Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  332 52246
@xceed:
CNI har jeg også lest mye om, bl.a. på lasercommunity.com. Men NS Optics? Googling gir lite, og hovedsaklig bare dine annonser rundt omkring. Ønsker ikke å debattere annonseringen, men har du noe info på en av Kinas største laserprodusenter?
Tror ikke at kremmeren har lyst til å oppgi sin leverandør. Han skal jo tross alt tjene penger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Kackoo
Laseren på auksjonen ser ut som en modifisert Leadligt. Hadde selv en slik som var modifisert til ~45mW. Kjøpte den av en dude i Mo i Rana som opprinnelig hadde kjøpt den fra Vitalspirit. Dessverre ble den ødelagt etter å ha ligget ei uke ute i snøen.
Men du skal heller ikke se bort ifra at det er en Wickedlaser.
Vis hele sitatet...
Kjøpte meg en "kvalitets" dritt-laser(aka rød laserpeker), i Frankfurt for en tid tilbake, hvordan modifiserer man røde lasere for å få større effekt ?

Edit: Leadligth ja ;/ Men er det mulig å modifisere røde lasere for å oppnå høyere effekt ?
Selv om det kanskje er mulig å beefe opp effekten litt (ikke vet jeg) tror jeg ærlig talt den store effekten uteblir hvis du i utgangspunktet har en vanlig peker på 1-5mw. Selv om du skulle klare å doble effekten vil du uansett ikke nærme deg nivåer som 50-250mw. Og altså ikke sprenge ballonger, tenne fyrstikker osv.
Ser nok ganske kult ut, men som den personen jeg er: hender ulykker blant selvom jeg prøver å ungå, så er det vel ikke lurt i det hele tatt for meg å skaffe en laser. Har ikke penger da uansett, men hadde jeg hatt 3k hadde jeg kjøpte en portable video spiller (creative zen vision) Forhåpentligvis får jeg jobb i midten av mars. Spurte på et sted der de ikke hadde annonsert. Lettere å få jobben.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
*Dra opp min supergamle tråd*
Sitat av Tr1pp3r
Men er det mulig å modifisere røde lasere for å oppnå høyere effekt ?
Vis hele sitatet...
Det skal være mulig å modifisere de fleste lasere. Det skal være en lite "pot" inne i laseren som du skal kunne skru på med en skrutrekker. Prøv litt og litt til du er fornøyd. Men husk at dette senker levetiden _merkbart_
▼ ... noen uker senere ... ▼
tenkte jeg måtte få noen komentarer på denne, av laser-freakene her inne

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=504377950
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.nettshop.net/shop/gronne-...0/prod_11.html

Firebolt laser 50mW Er denne noe bra? "ikke svar "tror det" eller noe bullshit. svar kun viss du har peiling på laser eller du har en slik selv.


|- litt blandet følelser rundt netshop.net så jeg lurer på om dette er noe bra greier lissom...-|
takker ;D
Sist endret av the_dj; 18. mai 2007 kl. 01:43.
Bruke penger på en laser for 1200 daler..det er galskap...
Gå heller å kjøp deg en fin bukse..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cowkiller
Bruke penger på en laser for 1200 daler..det er galskap...
Gå heller å kjøp deg en fin bukse..
Vis hele sitatet...
Tja, ei bukse lærer du ikkje noko av. Ein LASER kan vere veldig lærerik. Og mykje moro.

Ikkje kjøp deg bil til 30000. Kjøp deg en trehjulssykkel istaden.
Den var ganske dyr til laser å være da. Fikk sykt lyst på den, men ikke til den prisen
Sitat av the_dj
http://www.nettshop.net/shop/gronne-...0/prod_11.html

Firebolt laser 50mW Er denne noe bra? "ikke svar "tror det" eller noe bullshit. svar kun viss du har peiling på laser eller du har en slik selv.


|- litt blandet følelser rundt netshop.net så jeg lurer på om dette er noe bra greier lissom...-|
takker ;D
Vis hele sitatet...

eg har laseren.. lyse jo noke jævlig.. men varierande kvalitet på den.. litt mykje spredning kanskje.. og linsa sitte ikkje skikkelig..

noken so veit kossen eg får rensa linsa skikkelig ? rødsprit ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Paniel
eg har laseren.. lyse jo noke jævlig.. men varierande kvalitet på den.. litt mykje spredning kanskje.. og linsa sitte ikkje skikkelig..

noken so veit kossen eg får rensa linsa skikkelig ? rødsprit ?
Vis hele sitatet...




