Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  418 115670
Man har ikke seedbox logger på hvem du er i og med at du betaler til dem? Så om du ikke registrerer deg igjenom proxsy og betaler til de med spendon samt laster ned med FTP via VPN så vil det i teorien kunne spores tilbake til deg?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Shudo Vis innlegg
Man har ikke seedbox logger på hvem du er i og med at du betaler til dem? Så om du ikke registrerer deg igjenom proxsy og betaler til de med spendon samt laster ned med FTP via VPN så vil det i teorien kunne spores tilbake til deg?
Vis hele sitatet...
Ja, men tror du de gidder når flesteparten serverer dem sine IPer på sølvfat? Dessuten tror jeg du skal være ekstremt uheldig for å bli tatt for å laste ned en og annen film i blant...


Siden vi er inne på temaet, noen som vet lovligheten rundt å laste ned gamle ting som ikke er mulig å få tak i ellers? Lurt på dette når det kommer til gammel Doctor Who f. eks, langt fra alt det er ute på DVD eller på Netflix.
Shady Banana
Quix's Avatar
Så da er det bare å anskaffe seg f.eks Astrill så vil jeg være trygg?
Bare å bruke VPN, No logs, Shared IP :P eller SeedBox
Sist endret av Pyromannn; 19. juni 2013 kl. 00:41.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Shudo Vis innlegg
Man har ikke seedbox logger på hvem du er i og med at du betaler til dem? Så om du ikke registrerer deg igjenom proxsy og betaler til de med spendon samt laster ned med FTP via VPN så vil det i teorien kunne spores tilbake til deg?
Vis hele sitatet...
Tror jeg er trygg. Har handla under fiktivt navn og brukt untraceable currency.
Sitat av Løk Vis innlegg
Jeg lastet akkurat ned denne vpn, veldig enkel setup.
Men går ikke akkurat hurtig, godt det snart er sommerferie
Vis hele sitatet...
Er nok ikke den kjappeste nei, men går kjapt nok til å laste ned en film/serie en gang i blant. Har ca 1-1.5MB/s, kunne vært mye verre
Sitat av Ivar_ Vis innlegg
Kjøpte nettopp å installerte denne. er det nå trygt å bruke utorrent eller må jeg endre på noen instillinger i programmet?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg ekspert på VPN, bare lest litt om det, men det burde holde det ja.
Et åpent sinn
Metakognitiv's Avatar
13 2
"VPN" er tingen
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Metakognitiv Vis innlegg
"VPN" er tingen
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er tingen:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=146
@uaexed

Angående put.io seedboxen, hvordan fungerer det med lagringsplass og sånt? Er det sånn at jeg kan laste ned et spill, også downloader jeg det til min pc, også kan jeg slette det? sånn at jeg fortsatt har 100GB? eller blir det hele tiden fylt opp ettersom jeg laster ned?

Fordi om jeg skal kjøpe så er det jo ikke vits å kjøpe 200GB om man bare kan slette når man er ferdig.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor bruker så få folk seedbox? Det er jo genialt.

Kjøpte fra put.io. Fungerer utmerket.

Det fungerer så enkelt at du logger deg på seedboxen, legger til en torrent/magnetlink og den blir lastet ned på seedboxen. Du kan så se den på put.io - streaming - ingen hjemmel i loven som kan røre deg, eller så kan du laste den ned.

Når du laster den ned fra seedboxen kan du ikke kobles til trackeren du lastet den ned i fra. Dette siden seedboxen har lastet den ned og du laster den ned fra seedboxen.

Viola, helt perfekt løsning.
Vis hele sitatet...
Meget interresant. Hjemme så laster jeg ned en torrentfil med 1,2 mb/s max (crap)...hvordan er farten på max nedlasting via denne tjenesten?
Om jeg velger 200GB i mnd pakken...plusser de på etterhvert om jeg ikke har brukt opp alt eller blir alt innhold slettet hver påstartet måned?

