Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374839
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hva i alle dager skal du til Oslo å gjøre nå?
Vis hele sitatet...
Har planlagt dette i en uke nå, skal i bygget bak VG, Nothing gonna stop my plan
Skal på besøk hos halvsøter
Sist endret av ImsdalFlaske; 22. juli 2011 kl. 17:01.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Haunter Vis innlegg
Hvorfor sprenge en bombe ved regjeringsbygget når politikerne har felles ferie? Hva med litt forarbeid og planlegging!
Vis hele sitatet...
Det var det første jeg også tenkte på, hvis dette er et terror anslag mot regjeringen, hvorfor midt i felles ferien?
Mystisk..
"Flere bomber udetonert

– Dere kan ikke gå gjennom her, fordi det fortsatt er to bomber vi ikke vet hvor er, opplyser politiet på stedet til Aftenposten.nos reportere. "

Det er altså 2 bomber til, som kan gå av når som helst.
Sitat av stranger Vis innlegg
Nei, dersom dette er et terrorangrep, handler det nok mer om våre grunnprinsipper mtp likeverd mellom kvinner og menn, demokrati og menneskeverd.

Fysj og skam seg Norge!
Vis hele sitatet...
Bullshit! Det handler om at Norge er i krig med to muslimske stater.
Om 5-10minutter skal de inn og ta bilder av innsiden av bygningen.

-Nyhetskanalen
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
"Flere bomber udetonert

– Dere kan ikke gå gjennom her, fordi det fortsatt er to bomber vi ikke vet hvor er, opplyser politiet på stedet til Aftenposten.nos reportere. "

Det er altså 2 bomber til, som kan gå av når som helst.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager vet de at det er to bomber da??
Sitat av l0hre Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Regner med at til og med Krekar har skjønt at man ikke driter der man spiser. Å slenge med lippa er noe annet enn å sprenge bomber i hovedstaden.
Min søster som bor i oslo, har nå hørt på radion at det erKrater utenfor slottet.
Fotografer skal få gå inn på avsperret område om rundt 5 min, sammens med politi.

Kommer vel fler bilder da.
Sitat av EoT Vis innlegg
Bullshit! Det handler om at Norge er i krig med to muslimske stater.
Vis hele sitatet...
kan folk slutte å si krig? i ordet krig ligger det at det er 2 lovlig stridende sider. Det er det ikke i Afghanistan.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Til gjengjeld kan det være blåst opp veldig av media for øyeblikket..

Jeg mener ikke å motsi folk her hele tiden.. men det er ingen som vet noenting med sikkerhet ennå..
Vis hele sitatet...
Skru på tven så ser du videoer av området, så skal du nok fort finne ut at din motsigelse tas som tullprat fra oss som "overdriver". Media har ikke blåst opp saken, for en gangs skyld så er det noe viktig media tar opp til riktig tid. Trist at andre temaer nå forsvinner, som f.eks. varmeproblemene i Afrika.

Pressekonf. holdes 17:30
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Har planlagt dette i en uke nå, skal i bygget bak VG, Nothing gonna stop my plan
Skal på besøk hos halvsøter
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er mulig..

TV2.no: Store deler av Oslo sentrum er evakuert, og politiet oppfordrer publikum til ikke å oppholde seg i Oslo sentrum.

Standard medlem
Bombasa's Avatar
Lurer på hvor mange tips vg får angående den YT videoen som forutsier eksplosjonen..
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvordan i alle dager vet de at det er to bomber da??
Vis hele sitatet...
Antar det er pisspreik, ettersom alle andre medier har blitt stoppa pga det KAN være flere bomber
Best uten ball!
r0bin's Avatar
SISTE: Politiet bekrefter at eksplosjon var en bombe

Og vg.no holder på å knele
Sist endret av r0bin; 22. juli 2011 kl. 17:06.
Å finne denne azz76v tror jeg blir lett, ettersom han er registret på halve internett, inkludert Ebay.
Postet videoen i et polsk nettforum. Venter spent på svar
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
kan folk slutte å si krig? i ordet krig ligger det at det er 2 lovlig stridende sider. Det er det ikke i Afghanistan.
Vis hele sitatet...
Jeg gir faen i det, mennesker skyter på hverandre = krig. Gir mer mening for meg.

Fy faen, det her er så sykt. Herregud... Gruer meg til årene framover. Det måtte skje før eller siden.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
SISTE: Politiet bekrefter at eksplosjon var en bombe
Vis hele sitatet...
Den tror jeg var ganske obvious fra før av.
DIREKTE: VG.no

link: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080585
intervju med politiet live atm. Syke greier!
Sitat av r0bin Vis innlegg
SISTE: Politiet bekrefter at eksplosjon var en bombe
Vis hele sitatet...
kom ikke som noe sjokk.
var jo bare et tidsspørsmål før det skulle skje her å.
NRK.no: NRK-reporter Gaute Zakariassen: - Trykkbølgen førte til at dørene til brannstasjonen ikke fungerte. Brannbilene måtte brukes som rambukker for å få dem ut, ifølge vitne i Grubbegata.

NRK.no: Kilder i departementet sier til Dagbladet at det trolig dreier seg om en bilbombe i Grubbegata.
Absurd å se bilder fra Oslo. Har sett slike bilder tusenvis av ganger, men nå som det er lokalt er det helt spesielt.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sikkert ettpar anti-dld folk som har tatt saken i egne hender.

Er det nå vi skal kjøpe aksjer i glassmester firmaer?

