Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 295749
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Fungerte bra her Prøvde i et par timer i sta, men ble kjedelig da det bare er 2 etasjer her

Oog skolen her har sikkert en ting å bidre med til denne tråden: De har en muffinsautomat der man skal putte på penger og åpne ei luke for så å ta ut en muffins. Akkurat når man skal ta ut muffinsen, roterer maskinen noen hakk til ei "luke" der det ikke er noen muffins og åpnes der. Kostet meg 45 kr for èn muffins når det egentlig koster bare 15
Vis hele sitatet...
Hva er dette snakk om ?? heistrikset?? finner ikke ut hva det er dere snakker om men vill gjerne vite d :P
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Var ikke med meningen men det funka!
Skulle kjøpe pålegg og rundstykker på Rimi, tok som vanlig rundstykkene i en plastpose. Da jeg skulle betale så la jeg pålegget på kassen, men jeg var i mine egne tanker så jeg glemte å legge på rundstykkene, de holdt jeg i hånden. Kasserern var tydeligvis så opptatt med å beepe inn varene at hun ikke så rundstykkene. Merka ikke før jeg var ute at jeg glemte sørenmeg å betale for rundtstykkene!

Gikk inn å sa ifra, men det burde funke hvis du har selvtillit nok. Ser den ansatte rundtstykkene så sier man bare "oi! he-he var i mine egne tanker" Ingen som forventer at noen gjør seg til fant for 4 rundstykker.
Sitat av Hallejuwa Vis innlegg
Var ikke med meningen men det funka!
Skulle kjøpe pålegg og rundstykker på Rimi, tok som vanlig rundstykkene i en plastpose. Da jeg skulle betale så la jeg pålegget på kassen, men jeg var i mine egne tanker så jeg glemte å legge på rundstykkene, de holdt jeg i hånden. Kasserern var tydeligvis så opptatt med å beepe inn varene at hun ikke så rundstykkene. Merka ikke før jeg var ute at jeg glemte sørenmeg å betale for rundtstykkene!

Gikk inn å sa ifra, men det burde funke hvis du har selvtillit nok. Ser den ansatte rundtstykkene så sier man bare "oi! he-he var i mine egne tanker" Ingen som forventer at noen gjør seg til fant for 4 rundstykker.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper at du hadde blitt busta hvis du tok rundstykkene med vilje.
Sitat av Hallejuwa Vis innlegg
Var ikke med meningen men det funka!
Skulle kjøpe pålegg og rundstykker på Rimi, tok som vanlig rundstykkene i en plastpose. Da jeg skulle betale så la jeg pålegget på kassen, men jeg var i mine egne tanker så jeg glemte å legge på rundstykkene, de holdt jeg i hånden. Kasserern var tydeligvis så opptatt med å beepe inn varene at hun ikke så rundstykkene. Merka ikke før jeg var ute at jeg glemte sørenmeg å betale for rundtstykkene!

Gikk inn å sa ifra, men det burde funke hvis du har selvtillit nok. Ser den ansatte rundtstykkene så sier man bare "oi! he-he var i mine egne tanker" Ingen som forventer at noen gjør seg til fant for 4 rundstykker.
Vis hele sitatet...
Har fungert mange ganger å holde en enkelt vare i hånden mens du kjøper resten å bare si til h*n i kassa at du har kjøpt den et annet sted. Dette er heller egentlig særlig luring av noe system, men heller ren nasking.
Jeg sendte i april en mail til Red bull og spurte om de ville "sponse russebussen min". Jeg sa at jeg hadde en plakat bak på bussen hvor det sto "red bull gir deg vinger".

Fikk 2 kasser med Red bull i dag!
Jeg tar utgangs punkt i pizza bakeren(PB) nå, men funker jo selvfølgelig andre plasser også:
Det er veldig lett og lure til seg pizza på sånne plasser, det er ofte unge folk som jobber der, og de bryr seg ofte ikke om noen scammer de eller ikke.
Så du gjør det så enkelt at du kommer inn en travel dag, vil anbefale fredag-søndag kvelder i 7-8tiden da det ofte er travelt da, så sier du bare ett eller annet bs om at du var ned om og bestilte og betalte en pizza til kl (feks) 20:00 en time før på ett random navn du dikter opp.
Da vil arbeideren garantert leite etter denne lappen og da selvfølgelig ikke finne den.
Da vil du mest sannsynlig få en beklagelse på at de har rotet vekk lappen og kanskje også få en gratis dressing med på kjøpet :>

Men husk:
-Pass på at det er vertfall 3stk på jobb.
-Pass på at det er ungdommer på jobb og ikke noen som jobber 100% / sjefen.

