Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 6146
Jeg trenger bare å få skrevet ned litt tanker her jeg sitter.
Jeg var ute å drakk alkohol på lørdag,noe je veit jeg ikke tåler, Men tenkte at det ville gå bra denne gangen. Våknet hos ei vennine i går morgen. Hadde sinnsyke fyllenerver. Jeg kunne jo valgt å dratt hjem igjen,men når jeg først har inntatt store mengder alkohol, så sliter jeg veldig med å slutte.

Endte med at jeg tok toget inn til byen og gikk på fylla i hele går. Er bare så utrolig oppgitt over at jeg aldri lærer! Jeg kan holde meg unna alkoholen i 2-3mnd, men jo lengre tid det går jo mere kjenner jeg suget komme

Jeg har egentlig alt å tape hvis jeg fortsetter med drikkinga. Jeg kjenner ikke igjen meg selv når jeg drikker. Jeg blir en helt annen person, ofte kan det oppstå bråk. Jeg var på en rusklinikk i 9 mnder,ble utskrevet for 1 år siden. Perioden etter at jeg var ferdig der var den beste perioden i mitt liv. Jeg har ei flott dame og en sønn. Men nå er som før igjen. jeg sitter med låst dør,avslått mobil og dårlig samvittighet. Er veldig usikker på om jeg kan rette opp i ting denne gangen!
Du kan fortsatt rette opp i ting. Ikke gi opp! Ta dag for dag, og tenk på familien din
Sett deg og snakk med dama de eller andre som du stoler på
Snakk med legen din om du kan få antabus, i og med du har vært på en rus klinikk antar jeg at du vet hva det er.
Trådstarter
6 0
Går jo ann å prøve, men jeg har liksom fått så mange sjanser. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram i morgen. Hu blir jo såklart veldig oppgitt når jeg går på samme smellen gang etter gang. Jeg vil virkelig slutte nå, men jeg det vil bli tungt å se folk i øynene og beklage. De vil jo ikke ha igjen mye tro på at det skal gå bra denne gangen.
Trådstarter
6 0
Jeg prøvde antabus en stund, men jeg kuttet det ut etter ca en mnd. I gode perioder så tenker jeg jo at jeg har styringen over alkoholen og at jeg aldri skal drikke mer. men jeg må nok bare innse at jeg må begynne med antabusen igjen.
Du må beise sjarken!
Prøv å tenk litt etter, hvorfor drikker du? hvorfor nøyer du deg ikke med 3 øl og så holder du deg til kaffe?
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Prøv å tenk litt etter, hvorfor drikker du? hvorfor nøyer du deg ikke med 3 øl og så holder du deg til kaffe?
Vis hele sitatet...
Å nøye seg med tre øl er nok sjeldent et alternativ for en alkoholiker.

Ts: Du må nok innse at du sannsynligvis aldri kommer til å kunne kontrollere alkoholinntaket ditt. Søk hjelp igjen, begynn på antabus og aldri se deg tilbake!

Og viktigst! Vær ærlig mot de du har rundt deg!
Du må beise sjarken!
Hvis han drikker 3 øl når han er ute i stedet for masse sprit så er han jo såpass edru at han fortsatt har kontroll og dermed kan kose seg istedet for fylleangst og panikk
Trådstarter
6 0
Det har egentlig alltid vært sånn. At jeg ikke klarer å stoppe, må drikke helt til jeg ligger der.
På et år, så drikker jeg kanskje 10 ganger, men alt som kan gå galt ,går som regel galt når jeg drikker.
Men alkoholen er ikke hovedproblemet. Det blir liksom så mye tanker som hoper seg opp. Det er sikkert derfor det føles så godt der og da!
Du må beise sjarken!
Hva er det du drikker når du er ute?
Trådstarter
6 0
Drikker som regel øl, men i går drakk jeg det meste egentlig.
Du må beise sjarken!
Kanskje jeg er tett i pappen hær, men er det at du ikke klarer stoppe? Eller prøver du å "drikke bort" et problem?
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Hvis han drikker 3 øl når han er ute i stedet for masse sprit så er han jo såpass edru at han fortsatt har kontroll og dermed kan kose seg istedet for fylleangst og panikk
Vis hele sitatet...
Det er lett for deg å si, men det er dessverre ikke så lett for en som sliter med alkoholisme.
Sist endret av King Ink; 28. mai 2012 kl. 22:10.
Trådstarter
6 0
Hehe. Neida,sikkert bare jeg som forklarer litt dårlig. Det er et problem som ligger i grunn for at det blir sånn, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å snakke om. Har prøvd å fått hjelp,men jeg føler at jeg ikke klarer å åpne meg nok. Akkurat nå er jeg mest redd for å miste jenta mi! Hovedfokuset må være og ringe henne i morgen. så får jeg ta det derfra.
Vil ikke si du er alkoholiker da du selv sier du bare drikker 10 ganger per år... Er vel heller mer mengden til deg når du først starter å drikke.. Har det selv slik at om jeg først tar meg en fest, så tar jeg den ganske langt ut... og det er vel så og si nesten anna hver helg, men drikker meg aldri til jeg ligger der nesten død da :-)

