Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  478 47692
Sambandsbataljonen /Hærens styrker (HSTY) 17.08.2006
skal ditt vist ikke noe saboterer for meg.
Sitat av Pycnopodia
Jeg tenker å gå MP tjeneste på Haakonsvern, det er en kort joggetur fra her jeg bor nå så det passer jo fint med beliggenheten.
Etter MP tenker jeg å bli valgt ut til utdannelse sponset av forsvaret ved politihøyskolen. Og så er målet etter det å bli med i beredskapsstyrken, hvis de får bruke skikkelige våpen og ikke 9mm erteskytere som ikke penetrerer bad guys vester.
Dette er det jeg vil mest, men, det er mulig jeg begynner på psykologi-studier etter endt MP tjeneste og, kriminal-psykologi syntes jeg er spennende.
Vis hele sitatet...
Jeg har har faktisk tenkt å gjøre det samma som deg, men jeg skulle gjerne visst hva krava for mp var..Har tenkt lenge på poltiskolen, og mamma nevnte mp når jeg fikk innkallinga nå for en liten stund tilbake.. Hørte du måtte være nokså høy, men blir vel ikke noe problem siden jeg er ganske høy..Og hva er krava for "spesialpoliti" i Norge? Utrykningspoliti..
Du stiller vel ikke bedre til politihøyskolen om du har gått mp eller hatt en annen førstegangstjeneste som f.eks grensejeger, garden osv? Hvis jeg skulle valgt på ny ville jeg valgt garden. De lærer så sinnsygt mye tøft, uten om å stå forran slottet i 2 timer.
Ja hørte mamma nevnte det også, siden jeg er så høy sa hu.. Jeg bare lo av hu når hu snakka om det, trodde det var kødd..Men det jeg tenkte på mp var at jeg får en liten smakebit iallefall, for det er vel litt likt politi? Hva gjør de egentlig i garden btw..?
...Gardistene utstyres og spesialiseres derfor innenfor viktige og fremtidsrettede militære kompetanseområder så som strid i by, massetjeneste/anti-demonstrasjon, pansret eskorte, nærkamp, samt en rekke andre spesialfelt så som samband, sanitet, vedlikehold, transport og forsyningstjenester.
Vis hele sitatet...
fra http://www.mil.no/haren/hmkg/start/oppdrag/gardist/
Takk skal du ha, faktisk akuratt sånn jeg har lyst å dra på..
Kanskje gardister stiller sterkere en MP også når det gjelder skoler\jobb.
En gardist som har gjennomført sin tjeneste på en god og positiv måte har derfor bevist for seg selv og omgivelsene at han eller hun besitter spesielle personlige egenskaper utover hva som kan forventes av gjennomsnittet av norsk ungdom. En slik gardist har derfor de beste forutsetninger for å bli en produktiv og positiv tilvekst til enhver arbeidsgiver eller høyere utdanningsinstitusjon.
Vis hele sitatet...
Eneste som er kjipt med garden er 3 måneders rekrutt i rena leir, sikkert kaldeste plassen i norge
Og å stå i ro i 2 timer i strekk forran slottet.
Hehe..Jaja, leste på en annen post om GSV, så tøft ut det også.. Liker litt "action", hvis du skjønner eneste minuset jeg ser ved å være i garden er som du nevner å stå i strekk foran slottet..Så mye "kulere" ut å være med i GVS. Har du noe å si om det eller?
2 av kompisene mine har vert det og begge hatet det. Han ene fant en død russer i en elv. Ville ikke satset på grensejeger. Men jeg hører bare ting fra kameratene mine, alt er jo individuelt og tjenesten blir det du gjør den til
For å være ærlig hadde jeg ikke hata det selvom jeg fant en død russer, tåler en støyt når det gjelder sånne ting.. Men er en god stund til jeg skal inn da, men har veldig lyst til å gå på enten MP eller HMKG. Ser nokså kult ut begge delene, og har lest mye bra det det
▼ ... noen uker senere ... ▼
halloen.. noen som skal hit i år eller som har vært der?
Artilleribataljonen
Sitat av Psych|Com
Sambandsbataljonen /Hærens styrker (HSTY) 17.08.2006
skal ditt vist ikke noe saboterer for meg.
Vis hele sitatet...
En kamerat av meg skal også inn i Samband 17.August, han er høy og heter j0n.


Selv er jeg innkalt i: 2.bataljonen, Skjold leir 14.08.2006
Jeg var i telemarksbataljonen i 3 mndr foer jeg endte opp i MP-kompaniet i oslo. Knallbra tjeneste....
Sitat av rcW
Er litt interissert i hvilken tjeneste dere skal utføre og hvor dere skal?

Selv skal jeg i Luftforsvaret på Madlamoen, Stavanger.

