Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  419 68334
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Når du er bevisst inne i en drøm, er det akkurat som IRL? Er det like god "kvalitet"?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd ett par ganger. Men jeg tror ikke jeg kommer meg til Fase 2 engang...
Kjenner ikke at jeg synker ned i senga, og har ingen følelse av at jeg snurrer...
De siste gangene har jeg sovnet mens jeg har prøvd. Men ett par ganger har jeg lugget leenge uten å ha noen som helst følelse av å komme nermere fase 2..
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Jeg har prøvd ett par ganger. Men jeg tror ikke jeg kommer meg til Fase 2 engang...
Kjenner ikke at jeg synker ned i senga, og har ingen følelse av at jeg snurrer...
De siste gangene har jeg sovnet mens jeg har prøvd. Men ett par ganger har jeg lugget leenge uten å ha noen som helst følelse av å komme nermere fase 2..
Vis hele sitatet...
Les denne guiden: http://bevisstedr0mmer.blogspot.com/...ild-guide.html

Det er en guide jeg har skrevet delvis selv. Har oversatt en veldig god engelsk guide, og lagt til en del selv. Den kan nok hjelpe deg.
OMG !

jeg prøver og prøver ! men får det ikke til :S

Trur faktisk ikke jeg kommer til fase 1 engang

Detta skjer :

1 ) Legger meg ned i en komfortabel stilling.
2) ligger der og tenker på pusten min, og konstant tenker på og ikke bevege meg :S klarer ikke og la være, og tenke på at jeg IKKE skal bevege meg.
3) Sånn går det helt til jeg faen meg ikke gidder mer etter og ha ligget stille i 20-30 min...

Er det noe veldig viktig jeg har godt glipp a ?
Har prøvd i 3 dager nå...

JEG KOMMER IKKE TIL OG GI MEG !!!
hvis jeg får til noe skal jeg poste det her

Veit at man ikke bare kan lese denne tråden og få det til, men har lissom ikke sett noe framgang i det hele tatt :S

Forresten til Admins : Hva fean er problemet med og lage en drømme trad ? LA NFF FÅ DRØMME :P
Hvis ikke dette lar seg gjøre har jeg et annet fårslag.
Jegermeg kunne ikke du opprette et liten Drømmepost på bloggen din ?

Det ville vært awesome !
gamernuub, hvis du ligger og tenker "ikke rør deg, ikke rør deg.." så vil du røre deg. Ikke tenk på det i det heletatt, bare ligg stille. Konsentrerer du deg på ikke å røre på deg blir det bare vanskeligere.

Kom meg i natt til fase 3, kjente en kraftig lyst til å røre på meg bitte litte gran da søvnparalysen begynte å tre i kraft, så begynte å tenke til meg selv "ikke rør deg!", men det holdt jeg ikke ut, så pustet heller ut og slappet av, da gikk det bedre.


Uheldigvis kom jeg ikke lengre enn dette i natt, begynner alltid å tenke på noe, prøver å tenke kun på pusting, men hjelper ikke.

Greia er, jeg ligger helt stille, øyne igjen, slapper helt av, tenker på pusting, litt søvnparalyse, men så skjer det ikke mer. Jeg er helt bevist mens jeg ligger helt stille, men jeg går aldri over til fase 4.
Inatt hadde jeg en veldig spesiell drøm/bevisst drøm.

Først litt fakta om drømmen:
Metode: WILD
Dato: 9 Januar.
Lengde: Rundt 3 timer, men det føltes ut som den varte i rundt 1 døgn.

Drømmen

Drømmen starta, av det jeg husker. Ubevisst. Jeg var midt i en krig mot nazistene på 40 tallet. Jeg husker det var i skogen. Etter ett slag husker jeg at det plutselig lå masse døde mennesker rundt i poser?, så husker jeg at jeg tok en suvenir fra en av de døde, jeg tok en dogtag. Etter dette igjen gikk vi ett stykke. Plutselig sto vi på toppen av ett fjell. Så basehoppet vi ned fra fjellet. Dette husker jeg som litt skummelt, fordi jeg hadde problemer med å få ut stroppen som løsner skjermen. Men det gikk bra og jeg fikk den ut i siste liten.

Etter krigen var jeg plutselig sammen med en jente fra folkehøgskolen jeg gikk på ifjor. Vi var å handlet for vi skulle kose oss på kvelden. Men inni butikken så kjøpte jeg sokker av alle ting. Kvelden gikk og jeg gikk å la meg i drømmen. Jeg husker jeg brukte WILD metoden i drømmen også. Haha. Og det funket. Plutselig var jeg inne i en ny drøm. Desverre så var alt svart. Så sa jeg til meg selv: "tryll fram ett fett drømmelandskap". Og det funka som faen. Det er det sykeste stedet jeg havna opp. Landskapet var sånn som naturen var i Avatar filmen om natten. Alt lyste opp og alt var utrolig vakkert. Jeg husker at jeg hoppet opp og ned på blader som lyste opp i alle mulige farger og fasonger. Jeg husker ikke så mye fra denne drømmen, bare at jeg var utrolig bevisst i den. Alt var krystallklart. Jeg husker også at jeg brukte snurremetoden for å få alt enda klarere.

Etter dette husker jeg ikke særlig mye fra drømmen inni drømmen. Etter dette våknet jeg brått i den første drømmen. Husker at jeg våknet kjempetidlig. Jeg sto opp, plutselig kjørte det en buss forbi med masse jenter. En av jentene var datra til rektoren til folkehøgskolen i fjor. Hehe.

