Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 20332
Sitat av Joggesko
Petroliumseter er perfekt til å krydre opp macca med...Ta 20g,noen dråper P.eter i ett glass.La det stå i 30min...til det har trekt seg inn i maccaen,så tar du nok en gang noen dråper i maccaen,venter 30min til,og vips...så har du en kanonmacca!
Men regn med litt svinn,anbefales kun til eget bruk! 20g blir 12g når jeg gjør det,pga at det fordamper en del+at etern trekker ut noen drittstoffer i maccaen
Vis hele sitatet...
Fant denne etter litt søking, og er kjent med akuratt denne måten å bruke ether på.
Men jeg lurer på hva selve etheren GJØR??
Går det ann å ruse seg på bare ether? Eventuelt hvordan og hva er effektene?

(Ja har lest på erowid, men har vanskelig for å forstå)
Dypp en klut i ether og puste gjennom den.
(Som på Fear And Loathing)

Selv ha jeg aldri prøvd og ruse meg på ether så vet ikke serlig om rusen. (Woow)
Eter er en stoffgruppe bestående av flere forskjellige substanser. Den mest kjente av disse er dietyleter som gjerne bare kalles for "eter". Dietyleter har en historikk som både løsemiddel og anestetikum.

Effekten er som med de fleste andre anestetika, at du mister følelse i kroppen og kontroll over musklene, at du blir sløvere og mer ufokusert eller at du under høye nok doseringer rett og slett blacker ut. I motsetning til mer moderne anestetika som gir pasienten en slags varm innsovning føles imidlertid eter mer ukontrollerbart og forvirrende, og kan på sett og vis sammenlignes med en kraftig alkoholrus.

Innenfor anestesi ble dietyleter i en periode erstattet med kloroform, som datidens eksperter mente var tryggere i og med at eter er ekstremt brannfarlig, og lett kan føre til kraftige brekninger. Dette ble allikevel omgjort da de oppdaget at kloroform kunne føre til alvorlige hjerteproblemer eller i verste fall en brå død.

Bruksområdene for eter er i dag hovedsakelig innenfor kjemi eller til dissekering av små dyr, men i enkelte utviklingsland blir det fortsatt benyttet innen anestesi.
Hvor farlig er egentlig eter for kroppen? Noen her som har vært borti det?
finnes det ikke to typer eter?
Det er ikke like skadelig å puste inn dietyl eter som andre typer løsemidler, og det er derfor man har kunnet bruke det som et legemiddel i såpass lang tid. Men dette betyr selvsagt ikke at det er et godt alternativ hvis man er ute etter noe å ruse seg på. I tillegg til å være relativt usunt er det også som sagt utrolig brannfarlig, noe jeg selv har vært vitne til da vi en vinter for 4-5 år siden brukte det til å tenne på snøen ute i hagen min. Eter har vært årsaken mang en hobbykjemikers voldelige død, og bør behandles med stor respekt og forsiktighet.

wrap: Det finnes mange typer eter.
Men hvorfor gjør da ether godt for peppern? Det blir jo helt motsetning av hverandre..
Vet at 80% (feks) ren pepper vil foretrekkes BEDRE enn 100%ren pepper, men hvorfor det? Vil man ikke ha så rein som mulig da?
Og hvorfor blande med ether når det sløver, og peppern tas for å "kvikne"?

Rein ether vil ikke gi annen effekt enn et slags bedøvelsesmiddel da altså? Ingen halliser ect? Vet at det har blitt blandet med div 2c - stoffer også, er det for å gi en bedre rus, eller for å rett og slett blande ut stoffet (trikse og mikse og spare penger og bøffe folk)?
Eter i sammenheng med stoffer som amfetamin brukes hovedsakelig til å gjøre produktet renere. Det er dette man kaller "vasking" av et stoff.

Man tar en stoff med visse urenheter, løser det opp i et løsemiddel (for eks eter), filtrerer ut urenhetene og damper så vekk løsemiddelet etterpå. Stoffet som ligger igjen vil da krystallisere seg etterhvert som løsemiddelet fordamper, og innta en renere form enn tidligere.

Sitatet du har i post #1 her ser ut som en veldig rotete og dårlig forklaring, men jeg vil tippe at det er dette som er poenget her. Altså ikke å ruse seg på selve eteren, men å bruke den til å vaske amfetamin.
Av erfaring så var 100% rein makka nesten umulig å merke at man er på. Man blir klar, våken og 100% tilstede. Muligens derfor det er å foretrekke 80% istedenfor 100% rein makka..

