Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 295738
skal teste dette på dustin, høre med muttern eller fattern om jeg kan låne org nr av de til å fikse meg no gratis stæsj. får vel noe fint fra dustin til en 500lapp!

godt tips!


eneste måten jeg "lurer" systeme på er å sette meg på ubetjent på toget hver dag, har ikke hatt mnd kort på 4 mnd nå, fortsatt ikke blitt tatt! hihi
Sitat av Zaloz Vis innlegg
En tanke slo meg, hva om man registrerer seg som bedrift på dustinhome, da får du jo et gavekort på 500kr, er det så enkelt?
Vis hele sitatet...
Hvor er det du har lest at de gir bort et gavekort på 500 kr hvis man registrerer seg som bedrift?
Er reklame bannere på itavisen, det står på forsiden på deres egne bannere noen ganger.

Og bedrift kunde har billigere priser på alt.
Sitat av Zoof Vis innlegg
Gratis parkering på gardermoen:
1. Få tak i et sånt hertz-skilt til å henge på speilet, veldig enkelt å få tak i hvis du ønsker det.
2. Kjør inn på parkeringen på avgangsplanet, så kjører du "gjennom" parkeringen og ned et plan, inn ved leiebil-parkeringen.
3. Trekk lapp for å komme inn igjen, og der parkerer du med skiltet til hertz hengt opp.
4. Når du er tilbake fra ferie, trekker du lapp for å komme ut av bommen nede fra leiebilparkeringen, samme lappen bruker du når du kommer opp, gratis parkering
Vis hele sitatet...
Husk at det er en mulighet å bli taua vekk, de ansatte som jobber der legger merke til biler som ikke er leiebiler, videre så blir sjefene som jobber der spurt om de har kjennskap til de og de privatbiler, og vis ikke blir dem taua bort. Og det er veldig irriterende for de som jobber der at biler som ikke skal stå der, står der for spesielt i travle tider så trenger dem enhver parkering.
1. Mål opp hvor mye volum vann mugga di tar når du fyller opp til et passelig nivå (ikke heeeelt fullt. Hvem gjør vel det?). Merk av nøyaktig hvor "passelig nivå" er på din vannmugge med en tusj eller en teipbit.

2. Du kan så finne ut nøyaktig volum ved å helle det over i et litermål.

3. Del dette volumet på 5.

4. Fyll opp mugga med det volumet du fant i 3.

5. Sett en strek med en tusj, eller klistre på en teipbit der nivået er.

6. Gratulerer! Du kan nå måle opp NØYAKTIG hvor mye råsaft som skal fylles i før vannet for ei mugge med blanda saft (gitt at blandingsforholdet er 1+4).
Safta blir DRITGO fordi du lager den slik produsenten ville du skulle lage den.

7. PROFIT
Det der er vel det stikk motsatte av å lure et system.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det der er vel det stikk motsatte av å lure et system.
Vis hele sitatet...
Screw you, jeg er hvertfall lovlydig!
Nougatti: Det er rart du tok opp det der akkurat i dag. Det er første gang jeg noen gang på nett at jeg har lest noen skrevet om det.

Det er rart fordi i dag gjorde jeg realitet av planen jeg har hatt lenge .. nemlig å se hvor bra det passer å bruke et shotteglass med saft til et vanlig kjøkkenglass! ^^