Etter dette husker jeg at jeg pelte av dø hud fra foten min som plutselig ble til skinke. Og da husker jeg at jeg tenkte "Hva faen?". Så våknet jeg igjen til virkeligheten. Da var jeg ganske forvirret. :P

Artig. Jeg hadde en bevisst drøm inni en ubevisst drøm.
Sist endret av jegermeg; 10. januar 2011 kl. 23:25.
Sitat av jegermeg Vis innlegg

Etter dette husker jeg at jeg pelte av dø hud fra foten min som plutselig ble til skinke. Og da husker jeg at jeg tenkte "Hva faen?". Så våknet jeg igjen til virkeligheten. Da var jeg ganske forvirret. :P

Artig. Jeg hadde en bevisst drøm inni en ubevisst drøm.
Vis hele sitatet...
helt rått =P
tror jeg hadde vært litt forvirra hvis noe sånt hadde skjedd med meg
Sist endret av haavardgj; 10. januar 2011 kl. 23:31.
tror jeg kom til fase 3 i går, er det fase 3?. hørte en lyd som om noen boret på rommet mitt, også føltes det som om jeg var presset inn i taket uten å kunne røre meg. fikk litt panikk da å begynte å riste på hodet mitt å når jeg åpnet øynene mine lå jeg plutselig i senga. var jeg i fase 3 da eller var jeg i fase 4 bare at jeg ikke registrerte det.

hørte også masse snakking i starten før jeg kjente jeg lå inntil taket. det er vel også ett tegn på fase 3`?
Nå hadde jeg nettopp min første bevisste drøm, og jeg prøvde ikke engang.. Men leste denne tråden for en stund sida nå og visste hvordan jeg skulle gjøre det..

Har lenge slitt med sånn søvnparalyse og fikk det nå igjen i natt.. Plutselig tenkte jeg mens det skjedde, du kommer til å sovne og drømme nå, hold deg våken.. Plutselig åpner jeg øya mine igjen og ser i taket mitt, og plutselig ser jeg at lampa i taket rister som faen på en eller annen syk måte.. og da skjønte jeg at jeg drømte..

Så jeg gikk litt rundt i leiligheten, plutselig sto det to driiiitdeilige jenter der.. også ja :P men fy faen dette var den sykeste opplevelsen jg har hatt, skal prøve igjen inatt. eneste som var nedtur var at jeg våkna igjen etter noe som føltes som 5 minutter

Sitat av Feedee Vis innlegg
¨nå har jeg ikke lest gjennom alle postene her, men men..
Det har seg sånn at jeg pleier å få søvnparalys ganske ofte. 3-4 ganger i uka
helt ufrivillig. kan jeg bruke den ufrivillige søvnparalysen til å komme inn i en LD?
og hvis jeg kan det. hvordan gjør man det? når jeg får søvnparalyse blir jeg alltid redd og prøver å komme meg ut av det, og når jeg kommer ut av den tør jeg ikke sovne igjen. så å komme inn i en LD tror jeg hadde gjort at jeg hadde fått bedre søvn om nettene.

er det foresten vanlig å få søvnparalyse så ofte? eller burde jeg ta en tur til legen eller no?
Vis hele sitatet...
Det skjer det samme med meg, søvnparalyse får jeg ganske ofte og var også alltid redd og reiv meg ut av den, men i det siste har jeg lært at det ikke er noe farlig og bare begynte å slappe av, også tenkte jeg ok, jeg kommer til å drømme nå, og vips.. var jeg i lucid :P
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Når du er bevisst inne i en drøm, er det akkurat som IRL? Er det like god "kvalitet"?
Vis hele sitatet...
Er ikke like god "Kvalitet" i drømmen nei. Den er bedre! Det vil (ofte) føles mer virkelig enn virkeligheten selv.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Er ikke like god "Kvalitet" i drømmen nei. Den er bedre! Det vil (ofte) føles mer virkelig enn virkeligheten selv.
Vis hele sitatet...

Så det er akkurat som du er helt våken lissom, bare at du drømmer ??

Fy faen dette virker jo helt sykt !

Har prøvd 8 ganger nå, ikke noe suksess ennå
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Så det er akkurat som du er helt våken lissom, bare at du drømmer ??

Fy faen dette virker jo helt sykt !

Har prøvd 8 ganger nå, ikke noe suksess ennå
Vis hele sitatet...
Dette er helt sykt...

Er viktig å ikke gi seg eller miste håpet. Hvis du ikke tror at du kan få LD den kvelden du legger deg så får du ikke LD. Hvis du vet inne i deg at du vil få LD den natten du legger deg så får du som regel LD.
Synes dette er et utrolig spennende og interessant emne!

Har prøvd WILD tre ganger hittil, men ikke med suksess enda. Det betyr allikevel ikke at jeg ikke har gjort fremskritt! Jeg har ganske god kroppsbeherskelse, så det var ikke så vanskelig å få kroppen til å slappe av. Det vanskelige for meg er å ikke tenke så mye, men jeg har også blitt bedre til å fokusere på pusten (teller for hver gang jeg puster ut). I går kveld kom jeg nesten til fase tre! Jeg merket fargede lys "bak øynene", og var blitt veldig tung i kroppen. Plutselig hørte jeg krafsing i puta! Det hørtes ut som om det var et kryp inni der som prøvde å grave seg ut! For hvert åndedrag følte jeg at brystet ble mer og mer fylt av luft. Tilslutt var det som om brystet nesten sprakk! Da det hadde roet seg, følte jeg at jeg hold på å sveve! Og så bl jeg litt ukonsentrert, og kom ut av det. Men jeg gir absolutt ikke opp! Dette må oppleves!

Angående å huske drømmer, er jeg egentlig ganske flink: Jeg husker rundt én drøm hver natt, og da må jeg ha på klokke pga. skole! Da jeg startet med det i helgen, og jeg ikke hadde klokke på, husket jeg fem drømmer da jeg våknet (to hele, tre nesten hele)!

Så det går bare fremover dette her!
Hei.

I morges hadde jeg en veldig rar følelse. Da denne tråden ble opprettet, syntes jeg at lucid dreaming hørtes ganske fet ut. Jeg prøvde meg da på denne WILD-metoden. Dette klarte jeg ikke, og jeg kom aldri til den søvn paralysen. Jeg tenkte å gi opp, helt til idag da det skjedde noe merkelig.
Jeg la meg klokka ca. 00.15 i natt. Skolen starter 10.00, så jeg hadde på alarm klokka 07.30, slik at jeg kunne utsette alarmen hele tiden, og bare sånn "halvsove". Sliter med å våkne til rett tid :P Jeg utsatte den til 08.15, og innenfor denne perioden skjedde det noe rart.

