørge for in og ut luftstrøm? altså borre 2 hull i skapet? og hvor viktig er det isåfall at ny luft er friskluft fra ute?

om jeg har skjønt rett så low stress tester man autos istedenfor å toppe de?

hvilken canna næring bruker du? fant mange forskjellige.
behøver man egentlig å gi næring før blomstring? hvor viktig er dette?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Du bør ha to hull i skapet. Et til inn og et til ut. I et så lite skap tror jeg ikke du behøver egen vifte for inn-luft.

Du velger canna næring ut i fra hvilket medium du bruker. Canna Terra er for jord. Canna Aqua er for hydro og Canna Coco er for.... coco.. :P
Terra og Aqua har to utgaver, Vega (vekst) og flores (blomst). Så der må du ha begge utgaver for hele plantens livvsyklus.
Det gjelder ikke Canna Coco. Der er det kun A+B.

Hvis du bruker godt gjødslet jord, så skal du ikke trenge å gi så mye næring i vekst. Men hvis du har vært på plantasjen og kjøpt billig jord, så kan det være greit å tilføre litt ekstra næring mot slutten av vekst perioden.

I coco og hydro må du ha næring i fra dag 1.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
noen som kan gi meg et lynkurs(no pun intended) i lys, hps vs led, lumens og den slags? si jeg har 10x 30W leds, vil det tilsvare effekten av 1x 300w led? Jeg ser for meg at ved bruk av flere lyskilder, så kan man kunne plassere lysene og vinklene til større gunst for planten/ gi større "lysdekke" på bladene.. noen som har noen innspill? og ang luft.. hvordan kan man effektivt og pålitelig skjule den lukta jeg helst ikke skulle trengt å skjule uten et c02 filter? (har budget setup, så det ikke blir all verdens tap dersom jeg blir uheldig med frøken blå)
såvidt jeg vet, så påvirker også luften plantens fiberproduksjon gjennom "oppveksten" og vil resultere i sterkere greiner og bærekapasitet.. true/false?

og sist men ikke minst.. disse næringssubstratene.. det er vel ikke noe must dersom man har en fin og god jordblanding tilsatt kompost? Ser for meg at det er litt mer typ; max yield hax for lazy/profitt minded growers?