Du får heller bare holde deg unna spriten og alkoholen helt...
Det finnes vel mang en form for alkoholisme. om ikke annet handler vel dette om ikke om alkoholisme, om selvkontroll
i noen grad med alkohol. Men det er jo alkoholisme, personen har jo vært gjennom rusklinik etc. drikker lite fordi han vet hva som kommer til å skje (?).

Stå på mann, alt dette går an å få orden på!
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
hmm man trenger vel ikke ta disse pillene, er vel noe man kan operere inn i kroppen også? slik att man ikke kan velge selv og slutte??
og drikker man på antabus så kan man jo faktisk styrke med om kroppen er herja nok ra før, min svigerfar er slik som deg bare ett hakk værre, han drekker vel kanskje 3-4 ganger i året max, men de gangene varer liskom alt fra 3-15 uker
Sitat av Bombadill Vis innlegg
Det har egentlig alltid vært sånn. At jeg ikke klarer å stoppe, må drikke helt til jeg ligger der.
På et år, så drikker jeg kanskje 10 ganger, men alt som kan gå galt ,går som regel galt når jeg drikker.
Men alkoholen er ikke hovedproblemet. Det blir liksom så mye tanker som hoper seg opp. Det er sikkert derfor det føles så godt der og da!
Vis hele sitatet...
Det virker som et veldig rart problem du har! Min mor hadde/HAR, men nekter og innrømme det, men jeg har uansett mine misstanker det samme problemet som deg. Hun kan gå i flere måneder uten alkohol. Men når hun første begynner og drikke da må det bare være over mange mange mange dager helst.

Enten til hun drikker seg så hun stikker ut og gjør noe dumt og blir tatt av politiet. Eller at hun bare sovner hjemme og begynner på'n igjenn når hun våkner.

Av og til så kunne hun gjøre dette i flere uker nesten måneder i strekk det var helt sinnsykt ille jeg var jo bare barnet da ca 10-14 år. Jeg vet ikke om at den helt sinnsyke drikkingen hennes skyldes at hun var i et meget abusive relation ship. Hvor hun så meg bli banket opp og diverse av den helvetes stygge gamel stefaren min dog hun ble av og til behandlet på samme måte. Jeg har spurt henne rett ut nå i senere tid om hvorfor hun drakk så jævli mye på den tiden, og hun sier bare at det var pga det forrholdet, og pga at hun misstrivdes såpass med boplassen og mannen hennes.

Jeg tror nok at noe av dette kan være sant, men det ER noe hun ikke sier meg.

Nå ca 5-6 år senere har hun fått 2 barn med den dritt eksen, og ikke minst har hun kommet seg bort fra ham! Men jeg har lagt merker til at hun har så og si stoppet drikkingen helt på egenhånd, men hun har av og til sprekker.

Av og til når barna er borte i helgene drar hun den ofte fullt ut dessværre.

Så jeg vet ikke om jeg skal kalle det avhegighet eller ikke. Men uansett jeg tror hun klarte og slutte enkelt og greit av den grunn av at hun måtte