Klokka var 08.00 da jeg våknet, og noe var rart. Jeg kunne ikke bevege på meg, og fant fort ut at dette er søvnparalysen. Da tenkte jeg sånn: Hvorfor ikke ta sjansen, og prøve Wild. Jeg begynte å puste rolig inn og ut, og hadde halvåpne. Denne søvnparalysen var ikke som de andre søvnparalysene jeg har vært borti i. Det gjorde ganske vondt å være i denne, og jeg fikk lyst til å gi opp. Jeg åpnet øynene litt til, og så en slags rull som gikk nedover med masse rare tall. Minnet meg om en western film som skulle gå ellerno. Litt vanskelig å forklare. Jeg lukket øynene. Jeg har hørt at man må stresse litt for å komme ut av denne søvnparalysen, men det funket ikke på meg. Jeg tenkte da at jeg kan spørre faren min om han kunne hjelpe meg.
Jeg åpnet øynene, og reiste meg opp. Følelsene mine var fortsatt i søvnparalysen, men jeg kunne fortsatt gå selv om jeg trodde at jeg presset meg selv til å gå. Jeg gikk rundt døra, og der var jeg i fatterns soverom. Skulle egentlig gått gjennom en korridor, men den var ikke der. Da jeg kom inn var det lyst, sola skinte, og jeg ser faren min ligge der og smile. Jeg prøvde å vekke han, men han bare sov der med et smil. Jeg tenkte at dette er en drøm, så jeg la meg ved siden av han, lukket øynene, og åpnet øynene. Jeg var tilbake i senga mi, fortsatt i søvnparalyse. Jeg ble ganske lei dette, og tenkte at nå går alarmen snart. Den gikk og jeg våknet.

Nå lurer jeg på hva var det som egentlig skjedde. Altså da jeg gikk til faren min. Kunne det ha vært en bevisst drøm? Jeg begynte å tenke litt på det, men er jo slik at jeg kontrollerer drømmen min. Da burde faren min ha våknet.. Alt var egentlig bare uklart før jeg kom fram til rommet til faren min, hvor det var lyst. Alt var så ekte, og jeg trodde at jeg klarte å bevege meg i en paralyse. Rare greier dette
Jeg har tenkt ganske lenge på dette her nå.

Jeg kan egentlig huske å ha opplevd en drøm (fått med meg handlingen mens jeg ligger å sover), eneste jeg husker er at jeg har våknet og da husker drømmen. Er det sånn det fungerer? Eller opplever man drømmen og at man i tilfelle glemmer den når man våkner? For hvordan er LD mulig om du bare husker drømmen etter du har våknet?

Når man skriver drømmedagbok så husker man drømmene bedre. Er det dette som fører til at man kan oppleve drømmen? Jeg har foresten prøvd å skrive drømmedagbok. Første drømmen var litt uklar, så dagen etterpå husket jeg den nye drømmen mye bedre. Men etter dette har jeg ikke husket noen drømmer :S Har prøvd med "suggestions" osv. men uten resultat. Noen som har noe tips?

Ble mange spørsmål her, men håper på noen gode svar!

Husket faktisk drømmen min inatt. Og jeg kan og huske at jeg opplevde drømmen.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Prøver nå ett halvt gram oralt på tom mage, og nok ett halvt gram en halvtime før sengetid.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk dette, Omaha?
har hatt sånne drømmer før! men så denne tråden helt utav det blå (har vært på forumet lenge uten å reg meg..) så leste jeg jo alt som jegermeg skrev i første innlegget og tenkte dette må prøves da sånne drømmer er helt konge! så jeg prøvde detta 1 kveld for 1 uke siden ca tror jeg... fikk det nesten til.. gikk igjennom alle fasene til jeg fikk en helt jævlig lyd som kom på hvert hjerteslag... da våkna jeg litt til å prøvde på nytt.Endte opp med at jeg sovna men hadde en sykt klar drøm! var nesten like bra som de drømmene der jeg kunne styre som jeg har hatt før! skal fortsette å prøve til jeg klarer det! konge tråd!

(regga meg btw bare pga den tråden her)
fikk til min første LD i helga. jeg satt som vanlig å spilte til sånn runt 3 på nattan.
så la jeg meg. jeg kjente jeg var veldig trøtt i kroppen. men samtidig var jeg ganske klar i hode. så jeg lå der i senga med drit sliten kropp. og jeg tenker at det her er jo en kjempe anledning til LD så jeg ligger der og jeg tenker ikke på at jeg puster. så kjenner jeg at jeg er i sønvparalys. jeg freaka ikke ut for første gang. så litt etterpå tenkte jeg at jeg skulle prøve å snurre rundt. jeg trodde først at det kom til å feile fordi jeg lå jo vedsiden av veggen og jeg kom ikke til å kommen noen vei. men jeg begynte å snurre rundt å rundt men jeg lå i senga mi. deilig følelse. etter det så føltes det ut som drømmen slutta. jeg spilte noen dataspill i drømmen også. tror det handler mye om å ikke freake ut når du ligger der på vei til å sovne. og ikke tenke for mye på at du skal inn i en LD og hva du skal gjøre i drømmen , før du faktisk har kommet til det stadiet.
Når man skal LD'e er det uansett om man har øynene åpne eller lukket?
Jeg hadde min første beviste drøm her en dag jeg også. Kan nevnes at jeg var fulstendig utslitt, hadde høy feber og hadde tatt 1 pinex forte før jeg la meg. Jeg sovnet nesten med en gang jeg la hodet mitt på puta og tenkte faktisk rett før jeg sovnet "hadde vært smålig kult å ha en bevist drøm i natt". Dette er noe jeg har prøvd å få til før, uten mye hell. Da det først skjedde denne gangen var det ikke noe jeg prøvde på i det hele tatt. Jeg orker ikke beskrive hele drømmen så spoler frem til rett før jeg ble "opplyst".

