Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3087
jeg har greid å glemme truecrypt passordet ..... noen som ha<r noen forslag til åssen jeg kan knekke det . programvare eller annet

Takker for svar
Husker du hvor mange tegn passordet var?

Dersom det er mer enn 7 tegn kan du bare glemme å få det til i løpet av det første året med en normal gamermaskin om du tenker på programvare til å bruteforce.

Husk nå på at sikkerheten rundt truecrypt er høy, for nettopp å holde personer som ikke har passordet, ute. Det beste håpet ditt er nok å lete litt i hukommelsen din..
hehe, å bruke sikkerhetsystemer som faktisk virker har fordeler og ulemper...

.. du er forøvrig fucked uten passordet, ja. Det er jo hele poenget.
Tenk heller litt alternativt, fra hvilken andre kilder kan du få tilbake tapt informasjon?
Med mindre passordet er kun et par chars er du, for å sitere en kjent herremann, "fucked up beyond all recognition".
Dersom man husker visse fraser av passordet og ca hvor mange tegn det er, er det noen som har noen smarte løsninger? Tenker da på hvordan man finner program som, for de uten så mye datakunnskap, relativt enkelt kan bruke det.

Jeg har også noen krypterte filer(truecrypt) som jeg delevis har glemt passordet på.
Truecrypt bruker vel AES-kryptering som standard. Dette er jo en av de sterkeste krypteringsalogaritmene som finnes, og viss passordet er langt er det "umulig" og knekke det.
7 tegn langt, så lar det seg gjøre i løpet av noen timer eller dager.
10 tegn, vil ta over 5 år
15-20 tegn tar millioner av år...
20+ tegn tar milliarder av år -Selv om man kunne brukt alle verdens datamaskiner på en gang

Dersom du har brukt et lesbart ord, og ikke bare vrøvl av bokstaver og tall, går det an og kjøre et dictionary-angrep med den her: http://code.google.com/p/truecrack/ noe som vil gå betraklig fortere -DERSOM det er et ord som finnes i en ordliste.
sikkerhets freak
32 3
Det beste du kan gjøre er å prøve å gjette deg frem med ting du tror det kan være. Hvis du har glemt det helt kan du bare glemme det.
Han snakket aldri om å knekke kryptoen, men å finne nøkkelen sin. Jeg vil tro du kan gjøre ganske mange antagelser og prøve deg frem, det bør ikke være det største problemet med mindre du har falt og slått deg på en stein.
Ja, det var vel mer ment for å illustrere at viss man har glemt passordet og ikke klarer og komme på et i gjen, så kan man ligegodt gi opp med en gang.

Ofte så kommer man jo på idèer til passord (Jeg gjør i alle fal det) i fra omgivelsene man sitter i der og da, som f.eks samsungskjerm21, kasseskjerm, gammeldrittmac osv hehe
Du burde skrevet det ned på en lapp til du kunne det utenat
Sitat av rasker Vis innlegg
Du burde skrevet det ned på en lapp til du kunne det utenat
Vis hele sitatet...
Du burde ha sagt det til TS før han lagde passordet.
#etterpåklokskap
Du brant tilfeldigvis ikke ut en recovery-plate da du krypterte disken?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Du brant tilfeldigvis ikke ut en recovery-plate da du krypterte disken?
Vis hele sitatet...
En sånn: http://www.truecrypt.org/docs/?s=rescue-disk ? Vil jo ikke hjelpe på noen måte, i denne situasjonen.-
Sitat av pidget Vis innlegg
En sånn: http://www.truecrypt.org/docs/?s=rescue-disk ? Vil jo ikke hjelpe på noen måte, i denne situasjonen.-
Vis hele sitatet...
Åja, trodde man kunne bruke den til å få låst opp den krypterte partisjonen om man glemte passordet
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Bitte litt off topic, men her er en relativt enkel forklaring på AES.

Link
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Åja, trodde man kunne bruke den til å få låst opp den krypterte partisjonen om man glemte passordet
Vis hele sitatet...
Det er langt enklare å skrive ned kopi av passord og stappe i en bankboks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal ikke være et problem å fikse dette om du virkelig brenner for det du har kryptert. Inception er sannsynligvis svaret om du har et alt for stort passord.

Inception aims to provide a stable and easy way of performing intrusive and non-intrusive memory hacks on live computers using FireWire SBP-2 DMA. It is primarily intended to do its magic against computers that utilize full disk encryption such as BitLocker, FileVault, TrueCrypt or Pointsec.
Vis hele sitatet...
http://www.breaknenter.org/projects/inception/?mwh=1

Skal vel kansje nevnes at dette er ikke en søndags løsning om du kun vil ha tilbake access til dine 3 nedlastede sanger. However, om du har invaluable arbeid lagret på disken som er kryptert er dette muligens det du leter etter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av blueshift Vis innlegg
Skal ikke være et problem å fikse dette om du virkelig brenner for det du har kryptert. Inception er sannsynligvis svaret om du har et alt for stort passord.
Vis hele sitatet...
Men den løsninga fungerer bare om du har en stk. påslått pc med voluma montert. Det er sjelden tilfelle når en privatbruker treng tilgang til eigne data...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men den løsninga fungerer bare om du har en stk. påslått pc med voluma montert. Det er sjelden tilfelle når en privatbruker treng tilgang til eigne data...
Vis hele sitatet...
Da dette er sant, fjerner det ikke fra gyldigheten i min metode.

Det jeg sier i mitt forrige innlegg, og gjentar her; er dette: Du kan fikse dette, men det blir ikke noe "søndags tur". Det er praktisk talt ikke vits å starte en slik prosess med mindre du har verdifult arbeid på maskinen.