Edit: Håper ikke de gjør slike feil som dette ofte:

Apologize
We are screwed today. A small change in the code has caused all active transfers to became completed unexpectedly. We have restarted those but the seeding transfers are cancelled too and they cannot be resumed. This is horrible. It is totally my mistake. I apologize.
Cenk
Sist endret av Obster; 21. juni 2013 kl. 07:37.
Kjøpte nettop put.io, og kan ikke si meg annet en storfornøyd. Prøve å laste ned et spill på 14,2GB, det gikk CA 5 sekunder før den var klar til nedlastning til min pc. Prøvde også å laste ned en serie, og det gikk ganske bra, trengte ikke å bry meg om å laste den over til pcen, kunne spille den av rett via nettsiden, og det gikk ca like lang tid å laste ned serien som med spillet.

Det tokk ca en halv time å overføre spillet i fra seedboxen til pcen, noe som egentlig kanskje er raskere en jeg ville hatt til vanlig (har 70/10 linje). Selv så orket jeg ikke å kjøpe mer en 50GB, med tanke på at jeg bare kan slette det som jeg ikke har bruk for. For og si det sånn, det er de beste 50kr jeg har brukt så langt for å beskytte meg mot noe.

Har selv tanker om at den nyepiratloven egentlig er mest for å skremme, men orker ikke å ta noen sjanser.
Sitat av Furyon Vis innlegg
Kjøpte nettop put.io, og kan ikke si meg annet en storfornøyd. Prøve å laste ned et spill på 14,2GB, det gikk CA 5 sekunder før den var klar til nedlastning til min pc.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan man ikke bli tatt om man velger å laste ned disse filene til den lokale maskinen? La oss si jeg vil laste ned Kon-Tiki filmen.
Hva er det som gjør at jeg er beskyttet av å laste ned denne fra put.io til min maskin i stedet for utorrent?
Fordi det er ikke ditt nettverk som laster ned torrenten, derfor kan ikke noen spore nedlastningen til deg. Dessuten, så reklamerer de med at all informasjon er hemmelig, og kan ikke bli brukt i mot deg. Hvis du laster direkte ned i fra Utorrent så kan dem spore det, og da kan du slite. Men hvis du bare henter ned en nedlastning i fra en nettside, UTEN å laste ned en torrent fil, så finner dem ikke ut av det. SeedBox kan bli brukt til annet en bare torrent.
Laster dere fortsatt ned som normalt eller har dere alle skaffet VPN?
Som normalt! Tviler på at de klarer å gjøre noe med problemet MEN det vil nok bli tatt noen for å statuere et eksempel.
Blir mye likt Lotto.. Hvor stor er sjansen til at DU blir trukket ut?
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Jeg laster iallefall foreløpig ned som normalt.
Noen andre som har kjøpt proxy.sh? Safejumper kjører og står jeg er connected til nederland. Går i google maps og "my location", og proxy.sh klarer tydeligvis ikke å lure google. Evt hva i all verden gjør jeg feil?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Dere som har put.io; bruker de DivX codecen til streamingen? Hvordan takler den subtitles?
Sist endret av Slaps; 23. juni 2013 kl. 00:57.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Dere som har put.io; bruker de DivX codecen til streamingen? Hvordan takler den subtitles?
Vis hele sitatet...
Den takler det.

Testa det nettopp bare for å gjøre det:
http://puu.sh/3lZgI.jpg

En ting til ang. nedlastning:
Hvis den finner torrenten på serverne sine så vil den "fetche" slik at du får tilgang til den uten å måtte laste ned på din del av disken.

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Laster dere fortsatt ned som normalt eller har dere alle skaffet VPN?
Vis hele sitatet...
Seedbox. Streamer tilogmed i nettleseren hvis du vil.
Sitat av Furyon Vis innlegg
Kjøpte nettop put.io, og kan ikke si meg annet en storfornøyd.
Vis hele sitatet...
Hva kan du si om prisen?
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Hva kan du si om prisen?
Vis hele sitatet...
$10 per måned for 50GB lagring, ikke spesielt mye $$ pr mnd og om det blir lite plass er det bare å hente ned til maskina og slette unna på seedboxen
Sist endret av freeaak; 23. juni 2013 kl. 03:13.
Sluttet med torrents nå, men er det noen som vet om de går etter folk som laster ned fra internett også? Istedenfor å laste ned ett spill fra piratebay som torrent, så laster jeg det ned via en side som Xboxpirate.eu, vet noen om de kan oppdage slikt også?
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Og er jo bare å kjøpe VPN så er du sikker, og kan laste ned så mye du vil
Vis hele sitatet...
Kan hende dette er et dumt spørsmål, men hva er det? Hvor kan jeg få tak i det? Er det lett å bruke for en som kan VELDIG lite om data? Og hvor mye koster det?