Drømmen var spessielt detaljert og virket virkelig allerede før jeg oppdaget at jeg drømte. Jeg var vist i mitt eget bryllup, og etter vielsen (dama var forresten Sloan fra entourage) satt vi ved bordet og spiste rolig, samtidig som det var et forykende party med lasere, røykmasiner, dundrende musikk og strippere som danset på svevende plattformer som foregikk rundt oss i katedralen i befant oss i. Jeg husker jeg så rundt meg og plutselig sa jeg til meg selv "dette er en jævelig heftig drøm". Med en gang jeg sa dette var det som et slør løftet seg førand øynene mine. Det var som et slag i trynet tilbake til "virkeligheten". Jeg var med et fysisk tilstede i drømmen. Jeg så på hendene mine, og jeg kunne kontrollere de akkurat som vanelig. Jeg var ikke lenger på autopilot. Jeg tok på bordet foran meg og jeg følte faktisk at jeg grep i et bord. Jeg satt på stolen min i stillhet og bare observerte alt rundt meg i shock and awe. Det skulle vise seg at jeg ikke hadde full kontroll likevell. Etter en liten stund krabbet jeg opp på bordet, opphisselsen grep meg. Jeg var henrykt og helt ufattelig overansket over at jeg var i en bevist drøm. Jeg husket også tilbake til rett før jeg la meg at det hadde vært kult å få oppleve en lucid drøm i natt. Altså jeg hadde krabbet opp på bordet og så meg rundt. Alle som satt rundt meg så på meg og gliste fra øre til øre. Gamle venner jeg nesten hadde glemt hele gjengen. Smilene deres og latteren var nesten phykotisk. Jeg ble helt satt ut og mistet balansen og jeg falt, og rullet nedover bordet. Jeg var plutselig vektløs men fortsatte og rulle. Jeg rullet meg våken tilbake til til presis på millimeteren den stillingen jeg lå og sov i.

Av hele drømmen var jeg bare bevist i ca 10 %. Har angret noe forferdelig på at jeg skulle krabbe opp på det bordet for jeg er sikkert på at jeg våknet fordi jeg ble så overvelmet (eller jeg våknet rett og slett av adrenalin). Første del av drømmen (da jeg ikke var bevist) husker jeg bedere enn noen annen drøm jeg har hatt, men fortsatt noe vagt. Den delen av drømmen jeg var bevist husker jeg som om det virkelig hadde skjedd.
Sist endret av l33t; 18. januar 2011 kl. 00:44.
prøvde lucid drøm i natt og noe rart skjedde, har fått det til før, men dette har aldri skjedd.
jeg lå i senga og prøvde wild metoden, etter en stund så bare sovner jeg. men i drømmen så prøver jeg også å wilde og da jeg ligger i senga mi (i drømmen) hører jeg plutselig en kjempehøy lyd (akkurat som når øyet ditt rister xD) og det gjør dritvondt i ørene, og kroppen blir helt stiv. jeg setter meg opp (i drømmen) og tenker at det er sikkert sånn det er noen ganger, og prøver igjen, og det samme skjer.
til slutt ble jeg lucid i noen sekunder, var inni en lastebil som var tjue etasjer høy og jeg flydde ut vinduet xD.

om det som skjedde var inni en drøm er jeg ikke sikker på, men det virker mest sannsynlig for meg...

er det noen som har opplevd noe lignende, at hele kroppen blir stiv, og at du får vondt i ørene? det var ikke vondt sånn som når du hører en høy lyd, men akkurat som når du har hodepine, bare inni øret...
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Artig. Jeg hadde en bevisst drøm inni en ubevisst drøm.
Vis hele sitatet...
Inception?

Tenk om du plutselig våkner opp fra "virkeligheten". Du er nå 9 år igjen.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Hvordan gikk dette, Omaha?
Vis hele sitatet...
Det skjedde veldig mye den fjerde natta, skal se om jeg får tid til å skrive ned alt. Men jeg hadde ihvertfall 4 veldig klare drømmer den natten, og en lucid der jeg begynte å lure på om jeg noensinne kom til å komme meg ut av.
Etter å ha lest mye om lucid dreaming, å mer å mer fattet interessen for dette, bestemte jeg meg igår kveld å prøve det ut. La meg ned i sengen, etter en 20 minutter i samme stillingen, med bare fokus på pust kunne jeg kjenne kroppen skli ned i senga, og en følelse av tyngde kom. Etter noen sekunder ble det tyngre å flytte på øynene, og til slutt fikk jeg en følelse av at mitt venstre øye ble sugd litt inn, å satt fast. Kunne dog bevege høyre øye litt. Var også en spesiell pulsering utenpå øyelokkene. Jeg ble litt for ivrig, å snappa litt ut av det. Gikk senere å la meg igjen. Det samme skjedde bortsett fra det med øyet. Nå tenkte jeg på andre ting, å pustingen ble normalt, men så kom det som freaka meg litt ut. Pustinga ble som en hul lyd inni hode (varte vel i et par sekund), og da jeg merket dette ble jeg litt sjokkert, å igjen snappa litt ut av det. Hva tror dere som har erfaring, er jeg på vei?

Er også ganske sikker på at jeg har hatt en lucid dream som barn. Siden ting var ganske virkelighetsnært, samt det var flere objekter som ikke hørte hjemme der, som egentlig var hos min far (bodde hos min mor da). Jeg gikk så senere i vinduskanten, å fløy over hele byen det er en drøm jeg enda husker, ca 13 år senere.
Hadde et par slike lucid dreams når jeg var ganske liten ( ca 8 - 10 år )
Det var utrolig deilig, og det skjedde ofte!

De to handlingene jeg kunne huske var at jeg gikk rundt på gata og var fult bevist over at jeg drømte, og hver gang det skjedde noe ''skummelt'' eller ''farlig'' i drømmen min klatret jeg bare opp på en høy bygging og hoppet ned for å våkne fra drømmen.

De andre drømmene var at jeg kunne fly. det var den sykeste følelsen.
Jeg klarte bare å fly en eller to meter over bakken men jeg viste at jeg drømte og kunne bare legge meg i lufta og sveve!

Husker ikke når dette sluttet men jeg savner det !
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ok, jeg oppnådde ikke denne drømmen via WILD, men what the heck...

Den sykeste drømmen jeg har hatt hadde jeg natt til i går.

Jeg var i klasserommet mitt med masse folk som ikke hørte til der, men det var liksom helt greit. Jeg presterer og sovne i klasserommet, og våkner opp et annet sted (detaljene har jeg glemt), finner ut at jeg er lucid, det er alt jeg husker.