daaamh fikk testas den i går natt=P fy faaaen så langt den lyser=O umuligt å tenne på fyrstikk, men det driter jeg egentli i pga jeg betaler ikke så mye penger for en ligther=P men uansett, forstørrelses glass fikser det probleme=^P hehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Paniel
eg har laseren.. lyse jo noke jævlig.. men varierande kvalitet på den.. litt mykje spredning kanskje.. og linsa sitte ikkje skikkelig..

noken so veit kossen eg får rensa linsa skikkelig ? rødsprit ?
Vis hele sitatet...

http://www.wickedlasers.com/index.ph...brukrefidpånff de har en grei guide i laser vedlikehold
Sist endret av meitemark; 30. juli 2007 kl. 18:53.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk idag min 100mW laser fra Wickedlasers steike så mye moro med denne he he, brillene som fulgte med var et stort pluss. skal se om jeg får opp noen filmer snart.

Så tideligere i tråden at det var en som hadde fått tak i en 1,5W laser. hvor fikk du disse fra?
Dette bør dere laser freaker se ! ! !

http://youtube.com/watch?v=KofrLSLzkeA
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av draco12345
Fikk idag min 100mW laser fra Wickedlasers steike så mye moro med denne he he, brillene som fulgte med var et stort pluss. skal se om jeg får opp noen filmer snart.

Så tideligere i tråden at det var en som hadde fått tak i en 1,5W laser. hvor fikk du disse fra?
Vis hele sitatet...
Får du tent fyrstikk med wickedlaseren uten linse forran? Har en 125mW laser derfra og det funker dårlig uten linse forran. Men smalt ballonger på godt over 1meters avstand.
Har også en 100mW laser fra Illumino med oppgitt peak på 118mW som heller ikke klarer å tenne fyr på en fyrstikk uten linse.
Worner: Funker dårligt uten linsa ja
adultonly: Hvorfor trur du de fleste kjøper seg laser i første omgang da for å trene på sånne ting he he
spankingguru
Worner's Avatar
Hva heter laseren din? De lover jo at man skal kunne tenne fyrstikk fra 95mW og opp
kjøpte pulsar P 100.

Ja jeg vet at rød laser er ut, men tenkt å få ei samling til å ha show med. er på utskikk etter en billig og kraftig grønn og når den blå detter ned nok i pris har jeg nok den også
En mann som demonstrerte en slik grønn laser for meg nede på Kreta. Han lyste opp mot et fly, og man kunne tydelig se at undersiden av flyet som fløy over lyste. Men han holdt den ikke der lenge, han var redd for at det skulle blende piloten og lage skade
▼ ... over en måned senere ... ▼
en mye enklere måte og få tak i en sterk laser på er og lage en selv.

http://www.metacafe.com/watch/756433...ashlight_hack/

denne laseren kan tenne fyrstikker og sprenge ballonger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette må de vel ha i hong kong?
Skal innom der på jordomseilingen snart..
Tenkte jeg kunne tipse dere om en laser her. Ca 150 kroner fritt tilsendt. Jeg har lest litt på forumet her for sammenligning med andre 50 mW-lasere og den er visst ganske god, hvertfall til den prisen. Har nettopp kjøpt og kan komme med tilbakemeldinger så fort jeg får den.
Kom med tilbakemeldinger! Det der var jo bare sykt billig.
http://www.metacafe.com/watch/497525..._save_100s_of/

hvis du har en lodder hjemme kan du lett fjerne sperren på en 5mW til å bli minst 100mW.
kan nok lønne seg å kjøpe samme type som shootingeggs. men hva vet jeg
vet ikke om det er sagt før, men på en episode av CSI så ødlegger han synet til en pilot slik at flyet styrter, dette gjorde han i protest og var bevisst på at laseren var veldig skadelig for synet. bare en liten påminner
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
LeifArne, vi veit alle at CSI er rein fakta...

50mW laser er for lite til å øydelegge synet gjennom ei vindusrute, på avstand meir enn et par meter tipper eg. For det første vil luft og støv absorbere mykje energi. Samme vil vinduet. Deretter kjem mennesket sin blinkerefleks inn - ein prøver å dukke unna/blink med auge om det kjem brått og kraftig lys. Du ser det sikkert når du blir tatt bilde av med vanlig blitz...

Viare så er det ikkje akkurat lett å faktisk treffe auga - eit mål på 1cm^2 - på noko som beveger seg eit par hundre kilometer i timen og som kanskje er på ein kilometer eller tre distanse fra deg.