Jobber på PB selv, så vet dette hadde funket på alle en travel dag
▼ ... over en uke senere ... ▼
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Dette er kanskje ikke å lure systemet, men jeg syns det passer inn. Man får (nesten) gratis Canal + Sport online i en uke. Cola har en kampanje der du sender koden "EMHCAAE4" til "26300". Meldingen koster 1 kr og man vinner hele tiden, i alle fall etter min erfaring. Du vil få svar innen 1 minutt om at du har vunnet, og det står en kode Ulempen er bare at man kun kan sende melding 1 gang pr. døgn pr. mobiltlf.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Dette er kanskje ikke å lure systemet, men jeg syns det passer inn. Man får (nesten) gratis Canal + Sport online i en uke. Cola har en kampanje der du sender koden "EMHCAAE4" til "26300". Meldingen koster 1 kr og man vinner hele tiden, i alle fall etter min erfaring. Du vil få svar innen 1 minutt om at du har vunnet, og det står en kode Ulempen er bare at man kun kan sende melding 1 gang pr. døgn pr. mobiltlf.
Vis hele sitatet...
Du trenger jo ikke å sende mer enn en i uken.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Du trenger jo ikke å sende mer enn en i uken.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men kampanjen varer jo ikke evig heller da, så kan være kjekt å ha noen koder på lager
Tror dere virkelig den samme kampanjen kan brukes av samme person\dekoder flere ganger? Høres veldig usannsynlig ut, selv om man får kode av forskjellige telefoner.
Føler fler og fler forlag begynner å bli noe lignende "Jeg gikk inn i butikken og stappa masse ting i lommene, kjøpte et skolebrød og fikk med meg ut alt jeg hadde i lommene gratis". Slike ting er ikke å lure hverdagslige systemer det er tyveri/naskeri.
Noen som vet om muligheter for å lure kredittkortselskapene?
Jeg og en venn gjorde dette en gang. Vi gikk inn på clas olson. Der fant vi pappesken til en vifte som kostet 400, men som var stor. vi tok den diskre med oss, fylte den med høytalere, forsterker, kabler, radio og en strømlås. Til slutt teipet vi den igjen med en teiprull vi stjal. Så gikk vi og la den på kassa, og betalte for vifta. Kassadama bare scanna esken, hun kjente ikke hvor tung den var. Så dro vi hjem og dunket musikk fra anlegg verdt 2000 kr, men som vi fikk for 400!
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Det er ikke noe mere luring enn å ta noe i lommen og gå ut av butikken, hvor du gjemmer det du stjerer er irrelevant.
Vis hele sitatet...
Vil kalle dette en mer avansert type stjeling. Han hadde nok ikke fått dette ut av butikken ellers. Så han lurte systemet.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Er det noe poeng i å spamme ned tråden med masse krangling om hva som er luring og hva som er stjeling? bare drit i det begge parter så tråden kan fortsetter med det den skal.
Å gå gratis på bussen er bare å gå inn bakerste dør, og på en plass med mange folk så sjåføren ikke følger med eller bare vise en gammel billett, da kan det gå om sjåføren ikke sjekker og tror du har betalt tidligere.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
En venn kjøpte en snus pakke, og når han åpnet denne var det mugg i. Han fortalte meg at han tok bilde, og fikk en snusrull i posten. Jeg fant ut at jeg skulle prøve å se om det går ann å lure den og, så jeg lot en brødskive muggne, brukte en skje for å flytte mugget, over i en ny snusboks. Tok bilde og sendte inn, og en snusrull kom i posten.
Vis hele sitatet...
Hvordan sjekker selskapet om du er over 18 år?
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Å gå gratis på bussen er bare å gå inn bakerste dør, og på en plass med mange folk så sjåføren ikke følger med eller bare vise en gammel billett, da kan det gå om sjåføren ikke sjekker og tror du har betalt tidligere.
Vis hele sitatet...
Funker det. Har også sett folk med ugyldig busskort gå inn bak, få rødt lys og gått inn å satt seg. Er også mangen bussjåfører som stikker ut av bussen en stund når den kommer til en terminal hvor jeg bor, da er det fullt mulig å bare sette seg inn siden den alltid står open. Sjåføren vil sansynlgvis annta at du har, siden det fortsatt er mulig å bruke busskort når sjåføren ikke er der.
Sitat av Andeby Vis innlegg
Funker det. Har også sett folk med ugyldig busskort gå inn bak, få rødt lys og gått inn å satt seg. Er også mangen bussjåfører som stikker ut av bussen en stund når den kommer til en terminal hvor jeg bor, da er det fullt mulig å bare sette seg inn siden den alltid står open. Sjåføren vil sansynlgvis annta at du har, siden det fortsatt er mulig å bruke busskort når sjåføren ikke er der.
Vis hele sitatet...
Funker dårlig i Oslo/Akershus, ettersom det kommer billettkontrollører i ny og ne uansett hvor på bussen du sitter.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Funker dårlig i Oslo/Akershus, ettersom det kommer billettkontrollører i ny og ne uansett hvor på bussen du sitter.
Vis hele sitatet...
Kommer vel litt ann på hvilket busselskap, jeg har kun erfaring med Skyss og på en mindre plass. Er ingen kontrollører på bussene hvertfal, sjåførene bryr seg stort sett lite virker det som. Er alltids noen sjåfører som tar jobben mer seriøst enn andre da, men har til gode å se en sjåfør som misstenker at noen har gått på bak uten å betale.
Boyka1234
8 45
bigbite, bestill en halv med dagens (kun når det er mye kø og kaos) når du kommer til neste pike, si at du skal ha en hel med ost og skinke eller hva faen du vil ha
Dine'n'dash: Du oppholder deg på et hotel, og blir kjent med en av gjestene. Så sier du at du skal spandere middag på en av dem, og vifter med et bankkort. Når du er ferdig med å spise, sier du at du skal på do, og fordufter. Funker mest sansynlig dårlig om du blir kjent med flere gjester.
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Dine'n'dash: Du oppholder deg på et hotel, og blir kjent med en av gjestene. Så sier du at du skal spandere middag på en av dem, og vifter med et bankkort. Når du er ferdig med å spise, sier du at du skal på do, og fordufter. Funker mest sansynlig dårlig om du blir kjent med flere gjester.
Vis hele sitatet...
og så klager de og nekter å betale for din middag. Og så ender du opp i en situasjon hvor du like gjerne bare kunne gått fra bordet uten å betale. Ikke noe poeng i å dra inn noen tredjepart.
Sitat av etse Vis innlegg
og så klager de og nekter å betale for din middag. Og så ender du opp i en situasjon hvor du like gjerne bare kunne gått fra bordet uten å betale. Ikke noe poeng i å dra inn noen tredjepart.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der. Merkelig at folk driver med det.
Har noen en sånn flaskepant psd fil? Rantvik sin er fjernet!=)
Vet ikke om dette er skrevet før, men...