Mitt "vanlige" kjøkkenglass = 35 cl. Ett av mine shotteglass rommer 3.5 cl. Fun saft skal blandes ut 1\10. Så dette ble perfekt, gitt!
Sist endret av Taurean; 23. januar 2013 kl. 18:40.
Sitat av Zaloz Vis innlegg
En tanke slo meg, hva om man registrerer seg som bedrift på dustinhome, da får du jo et gavekort på 500kr, er det så enkelt?
Vis hele sitatet...
Hvis noen prøver dette, si gjerne hvordan det gikk. Får ikke testet dette selv i og med at jeg ikke har noe otganisasjonsnummer.
Ekspert på påstander
Jeg tenkte på noe. Hvis jeg har et ødelagt/utslitte sko par, men det er for sent å levere inn til butikken og får penger/gavekort fra butikken, så kan jeg kjøpe et nytt maken sko par som de ødelagte skoene på en annen butikk og tar med kvitteringen derfra med 30 dagers garanti eller noe i den duren, så tar jeg med de ødelagte skoene med kvitteringen tilbake og sko eksen til butikken noen dager etter og få gaverkort/penger fra dem. Så sier du at du vil ikke ha skoene likevel og du vil ha pengene tilbake eller tilgodelapp. Men tror ikke butikkmedarbeidere sjekker skoene nøye hvis det er mye folk i butikken og lang kø. Funker det trikset?
Kjøpte hockey meny idag på mcdonald. (2 stk qt poundere) Spiste den ene og starta på den andre, hvor jeg da finner hår i burgeren!!! Var egentlig mett da jeg så dette, gikk til kassa og fikk pengene igjen, uten problem
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
Har erfart at på en del rema 1000 butikker så har de en slags kontainer bak butikken der de slenger utgåtte ting. Det er som oftest ikke noe galt med varen. Veldig ofte det ligger frukt/snacs som f.eks potetgull.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. En slektning av meg jobber på den lokale Rema 1000 å de har ikke lov til å ta med seg noe som helst mat hjem som har gått ut på dato den dagen, de kaste det. Spør meg ikke hvorfor, men de tar såklart med en pakke biffstrimler og sånt hjem til lørdagskvelden når anledningen byr seg.
sier seg selv hvorfor de ikke kan ta med seg utgått mat hjem.

1. De ansatte hadde gjemt unna mat som går ut i morgen for å få gratis mat
2. hadde lett blitt intern krangling om hvem som får med seg den beste utgåtte maten
3. butikken ansvarlig om noen blir syke av maten (usikker på denne)
Sitat av IRead Vis innlegg
Jeg tenkte på noe. Hvis jeg har et ødelagt/utslitte sko par, men det er for sent å levere inn til butikken og får penger/gavekort fra butikken
Vis hele sitatet...
Er de ødelagt før bruk kan du få bytta dem mot cash eller gavekort mot kvittering. Er de for gamle har du ikke krav på hverken cash, nye sko eller gavekort. Nå vet ikke jeg om det er holdbarhetsdato på skal men man kjøper vel sko for å bruke dem, ikke for å la dem stå i et skap.
vet ikke om det er nevnt allerede men https://www.facebook.com/PlankaOslo

betal 200 kr pr mnd og snik så mye du vil på bussen/trikken/etc i Oslo, hvis du blir tatt så skal Planka betale boten for deg....har ikke prøvd selv, noen som har erfaring med det?
Sitat av Izor Vis innlegg
vet ikke om det er nevnt allerede men https://www.facebook.com/PlankaOslo

betal 200 kr pr mnd og snik så mye du vil på bussen/trikken/etc i Oslo, hvis du blir tatt så skal Planka betale boten for deg....har ikke prøvd selv, noen som har erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Funker og annbefales!, dog husk at om du skal på en av "grønnbussene" så må du fremvise gyldig bilett for å komme ombord.
Sitat av targus Vis innlegg
Funker og annbefales!, dog husk at om du skal på en av "grønnbussene" så må du fremvise gyldig bilett for å komme ombord.
Vis hele sitatet...
Har du "prøvd" det før? Altså blitt tatt, og Planka har betalt for deg?
Sitat av xpl0rer Vis innlegg
har en ide til hvordan å lure parkeringshus der man kjører frem til en bom og tar ut et kort for at bommen skal åpne (som flere av parkeringshusene i bergen, som klostergarasjen og bygarasjen)
man kjører frem til bommen, tar ut kort, og parkerer bilen.

når man skal hente bilen igjenn noen timer senere, går man tilbake til bommen der man kjørte inn, tar ut ny seddel, henter bilen og kjører ut på ny seddel! voila parker i to timer, betal for to minutter!

har ikke testet ut dette selv, men kan ikke komme på noe grunn til at dette ikke skal funke?
Vis hele sitatet...
De aller fleste pakeringshus har sensorer ved bommen, slik at du ikke får ut parkeringskortet dersom det ikke står en bil der. Du får starte å se mer på Mr. Bean!
Sitat av ggree Vis innlegg
Du får starte å se mer på Mr. Bean!
Vis hele sitatet...
Er vel denne sketsjen du tenker på.
Sitat av Izor Vis innlegg
Har du "prøvd" det før? Altså blitt tatt, og Planka har betalt for deg?
Vis hele sitatet...
Ja,jeg har blitt tatt flere ganger.og planka betaler
Ikke spør hvordan jeg vet dette...