Du kan greie å lyse inn i cockpit, men å treffe og ødelegge auga til pilot er science fiction...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har akkurat bestilt en grønn 50-er... Klart, den shipper fra statene, da blir det vel noe ventetid, ja...
Jeg har bestilt Kaidomain 50mW-eren, som egentlig var rundt 30mW eller noe, og jeg har bestilt Dealextreme True 30mW. Gleder meg til det kommer!
Her kan dere lese litt om lasere og flysikkerhet, samt se bilder av hvordan det er å bli truffet i øyet av en slik sak. Anbefales før dere går ut og leker dere med å peke på fly o.l.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg vet ikke om jeg har sagt dette tidligere, men peker du på et passasjerfly skjer det nok ikke mye morsomt. Peker du derimot på en F16 kan du muligens se noen morsomme unnvikelsemanøvre. Når jeg fikk opplæring på det passive rakettsystemet Mistral (som ikke bruker laser) ble jeg i allefall fortalt av våpenoffiseren der at en hadde mistet sin stilling i forsvaret etter at han hadde lekt seg med laser mot et jagefly. Jagerflyet opplevde det som et virkelig angrep og gjorde alt for å unngå raketten. Desverre for "lasermannen" så kom hans overordnede forbi mens han hold på.
Fikk Dealextreme True 30mW laseren min idag, og den sparker rompe! Sprenger ballonger med svart prikk, og strålen er skikkelig kul i mørket!
▼ ... over en uke senere ... ▼
pga av denne threaden og noen kroner jeg vant i poker så har jeg faktisk kjøpt meg en 50mW laser

Den er FET! sprenger ballonger - og det svir om du lyser på huden fra liten avstand


strålen ser du langt pokker ivold ut i natta - dritstilig



og er det tåke så er stråla 10x kraftigere
Er det ikke begrenset hvor lenge det er morsomt å stå å lyse på nabohuset og ut i tåka og se hvor fantastisk laser er? Til og med å sprenge ballonger kan ikke være morsomt særlig lenge
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke vær dum, eriksb. Lasere er da morzomme 4ever lizzm. <<<3.

Og bombasa, må bare påpeke at laserstrålen slett ikke er kraftigere i tåke. Tvert imot, det blir mer energi som trekkes fra strålen, og blir brutt vekk før den treffer "målet" (if any ). Nettopp pga. tåken.
Men hvor bestilte du fra, og hvor lenge etter fikk du den? Jeg har nemlig fortsatt ikke fått min EDWINA 50 fra Kaidomain, og den bestilte jeg for 15 dager siden....
Sitat av robhol
Ikke vær dum, eriksb. Lasere er da morzomme 4ever lizzm. <<<3.

Og bombasa, må bare påpeke at laserstrålen slett ikke er kraftigere i tåke. Tvert imot, det blir mer energi som trekkes fra strålen, og blir brutt vekk før den treffer "målet" (if any ). Nettopp pga. tåken.
Men hvor bestilte du fra, og hvor lenge etter fikk du den? Jeg har nemlig fortsatt ikke fått min EDWINA 50 fra Kaidomain, og den bestilte jeg for 15 dager siden....
Vis hele sitatet...
Laseren kan oppleves "sterkere" på grunn av tåken som reflekterer strålen.

Laser havner på top10 listen min over hva som hadde vært kult å ha, men totalt bortkastet å bruke penger på.
Sist endret av ProtoZ; 19. desember 2007 kl. 23:10.
Jeg kjøpte en laser på qxl, det står på den at den er på 50mW, men skal ikke denne da klare og sprenge ballonger og slikt? Min gjør i allefall ikke det
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
21 dager siden kaidomain.com-bestilling... og fortsatt ikke fått den. Er det noen som har erfaring med dem i det hele tatt?
Har bestilt en slik en som trådstarter nå også
Som Woody fra Toy Story ville sagt: Smelt han med dem skumle larseren ^^
Sitat av robhol
21 dager siden kaidomain.com-bestilling... og fortsatt ikke fått den. Er det noen som har erfaring med dem i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Er en stund siden jeg bestilte også, sendte de en mail, og fikk mail tilbake med shippingnr, så det ser ut som den skal komme, selvom den er treg..

Edit:

Sitat av halsen89
Jeg kjøpte en laser på qxl, det står på den at den er på 50mW, men skal ikke denne da klare og sprenge ballonger og slikt? Min gjør i allefall ikke det
Vis hele sitatet...
Prøv å lag en svart prikk på den. Hvis det ikke går da heller, har du antageligvis blitt lurt. Husk at det kan komme refleksjoner når du sprenger ballonger, og det er ikke bra å få en av de i øyet.