I alle fall når man setter en kicker var det å foretrekke makka med litt i blanda , istedenfor helt rein makka da man bare blei våken og ikke kjente noe særlig av kicket. I alle fall slik det var i mitt tilfelle
Jeg har injisert pepper med eter flere ganger om dagen over en lang periode, jeg lever enda. Men vet ikke hvor farlig det er. Husker man ble fort kvalm og spydde etter smellet, men det tror det bruker og skje med ren speed også
Eter er jo i amfetaminen under produksjonen, men forsvinner når det er ferdig, når det ikke blir gjort skikkelig er det fortsatt eter i amfetaminen og denne blir kalt "marsipan". Rein amf er det nesten kun de gamle hodene som liker, amf med eter,startgass,effedrin u name it liker partyspeederne, får håret ditt til å reise seg og du føler elektrisk
Eter fordamper fort ved romtemperatur, så jeg tviler sterkt på at det er eter i amfetaminen man kjøper. Dietyleter har forøvrig et smeltepunkt på -116,3 grader celsius ifølge wikipedia, så eter i fast form er det tvilsomt at du noen gang kommer over. Som mentalmelt sier, eter brukes til å løse opp stoffet i, for så å la eteren fordampe slik at et tilnærmet rent produkt er igjen. Eter blir altså IKKE tilført stoffet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Slaktern: Nå har jeg bare (heldigvis) bare såvidt vært innom amfetaminmiljøet men jeg har selv sett amfetamin komme så ferkst fra 'fabrikken' at det har vært flytende.
Og flere ganger sett denne marsipanen som er fremdeles fuktig etter produksjon.

Poenget er: Klart det kan være igjen eter når stoffet pakkes lufttett under transport og oppbevaring.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
priser på polet: 51,- for 100ml, og ca 160 for 500ml.

definitivt ikke like gøy som det ble lagt frem på fear and loathing.
følte meg litt snytt, og litt hjernedød bare
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Fudge
priser på polet: 51,- for 100ml, og ca 160 for 500ml.

definitivt ikke like gøy som det ble lagt frem på fear and loathing.
følte meg litt snytt, og litt hjernedød bare
Vis hele sitatet...
Siden når fikk man kjøpt diethyleter på polet?
Og hunter sier jo selv at det ikke er artig: "There is nothing more helpless and depraved than a man in the depths of an ether binge, and i knew we where gonna get into that rotten stuff pretty soon"

og ".. you act like the village drunk in some old irish novel, impaired motorfunctions, the mind recoils in horror.."


Klart det er jo artig å se på..
siden når kan jeg desverre ikke svare på, ettersom jeg ikke har full oversikt over apotekvaresortimanget's historie.

Noen synes jo alkohol er jævlig fett, andre synes heroin er greia.
er etter min smak ingenting negativt med rusen, bare ikke like potent som jeg hadde håpet på.
Hva heter produktet, evt. varenummer?
sparte ikke på flaska.
Det dere prater om med at en type amfetamin bare gjør deg våken og en gjør deg mer speeda og rusa trur jeg ikke har mest med hva som er iblanda. Heller om det er racemisk eller dextroamfetamin.
Den racemiske er kjent for å gi en mer våken og klar rus og dextro er kjent for å gi en mer speeda rus følelse.
ok, løsemidler er tydeligvis ikke helt bra for konsentrasjonen, for jeg kjøpte jo såklart ikke eter på polet, men apoteket var den rette plassen.

xtapolapocetl: var denne http://www.eter.no/index.asp?id=prod...&view=eterinfo

Vil forresten påpeke av det lukter veeldig stramt av ånden din etterpå, så er ikke smart å dønke dette om man har planer å dra hjem til mor eller far eller noen som ikke har sansen for slikt etterpå.
Er det farlig og sniffe eter? Jeg satt her for 2 dager siden og sniffa en del eter, sovna litt av også greide jeg å trekke eteren inn i nesa(den flytende veska).. (sånn man får kjøpt på apoteket).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av rbt Vis innlegg
Jeg har injisert pepper med eter flere ganger om dagen over en lang periode, jeg lever enda. Men vet ikke hvor farlig det er. Husker man ble fort kvalm og spydde etter smellet, men det tror det bruker og skje med ren speed også
Vis hele sitatet...
Injiserte inn så lite som 0,2 g og kjente at jeg måtte til og spy og brekke meg. Spydde 2 ganger! Er det for mye eter i denne makkaen da? Er rett og slett en klump med litt sur "piss" lukt , men er lett og skrape av klumpen til pulver. Mykt og greit. Men er jo ikke noe morro/bra og skyte den når man må spy... Er det eter eller er det noe annet speeden er buffet ut med og går det ann og få dette "vekk" slik at man sitter igjen med makka som kan skytes uten og spy?
var borti no pepper som gjorde at det kjentes ut som deler av trynet mitt sovna og etter et døgn på det her,besvimte jeg et par ganger....no mulighet for at det var etermakka?
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2008 kl. 11:07. Grunn: Du trenger bare ett spørsmålstegn
Sitat av ganjaman Vis innlegg
var borti no pepper som gjorde at det kjentes ut som deler av trynet mitt sovna og etter et døgn på det her,besvimte jeg et par ganger....no mulighet for at det var etermakka?
Vis hele sitatet...
Hvordan var konsistensen og lukten? Svei den mye?
Sist endret av knott; 15. desember 2008 kl. 01:16.
Du kan ha tatt overdose.
Du fikk vell ikke hodepine?