Liker å laste ned filmer til PCen som jeg kan se på når nettet streiker, ellers så bruker jeg TPB veldig lite. Vil liksom ikke havne i fengsel for å ha lastet ned en film.
Sitat av Furyon Vis innlegg
"Dessuten, så reklamerer de med at all informasjon er hemmelig, og kan ikke bli brukt i mot deg. Hvis du laster direkte ned i fra Utorrent så kan dem spore det, og da kan du slite. Men hvis du bare henter ned en nedlastning i fra en nettside, UTEN å laste ned en torrent fil, så finner dem ikke ut av det.
Vis hele sitatet...
Tja, under put.io Privacy, står det at de kan gi ut personlige opplysninger.

4. Disclosure to Governmental Entities

Put.io may disclose specific contact information when we determine that such disclosure is necessary to comply with law, to cooperate with or seek assistance from law enforcement or to protect the interests or safety of Put.io or other visitors to the site or users of the Services. Also, your contact information may be passed on to a third party in the event of a merger, acquisition, consolidation, divestiture, or a bankruptcy of Put.io.
Vis hele sitatet...

Har jeg da skjønt det rett må man i tillegg bruke VPN som ikke logger dersom man skal kunne føle seg trygg? Sett at man handler med SpendOn og tullenavn, selvsagt?
Sist endret av pinkman; 25. juni 2013 kl. 18:56.
Jeg tror det er ganske trygt selv om seedboxen din gir ut informasjon dersom de blir pålagt å gjøre det. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å gå så langt at de går etter seedboxer som muligens blir brukt av nordmenn, med mindre du ripper og legger ut det som er av norsk film/musikk osv. Forsåvidt vil jeg tro at å laste ned i liten grad vil være ganske trygt uansett, de kan umulig gå etter hver eneste én som laster ned noe og derfor virker det utrolig usansynlig at de bruker tid på seedboxer.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av pinkman Vis innlegg
Tja, under put.io Privacy, står det at de kan gi ut personlige opplysninger.




Har jeg da skjønt det rett må man i tillegg bruke VPN som ikke logger dersom man skal kunne føle seg trygg? Sett at man handler med SpendOn og tullenavn, selvsagt?
Vis hele sitatet...
Jeg har handla med tullenavn og SpendOn. Det er trossalt en Seedbox - laga for torrents. De er fullt klar over at det meste er ulovlig.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg har handla med tullenavn og SpendOn. Det er trossalt en Seedbox - laga for torrents. De er fullt klar over at det meste er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Joda, men for å være trygg må man vel bruke en VPN som ikke logger i tillegg?
Sitat av pinkman Vis innlegg
Joda, men for å være trygg må man vel bruke en VPN som ikke logger i tillegg?
Vis hele sitatet...
Du kan hvis du vil, jeg tror ikke det er noe poeng i gå så langt med mindre du er en av Norges mest aktive opplastere av norsk materiale eller skal laste opp annet grovt ulovlig materiale.
Ridder av 1. klasse
Sitat av uaexed Vis innlegg
Seedbox. Streamer tilogmed i nettleseren hvis du vil.
Vis hele sitatet...
Kan du velge å se filmen/serien i fullscreen når du bruker put.io? Eller må du se på alle reklamen?...