eller så ville hun kaskje ha mistet barna sine. Så det var jo en ekstremt stor vilje styrke inne i bildet, hviss du klarer og finne den styrken, så kanske du vil klare det? Jeg synes ikke du burte bil skuffet om du sprekker noen gang i blandt om du er alkoholiker. Uansett håper du som min mor greier det
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av Bombadill Vis innlegg
Hehe. Neida,sikkert bare jeg som forklarer litt dårlig. Det er et problem som ligger i grunn for at det blir sånn, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å snakke om. Har prøvd å fått hjelp,men jeg føler at jeg ikke klarer å åpne meg nok. Akkurat nå er jeg mest redd for å miste jenta mi! Hovedfokuset må være og ringe henne i morgen. så får jeg ta det derfra.
Vis hele sitatet...
Ikke ring... Møt henne face to face og vis deg "naken". Det vil hun nok sette mest pris på.
Snakk fra hjertet og håp på at hun godtar problemet ditt og vil hjelpe deg!
Sist endret av RydEN; 29. mai 2012 kl. 00:50.
Du må beise sjarken!
Du sier jo at du har dame og en sønn (?) snakk med hu om det
Sitat av Bombadill Vis innlegg
Hehe. Neida,sikkert bare jeg som forklarer litt dårlig. Det er et problem som ligger i grunn for at det blir sånn, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å snakke om. Har prøvd å fått hjelp,men jeg føler at jeg ikke klarer å åpne meg nok. Akkurat nå er jeg mest redd for å miste jenta mi! Hovedfokuset må være og ringe henne i morgen. så får jeg ta det derfra.
Vis hele sitatet...
Virker som du har kjernen i saken her, påtide å bli ferdig med det/legge det bak seg.. Hvis ikke forandrer du jo ingenting, bare hvor mye du klarer å skjerme deg fra alkoholen.
Sitat av telorix Vis innlegg
prøv LSD!
Vis hele sitatet...
Yes. Om det er mulig for deg (OP) å få tak i LSD eller lignende (psykedeliske) stoffer, så er det definitivt verdt et forsøk.
Sitat av GregHouse Vis innlegg
Yes. Om det er mulig for deg (OP) å få tak i LSD eller lignende (psykedeliske) stoffer, så er det definitivt verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Prøv å få orden på livet ditt/problemet ditt før du "fikser" det med et annet rusmiddel..
Når du begynner å bli godt brisen tenker du ikke at det kanskje kan være lurt og roe ned litt?
Sitat av GregHouse Vis innlegg
Yes. Om det er mulig for deg (OP) å få tak i LSD eller lignende (psykedeliske) stoffer, så er det definitivt verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke noen ekspert på rusmiddler her på forumet, men en trend som går igjen når det kommer til de mer erfarne her på forumet er at man ALDRI skal bruke et rusmiddel for å løse et problem. Og man skal heller ALDRI bruke rusmiddler om man har store problemer. Dette har for stor rissiko til å gjøre vondt værre, og fort mye værre. Spesielt sterkt psykadeliske stoffer.
Jeg er selv glad i å ta meg ett glass i ny og ne, en vane jeg har hatt siden jeg bodde i Spania som "kid", hvis du føler at alkoholen tar overhånd er det ingen skam i å melde deg på gruppesamtaler og gruppeterapi, selv den sterkeste trenger en skulder i blant
Sitat av etse Vis innlegg
Nå er jeg ikke noen ekspert på rusmiddler her på forumet, men en trend som går igjen når det kommer til de mer erfarne her på forumet er at man ALDRI skal bruke et rusmiddel for å løse et problem. Og man skal heller ALDRI bruke rusmiddler om man har store problemer. Dette har for stor rissiko til å gjøre vondt værre, og fort mye værre. Spesielt sterkt psykadeliske stoffer.
Vis hele sitatet...

Det er snakk om én eneste dose. Trenger heller ikke å være stor nok til å gi noe særlig med rus. Det skal også tydeligvis fungere bedre enn disulfiram. Det er ikke snakk om å 'bruke et rusmiddel for å løse et problem'. Å bruke et rusmiddel for å løse et problem innebærer som regel å gå ut og kjøre i seg ett eller annet fordi man ikke har ballene til å deale med problemet. Å bruke LSD for å potensielt kurere alkoholisme, basert vitenskapelige beviser, er medisinsk bruk.
Ja, men bruken av LSD trenger jo veiledning. Kunnskap om LSD. Hvordan man skal bruke det. Regner med at det ikke bare er slik å ta det, og så bli frisk. Rusen LSD gir, kan brukes til å bli kurert. Snakker du med en psykolog? Det burde du absolutt gjøre. Nettopp slike ting du nevner er jobben til psykologer. Det kan nok være forløsende og deilig for deg også, og hjelpe deg til å snakke ut Kjæreste kan være god støtte, så ikke bare ring, men dra til henne med en gang! Bare vær ærlig. Hele tiden. Husk at du må gjøre en liten effort du og.
Som etse sier er det ekstremt mange farer med å behandle et rusproblem med et annet rusmiddel. En person som sliter med avhengighet løper en stor rissiko for å bli avhengig av et nytt stoff. Som om ikke det var nok med ett. Og før noen sier at man ikke kan bli avhengig av LSD og at det bare skal være en dose. Det fungerer dessverre ikke alltid slik. Dessuten er det alt for lite forskning på LSD til medisinsk bruk.