Noen som har vært i luftforsvaret? Hva skjer der?
heh har lest en del på mil.no... men den sier ikke
mye om hverdagen til en rekrutt!

fred
Vis hele sitatet...

Skal selv inn til tjeneste i GSV den 19 Juli. Noen andre som skal oppover dit?
vet noen om man må legge ut for flybilletten eller om alt er betalt?
Sitat av Psych|Com
Sambandsbataljonen /Hærens styrker (HSTY) 17.08.2006
skal ditt vist ikke noe saboterer for meg.
Vis hele sitatet...
Du skal vel møte opp på sessvollmoen?
Isåfall møtes vi kanskje... skal også inn i Sambandsbataljonen den 17. august...

Skal prøve å lure meg unna jeg da
Sitat av aphex
Du skal vel møte opp på sessvollmoen?
Isåfall møtes vi kanskje... skal også inn i Sambandsbataljonen den 17. august...

Skal prøve å lure meg unna jeg da
Vis hele sitatet...
slippe unna ?! ungdommen nå til dags ^^
ja vi snakkest der ;0)

har fått bekreftelsen i postkassa.
neste "mulige stopp" er sikkerhetsklareringa.
vist ikke blir det ub kurs å lagfører wannabe av meg iløpet av et år ;0)
Sist endret av Psych|Com; 22. mai 2006 kl. 13:19.
Dere som skal inn i samband, når fikk dere inkallinga? Jeg har ikke fått noe svar enda.
Skal inn i samband jeg også hvis jeg ikke klarer å få utsettelse av medisinske årsaker. Tror jeg skal møte på Kjevik den 18. august, for så å ta flyte opp til "huttaheita-land". Høres ut som om det blir nerdefest på samband i år

Fikk forresten innkallinga for 2-3 uker siden.
Nerdefest er bra. Ser vel ut som om jeg ikke skal i forcen da. Passer egentlig ypperlig, for jeg vil til Oslo for å studere!
jeg fikk topp i alle tester (til og med den jævla IQ testen). så stakk jeg inn på kontoret til plaseringsmannen og satte meg sånn passe henslengt i en stol. han så litt på meg og så spurten: og du skal vel ha silviltjeneste? og jeg svarte: jah...
så fikk jeg noen penger til båt og buss som jeg brukte på babb.

han var en alright kar.
Jeg fikk forresten også maks poengsum på alle testene Fikk ikke lov til å slippe av den grunn... Tror dere det er vanskeligere å få fritak med såpass gode resultater? Det må da være bedre med noen som virkelig er motivert for dette, skjønner ikke hvorfor de absolutt skal ha meg inn.
Sitat av NoRemorse
Jeg fikk forresten også maks poengsum på alle testene Fikk ikke lov til å slippe av den grunn... Tror dere det er vanskeligere å få fritak med såpass gode resultater? Det må da være bedre med noen som virkelig er motivert for dette, skjønner ikke hvorfor de absolutt skal ha meg inn.
Vis hele sitatet...
tja du slipper ikke ut pga det fysiske/mental iq ivertfall.
men hiv deg med så blir det nff freaks som styrer kommunikasjonen i forsvaret et år ^^

edit: tipser om www.utvalgt.no de relanseres vel snart. får mye digg info der.
Diskutere med de andre som skal inn og de som er inne osv.
fikk gratis t-skjorte til januar inrykket der å
(jeg utsatte innrykket og søkte meg fra gsv til smbn)
Sist endret av Psych|Com; 22. mai 2006 kl. 13:17.
Kom inn på Artelleribataljonen ved setermoen.
sjøforsvaret 24. juli
Ingen som skal til gsv på høybuktmoen den 19 juli?
Sitat av Psych|Com
slippe unna ?! ungdommen nå til dags ^^
ja vi snakkest der ;0)

har fått bekreftelsen i postkassa.
neste "mulige stopp" er sikkerhetsklareringa.
vist ikke blir det ub kurs å lagfører wannabe av meg iløpet av et år ;0)
Vis hele sitatet...

Hva mener du med bekreftelsen? innkallingen eller har du fått en bekreftelse på svarmeldinga?

Edit: Har tenkt å slippe unna pga økonomiske årsaker. Var midt oppi å kjøpe bil og leilighet, men det ble det en brå slutt på... Har en bil også, som jeg ikke kan selge pga ferietur til danmark nå i sommer(rett før innrykket), som koster meg ca 10 000 i året pluss lån...
Sist endret av aphex; 22. mai 2006 kl. 19:57.
Sitat av aphex
Hva mener du med bekreftelsen? innkallingen eller har du fått en bekreftelse på svarmeldinga?

