Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364767
Nokk av terrorister i norge skal jeg tro mine muslimske venner og dems erfaringer med moskeene.
Sitat av IpN Vis innlegg
Link? titegn
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7722919
Jens Stoltenberg er skadet, neppe mer enn et lite kutt eller øresus..
tv sending på de fleste internasjonale tv kanaler også btw
usertitle import
bleh's Avatar
Kommer vel en pressekonferanse fra myndighetene snarlig, så får vi en avklaring.

Btw: Brukere som leser denne tråden nå: 407 (178 medlemmer og 229 uregistrerte)
Men, synes Politiet snart burde holde en presse konf. Fordi det står så jævlig mye forskjellig fra alle mediene.

Edit: Bleh kom meg i forkjøpet
Sist endret av SSH; 22. juli 2011 kl. 17:26.
Nå er det bare å vente på at en Bruce Willis-lignende type finner disse jævlene og banker de opp på en brutal og nådeløs måte.

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00708/Die_Hard_680_708726i.jpg


Alvorlig: Ikke at jeg hørte noe, men det høres ganske jævlig ut. Norge har vært en rolig land i lang tid .. En dag måtte dette jævelskapet hende.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Jens Stoltenberg er skadet, neppe mer enn et lite kutt eller øresus..
Vis hele sitatet...
Når du tar en titt på samtlige bilder i tråden så er det stor mulighet for at det er mer alvorlig enn som så..
BBC World News sender også om Oslo nå
Sitat av SSH Vis innlegg
Men, synes Politiet snart burde holde en presse konf. Fordi det står så jævlig mye forskjellig fra alle mediene.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje politiet er litt for opptatt til å holde en pressekonferanse akkurat nå.
Sitat av SSH Vis innlegg
Men, synes Politiet snart burde holde en presse konf. Fordi det står så jævlig mye forskjellig fra alle mediene.

Edit: Bleh kom meg i forkjøpet
Vis hele sitatet...
Problemet er vel at de ikke har helt oversikt selv, og en pressekonferanse der de ikke kan si noe sikkert vil ikke gjøre noe for å begrense rykter og spekulasjoner.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg

Neida. Mer sannsynlig at den er en FRP-er
Vis hele sitatet...
Den synes jeg du kunne spart deg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av noerandom Vis innlegg
Når du tar en titt på samtlige bilder i tråden så er det stor mulighet for at det er mer alvorlig enn som så..
Vis hele sitatet...
Til gjengjeld kan det være blåst opp veldig av media for øyeblikket..

Jeg mener ikke å motsi folk her hele tiden.. men det er ingen som vet noenting med sikkerhet ennå..
Søstra mi bor der, og de sier det ligger kropsdeler utover gatene (Nyhetskanalen
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Når mannen i gata hører terrorangrep tenker han øyeblikkelig på muslimske ekstremister. Derfor mener jeg at man ikke skal stole på "eksperter" to timer etter det har skjedd..

Hvis dette faktisk er et seriøst terrorangrep, vil noen ta på seg skylda etterhvert..
Vis hele sitatet...
Det er bare fire grunner jeg kan se for at en bombe smeller i byen:
1. Invasjon/krig/borgekrig
2. Attentat
3. En uhelldig pyrotekniker
eller 4. Terrorangrep
Og nr 4 kan komme fra misfornøyde borgere som i oklahoma, nynazister, ultra nasjonalister, muslimske ekstrimister, komunistsike idealister osv.
For mange muligheter til at en skal starte å peke fingre uten fnug av bevis MAO.
RIP til Pyro forumet. føler de kommer til og skjerpe tollen..
TV2-reporteren på Nyhetskanalen sier han så døde liggende på gata.
Skal si jeg virkelig gleder meg til å reise nedover til Oslo nå... Hva er sjansen for at de kommer til å stenge av flyplassen ol? Om det er terror vil de jo sikkert prøve å finne gjerningsmennene og stenge av områder?
Sitat av rW. Vis innlegg
Jeg syntes synd på eventuelle muslimer i Oslos gater nå. På alle nettaviser som har åpnet for kommentarer har alle hoppet til konklusjonen om at det er muslimer som bedriver terror.

Er det bare hos meg nettavisene er trege?
Vis hele sitatet...
Er trege hos meg og
Blir sikkert morro for de som skal på Norway-cup om en ukes tid

og btw, føler at jeg er glad for at jeg fikk bestillinga mi fra Likurg før dette...
Respektløst av de svarte som flirte og koste seg over situasjonen i bakgrunnen på tv2 nyhetskanalen..

Tenk dere ringvirkningene dette vil ha på innvandringspolitikk hvis det tilfeldigvis er muslimske innvandrere som står bak angrepet. Og det ER et angrep, det er for tilfeldig til at det ikke skal være det når det er i regjeringskvartalet eksplosjonen skjedde.
Sist endret av Martinzky; 22. juli 2011 kl. 17:35.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Det er bare fire grunner jeg kan se for at en bombe smeller i byen:
1. Invasjon/krig/borgekrig
2. Attentat
3. En uhelldig pyrotekniker
eller 4. Terrorangrep
Og nr 4 kan komme fra misfornøyde borgere som i oklahoma, nynazister, ultra nasjonalister, muslimske ekstrimister, komunistsike idealister osv.
For mange muligheter til at en skal starte å peke fingre uten fnug av bevis MAO.
Vis hele sitatet...
5. Annet uhell..
Selvom denne virker noe usannsynlig da ødleggelsene er såpass store kan vi ikke utelukke den helt enda.
aljazeera.net kan man lese

"The attack comes days after Norwegian prosecutors filed a terrorism charge against Mullah Krekar, founder of the Kurdish Islamist group Ansar al-Islam, who is accused of threatening a former minister, Erna Solberg, with death.