Tok od en gang på det drite, resultatet var "bankende" hodepine, generelt slapp og svimte av. Vet den følelsen man kan få viss man reiser seg for fort opp, var lignende den bare at det varte 1 time. Spydde og...
Ikke å anbefale. hehe.

Speeden er nødvendigvis ikke dårlig av den grunn, det kan og være motsatt. Den er knallgod og du tar overdose. Man trenger ikke like store doser viss det er god fart, noe å være litt obs på. Spesielt viss man skyter det, da faren for overdose og en ubehagelig dag er mye større.
diethyleter finnest i den svarte boksen med startgass som de har på shell stasjonene, Ikke startgassen til statoil, esso, biltema ovs. dette er en annen type eter.

En gang da vi prøvte å lage am.... så sto jeg i eter lukta i mangen timer, Det kaller jeg å være i form, blei kjempe høy,super gira med pupiller store som talerkner.

Ja, du blir ruset på eter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ether ble oppdaget av den spanske chemist Raymundus Lullius i 1275 og kalte det "sweet vitriol"

Chemical name: Diethyl Ether
Alternate Chemical Names: ethoxyethane, ether, diethyl ether, ethyl oxide, diethyl oxide, sulfuric ether
Chemical Formula: C(4)H(10)O
Molecular Weight: 74.12

diethyl-ether å "petroleum ether" er ikke det samme substans, "petroleum ether" er ikke Ether...

for more info:
http://www.erowid.org/chemicals/ethe...lth_msds.shtml

Har prøvd Diethyl Ether et par ganger fungerer som på (Fear and loathing) jeg blei varm, lattermild og hadde store problermer med å holde meg på beina. gjikk som om jeg hadde drukket altfor mye alcohol.

Diethyl Ether har en veldig kraftig lukt og er Extremt branfarlig. NO SMOKING ;P
▼ ... over et år senere ... ▼
Fudge, hvis du kjøpte eteret ditt på polet var det mest sannsynligvis petroleumseter, også kalt "petroleum nafta" eller "bensin". At du ble skuffet over rusen du trudde du skulle få på dette skjønner jeg godt, siden petroleumseter, hvis jeg ikke tar helt feil, er en lett blanding av alifatiske hydrokarboner som butan, pentan, hexan, oktan, osv. Rusen du får av disse hydrokarbonene kan best sammenlignes med rusen du får av å sniffe lightergass, som normalt sett består av butan. Petroleumseter er som oftest mest pentan, men alkanene er like i russammenheng vil jeg tro, og selv om det vi kaller "eter" på folkemunne, dietyleter, er et løsemiddel på lik linje med de alifatiske hydrokarbonene i petroleumseter, er det dietyleter som er et eter og den mest rusgivende av disse to totalt forskjellige kjemikaliene. Og det stemmer det at "petroleum nafta" eller "-eter" lukter veldig stramt, ikke så rart når du innånder eksempelvis lettbensin (hexan)! Alifatiske hydrokarboner som er i petroleumseter kan være de samme som er i white spirit.

Inntak av dietyleter alene er svært vanskelig å få til og stort sett må eteret tilsettes andre stoffer, som for eksempel alkohol (etanol), for å letteregjøre inntaket. Dette fordi eter er løselig i etanol. Derfor er det et viktig spørsmål man må stille seg når man inntar "eterkuttet" amfetamin: Er eter løselig i amfetamin eller er det amfetamin som er løselig i eter? Hvis amfetamin er løselig i eter, hvordan sniffer du det da? Med hjelp av en raggklut? Et annet spørsmål man også bør stille seg er hvor blandbar eter er med vann. Hvis eter ikke er blandbar med vann, åssen injiserer man det da?