Så går jeg rundt her i et par minutter(?) før jeg igjen våkner opp i klasserommet, gjør masse normale ting, før jeg kommer til å se på fingrene mine, de er helt deformerte, men underlig nok plager ikke dette meg, jeg er bakerst i klasserommet og prøver å få vinduet til å bli et speil å hoppe inni. Jeg snur meg og snur meg tilbake, og vinduet er blitt et "speil" (så mer ut som aluminiumsfolie egentlig), jeg hopper inn og våkner opp hos faren min.

TRODDE JEG! Detaljene har jeg glemt, men etterhvert våkner jeg opp "hjemme" hos mamma og gjør et par reality checks... jeg var våken, ble liggende å tenke "wtf just happened"...

Altså, en drøm i en drøm i en drøm, får sånn Inception-følelse.
Prøvde ut dette igår, men kom ikke lengre enn overgangen mellom fase 2 og 3, følte jeg ristet og spant rundt og rundt. Får prøve igjen i dag da

Jeg har 2 spørsmål.

1: Burde man lukke øynene?
2: Jeg blei jævlig tørr i kjeften igår, kan jeg svelge, eller brytes "ikke-røre-på-seg-greia" da?
Sitat av Megabat Vis innlegg
Prøvde ut dette igår, men kom ikke lengre enn overgangen mellom fase 2 og 3, følte jeg ristet og spant rundt og rundt. Får prøve igjen i dag da

Jeg har 2 spørsmål.

1: Burde man lukke øynene?
2: Jeg blei jævlig tørr i kjeften igår, kan jeg svelge, eller brytes "ikke-røre-på-seg-greia" da?
Vis hele sitatet...
Ja du må jo lukke øynene.
Prøv å ikke tenke på at du svelger, bare gjør det, så skal det nok gå greit
Noen ganger trenger jeg ikke svelge engang, men det kommer an på dagen min.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja du må jo lukke øynene.
Prøv å ikke tenke på at du svelger, bare gjør det, så skal det nok gå greit
Noen ganger trenger jeg ikke svelge engang, men det kommer an på dagen min.
Vis hele sitatet...
Okey takker så mye for svar. Prøver igjen ikveld, tror jeg skal prøve meg på Wild metoden, der du skal sove i 5-6 timer for så å prøve
I dag husket jeg litt av 5-6 forskjellige drømmer. Det funker definitivt å skrive drømmedagbok.

Men den kuleste delen: Jeg våknet fordi alarmen (mobilen) ringte, og skrudde av den som lå på nattbordet. Så la jeg meg ned og WILD-et, og fikk en lucid dream. Da jeg våknet fant jeg ut at mobiltelefonen lå i bukselommen...

Inception?
Sist endret av Ozma; 22. januar 2011 kl. 10:43.
Sitat av Ozma Vis innlegg
I dag husket jeg litt av 5-6 forskjellige drømmer. Det funker definitivt å skrive drømmedagbok.

Men den kuleste delen: Jeg våknet fordi alarmen (mobilen) ringte, og skrudde av den som lå på nattbordet. Så la jeg meg ned og WILD-et, og fikk en lucid dream. Da jeg våknet fant jeg ut at mobiltelefonen lå i bukselommen...

Inception?
Vis hele sitatet...
Nei, false awakening..
I går klarte jeg det for første gang med DILD. La meg midt på dagen for å sove litt og i drømmen innså jeg at det var en drøm. Forteller ikke hva jeg gjorde i drømmen
Siden det var dagtid hadde jeg satt en alarm på, som vekket meg fra drømmen. Hørte plutselig alarmen i drømmen, og tenkte "faen nå våkner jeg". Så kom det et sterkt hvitt lys og jeg våkna, og var en smule sur fordi jeg hadde skrudd vekkerklokka på. Var uansett sykt artig og må nko prøve mer.. Sorry hvis skriveleif, skriver fra obil. Er det forresten noen gode måter å finne sann ca. Hvor lang tid du var lucid? Har ikke anelse hvor lenge drømmen vatre..
Wow, takk for lenkene osv. Dette skal prøves ut!
Jeg hadde en veldig rar drøm får 2 netter siden ! Drømte at jeg kunne fly, å denne drømmen var noe som fasinerte meg. Jeg kunne styre selv og følte jeg hadde full kontroll. var en herlig opplevelse og fly, og da mener jeg herlig !

Det som var litt rart var at jeg kunne liksom bare fly inni fotballhallen !? En kompis sa til meg i drømmen at det var pga at alle som var der inne (40-50stk) sendte ut energi som jeg "stjal". Liksom derfår jeg kunne fly.

Nå når jeg tenker meg om, lurer jeg på om det er en av metodene jeg brukte, ubevisst ?

Fordi, Jeg la meg ca kl.22.00 og sto opp midt på natta i ca 04.00 tiden.. Var våken i rundt 15min før jeg sovnet igjen. kansje dette var WBTB metoden ? eller hva den nå het...

Drømmen føltes ganske virkelig, det var liksom jeg som styrte hva jeg gjor !
greier ikke å sove i 5-6 timer først :P da sovner jeg bare igjen rett etterpå.
men har kommer meg til fase 3 de siste dagene i 1 uke nå. like jævlig hver gang. har skjedd forskjellige ting hver fase 3. som at i går så det ut som en portal åpnet seg og noen prøvde å slå ned mot meg, var sykt jævlig men fortsetter og prøve til jeg kommer meg forbi fase 3

noen som vet om fase 3 egentlig varer lenge?

Er det mulig å gjøre dette til uansett tid? tenkte bare vist ikke, så kunne man jo missbrukt dette
Sist endret av chrissia; 24. januar 2011 kl. 19:05.
Har lest en del om klardrømming nå, og har kommet frem til en metode som passer meg. Jeg fører drømmedagbok og har så langt funnet et drømmetegn.

I løpet av denne måneden har jeg klart å klardrømme to ganger. Problemet er da at jeg blir så jævlig gira og våkner med en gang. Jeg merker dette i drømmen da jeg hører at pulsen min øker, nesten som på Inception der de hører med musikken. Jeg sier til meg selv i drømmen at jeg må roe meg ned, men plutselig er jeg i en helt annen drøm. Jeg våkner i et kort øyeblikk slik at jeg ikke registrerer at jeg er våken selv med andre ord.

