Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1061
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke brukt sub på en uke, men hatt sterke abstinenser de siste dagene; feber, frysninger, svette, tiltaksløshet, angst osv.

Brukt medikamentet nesten hver dag siden juni, og ønsker å stoppe uansett hva som venter.

Når vil feberen går over? Noen som har tips til hvordan en kan komme seh gjennom dette?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du har hatt feber i over en uke så ville jeg fått sjekket det ut, kan være du har en infeksjon, brukte du sprøyter ? Er ikke vanlig og ha feber over så lang tid pga abstinenser. Utenom det så vil jeg si at du egentlig er gjennom det verste allerede viss du har vært clean en uke, selv om det tar tid og få søvnen på plass og få tilbake tiltakslyst osv. svettebyger kan du også regne med å ha av og på en god stund. Det beste du kan gjøre er å få i deg sunn og næringsrik mat, drikk masse, ta vitaminer. Fysisk hard trening er også bra fordi du da vil få litt naturlig velvære stoffer i hjernen som kan hjelpe på angst og søvn. Til slutt vil jeg si at det vanskeligste er egentlig å begynne igjen, men håper for din del at du har lært noe og klarer og holde deg vekke fra subben og andre opioder heretter.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vanskeligste er å IKKE begynne igjen skulle det selvfølgelig være..
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar! Skjønner at jeg ikke kan holde på med dette lengre. Har ikke brukt sprøyter - sniffet det. Feberen begynner å gå ned så får håpe jeg har vært gjennom det verste nå.
Gratulerer, sterkt jobbet som fan!

Fiks noen benso, Lyrica, ja, til og med morfin hvis du trenger hjelp att ta deg over.
Immodium om du har the shits.


Sier morfin for jeg har endelig kommet meg av subutex, med morfin.
Buprenorfin har laaaaaaaang halveringstid, noe jeg gjetter på gjør att ATn er så lang og jevlig.
Så jeg trappet ned så mye jeg kunde subutexen med den siste tabletten jeg hadde.

Når avtenninga starta på allvor, tog j eg 60mg Dolcontin.
Spiste de i tio dager, begynte å trappe ut i 4, og avtenningen var dårlig mage, ett antal spyer jeg kunden humør og nu er jeg subutex-fri.
Isteden for den langdragne processen subutex er, komprimerades den till en to uker. 10 dager høy, fire i AT:

Hadde spist daglig siden mars, med små pauser før å binge oxy, morfin og heroin.

Du har vært igjennom det værste?
Det er nu det tøffe begynner, å holde seg ren.

Men fan så bra jobba. Vær stolt!
Veit ikke akkurat om å proppe i seg morfin og benzo er så lurt hvis hele pointet er at du sliter å holde deg unna rus med mindre det ikke er absolutt fysisk nødvendig.

Har hørt at benzoabstinenser er enda verre enn opiodabstinenser, så det kan du jo ha i bakhodet hvis det eventuelle nedtrappingshjelpemiddelet skulle begynne å bli fristende utover sin tiltenkte funksjon.
Sist endret av Våtfisk; 19. november 2018 kl. 00:38.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle! Nei, planen er å være hundre prosent rusfri (så ingen morfinlignendr preperater for min del dessverre) bortsett fra det legen skriver ut til meg; xanor ++ Problemet er at disse ikke tar abstinensene, men gjør gjerne noe med tiltaksløsheten.

Feberen - eller frysningene er det verste. Så tar gjerne i mot tips og råd der?
Søvnløsheten også, så skal høre om jeg kan få noen sovetabletter av legen for å kunne sove greit gjennom natten.

Å holde seg unna subutex kommer selvsagt til å bli vanskelig - det fungerte så bra på mange måter, men jeg er fast bestemt på å klare det.
Anonym bruker
"Ekstravagant Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snorta sub 1 år i strekk. Sub absinenster være helvete og de kan vare lenge. Ettersom det har gått en uke vil det gradivs bli bedre fra nå.
Det smarteste du gjør er å komme deg ut av huset, ta deg en liten joggetur eller gå en tur i skogen. Dette kan være svært vanskelig under abstinenser og lite energi, men jeg kan garantere at dette hjelper stort, det verste du gjør er å ligge i senga og "vente på at ubehaget skal gå over". Da vil det ta mye lengre tid.

Hva er årsaken til søvnløshet? Har du kramper i bena når du skal legge deg? Isåfall er et glodvarmt bad lindrende i ca. 30-60 minutter etter.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har svært lite med energi ja - så det er et tiltak å få gjort ting, men merker at når jeg først er kommet i gang med noe er det mye enklere enn jeg trodde. Prøver å holde meg okkupert med ting som musikk og lignende.

Har ikke kramper i bena, men er rett og slett ikke trøtt når jeg burde være det. Takk for svar!
Snorta også, som nevnt over, buprenorfin i ett år.
Var dritheavy i ettertid. Kom over l tyrosine som er en aminosyre og en forløper til dopamin. Gikk fra null energi og tiltakslyst til å trene tung styrketrening i løpet av ei uke.
Anbefaler deg å prøve det. Kjøpes på lokal helskost eller ovet nett.
Har siden eksperimentert med nootropics og livet er fantastisk!