Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6931
Dette er et reelt spørsmål:

Hva ville dere sagt dere jobbet med, om dere måtte finne på en historie, og har kriteriene:

1. noe man kan gjøre uten utdannelse eller penger til å starte bedrift
2. noe man kan gjøre uten at folk kan finne ut om du jobber der eller ikke
3. noe som passer for jenter

Altså en idiotsikker jobb, for en person som ikke har jobb men skaffer penger på andre måter..

Takker for svar!
Si at du jobber for manpower?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Si at du jobber for manpower?
Vis hele sitatet...
forstår jeg deg rett om det du mener er at du har jobbet svart og ønsker et slaks alibi for å forklare pengene du har som et slaks forsøk på hvitevasking? eller er jeg på bærtur?
etse: nei, jeg jobber ikke svart, og nei, jeg skal ikke hvitvaske. Men; jeg trenger fortsatt alibi

Manpower er en god idé, skal sette meg inn i den

Nettbutikk har jeg allerede, problemet er bare at folk ikke ´tror på meg´ når jeg sier at jeg tjener på sånt pga. de bekymrer seg og vil at jeg skal ha fast inntekt sånn som alle andre....

Så det beste hadde vært en helt vanlig greit betalt jobb, men i en bedrift som virker sannsynlig, og samtidig vanskelig å ´spore meg´ der.. Har tenkt MYE på dette, men kommer ikke opp med noe godt svar selv!
Hvorfor ikke Statoil med denne bedriftens ufattelig mange grener? Eller hva med Telenor?
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvorfor ikke Statoil med denne bedriftens ufattelig mange grener? Eller hva med Telenor?
Vis hele sitatet...
dårlig forslag. mange som jobber i telenor og statoil, hvis man hadde møtt på noen andre som jobbet i de selskapene ville man vært avslørt ganske fort.
Telefonselger som jobber hjemme fra, du må også delta på endel seminarer,kurs og møter rundt det produktet du selger(finn på nå troverdig)
Denne jobben gir deg også alebi om du ønsker å reise osv.
ingen som kan sjekke dette heller.
Taxisjåfør feks? Bor du i en stor by trenger en vel ikke frykte at du skal bli ferska. Finnes jo en del selskap. Nsb eller ett annet selskap med mange ansatte. Finn bare mest mulig ut om jobben du skal fake... Møter du en som jobber på samme avdeling feks eller samme plass så er du fucked uansett. Bedrag og løgn er ikke idiotsikkert og det meste kommer for en dag. Beste alternativet er nok enkeltmannsforetak ala netthandel osv.
Nettpokerspiller?
Designer (kanskje en som syr og selger egne klær), smykkemaker, sminkør, kulissemaker, rideinstruktør eller spirituell healermassøse som tar hjemmebesøk!
Kondomeriet, ganske distre å jobbe der, og tror ikke folk snakker så mye om det!
Neutral Good
Mith's Avatar
Au pair, vaskedame, personlig assistent etc. er slett ikke uvanlig på vestkanten.
Vanskelig å spore, variabel arbeidstid/lønn og mange muligheter til å finne på unnskyldninger som igjen er vanskelig å sjekke for privatpersoner.
Det vil jeg tro er en fordel i ditt yrke.
Sist endret av Mith; 27. mars 2010 kl. 12:04.
Si at du har startet et enkeltpersonsforetak (om du er over 18 år).
Da kan du drive med hva du vil.
CIA..?

(ti tegn)
Eskorte? Har en venninne som driver med det, mye penger, reiser på forretningsturer til utlandet (og innland) stadig vekk med rike kakser. Blir spandert både det ene og det andre, shopping i Paris, Dubai osv. Pluss klientene holder kjeft, og hun holder kjeft om hvilke klienter hun har av åpenbare grunner. Om det var større market for mannlige eskorter hadde ikke jeg tvilt på hva jeg skulle "jobbet" med.
Sist endret av Frater L.S.D.; 27. mars 2010 kl. 15:32.
Hmm. Mange gode forslag!!!

Skal i tenkeboksen nå merker jeg.

Det viktigste er at det er legitimt og greit utad. Kan f.eks. starte vaskefirma.. Hmmmmm

Tar gjerne imot flere forslag!
Jeg kjenner at jeg er svært nysgjerrig på hva det er du driver med...

Hvis du skulle hvitvaske penger så kjenner jeg en som (i gamle dager) fikk tak i vinnerkuponger fra travbanen, hvor gevinsten allerede er uthentet, og tok vare på de i tilfelle snuten spurte om hvorfor han hadde så mye penger... Da sa han bare at han hadde vunnet på trav! Vet ikke om det er mulig i disse dager, og vet heller ikke hvordan man skal få tak i kuponger til folk som vinner! ...ville bare dele historien... Syns det var en lur måte å hvitvaske penger på!
Heheh, det er vel alle nyskjerrig på :P