Flere som har opplevd dette? Er det bare å prøve og feile helt til man klarer det?
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Har lest en del om klardrømming nå, og har kommet frem til en metode som passer meg. Jeg fører drømmedagbok og har så langt funnet et drømmetegn.

I løpet av denne måneden har jeg klart å klardrømme to ganger. Problemet er da at jeg blir så jævlig gira og våkner med en gang. Jeg merker dette i drømmen da jeg hører at pulsen min øker, nesten som på Inception der de hører med musikken. Jeg sier til meg selv i drømmen at jeg må roe meg ned, men plutselig er jeg i en helt annen drøm. Jeg våkner i et kort øyeblikk slik at jeg ikke registrerer at jeg er våken selv med andre ord.

Flere som har opplevd dette? Er det bare å prøve og feile helt til man klarer det?
Vis hele sitatet...
du kan stabilisere drømmen ved å gni hendene sammen, spinne i sirkel rund din egen akse eller holde fast i noe(eks et tre, grass, en arm eller en stein.)
du kan også prøve en kombinasjon av de over. funker fjell. bare ikke/aldri lukk øynene(i drømmen).
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Har lest en del om klardrømming nå, og har kommet frem til en metode som passer meg. Jeg fører drømmedagbok og har så langt funnet et drømmetegn.

I løpet av denne måneden har jeg klart å klardrømme to ganger. Problemet er da at jeg blir så jævlig gira og våkner med en gang. Jeg merker dette i drømmen da jeg hører at pulsen min øker, nesten som på Inception der de hører med musikken. Jeg sier til meg selv i drømmen at jeg må roe meg ned, men plutselig er jeg i en helt annen drøm. Jeg våkner i et kort øyeblikk slik at jeg ikke registrerer at jeg er våken selv med andre ord.

Flere som har opplevd dette? Er det bare å prøve og feile helt til man klarer det?
Vis hele sitatet...
Det er helt normalt å bli veldig oppspilt de første gangene, øvelse gjør mester. Også i drømmeverden. Det finnes triks som han over skriver, men i starten er det litt vanskelig å rekke å tenke over dette før det er litt for sent. Lykke til videre
Lucid drømmer er kjempekule Har hatt et par, men det var før jeg begynte å lese om dem. Jeg prøvde WILD igår, uten suksess. Jeg fant en posisjon, klarte å roe ned sånn noen lunde. Jeg så et bittesmå blider bak øyelokkene før de forsvant På et punkt feltes det som om jeg lå på ryggen i et slags intet, og svevde i lufta. Men følte meg liksom ikke paralysert, men er ikke sikker siden jeg var så redd for å ødelegge eksperimentet at jeg ikke prøvde å røre meg.


Også hadde jeg en bestemt stemme i hodet mitt som hele tiden sa til meg: Stay here!
Det er litt rart egentlig som en annen del av meg jeg ikke kontrollerer så godt.

Skal prøve igjen i kveld. Prøvde 3 ganger i går natt.. slitsomt..
Herregud. Den tråden har jo tatt helt av. Over 300 innlegg og 16.000 sidevisninger. Det hadde jeg aldri trodd.

En oppdatering på mine bevisst drømmer:

Har ikke fått holdt på med dette noe særlig i det siste. Har mye skolearbeid å gjøre for tiden. Så jeg må bare sove vanlig.
Tror dere at det er mulig å drømme at man har en lucid drøm? Jeg er SKRÅSIKKER på at jeg våknet i en drøm. Jeg så på hendene mine og klarte ikke telle fingrene. Så førte jeg hånden nærmere fjeset mitt og klarte liksom å se gjennom den. Det ble et hull mellom to fingre der jeg så gress. Da kjente jeg at jeg holdt på å falle ut så jeg ristet litt på hodet og lukket øynene mine mens jeg konsentrerte meg ordentlig. Så var jeg back in business.

Jeg klarte å lage en setting etter det. Jeg gikk inn i et rom og så ei seng og tenkte "Åh, flott. Nå skal jeg gå ut av rommet, og når jeg kommer inn igjen skal det være ei jente der." Så jeg gjorde det. Og gjett om det var ei jente der. Ble helt overlykkelig. Etter ei stund tenkte jeg "Jeg er jo jente, hvorfor spawnet jeg ei jente?"

Så blir det litt doggete og jeg kommer meg ut av det rommet og inn i et nytt rom som er helt hvitt. Det er en knapp i veggen og jeg skjønner umiddelbart at den brukes til å spawne menn. Og det var nøyaktig det jeg gjorde.

Jeg går ikke inn i detaljer, men morsomt var det. Er det mulig at jeg drømte at jeg hadde en lucid drøm men at det egentlig bare var noe jeg innbilte meg?
Sist endret av Yrie; 1. februar 2011 kl. 23:47.
dette var det jævligste jeg har vært med på, det "julianilu" sier stemmer jævlig med det som sjedde med meg.

jeg la meg til å sove, jeg viste at jeg sov/drømte så kjenner jeg at jeg blir paralysert kan ikke røre på meg, prøver å skrike men veit ikke om noen i huset hørte det. håpte noen hørte det og at dem kunne vekke meg.(lol :P) så mens jeg er paralysert så blir jeg liksom sugd inn i noe? mot et eller annet, husker ikke helt, i enden er det et liksom svart demonansikt, jeg prøver liksom å vekke meg seg men klarer ikke, plutselig så våknet jeg jeg låg våken sikkert 10min i senga og lurte på hva som sjedde med meg.. legger meg til å sove igjen... guess what, det samme sjer IGJEN!?!? lurer på om jeg begynner å bli psykist sjuk eller hva som sjer? eller er dette lucid dreaming? har hatt denne samme drømmen kansje 2-3 dager etter hverandre

vurderer å gå til lege elns får å få valium/sobril samme faen hva bare jeg får sove ifred aldri vert med på noe så jævli

noen som har tips hvordan jeg kan slutte å få disse drømmene ? ser folk skriver snurr rundt for å teleportere, hva gjør man for å våkne?
Sist endret av bongjoy; 2. februar 2011 kl. 00:25.
Sitat av bongjoy Vis innlegg
dette var det jævligste jeg har vært med på, det "julianilu" sier stemmer jævlig med det som sjedde med meg.