Etter det jeg har lest så sitter piratjegerene å monitorerer om du har noe trafikk på bit-torrent protokollen. Men siden du laster ned via seedbox, for å så overføre film, serie, spill, etc via sftp, så bruker du ikke bit-torrent protokollen og derfor vil de ikke oppdage deg. Bruker du i tillegg sftp så vil ikke en gang ISP kunne se hva du laster ned, bare størrelsen på filen du laster ned. Så skal i grunnen være rimelig sikkert.
En ting jeg har lurt litt på, er det private aktører fra selskaper som feks. Universal som tar de som laster ned Universal sine utgivelser?
Sitat av kdc_hero Vis innlegg
En ting jeg har lurt litt på, er det private aktører fra selskaper som feks. Universal som tar de som laster ned Universal sine utgivelser?
Vis hele sitatet...
Det er vel private aktører som representerer de som sitter med opphavsrett, som for eksempel Universal.
Shady Banana
Quix's Avatar
Er en ting jeg lurer på angående dette. Gjelder dette for alle torrents uansett eller gjelder det bare for filer som selskaper i Norge har rettigheter til?
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Det er vel private aktører som representerer de som sitter med opphavsrett, som for eksempel Universal.
Vis hele sitatet...
Det var godt å høre, lastet nettop ned masse indie-stuff.
Kan man pakke ut .rar på Put?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kan man pakke ut .rar på Put?
Vis hele sitatet...
Ja, finnes og en innstilling slik at den gjør det automatisk for deg.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ja, finnes og en innstilling slik at den gjør det automatisk for deg.
Vis hele sitatet...
Da er jeg solgt. Takk!

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Da er jeg solgt. Takk!
Vis hele sitatet...
Okey, første problem; Hvordan laste ned fra private trackere?

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Da er jeg solgt. Takk!



Okey, første problem; Hvordan laste ned fra private trackere?
Vis hele sitatet...
Andre problem; Om jeg streamer rett fra Put.it, så blir det rimelig laber kvalitet? Selv tvserier i HD
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Da er jeg solgt. Takk!



Okey, første problem; Hvordan laste ned fra private trackere?



Andre problem; Om jeg streamer rett fra Put.it, så blir det rimelig laber kvalitet? Selv tvserier i HD
Vis hele sitatet...
For å laste ned fra private trackere, må du først laste ned .torrent-filen på vanlig måte. Deretter velger du "Upload from computer" i Put.io og laster den opp dit for å starte nedlastningen.

Jeg brukte VLC til streaming, da fikk jeg topp kvalitet. I Put.io klikker du deg inn på videoen, høyreklikker på "Stream using a local player" og kopierer lenken. I VLC kan du da høyreklikke -> Åpne media -> Åpne nettverk og lime inn lenken for å spille av.
Aha, får prøve det i morgen. Takk for svar! Da sitter jeg igjen med et lite problem: Finnes det en bedre RSS løsning enn den som er der nå? Si jeg kun vil ha How I Met Your Mother i 720p feks? Så ut til å være en litt dårlig filtrerings muligheter der nå?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Aha, får prøve det i morgen. Takk for svar! Da sitter jeg igjen med et lite problem: Finnes det en bedre RSS løsning enn den som er der nå? Si jeg kun vil ha How I Met Your Mother i 720p feks? Så ut til å være en litt dårlig filtrerings muligheter der nå?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke prøvd den enda, men kan du ikke kombinere "Download files containing ANY of these words" og "Never download files containing ANY of these words"? Nå vet ikke jeg hvilken RSS du bruker, men hvis du f.eks legger inn at den skal laste ned filer som har How I Met Your Mother i filnavnet, men ikke de som inneholder 1080p, 420p, DVDRip osv, vil du ikke da kun sitte igjen med 720p?
RSS oppsett så ut til å bli jævlig rotete med en privat tracker (Bruker Torrentday atm) Finnes det noen andre lignende løsninger som har en bedre måte å sette opp en RSS feed på? Orker ikke laste ned 11 tv-serier manuelt i uka.
Sitat av Quix Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på angående dette. Gjelder dette for alle torrents uansett eller gjelder det bare for filer som selskaper i Norge har rettigheter til?
Vis hele sitatet...
Tipper de vil overvåke hovedsakelig med norske produsenter og rettighetshavere. Men også torrents der utenlandske selskaper har noe å tape i det norske markedet. F.eks. HBO har jo HBO Nordic, vil tippe de hyrer et advokatfirma for å overvåke deres nyeste serier som GoT og True Blood. Så er jo spørsmålet om de bare har ressurser til å overvåke de største sidene som TpB, og om det da vil være trygt å laste ned fra mindre kjente sider og evt. private trackers.