Men jeg tipper på at det er terrorisme, håper de fleste kom seg hele ut ifra denne tragiske hendelsen. Og måtte de som omkom hvile i fred. Snakk om tragedie..
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den tror jeg var ganske obvious fra før av.
Vis hele sitatet...
Det vil si at de bekrefter at det var et terror anslag.
Og det var ikke obvious fra før av.

http://www.vgtv.no/#!id=42341
De får gå å filme i eksplosjonsområdene nå, i en kort tid
Sist endret av r0bin; 22. juli 2011 kl. 17:09.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Har planlagt dette i en uke nå, skal i bygget bak VG, Nothing gonna stop my plan
Skal på besøk hos halvsøter
Vis hele sitatet...
Ok. det eneste som kunne stoppe det, skjedde nå.
Det spekuleres i at det kan ligge en bombe i grubbegata.
nå flykter min søster hjemmefra.
Sist endret av ImsdalFlaske; 22. juli 2011 kl. 17:11.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Overvåkningskameraer må ha fått med seg dette. Glad Jeg bor på landet nå.
Sitat av Das Vis innlegg
Postet videoen i et polsk nettforum. Venter spent på svar
Vis hele sitatet...
søstra mi mener de hører på christina aguilera og maroon5.
En polsk kompis av meg sier videoen ikke har noe med eksplosjonen å gjøre:

[17:09:18] H*N: Oversettelse
[17:09:21] H*N: sure
[17:09:26] H*N: ser på det nå
[17:09:57] H*N: hæ?
[17:10:07] H*N: [Mitt navn], hva er dette?
[17:10:22] H*N: Det går en eller annen meningsløs film i bakgrunnen.
[17:10:33] MEG: Vet ikke, de spør om det på FreakForum.. Jaja, men tror det kommer mer senere.
[17:10:41] MEG: Spol uti videoen
[17:10:51 | Edited 17:11:02] H*N: Den har ingenting med eksplosjonene å gjøre

"Den har ingen sammenheng med det som skjer på videoen, eller hva som har skjedd i Oslo."
Sist endret av sondrebot; 22. juli 2011 kl. 17:15.
Sitat av Tokoq Vis innlegg
"Angrepet var ifølge politiet rettet mot Olje- og energidepartementet."
-Nrk
Vis hele sitatet...
Siden det er rettet mot dette dep. vil jeg gjette at noen tilknyttet Libya har utført angrepet.
Smalt litt sent på dagen, kanskje vi var heldige med rushtrafikken for once.. Hvem tror dere tar på seg skylda?
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Noen som veit om de bruker gasskomfyrer i kantina hvor alt liksom skal ha gått av?
Sitat av cos Vis innlegg
Sikkert ettpar anti-dld folk som har tatt saken i egne hender.
Vis hele sitatet...
Ja, for ei bombe hjelper jo dld-saken...
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Noen som veit om de bruker gasskomfyrer i kantina hvor alt liksom skal ha gått av?
Vis hele sitatet...
Er bekreftet at det er en bombe som har gått av.

Sitat av IpN Vis innlegg
Ja, for ei bombe hjelper jo dld-saken...
Vis hele sitatet...
Det som irriterer meg noe jævlig nå.
Angående den filmen som går;

"SZOKUJACY FILM nawałnica burza nad Polską 20.07.2011"
http://www.google.com/search?q=http:...?v=xVWzbXSfbWg

Google translate: FILM sjokkerende storm storm over den polske

Den heter for øvrig "chomiki" nå, og brukeren har enda ikke vært pålogget.
Sist endret av waf; 22. juli 2011 kl. 17:17.
Der slutta NRK!
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Hmm, jeg bor litt over en time unna Oslo, og her har det vært ett fryktelig regnvær i dag. For en stund siden hørte vi ett smell og trodde det var torden, men det ble liksom bare med det ene smellet. Kanskje det var bomba vi hørte?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Der slutta NRK!
Vis hele sitatet...
Som i at sendinga slutta eller som i enda en bombe?
Dette lukter krig, og jeg håper det blir en. Jeg verver meg frivillig!
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Noen som veit om de bruker gasskomfyrer i kantina hvor alt liksom skal ha gått av?
Vis hele sitatet...
De sa på nyhetskanalen at det ikke var noe gass i området. Hvertfall ikke nok til å lage en slik eksplosjon. Men nå har politiet bekreftet at det var en bombe og ikke gass...
Tror NRK1 mista kontakt eller noe..
Mistenker noe alá krekar / al qaida, men fyfaen noen fler som la merke til at sendingen til nrk akkurat ble brutt?! når de broadcasta bildene og snakka om al qaida ?
Sitat av echuz Vis innlegg
Som i at sendinga slutta eller som i enda en bombe?
Vis hele sitatet...
Som i at kun testsekvensen og sinus-lyden sendes.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Smalt litt sent på dagen, kanskje vi var heldige med rushtrafikken for once.. Hvem tror dere tar på seg skylda?
Vis hele sitatet...
utrolig nok føler jeg at det er noen etnisk norske som står bak.
Tror NRK1 mista kontakt eller noe.. Ikke noe verre
Jeg ser på NRK nå, ingen problem!
Nå har brukeren som har lagt ut videoen endret navn på videoen til chomiki. Han har heller ikke vært pålogget. Er det noen youtube-administratorer som har hatt det litt gøy?
http://www.youtube.com/watch?v=xVWzbXSfbWg
Sist endret av RosaElefant; 22. juli 2011 kl. 17:19.
Mistet NRK på TVen. "Maxed Line" står det.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Vg tv knelte hvertfall fullstendig nå..
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.