jeg la meg til å sove, jeg viste at jeg sov/drømte så kjenner jeg at jeg blir paralysert kan ikke røre på meg, prøver å skrike men veit ikke om noen i huset hørte det. håpte noen hørte det og at dem kunne vekke meg.(lol :P) så mens jeg er paralysert så blir jeg liksom sugd inn i noe? mot et eller annet, husker ikke helt, i enden er det et liksom svart demonansikt, jeg prøver liksom å vekke meg seg men klarer ikke, plutselig så våknet jeg jeg låg våken sikkert 10min i senga og lurte på hva som sjedde med meg.. legger meg til å sove igjen... guess what, det samme sjer IGJEN!?!? lurer på om jeg begynner å bli psykist sjuk eller hva som sjer? eller er dette lucid dreaming? har hatt denne samme drømmen kansje 2-3 dager etter hverandre

vurderer å gå til lege elns får å få valium/sobril samme faen hva bare jeg får sove ifred aldri vert med på noe så jævli

noen som har tips hvordan jeg kan slutte å få disse drømmene ? ser folk skriver snurr rundt for å teleportere, hva gjør man for å våkne?
Vis hele sitatet...
Tja det finnes mange metoder å våkne på, men ikke alle funker på hver og en. Det beste er å prøve selv å se hva som funker for deg. En jeg husker bare lukket øynene sine hardt igjen og åpnet dem så var han våken i rommet sitt.

Hvis dette er første gang du har hatt disse drømmene så er det nok ikke noe farlig. Har du hatt dem lenge så ville jeg få gjort noe med det, siden det er den samme drømmen. Kan være psykiske lidelser, en film som skremte vettet av deg, noen dødd og du tenker på djevelen osv osv. Could be anything.
Sitat av bongjoy Vis innlegg
dette var det jævligste jeg har vært med på, det "julianilu" sier stemmer jævlig med det som sjedde med meg.

jeg la meg til å sove, jeg viste at jeg sov/drømte så kjenner jeg at jeg blir paralysert kan ikke røre på meg, prøver å skrike men veit ikke om noen i huset hørte det. håpte noen hørte det og at dem kunne vekke meg.(lol :P) så mens jeg er paralysert så blir jeg liksom sugd inn i noe? mot et eller annet, husker ikke helt, i enden er det et liksom svart demonansikt, jeg prøver liksom å vekke meg seg men klarer ikke, plutselig så våknet jeg jeg låg våken sikkert 10min i senga og lurte på hva som sjedde med meg.. legger meg til å sove igjen... guess what, det samme sjer IGJEN!?!? lurer på om jeg begynner å bli psykist sjuk eller hva som sjer? eller er dette lucid dreaming? har hatt denne samme drømmen kansje 2-3 dager etter hverandre

vurderer å gå til lege elns får å få valium/sobril samme faen hva bare jeg får sove ifred aldri vert med på noe så jævli

noen som har tips hvordan jeg kan slutte å få disse drømmene ? ser folk skriver snurr rundt for å teleportere, hva gjør man for å våkne?
Vis hele sitatet...
edit: kom på en ting til, var akkurat som øyene mine flimmret liksom og jeg ville ikke drømme bevist det sjedde liksom bare? uten at jeg prøvde
Sist endret av bongjoy; 2. februar 2011 kl. 00:35.
Hei, til de som har hatt lucid drømmer, hva er det kuleste dere har gjort i drømmeland? Har lyst til å vinne en zombie krig og holde en gigantisk rockekonsert ^-^ Skal prøve wild igjen i kveld.
Og disse drømmeguidene.. hvordan er de? Kan man bare rope på dem? Det samme med spiritguidene og underbevisstheten?
Hei hå! hadde min første "lucide" opplevelse, om man kan kalle det for det, ende istad. Var iallefall klar over at jeg drømte da jeg tok RC ved å se på handa mi, som hadde 6 fingre, deretter prøvde jeg å gni hendene og snurre rundt, for alt var rimelig uklart. Følte meg rett og slett dritings der jeg reiste meg opp fra senga. Drømmen forsvant temmelig raskt etter jeg forlot soverommet mitt da, men rakk å ha en samtale med min lillebror og en annen kar uti stua før jeg våknet.

Er mer i tvil om at jeg faktisk var i kontroll over drømmen, var en morsom opplevelse uansett, med tanke på hvor sympatisk lillebroren min skulle være overfor noe jeg ikke husker helt klart. Dette er tredje opplevelsen med drømmer, den første "lucide", som havner i dagboka denne natta da . Kan vel ikke si annet enn at dette er utrolig spennende på sin måte.

Har vært såvidt inne på det temaet her ved forskjellige anledninger, men aldri kommi så langt at jeg faktisk har prøvd å oppnå lucid drømming, før nå. Takk for en informativ og spennende tråd!
Hei, er heilt ny i dette med "lucy dreaming" men har nå prøvd eit par ganger, men har ennå ikkje kommet meg til sjølve "drømme" delen, men føler eg er på god vei. Sist natt skulle eg prøve men da skjedde det no rart, etter ca en times tid da kroppen var så godt som "borte," begynte det plutselig å gjøre sykt vondt i begge armene, på innsiden av albueledda. Siden eg faktisk nå hadde klart å roe ned kroppen, kjente ikkje at eg verken pusta eller at hjarte slo syntest eg det var litt kjipt å gi seg, men ettersom det bare blei meir og meir intens hjartedunk og svie i ledda ga eg meg... Kva i alle dagar var dette? alt av smerter var foresten borte når eg vakna...??
Reven9000: Jeg er ikke noen ekspert, men det var nok bare en del av søvnparalysen og hallucineringen og alt det der. Det forsvinner med en gang du kommer inn i drømmen eller våkner. Under søvnparalysen kan man ofte oppleve ubehagelige ting. Det er veldig viktig å ligge komfortabelt, men dette hadde nok ikke noe med det å gjøre. Det skjedde antageligvis bare i hodet ditt, og var nok ikke noe farlig.
Jeg kom over lucid dreaming i helgen som var, jeg prøvde på søndag, no luck, mandag, no luck, tirsdag.. Ooojessda.
Det første jeg gjorde var bare å legge meg egentlig, fant en god stilling og lukket øynene, ble bare liggende.
Tankene mine fløy av gårde, de ble abstrakte, og det husker jeg at den gjør når jeg prøver å sove vanlig og.
Det tok en god stund mens jeg lå der før jeg faktisk merket noe, det virket usannsynelig lenge, men ikke gi opp, ikke press det på, jeg tror det må komme naturlig.