Bestill time hos legen for en klamydiatest, gi uttrykk for at du er bekymret og vil ha dette unnagjort raskest mulig. En klamydiatest er gratis btw. Når du først er hos legen og har fått unna testen kan du be legen ta en kikk på ryggen, skrive ut resepter, sjekke deg for svineinfluensa og komme med andre problem uten å bli fakturert for timen. Du betaler kun for eventuell forbruksmateriell
Noen som har nye vaskekoder hos statoil: D?
Sitat av skepsis Vis innlegg
sier seg selv hvorfor de ikke kan ta med seg utgått mat hjem.

1. De ansatte hadde gjemt unna mat som går ut i morgen for å få gratis mat
2. hadde lett blitt intern krangling om hvem som får med seg den beste utgåtte maten
3. butikken ansvarlig om noen blir syke av maten (usikker på denne)
Vis hele sitatet...
Når jeg jobbet på McDonald's så fikk jeg ta med nesten så mye mat jeg ville.
En gang jeg skulle på lan lagde jeg 14 big Mac og tok det med.
Spurte skiftleder først og han sa det var greit.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Når jeg jobbet på McDonald's så fikk jeg ta med nesten så mye mat jeg ville.
En gang jeg skulle på lan lagde jeg 14 big Mac og tok det med.
Spurte skiftleder først og han sa det var greit.
Vis hele sitatet...
Da har skiftlederen ikke gjort jobben sin. Det han lot deg gjøre er tyveri.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Da har skiftlederen ikke gjort jobben sin. Det han lot deg gjøre er tyveri.
Vis hele sitatet...
Det er mulig.
Men dette var i 2010, mulig reglene er forandret?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Det er mulig.
Men dette var i 2010, mulig reglene er forandret?
Vis hele sitatet...
Var nok ikke lov å stjele i 2010 heller...
Sitat av FatMan Vis innlegg
Var nok ikke lov å stjele i 2010 heller...
Vis hele sitatet...
Ikke før det heller
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av MercedesW124 Vis innlegg
Ikke før det heller
Vis hele sitatet...
Teknisk sett var det ikke ulovlig å stjele på den tiden da vi ikke hadde laget noen lover enda.
Sitat av Lordtema Vis innlegg
Noen som har nye vaskekoder hos statoil: D?
Vis hele sitatet...
210113 fungerte her
Dette er hverken stjeling eller luring av systemet, men du får hvertfall gratis mat!

Gjør som Kiwi-Bob og bruk litt tid i matvarebutikken på å se om det er varer som går ut den dagen eller morgendagen. Jeg jobber (som en veldig søt kassedame forresten) i butikk og hvis en kunde kommer med en vare som går ut enten den dagen eller dagen etter (dette gjelder bare hvis det ikke er avslått pris på varen som går ut i løpet av morgendagen) har kunden rett på varen gratis. Dette lønner seg, veldig ofte jeg finner mat osv som går ut på dagen!
Vil du kjøpe øl/tobakk og er under 18 år? Kjapp deg før det er for sent

http://www.an.no/anung/article6472715.ece
Var på MCDonalds idag, kjøpte milkshake og osteburgere. Ble totalt 100,-
Jeg la pengene på disken, hun gikk ASAP og slenge oppi osteburgere i posen, og fylte på milkshake.
Ettersom en annen som jobber der begynte å legge andres matvarer på disken, ville jeg være sikker på at de pengene ikke forsvant, så jeg tok til meg dem igjen.

Etterpå, når dama var ferdig med å fylle i milkshake, ga hun meg bare dem og ønsket meg en fin dag videre.

"Unnskyld, du glemte nok å ta betalt..", så viftet jeg med hundrelappen foran trynet på hu
Hu bare lo og tok imot dem...

Så, tips:
Lat som ingenting om det skjer med dere
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hvis jeg har skjønt vaskekodene til Statoil riktig, er koden fra 10. februar 100213
Sist endret av toffer125; 3. februar 2013 kl. 20:47.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Hvis jeg har skjønt vaskekodene til Statoil riktig, er koden fra 10. februar 100213
Vis hele sitatet...
Noe som kan deles opp i 10|02|13 som er 10 februar 2013? Så la oss si 17 mai vil det f.eks være 17|05|13
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av DatPyro Vis innlegg
Noe som kan deles opp i 10|02|13 som er 10 februar 2013? Så la oss si 17 mai vil det f.eks være 17|05|13
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe, men tar litt feil. Les noen sider tilbake i tråden. Det har med den kampanjen som går ut 10. februar. 2013. Ny kode vil være datoen etter den nye kampanjen hvis du skjønner. f.eks 010313
Sist endret av toffer125; 3. februar 2013 kl. 21:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
På bigbite skal det være mulig å få gratis drikke hver gang du kjøper en baguette.