Edit 2:

Dere burde IKKE kjøpe laser fra trådstarters link! Hvis dere kjøper "True 30mW" laseren fra http://dealextreme.com så får dere en som er omtrendt 30mW, noe som koster ca. 130kr med gratis frakt, og kommer i en fin boks. 30mW laseren min derifra kan sprenge ballonger med svart prikk, og strålen synes i mørket, og man kan se prikken utrolig langt unna i dagslys!
Sist endret av kakeflekk; 25. desember 2007 kl. 17:36.
Morro med laser på fest Alle sammen skal "smake" på strålen! hehe..
Folket ble fullere å fullere å begynte å se inni lasern å sånt senere på kvelden! hehe.. Så dette med at man blir blind er bare bullshit
Fyfaen, det er direkte dumt! Bare refleksjonen fra en 30mW laser kan skade deg og gi deg evigvarende synsskader. Ikke kom med sånn feilinformasjon!
Sitat av kakeflekk
Fyfaen, det er direkte dumt! Bare refleksjonen fra en 30mW laser kan skade deg og gi deg evigvarende synsskader. Ikke kom med sånn feilinformasjon!
Vis hele sitatet...
NEI!!

I skriften står det :

"Laserklassene er delt inn i klasse 1, 1M, 2, 2M, 3R, 3B og 4, der de to siste er de som utgjør risiko for skade. Å bli utsatt for direkte stråling fra en klasse 3B laser er alltid farlig for øynene, mens det i tillegg kan det være farlig for øynene å bli eksponert for den diffust reflekterte strålen fra en klasse 4 laser. Stråling fra en klasse 4 laser kan i tillegg representere brannfare.
Områder som kan bli bestrålt skal derfor være merket eller avskjermet, eventuelt med lys-/lydsignal når strålingen er på."



Står ingenting om at refleksjonene fra en 3B laser kan gi skade. Så dere har overdrevet mye med hvor farlig det er her..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Alt som er konsentrert er farlig, dog lys.

Konsentrert lys på øyet er farlig uansett hvilket lys det er.
3B er såvidt jeg vet 5mW-500mW.
Det skal nok litt til for å skades noe særlig av refleksjoner fra en 30mW (hvis du ikke prøver å ta den direkte med et speil foreksempel! 30mW alene mot øyet ditt skal ikke undervurderes!)
Og skulle likt å se deg stå med en 500mW grønn laser, og skutt den mot noe som kan reflektere, og det traff øyet ditt. Tror ikke du bryr deg om at det ikke sto noe om at en 3B laser ikke gan gi skade da! Er uansett ganske urealistisk at du skaffer en 500mW også, men skal ikke mye kraft til før både strålen og refleksjonen er direkte farlig!

Forresten: På netshop koster en 250mW laser over 8000kr, på optotronics.com får du en 260mW (350mW peak) for under 7 tusen inkl. norske avgifter, og optotronics er kjent for å selge veldig gode lasere som alltid er kraftigere enn det de selges som.

Edit: Forresten, tviler sterkt på at folk plukket opp en 5mW + laser og lyste den rett inn i øynene. Bare lysstyrken burde være nok til å få folk til å skjønne det! Husk også at disse laserne bare skal brukes av personer som er ansvarlige nok til å kunne bruke de.
Sist endret av kakeflekk; 27. desember 2007 kl. 03:07.
Mange som blir ganske uansvarlig på fest får å si det sånn

BTW! Drev netopp å lyste på en svæær båt som gikk forbi her nå, den slo på lyskastern å blinka tilbake

Morro me laser a gitt Men tror jeg skal kjøpe den til 4400 hos netshop, syns 50mW er litt for lite egentli..
Kameraten min fra Kina(Same i Skauen!) kjøpte med seg en 50MW laser, AKKURAT lik de på youtube og de på Ebay til 600 kr og slikt.
Den lyser faen meg kraftig!
Du merker ingenting på huden, men hvis du tar svart tusj og merker deg på huden først så svir det som helvette.
Det må du gjøre hvis du skal sprekke ballonger også

Har litt lyst og kjøpe noe dyrere
Bare så dere vet: Alle de laserne jeg har sett på netshop har vært mye dyrere enn tilsvarende andre steder, så jeg ville ikke kjøpt derifra. dealextreme.com har noen ekstremt billige lasere, der bl.a True 30mW faktisk skulle være 30mW "på ekte", med IR filter. Den er en veldig god nybegynner laser, men kan hende du har uflaks når du kjøper den, så du får en dårlig en, selvom det som oftest ikke skjer - men det er vel verdt det på under 150kr. inkludert frakt?

halsen89: Det er vel ikke lov (eller så regnes det vel bare som ekstremt dumt) å lyse på noen kjøretøy, stort sett uansett hva de er med en sånn laser?
Og forresten, da er det kanskje en idè i ikke ta med laseren på fest i utgangspunktet..

Edit: Vil anbefale alle å ta en titt innom www.laserpointerforums.com om dere vil ha info og omtaler om lasere, stille spørsmål, og få informasjon om å lage lasere selv!
Sist endret av kakeflekk; 27. desember 2007 kl. 04:34.