Det første jeg virkelig la merke til var at kroppen var tung, veldig tung, pustingen min ble veldig anspent og veldig hurtig, jeg måtte nesten konsentrere om å puste, hjerterytmen gikk også i taket.
Ting gikk rundt, alt snurret, og jeg så farger, nesten litt som den kikkerten man hadde som barn som du kan vri på og se alle slags merkelig mønstre og farger.
Jeg hørte lyder, det minte om metall som ble revet opp, folk som snakket, dette er vel den fasen hos meg som er mest uklar.
Hele kroppen min fløy alle veier helt til den tilsynelatende fant en retning og fløy mot den, i virkelig høy fart.
Da kom jeg til å tenke på noe jeg leste om det at kroppen flyr; "se for deg at du flyr på himmelen, foran deg ser du drømmen din som en slags portal som du sikter deg inn mot"
Det gjorde jeg, og det du fungerte.

Alt ble svart, og jeg merket ingenting lenger. Tenkte; "ta en sjangs, åpn opp øynene"
And so I did, jeg lå fortsatt i senga, tok en titt på hånda mi i stummørket, 6 fingre. Jeg ble ikke spesielt opphisset eller glad, tenkte mer " jaja, har jeg først fått det til så skal jeg fæn ikke bli liggende i senga"
Min store drøm har vært å kunne fly, så jeg gikk ut i stua og prøvde, følelsen var helt fantastisk, jeg fløy for faen!
Gikk ut på terrassen og tok av, satte kurs mot sør og fløy i vei, målet vet jeg ikke hva var, men helt siden jeg prøvde tjall for første gang har jeg hatt et sted i hodet som jeg har drømt om om og om igjen. Dit kom jeg.
Det er som en skog, bare av cannabis, en stor foss som faller fra et stort og ragende fjell.
Jeg gikk rundt i skogen, mellom plantene, jeg luktet på dem, tok på dem, og røkte dem.

Som enhver annen kar vil jeg dytte'n i Meagan Fox.
Jeg så henne for meg og konsentrerte på henne, jeg fikk fort følelsen av at noen stod bak meg, snudde meg rundt, og der var hun. Resten forblir hos meg


Jeg våknet til slutt, tok sikkert 5 rc's før jeg gikk å pissa.
Uansett, dette er helt rått.
Skrev drømmedagbok dagene før jeg fikk dette til, og jeg husker nå opp til 2 drømmer nesten hver natt.

Men en ting jeg lurer på, har lest om mange som sliter med dette, og har fått inntrykk av at veldig få folk får til en LD etter tre forsøk?

T-BAG
Sitat av Tbag Vis innlegg
Jeg kom over lucid dreaming i helgen som var, jeg prøvde på søndag, no luck, mandag, no luck, tirsdag.. Ooojessda.
Det første jeg gjorde var bare å legge meg egentlig, fant en god stilling og lukket øynene, ble bare liggende.
Tankene mine fløy av gårde, de ble abstrakte, og det husker jeg at den gjør når jeg prøver å sove vanlig og.
Det tok en god stund mens jeg lå der før jeg faktisk merket noe, det virket usannsynelig lenge, men ikke gi opp, ikke press det på, jeg tror det må komme naturlig.

Det første jeg virkelig la merke til var at kroppen var tung, veldig tung, pustingen min ble veldig anspent og veldig hurtig, jeg måtte nesten konsentrere om å puste, hjerterytmen gikk også i taket.
Ting gikk rundt, alt snurret, og jeg så farger, nesten litt som den kikkerten man hadde som barn som du kan vri på og se alle slags merkelig mønstre og farger.
Jeg hørte lyder, det minte om metall som ble revet opp, folk som snakket, dette er vel den fasen hos meg som er mest uklar.
Hele kroppen min fløy alle veier helt til den tilsynelatende fant en retning og fløy mot den, i virkelig høy fart.
Da kom jeg til å tenke på noe jeg leste om det at kroppen flyr; "se for deg at du flyr på himmelen, foran deg ser du drømmen din som en slags portal som du sikter deg inn mot"
Det gjorde jeg, og det du fungerte.

Alt ble svart, og jeg merket ingenting lenger. Tenkte; "ta en sjangs, åpn opp øynene"
And so I did, jeg lå fortsatt i senga, tok en titt på hånda mi i stummørket, 6 fingre. Jeg ble ikke spesielt opphisset eller glad, tenkte mer " jaja, har jeg først fått det til så skal jeg fæn ikke bli liggende i senga"
Min store drøm har vært å kunne fly, så jeg gikk ut i stua og prøvde, følelsen var helt fantastisk, jeg fløy for faen!
Gikk ut på terrassen og tok av, satte kurs mot sør og fløy i vei, målet vet jeg ikke hva var, men helt siden jeg prøvde tjall for første gang har jeg hatt et sted i hodet som jeg har drømt om om og om igjen. Dit kom jeg.
Det er som en skog, bare av cannabis, en stor foss som faller fra et stort og ragende fjell.
Jeg gikk rundt i skogen, mellom plantene, jeg luktet på dem, tok på dem, og røkte dem.

Som enhver annen kar vil jeg dytte'n i Meagan Fox.
Jeg så henne for meg og konsentrerte på henne, jeg fikk fort følelsen av at noen stod bak meg, snudde meg rundt, og der var hun. Resten forblir hos meg


Jeg våknet til slutt, tok sikkert 5 rc's før jeg gikk å pissa.
Uansett, dette er helt rått.
Skrev drømmedagbok dagene før jeg fikk dette til, og jeg husker nå opp til 2 drømmer nesten hver natt.

Men en ting jeg lurer på, har lest om mange som sliter med dette, og har fått inntrykk av at veldig få folk får til en LD etter tre forsøk?

T-BAG
Vis hele sitatet...
Høres så frikin awesome ut !
Her var det mye fin inspirasjon!