La oss si at LSD faktisk kurerer TS. TS vil da effektivt ha byttet en avhengighet mot en annen, for nå må han jo ta LSD hver gang han føler trangen til alkohol. Og de fallgruvene som kan knyttes til et ulovlig narkotikamiljø vil jeg si er store. Skulle TS faktisk få denne behandlingen av en lege, så kjør på. Men selvmedisinering på LSD høres bare ut som en shady greie. Hva er dessuten sjansen for at TS har noen rundt seg med nok kunnskap til å veilede han gjennom en LSD kur mot alkoholisme?
Sitat av murloc Vis innlegg
Som etse sier er det ekstremt mange farer med å behandle et rusproblem med et annet rusmiddel. En person som sliter med avhengighet løper en stor rissiko for å bli avhengig av et nytt stoff. Som om ikke det var nok med ett. Og før noen sier at man ikke kan bli avhengig av LSD og at det bare skal være en dose. Det fungerer dessverre ikke alltid slik. Dessuten er det alt for lite forskning på LSD til medisinsk bruk.

La oss si at LSD faktisk kurerer TS. TS vil da effektivt ha byttet en avhengighet mot en annen, for nå må han jo ta LSD hver gang han føler trangen til alkohol. Og de fallgruvene som kan knyttes til et ulovlig narkotikamiljø vil jeg si er store. Skulle TS faktisk få denne behandlingen av en lege, så kjør på. Men selvmedisinering på LSD høres bare ut som en shady greie. Hva er dessuten sjansen for at TS har noen rundt seg med nok kunnskap til å veilede han gjennom en LSD kur mot alkoholisme?
Vis hele sitatet...

Ut i fra hva jeg har skjønt om LSD behandling av alkoholisme så skal man ikke ta det hver gang man har lyst på alkohol. shoot me if i'm wrong
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ut i fra hva jeg har skjønt om LSD behandling av alkoholisme så skal man ikke ta det hver gang man har lyst på alkohol. shoot me if i'm wrong
Vis hele sitatet...
men når man driver med selvmedisinering, uten oppfølging av personer med kompetanse er det stor fare for at slike ting skjer.

Jeg sier ikke at man aldri skal behandle folk med LSD for å unngå avhengighet, bare at man ikke skal gjøre det som selvmedisinering - eller fordi noen på et forum anbefalte det. Du kan lett miste kontrollen.
Tenk på SØNNEN DIN!!!


Vil du at han skal vokse opp med en far som er alkoholiker ?
Vil du at han skal vokse opp med en far, som egentlig ikke er tilstede, og når han er, så stinker han alkohol?


Er dette en oppvekst du unner et barn?


Forhåpentligvis er svaret nei på alle 3 spørsmålene. Og forhåpentligvis så burde det være nok, til å slutte å drikke alkohol 100%.
Hvordan er det egentlig, er det slik at LSD stort sett bare har terapautisk virkning mot alkoholisme og andre psykologiske problemer den første gangen man tar det, evt. nødvendig med den andre og tredje også?

På meg virket det litt slik. At det bare var etter de to første gangene som jeg fikk ransaket sinnet mitt og gjort små forandringer i livet og gangene jeg har tatt det etter det så har jeg ikke kommet noe særlig videre, som om nå kommer jeg ikke lengre, nå har jeg funnet svaret på "meningen med livet" og problemene mine. Som om det bare blir som en slags "reminder" for hver gang jeg tar det.

Dette er sikkert veldig individuelt og situasjons avhengig.
Hva tenker dere?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvordan er det egentlig, er det slik at LSD stort sett bare har terapautisk virkning mot alkoholisme og andre psykologiske problemer den første gangen man tar det, evt. nødvendig med den andre og tredje også?