Spør etter kort om dagens deal.
For hver 3 gang du kjøper bigbite så stempler de kortet med hullmaskin som lager en stjerne, slik att 4 gangen så får du gratis drikke.

Trikset er å lage en sann stjerne og det skal litt til med saks, så om du lager en mal i for eksempel plast, så skal det gå fint med tapetkniv. finnes mange slike linjaler også som har stjerne på.
Vet ikke hvor lenge dette varer, men her har du dagens ivertfall meny:

Mandag - Kylling i karrimajones
Tirsdag - Chili i hvitløksreker
Onsdag - Ost og skinke
Torsdag - Salami og ost
Fredag - Kylling i fajitas
Lørdag - Texmex
Søndag - Egg og tomat
25 kr for dagens og 39 inkludert drikke. Så du sparer lusne 14 kr om du klarer å lage 3 stjerne på kortet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av xpl0rer Vis innlegg
har en ide til hvordan å lure parkeringshus der man kjører frem til en bom og tar ut et kort for at bommen skal åpne (som flere av parkeringshusene i bergen, som klostergarasjen og bygarasjen)
man kjører frem til bommen, tar ut kort, og parkerer bilen.

når man skal hente bilen igjenn noen timer senere, går man tilbake til bommen der man kjørte inn, tar ut ny seddel, henter bilen og kjører ut på ny seddel! voila parker i to timer, betal for to minutter!

har ikke testet ut dette selv, men kan ikke komme på noe grunn til at dette ikke skal funke?
Vis hele sitatet...
Det som fungerer enda bedre er å legge deg i ræva på en annen bil som skal ut fra parkeringshuset. Ligg i ræva gjennom hele bommen og voila, du er ute uten å trenge billett. Bommen går ikke ned, og dette er testet og fungerer. Parkeringsselskapet kan derimot gi deg bøter for det om de stopper deg på stedet, men har ingen rett til å sende deg bot i posten dersom de ser deg på et overvåkningskamera i ettertid.
Sitat av kvarburg Vis innlegg
gå inn på rema, kjøp en pakke sjokolade, spørr snarkassedama om du kan legge igjen sjokoladen her fordi du skal inn i butikken igjen. Få en kompis til å rappe den andre sjokoladen mens kassedama er borte. Når du skal hente sjokoladen, er det stjålet og du sier ifra til kassedama. Du får kanskje en ny, gratis

en kompis av meg ble faktisk frastjålet en pakke stjernemiks på denne måten av noen drittunger.

Han fikk en stjernemiks av kassedama + etterpå sykla vi og fant drittungene som rappa stjernemiksen :P 2 stk. stjernemiks for prisen av 1
Vis hele sitatet...
Håper du banket dem opp ;P

EDIT:

et kjekt tips, du sender melding til kims om at chipsen du kjøpte smakte rart/bittert og fortell hvilken type det er (kanskje sende et bilde av kipsen (den trenger ikke å være dårlig)) skriv addressa di og nummeret ditt og etter noen dager får du melding om de beklager og de sender deg noen pakker chips (y)

PS. har gjort det selv bare da var chipsen dårlig
Sist endret av Seaturtle5; 24. februar 2013 kl. 21:39.
Nye Skyss-appen man kan kjøpe billetter til buss og Bybane i Bergen: Ha appen klar til å kjøpe billett, men ikke kjøp billett før du ev. ser en kontrollør komme på bussen/banen. Vanligvis kan du da reise gratis, men kan kjøpe gyldig billett asap om det skulle komme kontroll.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nye Skyss-appen man kan kjøpe billetter til buss og Bybane i Bergen: Ha appen klar til å kjøpe billett, men ikke kjøp billett før du ev. ser en kontrollør komme på bussen/banen. Vanligvis kan du da reise gratis, men kan kjøpe gyldig billett asap om det skulle komme kontroll.
Vis hele sitatet...
Men det står vel tidspunkt på billetten når den er kjøpt?

På AtB (Trondheim) sin app står det ihvertfall hvor lang tid vi har igjen av billetten i en 3D-animasjon. Blir kjapt avslørt på den måten.