I butikker der de har smågodt, fyll den opp så mye du vil ha, men ikke for mye, så finner du noe annet lite du vil ha, som ikke er i smågodt hyllene, f. eks. en kjærlighet eller en liten melkesjokolade. Så putter du den oppi smågodt posen, betaler (husk at det er vekt du betaler nå) og går ut.

Har ikke testet dette på vanlige butikker, men har testet det på godtebutikken i Loddefjord, i Bergen ;-)
Sitat av Sinken Vis innlegg
Vil kalle dette en mer avansert type stjeling. Han hadde nok ikke fått dette ut av butikken ellers. Så han lurte systemet.
Vis hele sitatet...
"Avansert stjeling" er fortsatt stjeling. Fortsatt tyveri
Handler du på en klesbutikk hvor det er mye salg (for eks h&m, hvor du enkelt kan flytte 50% lappene over til andre prislapper) si at du fant plagget på halv pris da du kommer til kassa, gjerne når det enten er veldig lite folk (da er ekspeditørene mer velvillige siden ingen ser på, eller når det er masse mennesker og stress. Har jobbet i klesbutikk og var ikke spesielt vrien på dette og fikk heller ikke noe refs for det.

Jobber i matbutikk nå, og trumf-kort har en strekkode man lett kan scanne inn uten at kundene ser det og ta profitten på sitt eget trumf-kort. Det er også mulig å bytte varer uten kvittering på flere steder og f.eks hente ut lommebøker/mobiler som er blitt gjenglemt. Da må du da vite navn osv da.

Fin tråd for en fattig student, men blir litt vel kriminelt for min smak "snill pike"
Hva er det som er «å lure hverdagslige systemer», men som ikke er «å stjele»?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Hva er det som er «å lure hverdagslige systemer», men som ikke er «å stjele»?
Vis hele sitatet...
Det er ikke stjeling å f.eks. lure det spillet hvor man kan vinne enfrisbee(evt. gjøre noe som gir deg flere muligheter til å vinne) siden der er GRATIS uansett.