På meg virket det litt slik. At det bare var etter de to første gangene som jeg fikk ransaket sinnet mitt og gjort små forandringer i livet og gangene jeg har tatt det etter det så har jeg ikke kommet noe særlig videre, som om nå kommer jeg ikke lengre, nå har jeg funnet svaret på "meningen med livet" og problemene mine. Som om det bare blir som en slags "reminder" for hver gang jeg tar det.

Dette er sikkert veldig individuelt og situasjons avhengig.
Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Sliter akkurat med det samme selv. Klarer ikke å stoppe etter 2-3 øl, må drikke meg helt ned for å få sove. Nå ser jeg jo at du har d problemet bare 10 ganger i åeret, men desverre for meg er dette daglige greier. RØYKA DAGLIG FØR , MEN SÅ BYTTA JEG UT CANNABISEN MED ALCOHOL. iKKE LURT.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvordan er det egentlig, er det slik at LSD stort sett bare har terapautisk virkning mot alkoholisme og andre psykologiske problemer den første gangen man tar det, evt. nødvendig med den andre og tredje også?

På meg virket det litt slik. At det bare var etter de to første gangene som jeg fikk ransaket sinnet mitt og gjort små forandringer i livet og gangene jeg har tatt det etter det så har jeg ikke kommet noe særlig videre, som om nå kommer jeg ikke lengre, nå har jeg funnet svaret på "meningen med livet" og problemene mine. Som om det bare blir som en slags "reminder" for hver gang jeg tar det.

Dette er sikkert veldig individuelt og situasjons avhengig.
Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Dette er akkurat hvorfor jeg synes at LSD er spinkelt og kjedelig. Engangsbruk kan øke bevissthetsnivået til et punkt hvor han lettere kan lære å forstå og kontrollere kompulsive drikkemønstre, LSD har en tendens til å rive opp automatiske tankespor. Etter min erfaring så trenger man ikke å gjøre så mye på selve turen utenom å ha problemet i fokus også kommer det meste av seg selv. Jeg vil dog ikke anbefale dette styret her, siden det kan slå ganske feil også, ta isåfall heller en tur til regnskogen og drikk ayahuasca...

Du kan jo vurdere en form for terapi for å grave litt i problemet? Det kan være ganske store latente psykiske problemer som ligger til grunne for et slikt drikkemønster, eller f.eks problemer med hvordan du håndterer stress, som fører til at du føler for å rase fra deg en gang i blandt...
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ut i fra hva jeg har skjønt om LSD behandling av alkoholisme så skal man ikke ta det hver gang man har lyst på alkohol. shoot me if i'm wrong
Vis hele sitatet...
Det er nok heller én behandling for å 'reboote' hjernen.
Det viktigste er vel å innrømme at du har et problem, ikke bare på nettet der du er anonym, men også til andre.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Sliter akkurat med det samme selv. Klarer ikke å stoppe etter 2-3 øl, må drikke meg helt ned for å få sove. Nå ser jeg jo at du har d problemet bare 10 ganger i åeret, men desverre for meg er dette daglige greier. RØYKA DAGLIG FØR , MEN SÅ BYTTA JEG UT CANNABISEN MED ALCOHOL. iKKE LURT.
Vis hele sitatet...
Tror du missforså litt, det er ikke akkurat slik at når jeg har tatt én dråpe så må jeg ta 2 til og jeg har ikke no problemer med å ikke ta syre, selv om nysgjerrigheten selvfølgelig kan være der.
Sist endret av Gloss; 30. mai 2012 kl. 13:32.
Sitat av etse Vis innlegg
men når man driver med selvmedisinering, uten oppfølging av personer med kompetanse er det stor fare for at slike ting skjer.

Jeg sier ikke at man aldri skal behandle folk med LSD for å unngå avhengighet, bare at man ikke skal gjøre det som selvmedisinering - eller fordi noen på et forum anbefalte det. Du kan lett miste kontrollen.
Vis hele sitatet...
Nei men nå tenkte ikke jeg på selvmedisering, men et sted der de faktisk får oppfølging å ting skjer under kontrolerte forhold.

LSD ser jeg ikke for meg noen bli grisehekta på i forhold til Alkohol.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Hvis han drikker 3 øl når han er ute i stedet for masse sprit så er han jo såpass edru at han fortsatt har kontroll og dermed kan kose seg istedet for fylleangst og panikk
Vis hele sitatet...
Sorry, men detta her har tydeligvis ikke du greie på. Sånn, gå og legg deg!!