Når sant skal være sagt vil troligvis rester av dietyleter sitte igjen i stoffene som inntas til tross for at dets natur mer eller mindre indikerer at det ikke skulle gå an. Dette vil kunne skje hvis all -eter ikke har rukket å fordampe fra produktet. Siden både petroleums- og dietyleter er løsemidler vil den fortsette å løse stoff med samme polaritet til den blir mettet. Fordampningseffekten til løsemidlene vil avta etter som løsemidlet blir mettet. Logisk sett vil altså macca være mest potent når eterene har vasket maccaen for stoffer som er løselig i det og som utkrystalliserer seg igjen til et salt når det fordamper eller dunster bort.

Sukker er ikke løselig i eter, men lett løselig i vann. Når stukeren tilsetter startgass på varen sin, eller noen drypper noen dråper med petroleumseter på maccaen, vil reaksjonen som oppstår være noe eksotermisk på grunn av løsemidlets lave kokepunkt og fordampning avgir H2O som vasker amfetaminet for sukker eller andre vannløselige stoffer i produktet som ikke er løselig i organiske løsemidler og når alt fordamper utkrystalliseres en viss mengde renere vare enn hva man opprinnelig fikk i teorien. Problemet oppstår hvis produktet fortsatt er fuktig når prosessen er gjennomført - er det vann eller eter som gjør varen fuktig som marsipan?

En generell regel som er verdt å notere seg er at amfetamin i utgangspunktet er luktfritt, med unntak av amfetaminbase, som er flytende eller viskøs med en gul til mørkebrun farge og som nærmest virker som om det aldri skal tørke: -den har en typisk oljeaktig aminlukt og vil ved lave temperaturer størkne, men så fort den kommer i romtemperatur starte å smelte igjen på grunn av dets lave smeltepunkt. Merkelig nok, så er amfetaminbasen - som benevnes som ren amfetamin - ikke særlig potent i russammenheng. Dette er fordi at konsistensen til basen er ikke "readily made" (husker ikke ordet på norsk) for det metaboliske mediet - dvs mage, blodomløpet, lunger, osv. - som eksempelvis saltformen av produktet er, dvs amfetamin sulfat, -(hydro)klorid og fosfat (+ så og si alle saltformer som fins). Sulfatet er det mest vanlige fordi det enkelt kan bearbeides, i motsetning til eksempelvis hydrokloridet, som er hygroskopisk eller fosfatet, som er viskøs.

Dette er faktisk ganske synd, siden hydroklorid-formen av amfetamin er mer potent - kanskje så mye som 1,5 gang mer potent - som sulfatet, og fosfatet på sin side er dobbelt så potent som både kloridet og sulfatet, altså inntil 3 ganger mer potent enn sulfatet hvis vi tar for oss at kloridet er 1,5 gang mer potent enn sulfat og fosfat er dobbelt så potent som kloridet! Jeg får avslutte med poenget mitt litt senere, ble plutselig nødt til å gå, men hvis jeg ikke skulle få avsluttet denne posten, er poenget at det kan være mange faktorer for hva som gjør amfetaminrusen så mye bedre på visse typer vare enn andre typer på gateplan.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det startgass folk bruker nå 8-9 år senere? Ikke ren diethyl ether fra apoteket som nevnes her i postene?

Vet at det for tiden, og sikkert når denne tråden ble lagd også, ble brukt ting for å gjøre den mer rusgivende. det brukes en del forskjellige ting som druesukker(dette øker kun vekt tror jeg), men spesielt epsom salt, eller magnesium sulfat som gjør at den gir mye bedre kick intravenøst, og også gjøre at amfen får bedre grip om jeg husker riktig. Leste det på en troverdig side nylig, men husker ikke om den gjorde at mer ble tatt opp, at det enklere ble tatt opp, eller rett og slett bare potenserte den på et vis(utover kicket altså)vdenne buffen er jo hygroskopisk og trekker til seg fukt. Vil det holde på etheren fra startgass om det er tilført amfetamin kuttet med magnesium? Jeg fikk noe som var fuktig lenge, men ikke vått. Kunne fint linje det opp uten å hakke noe særlig. Festet seg ikke i posen heller. men det var allikevel litt fuktig.

Mildly Off topic: Er ren ether lovlig å bestille fra fks England? Vil prøve det som eget rusmiddel, ikke som tilsetningsstoff/rester fra produksjonen av amf. Det er ikke nesa glad i.