Men det er stjeling å si at man bare skal ta noe i hånda, for så å gå ut, uten at noen merker det.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Det er ikke stjeling å f.eks. lure det spillet hvor man kan vinne enfrisbee(evt. gjøre noe som gir deg flere muligheter til å vinne) siden der er GRATIS uansett.

Men det er stjeling å si at man bare skal ta noe i hånda, for så å gå ut, uten at noen merker det.
Vis hele sitatet...
Det er også stjeling, eller rettere sagt svindling.

Sitat av Pl0xed Vis innlegg
"Avansert stjeling" er fortsatt stjeling. Fortsatt tyveri
Vis hele sitatet...
Fortsatt luring av hverdagslig system.
vet ikke om dette har blitt tatt opp før da , men her er et tips viss du jobber på en essostasjon.
som dere vet har esso 35øre per liter bensin rabatt ved bruk av coopkort.
1.skaff deg et coopkort.
2. ver gang noen betaler bensin, og ikke bruker sitt eget coopkort, scann inn ditt eget.
3. funker best på tyskere som betaler kontant.

Viss noen spør ka du gjør, si du må registrere at det er du som er selger.
viss di ber om kvitering, riv av biten der det står coopbonus .
i løpet av en dag, kan dette bli et stort beløp.
Sist endret av quiksnapper--; 15. juni 2012 kl. 01:04.
Sitat av 23732 Vis innlegg
Vet ikke om dette er skrevet før, men...

I butikker der de har smågodt, fyll den opp så mye du vil ha, men ikke for mye, så finner du noe annet lite du vil ha, som ikke er i smågodt hyllene, f. eks. en kjærlighet eller en liten melkesjokolade. Så putter du den oppi smågodt posen, betaler (husk at det er vekt du betaler nå) og går ut.

Har ikke testet dette på vanlige butikker, men har testet det på godtebutikken i Loddefjord, i Bergen ;-)
Vis hele sitatet...
ser for meg at mange kommer til å gjøre dette for å skaffe snus/røyk
Sitat av quiksnapper-- Vis innlegg
vet ikke om dette har blitt tatt opp før da , men her er et tips viss du jobber på en essostasjon.
som dere vet har esso 35øre per liter bensin rabatt ved bruk av coopkort.
1.skaff deg et coopkort.
2. ver gang noen betaler bensin, og ikke bruker sitt eget coopkort, scann inn ditt eget.
3. funker best på tyskere som betaler kontant.

Viss noen spør ka du gjør, si du må registrere at det er du som er selger.
viss di ber om kvitering, riv av biten der det står coopbonus .
i løpet av en dag, kan dette bli et stort beløp.
Vis hele sitatet...
Kult, for hver 10'ende liter tjener du 3,5 kr, dette kan bli et stort beløp ja!
Er det VIRKELIG verdt risken? Hvis du blir tatt tror jeg nok det blir en langt større straff enn de 3,5 kronene du har oppspart av den ene kunden.
Sist endret av Darking; 18. juni 2012 kl. 19:42.
Sitat av quiksnapper-- Vis innlegg
vet ikke om dette har blitt tatt opp før da , men her er et tips viss du jobber på en essostasjon.
som dere vet har esso 35øre per liter bensin rabatt ved bruk av coopkort.
1.skaff deg et coopkort.
2. ver gang noen betaler bensin, og ikke bruker sitt eget coopkort, scann inn ditt eget.
3. funker best på tyskere som betaler kontant.

Viss noen spør ka du gjør, si du må registrere at det er du som er selger.
viss di ber om kvitering, riv av biten der det står coopbonus .
i løpet av en dag, kan dette bli et stort beløp.
Vis hele sitatet...
Ekstremt lett å sjekke opp for arbeidsgiver da. Og du blir sikkert ikke populær om du blir tatt for dette.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ekstremt lett å sjekke opp for arbeidsgiver da. Og du blir sikkert ikke populær om du blir tatt for dette.
Vis hele sitatet...
Ikke bare lett å se for arbeidsgiver, for hvem er det som fyller 3000 liter bensin i måneden?
Sitat av Darking Vis innlegg
Kult, for hver 10'ende liter tjener du 3,5 kr, dette kan bli et stort beløp ja!
Er det VIRKELIG verdt risken? Hvis du blir tatt tror jeg nok det blir en langt større straff enn de 3,5 kronene du har oppspart av den ene kunden.
Vis hele sitatet...
En lastebil har litt større tank en 10 liter, det har personbiler også.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
En lastebil har litt større tank en 10 liter, det har personbiler også.
Vis hele sitatet...
poenget hans var vel snarere 35(øre)*10(liter)=3.5(kr), for å vise bedre hvor lite du tjener.

