Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2771
Hei,

Jeg har nylig flyttet inn i nytt hus (1. Juli), men har av diverse grunner (og vært lite hjemme) ikke fått bestilt internett før denne uken. Det eneste som er tilgjengelig her er de laveste linjene hos typ. Telenor og NextGenTel, og jeg bestemte meg for 20/1 linja til NextGenTel.

Men problemet er at de kan ta opp til to uker før de kommer og monterer, så jeg er nødt til å fortsette med data pakkene på mitt Chess kontantkort for å ha Internett. Og dette blir jo svindyrt på sikt.

Vet noen her om andre ting jeg evt. kan gjøre for å få midlertidig Internett tilgang? Om det finnes noe midlertidig mobilt bredbånd opplegg uten bindingstid som jeg kan skaffe, f. eks?

Å spørre naboen pent er siste alternativ, vil prøve alt annet først
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ca. ingen mobilabbonement har binding med mindre du kjøper subsidiert utstyr. Så du kan fint skaffe deg mobilt breiband frå f.eks. telenor, og sei det opp etter ein måned.
DCH
Trådstarter
75 4
Ser på https://nettbutikk.telia.no/4g-bredband-kontant dette hos Telia, hadde det vært noe? Er det slik å forstå at jeg bare trenger å bestille sim kortet, fylle på ukes pakken med 10GB, sette det i en telefon og bruke hotspot? Og etter endt uke og datamengde trenger jeg ikke bekymre meg om noe mer, f. eks avbestilling eller binding?

Har kontaktet Telia om bredbånd kontantkortet, og skaffer det mest sannsynlig idag.

Oppdaterer med resultater
Sist endret av DCH; 23. juli 2016 kl. 14:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DCH Vis innlegg
Hei,

Jeg har nylig flyttet inn i nytt hus (1. Juli), men har av diverse grunner (og vært lite hjemme) ikke fått bestilt internett før denne uken. Det eneste som er tilgjengelig her er de laveste linjene hos typ. Telenor og NextGenTel, og jeg bestemte meg for 20/1 linja til NextGenTel.

Men problemet er at de kan ta opp til to uker før de kommer og monterer, så jeg er nødt til å fortsette med data pakkene på mitt Chess kontantkort for å ha Internett. Og dette blir jo svindyrt på sikt.

Vet noen her om andre ting jeg evt. kan gjøre for å få midlertidig Internett tilgang? Om det finnes noe midlertidig mobilt bredbånd opplegg uten bindingstid som jeg kan skaffe, f. eks?

Å spørre naboen pent er siste alternativ, vil prøve alt annet først
Vis hele sitatet...
Jeg brukte MyCall kontant mens jeg var uten nett i 3 uker etter dårlig timing på bytte av leverandør. Tror det var 150,- for 3gb og 200,- for 6gb. Var ikke så veldig gal hastighet heller (rundt 20mbit).
Chess sitt mobile bredbånd på 20GB koster 299,- det er også uten binding. Da er hastigheten 60/25 i følge dem.
Hastighet vil variere med dekning, så ikke ta 60mbit for god fisk!
Komplett startet nylig med mobilabbonement, de har kampanje med 2 gratismåneder der du kan avslutte innen disse 2 månedene slik at de er en gratis test.

https://www.komplett.no/mobil
DCH
Trådstarter
75 4
Rakk ikke Telia butikken, takk for svarene jeg kom tilbake til!

Komplett tilbudet er meget fristende, trenger bare å betale 99kr og så har jeg (i teorien) 20GB gratis internett i noen uker
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du kan nok montere modem og ruter selv om du får det tilsendt. Jeg hadde samme problem
problem i fjor og endte med at jeg satt opp alt selv etter at kundeservice sa det var 2-3 ukers ventetid på montør
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du kan nok montere modem og ruter selv om du får det tilsendt.
Vis hele sitatet...
Enig med FatMan. Hvis du evner å lese en bruksanvisning, og hvis NextGenTel-utstyret er like enkelt å montere som Telenor-utstyret, så gjør du dette selv.