Eskorte, salg av droger eller underslag/bankran/tyveri er vel nærliggende å tippe :P
Sist endret av Wickeddark; 29. mars 2010 kl. 15:38.
Hva med blogger?
Hører jo stadig om fjortis jenter her i landet som tjener seg søkkrike på å skrive om hva slags sminke og klær de kjøper, og hvilken Jonas brothers sang som er den beste.
si du er stuer i sas. ingen kan ringe sas og be om å få snakke med "maria" som jobber som stuer. ser kanskje en smule teit ut hvis du er liten å spinkel da men kun en ide. godt betalt fysisk jobb som du ikke trenger utdannelse for og lar deg reise nesten gratis.
Er du på utkikk etter å starte et firma selv, eller trenger du bare en fiktiv arbeidsplass? Kan si at du jobber i Posten, på en sorteringsterminal. Variable arbeidstimer, dag -og nattarbeid, og høvelig ok timesbetaling. Minstelønnen er på 163 kroner. Øker etter ansiennitet, arbeidsoppgaver, ubekvemstillegg (morgen, kveld, helger).
Jordmor/hushjelp/assistent for kjent/ukjent millionær som ønsker å være anonym...
hva med at du og en kompis kjøper kolisjonsskadede biler? eller jobber som telefonselger? anonseselger? masse salgsjobber du kan playe med, jobbet med det meste innen telefon og direktesalg så hvis du lurer på noen bra jobber så er det bare å si ifra
Takker for masse gode svar!
Kan tenke meg salgsjobb eller for et større selskap hadde passet best. (litt usikker på større selskap, mange som jobber der!)
Sitat av Wickeddark Vis innlegg
Heheh, det er vel alle nyskjerrig på :P

Eskorte, salg av droger eller underslag/bankran/tyveri er vel nærliggende å tippe :P
Vis hele sitatet...
Det skal ikke så mye til å finne det ut da

Bare å se på jentas tidligere innlegg. Der sier hun at hun er prostituert + hun er åpenbart interessert i butikktyveri...
det er bare å ha et enkeltmansforetak registrert på deg i brønnøysund. for å være 100% safe, er dere 2 stk som gjør det og dere fakturerer hverandre litt da kan hvem som helst skjekke opp og ned så mye de vil. Det eneste de finner ut er at du er selvstendig næringsdrivende og at du er aktiv pga. omsettingen. Ideotsikker måte å gjøre det på! Bare husk at når du har fakturert for 50000,-kr må du huske moms på fakturaene og alltid betale inn det du skal i moms!
hiver inn noen forslag:
barnevakt, privatkurs, catering firma, vaske biler.

men et problem vil være skatteregisteret. hvem som helst kan sjekke hvor mye du tjener og skatter i året.
så vist det er for å dekke over annen intekt blir det vanskelig.
ArbeidsledigProletar
Heh, ikke snakk for mye om hva du driver med. Er det nattjobb eller dagjobb det er snakk om? Spørs jo HVOR mye alibi du trenger, jo mindre jo bedre.

Som noen nevnte, er det mye av og på er jo vikarbyrå som manpower osv. ideelt da de tar inn folk for "oppdrag", sånn at du kan bare si at du nå skal leies ut av manpower til et selskap for ei stund. Ingen som gidder å sjekke etter i sømmene og faktisk ringe selskapet du sier du er leid ut i (i tillegg kan du være leid ut i ett selskap LENGE, så du trenger ikke komme opp med nytt hele tida).

[moralistkuk]Butikktyveri er å synke lavt uansett! Enten du gjør det for "the thrill" eller for å finansiere åremat.[/moralistkuk]
Si du bedriver intimbarbering?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Barnepike/dagmamma?
Barnevakt?

for venner?
Personlig assistent, vaskedame, avisbud etc. Valgene er mange!

Ville selv gått for personlig assistent for en eller annen riking.
Sitat av Frognerfitte Vis innlegg
Takker for masse gode svar!
Kan tenke meg salgsjobb eller for et større selskap hadde passet best. (litt usikker på større selskap, mange som jobber der!)
Vis hele sitatet...
Om du virkelig vil ha det diskret og overbevisende.
Hiv opp en nettside for et fake firma og skaff en mobil med kontantkort som ikke registreres i telefonkatalog eller liknende og sett den som kontaktperson på nettsiden.

Vil de da finne info er de nødt til å ta kontakt med kontakt personen der med mail eller nummer og du kan stadfeste at du jobber der, men ikke gi ut informasjon om hva du holder på med.
Da har du full kontroll på alt.
Sist endret av schnugaf; 22. april 2010 kl. 19:36.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kanskje du kan si at du jobber med psykiatriske pasienter (som pleieassistent el sovende nattevakt el noe) og har taushetsplikt? da slipper du å snakke om jobben...
Jeg har det!! Frilansfotograf!! Funker perfekt for Peter Parker

Andre forslag er renholdsverket (søppelkjører), offshore arbeider eller håndtverker (snekker/murer/maler). Alle tjener bra, har varierende arbeidstider og lav nysgjerrighetsfaktor (slipper å må prate i timesvis om jobb med andre).

Lykke til med alibi! Håper du slipper et lite hint om hva du tjener penger på.
Starte et NUF og si at du jobber med å ta imot timelister og betale ut lønn til de andre fiktive arbeiderne i firmaet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøttskjærer i nortura. Ingen utdanning. Bra lønn.