(noe som vil si at han tjener ca. 21kr dersom noen fyller på 60l, som er ca. vanlig å fylle)
Sist endret av Freddy_fred5; 18. juni 2012 kl. 21:23.
JaJa .. så idag har du tankt bensin 17 ganger, og diesel 9 ganger.

Totalt har du handlet drivstoff for over 15 000,- ....


Ehhhh jada .. tror ingen interne anti-fraud systemer eller annet mistenksome greier blir utlyst av CoopNorge eller din arbeidsgiver
Sitat av Mantuz Vis innlegg
JaJa .. så idag har du tankt bensin 17 ganger, og diesel 9 ganger.

Totalt har du handlet drivstoff for over 15 000,- ....


Ehhhh jada .. tror ingen interne anti-fraud systemer eller annet mistenksome greier blir utlyst av CoopNorge eller din arbeidsgiver
Vis hele sitatet...
var en kollega av meg som viste meg dette. han har gjort det i alle år. uten at noen har kommentert noe. det er ingen som legger merke til det.
det er bare å gjøre det me jamne mellomrom. foreksempel gjøre det mye en dag, så vente noen dager så gjøre det igjen. det er ingen som vet om du driver eget privat firma der du trenger mye bensin.
Sist endret av quiksnapper--; 19. juni 2012 kl. 23:17.
Firmakort og rabattkort går ikke om hverandre uansett..
Noen som vet hvordan jeg kan sende post gratis! Tenker da i form av å form av å forfalske frimerker!

Det minner meg på at jeg har 50kr i 50øringsfrimerker!

Men, uansett noennforslag?
Sitat av stukeren Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan sende post gratis! Tenker da i form av å form av å forfalske frimerker!

Det minner meg på at jeg har 50kr i 50øringsfrimerker!

Men, uansett noennforslag?
Vis hele sitatet...
Jeg lurte på det samme, jeg ladge en tråd.. Det er noen svar der=)
Sitat av mrcat Vis innlegg
Dette funker ganske bra, jeg prøvde det en gang selv... Bestilte en Stor BigMac Meny, spiste halve burgeren, så tok jeg og grabba ned i buksa og reiv av et stort pubes, og la den inni burgeren... Dama bak disken ble sjokka og ga meg gavekort på 200kr + en ny burger... gavekort på mcdonalds er ganske lol men kult uansett : P
Vis hele sitatet...
Din ekkle gris. Hvem har oppdratt deg? Håper du dør av fedme
Sitat av stukeren Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan sende post gratis! Tenker da i form av å form av å forfalske frimerker!

Det minner meg på at jeg har 50kr i 50øringsfrimerker!

Men, uansett noennforslag?
Vis hele sitatet...
Veldig enkelt! Du bare dropper frimerket. Husk å bytte om mottaker og avsender, så brevet returneres til den virkelige mottakeren pga manglende frankering.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Veldig enkelt! Du bare dropper frimerket. Husk å bytte om mottaker og avsender, så brevet returneres til den virkelige mottakeren pga manglende frankering.
Vis hele sitatet...
Veldig enkelt: Uansett mottaker av brev vil måtte betale straffeporto + andre utgifter i forb, med dette.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Veldig enkelt! Du bare dropper frimerket. Husk å bytte om mottaker og avsender, så brevet returneres til den virkelige mottakeren pga manglende frankering.
Vis hele sitatet...
Sånn at han du sender pakken/brevet til må betale ekstrautgiftene :?
Tipper karen som motar brevet virkelig setter pris på det =>

Edit - Turbo Ninjææ
Sist endret av Hightime; 20. juni 2012 kl. 19:14.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Veldig enkelt: Uansett mottaker av brev vil måtte betale straffeporto + andre utgifter i forb, med dette.
Vis hele sitatet...
Med andre ord veldig enkelt å velge seg et offer til å bli gjeldsslave hos posten?
Avsenderen mottar straffeporto, og om avsenders navn ikke er oppgitt blir det mottakeren som må betale.

På en annen side, så blir det tatt stikkprøver hvor de sjekker om porto er betalt - dermed liten sjanse for at du blir "tatt".
Da er det jo greit, bare å la vær å skrive avsender på og send brevet til nabo-postakassa med oppdiktet navn.