DOH:
"Jeg gikk nettopp på"..
Sist endret av Rusmisbrukeren; 24. februar 2013 kl. 23:11.
Multitalent!
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nye Skyss-appen man kan kjøpe billetter til buss og Bybane i Bergen: Ha appen klar til å kjøpe billett, men ikke kjøp billett før du ev. ser en kontrollør komme på bussen/banen. Vanligvis kan du da reise gratis, men kan kjøpe gyldig billett asap om det skulle komme kontroll.
Vis hele sitatet...
har du testet ut dette? etter hva jeg har lest om denne appen vil det stå når biletten er kjøpt, og du vil få bot om vekterne ser at du har kjøpt biletten etter at du faktisk gikk ombord
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av xpl0rer Vis innlegg
har du testet ut dette? etter hva jeg har lest om denne appen vil det stå når biletten er kjøpt, og du vil få bot om vekterne ser at du har kjøpt biletten etter at du faktisk gikk ombord
Vis hele sitatet...
Strengt tatt står det vel at man bare må kunne framvise gyldig billett, om billetten er kjøpt like før vekter sjekker eller ei burde ikke ha noe å si - rent juridisk sett. Men hvordan de håndhever dette vet jeg ikke.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Du er inne på noe, men tar litt feil. Les noen sider tilbake i tråden. Det har med den kampanjen som går ut 10. februar. 2013. Ny kode vil være datoen etter den nye kampanjen hvis du skjønner. f.eks 010313
Vis hele sitatet...
koden nå er 110213. blitt mange bilvask på meg i det siste, men er jo greit å ha rein bil???
Sitat av stukeren Vis innlegg
koden nå er 110213. blitt mange bilvask på meg i det siste, men er jo greit å ha rein bil???
Vis hele sitatet...
Fungerer denne på f.eks vaskehall i Stavanger på Statoil ?

upsi, fordel å lese litt tidligere i tråden.....my bad
Multitalent!
http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Ikk...t-2832911.html

Hvis noen likevel gambler på å løse billett først når det kommer kontrollør om bord, og blir tatt, er tilleggstaksten på 750 kroner.
Sitat av xpl0rer Vis innlegg
har du testet ut dette? etter hva jeg har lest om denne appen vil det stå når biletten er kjøpt, og du vil få bot om vekterne ser at du har kjøpt biletten etter at du faktisk gikk ombord
Vis hele sitatet...
Kontrollørene ser når du kjøpte billetten. Du er ikke så kul når de kommer bort og ser at den ble kjøpt for 30 sek siden.
EDIT:

et kjekt tips, du sender melding til kims om at chipsen du kjøpte smakte rart/bittert og fortell hvilken type det er (kanskje sende et bilde av kipsen (den trenger ikke å være dårlig)) skriv addressa di og nummeret ditt og etter noen dager får du melding om de beklager og de sender deg noen pakker chips (y)

PS. har gjort det selv bare da var chipsen dårlig [/quote]


Nå hadde jeg tilfeldigvis en KIMs potetchips pose her.
Og bakpå står det:

Hos KIMs gjør vi alt for at du skal få produkter av sikker og god kvalitet. Hvis produktet allikevel ikke skulle svare til forventningene, ber vi om at du sender posen med innholdet til oss. Oppgi hvor og når posen er kjøpt, samt hvorfor du ikke er fornøyd, så vil vi erstatte dine utlegg. Har du spørsmål kontakt KIMs Forbrukerservice på telefon; 800 30 332 eller www.kims.no

Så, er det så enkelt som flere av dere her inne sier at det er?
For jeg hadde ALDRI orket å sende inn en pose jeg hadde betalt kanskje 30 kr for, og at du da i tillegg må betale for å sende posen til KIMs. Som dem sier så får du jo pengene tilbake. Men er det virkelig verdt det? Så mye styr for så lite penger?

Skjønner at du klager visst potetgullet ikke er bra. Nå snakker jeg om dem som klager bare fordi dem ikke orker å betale for potetgullet dem har lyst på.
Noen som vet hvilken vaskekode som gjelder hos statoil imorgen ?
Sitat av Ludvig Vis innlegg
210113 fungerte her
Vis hele sitatet...
Er koden skiftet eller er det samme kode? isåfall hva er koden nå? Takk!
Hvordan funker dette med vaskekoden hos Statoil? Er det bare å kjøre frem mot vaskehallen og taste inn koden slik at porten åpnes før man kjører inn?