Samtidig var det jo snakk om at de skulle forsøke å "blokkere" sider som TpB, og da om de gidder å bruke penger på overvåking? Ved å blokkere klarer de jo å stoppe de som ikke klarer å google seg til alternative måter å få tilgang til TpB. Er vel sikkert en god del folk det.
Lurte på en ting, fungerer TOR utenfor selve browseren eller er det bare den som kjører i vpn?

Hva slags VPN/proxy foreslår dere jeg burde bruke visst jeg har planer om å laste ned noe ikveld?
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Fanfarlo Vis innlegg
Tipper de vil overvåke hovedsakelig med norske produsenter og rettighetshavere. Men også torrents der utenlandske selskaper har noe å tape i det norske markedet. F.eks. HBO har jo HBO Nordic, vil tippe de hyrer et advokatfirma for å overvåke deres nyeste serier som GoT og True Blood. Så er jo spørsmålet om de bare har ressurser til å overvåke de største sidene som TpB, og om det da vil være trygt å laste ned fra mindre kjente sider og evt. private trackers.
Vis hele sitatet...
Laster for tiden nesten bare ned Anime så da burde vell det egentlig være trygt for såvidt jeg vet så er det vell ingen selskaper i Norge som har noe med den bransjen å gjøre?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Lurte på en ting, fungerer TOR utenfor selve browseren eller er det bare den som kjører i vpn?

Hva slags VPN/proxy foreslår dere jeg burde bruke visst jeg har planer om å laste ned noe ikveld?
Vis hele sitatet...
Wulp, siden jeg ikke vet om noen gratis VPN som funker ble det 3h trial på Mullvad
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg har handla med tullenavn og SpendOn. Det er trossalt en Seedbox - laga for torrents. De er fullt klar over at det meste er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Er vel mulig å spore feks trafikken mellom seedboxen og din maskin?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Er vel mulig å spore feks trafikken mellom seedboxen og din maskin?
Vis hele sitatet...
De kikker ikke på FTP trafikk, men torrent trafikk. Dersom de skulle finne FTP-trafikken din interessant har du forhåpentligvis brukt SFTP, slik at de ikke kan se hva du har overført uansett.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Personlig så bor jeg rett ved siden av en stor parkeringsplass ved et hotell, og jeg har en ekstra sender stående i vinduskarmen mot parkeringsplassen og forsikret meg om at det er godt signal over nesten hele plassen, nettet er ubeskyttet selvfølgelig. Så da kan de si hva faen de vil, hvem som helst på parkeringsplassen og/eller på hotellets balkonger kan ha sneket seg inn på min linje som "jeg ikke har vett til og sikre" hehe.

Det jeg laster ned legges selvfølgelig på harddisker kryptert med 256bit-AES+TwoFish som avmonteres automatisk dersom jeg ikke bruker pc'en i løpet av et døgn.
Ridder av 1. klasse
Sitat av varg300 Vis innlegg
Personlig så bor jeg rett ved siden av en stor parkeringsplass ved et hotell, og jeg har en ekstra sender stående i vinduskarmen mot parkeringsplassen og forsikret meg om at det er godt signal over nesten hele plassen, nettet er ubeskyttet selvfølgelig. Så da kan de si hva faen de vil, hvem som helst på parkeringsplassen og/eller på hotellets balkonger kan ha sneket seg inn på min linje som "jeg ikke har vett til og sikre" hehe.
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle, hvis det er ditt nett som blir brukt til nedlasting, så står eier (du) ansvarlig..
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Det spiller ingen rolle, hvis det er ditt nett som blir brukt til nedlasting, så står eier (du) ansvarlig..
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? Hvis en sprø fyr holder ei dame innelåst i min kjeller uten at jeg vet om det, er jeg da ansvarlig for frihetsberøvelse?
hvis man betaler for put.io med spendon og falskt navn, kan man da føle seg trygg? eller bør man gjøre noe mer? kan nevne at jeg ikke laster ned mye, med mindre jeg føler for å se en film eller vil ha ett spesifikt spill.