Edit: Har tenkt å slippe unna pga økonomiske årsaker. Var midt oppi å kjøpe bil og leilighet, men det ble det en brå slutt på... Har en bil også, som jeg ikke kan selge pga ferietur til danmark nå i sommer(rett før innrykket), som koster meg ca 10 000 i året pluss lån...
Vis hele sitatet...
fått send svar tilbake du skal til sambandet slippen
Sitat av quick
Kom inn på Artelleribataljonen ved setermoen.
Vis hele sitatet...
ejjj noen herfra som skal ditt..
Jeg skal inn i CSS på bardufoss. Oppmøte på sessvollmoen 16 aug.
jeg har oppmøte 10 august på sessvollmoen.. bardufoss er ikke langt unna setermoen.?
Ørland anyone? Har lyst å bytte til HMKG for det om Etter det jeg har hørt fra folk virker ikke luftvern som det kjekkeste du kan gjøre i militæret.
Sitat av solrikioo
Jeg skal inn i CSS på bardufoss. Oppmøte på sessvollmoen 16 aug.
Vis hele sitatet...
samme leir som oss i sambandet da \ò/

Sitat av kongenjk
jeg har oppmøte 10 august på sessvollmoen.. bardufoss er ikke langt unna setermoen.?
Vis hele sitatet...
nei er 3 mil ca.
Ikke langt å kjøre ivertfall
http://kart.gulesider.no/kart/index....=a_10000060126
Sist endret av Psych|Com; 23. mai 2006 kl. 09:50.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal inn i samband 17. august jeg også.
Utrolig så mange nff'er som skulle inn på samme sted

Gleder meg som en unge, har begynt å telle dagene
Dimmer om 5 dager

Vært på Rena dette året, en kjempe plass
dimma for 1år og to dager siden :P var i forsvarets kompetansesenter for stakatobevegelser og vendinger på stedet. HMKG kp2 tr.1
Sitat av mzz
Dimmer om 5 dager

Vært på Rena dette året, en kjempe plass
Vis hele sitatet...
Hva gjore du på Rena?
Skal opp dit om en måned nå.
Skal på Ørlandet i QRF vakt & sikring i 3 år framover
Madla, Stavanger 23 juli..hurra:P
Madla den 23. Juli jeg og, dersom jeg ikke klarer opptaksprøvene til flygerskolen.

Flere NFFer som skal på opptaksprøve til flygerskolen neste uke?
Sitat av Psych|Com
samme leir som oss i sambandet da \ò/
Vis hele sitatet...
Hehe, moro. Er du der oppe da eller?
Er det noen her som har private bilder fra tjenesten?
Evt. en god historie eller to?
Sitat av raz
Skal inn i samband 17. august jeg også.
Utrolig så mange nff'er som skulle inn på samme sted

Gleder meg som en unge, har begynt å telle dagene
Vis hele sitatet...
Innkalt dit jeg og, men ringte og melde avbud (noe de tydligvis ikke likte )
Fikk sånn brev i posten, vet ikke hvor det er, og har ingen planer om å lete etter det. Tror bare det var no registrerings piss, vet ikke helt, åpna aldri brevet
Noen andre som skal til FMPS 20. juli?
jeg er i heggelia nå. Gleder meg til dere nye folka dukker opp
Sitat av Trash2000
Innkalt dit jeg og, men ringte og melde avbud (noe de tydligvis ikke likte )
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? ringte å meldte avbud på å møte opp til førstegangstjeneste?!


Jaja... ser nok ut til at jeg må møte opp ihvertfall, så alle dere som skal inn i sambandsbataljonen på bardufoss med oppmøte på sessvollmoen 17. aug, vi snakkes!
Sitat av aphex
Hva mener du med det? ringte å meldte avbud på å møte opp til førstegangstjeneste?!

Jaja... ser nok ut til at jeg må møte opp ihvertfall, så alle dere som skal inn i sambandsbataljonen på bardufoss med oppmøte på sessvollmoen 17. aug, vi snakkes!
Vis hele sitatet...
Mener jeg har gode http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?p=696033#post696033 til å få fritak (mener jeg), men det mener ikke VPN, og dermed ser de ikke meg der til høsten. Om de mener årsaken er god nok driter jeg egentlig i.
Sitat av Trash2000
Mener jeg har gode http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?p=696033#post696033 til å få fritak (mener jeg), men det mener ikke VPN, og dermed ser de ikke meg der til høsten. Om de mener årsaken er god nok driter jeg egentlig i.
Vis hele sitatet...
Samme her... De ville ikke godta lege-attesten... mente jeg var i fin form for førstegangstjenesten. Men har hørt av flere at de vil at absolutt alle skal møte opp, og deretter dimmer endel.
Sitter på rompa på FOHK i Stavanger, luftops. Bor på Madlaleiern. Blir herlig å se rekruttene komme
Sitat av solrikioo
Hehe, moro. Er du der oppe da eller?
Vis hele sitatet...

skal opp ditt 17 august med resten av sambands folka på nff.