"Norway will pay a heavy price for my death," he said. "If, for example, Erna Solberg deports me and I die as a result, she will suffer the same fate."

It is not clear whether Friday's attack is related to the threat."
Sitat av r0bin Vis innlegg
5. Annet uhell..
Selvom denne virker noe usannsynlig da ødleggelsene er såpass store kan vi ikke utelukke den helt enda.
Vis hele sitatet...
Det er allerede bekreftet at det er en bombe og jeg tviler på at forsvaret har eksplosiver liggende i regjeringskvartalet.
Ikke for å pirke men
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Fra VG.no:

Umiddelbart etter eksplosjonen kunne man se en livløs person hengende ut av et vindu. Menn og kvinner dekket av blod tok seg ut av de rammede bygningene.

Utenfor Finansdepartementet satt flere personer fullstendig tildekket i blod. Minst ett lik lå tildekket av et blodig teppe.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Til gjengjeld kan det være blåst opp veldig av media for øyeblikket..

Jeg mener ikke å motsi folk her hele tiden.. men det er ingen som vet noenting med sikkerhet ennå..
Vis hele sitatet...
Er vel grenser for hvor mye det kan være blåst opp når du ser på disse bildene? Regner ikke med at de er photoshoppa?
Ett stykk sjelven NRK-reporter.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Tipper FrP kommer til å gjøre et bra valg til høsten.
Vis hele sitatet...
Virkelig.. Hva er greia med at alle som har noe imot FRP automatisk beskylder andre landsmenn med et annet politisk syn for Norges første terrorhandling/ekstremt uhell?

Sitat av Maoll33t
Ett stykk sjelven NRK-reporter.
Vis hele sitatet...
Det ville jeg også vert Dette er jo sykt!
Sist endret av Echuz; 22. juli 2011 kl. 17:40.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av rW. Vis innlegg
Oi..

Sett denne? http://www.youtube.com/watch?v=xVWzbXSfbWg?
Hva sies det her?
Vis hele sitatet...
Det er mulig å redigere videodetaljene i ettertid, men det er jo litt suspekt.
Sitat av rW. Vis innlegg
Oi..

Sett denne? http://www.youtube.com/watch?v=xVWzbXSfbWg?
Hva sies det her?
Vis hele sitatet...
Med mindre noen kan fortelle hva som sies vil jeg anta dette bare er en fake skremme video.
Fant denne på youtube. Den ble lastet opp den 17. Juli. Brukeren har ikke vært pålogget på over 20 timer.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av noerandom Vis innlegg
Er vel grenser for hvor mye det kan være blåst opp når du ser på disse bildene? Regner ikke med at de er photoshoppa?
Vis hele sitatet...
Jeg sa dette i sammenheng med at statsministeren er skadet. Jeg skjønner jo også at sivile er skadet/døde. Men hvis man leser på TV2.no har politiet uttalt at alle som jobbet i statsministerens kontor er i god behold..
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Det er allerede bekreftet at det er en bombe og jeg tviler på at forsvaret har eksplosiver liggende i regjeringskvartalet.
Ikke for å pirke men
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også sa, lite sannsynlig, men vi kan ikke utelukke det enda var alt jeg mente. Situasjonen er svært uoversiktlig for oss som bor et stykke unna, kan tenke meg at situasjonen er mye verre for folk på bakken, så man skal være forsiktig med å være for sikker på ting.
Sitat av etsi Vis innlegg
Fant denne på youtube. Den ble lastet opp den 17. Juli. Brukeren har ikke vært pålogget på over 20 timer.
Vis hele sitatet...
Fant den jeg også...
Noen som har tipset TV2 eller noe om denne?
Fyfaen så uggent!
Kjenner jeg blir kvalm og redd av å se på stream fra Oslo

Edit: En person er bekreftet omkommet fra NRK
Sist endret av ZELDUR; 22. juli 2011 kl. 17:44.
"Det er ingen tvil om at flere personer er drept."
- tv2 Nyhetskanalen

Nrk bekrefter at en person er omkommet.
- tv2 Nyhetskanalen
Sist endret av KevinNice; 22. juli 2011 kl. 17:45.
Sitat av etsi Vis innlegg
Brukeren har ikke vært pålogget på over 20 timer.
Vis hele sitatet...
Da er det mer creepy
Det er 1 bekreftet omkommet..
Er det noen som har stream til politiradio?
"Angrepet var ifølge politiet rettet mot Olje- og energidepartementet."
-Nrk
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det var vel bare et spørsmål om tid. En ting som dette var nok uungåelig!
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Indeed. Ser ikke hva en god del av dem har her og gjøre. Forbanna dritt.

Men det ble vel sagt at om osama blei drept, skulle norge og få ett lite angrep eller noen?
Vis hele sitatet...

"The attack comes days after Norwegian prosecutors filed a terrorism charge against Mullah Krekar, founder of the Kurdish Islamist group Ansar al-Islam, who is accused of threatening a former minister, Erna Solberg, with death.

"Norway will pay a heavy price for my death," he said. "If, for example, Erna Solberg deports me and I die as a result, she will suffer the same fate."
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av SSH Vis innlegg
Med mindre noen kan fortelle hva som sies vil jeg anta dette bare er en fake skremme video.
Vis hele sitatet...
Pst burde uansett få se litt på den videoen.. Noen som har en epost adresse? ser ikke noen på pst.politiet.no, og de har det sikkert litt for travelt til å ta tlf akkurat nå..
Lastet ned videoen itilfelle den blir borte
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er det noen som har stream til politiradio?
Vis hele sitatet...
Det er kryptert, så ikke mulig å lytte lenger
Sist endret av looperjohn; 22. juli 2011 kl. 17:45.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er det noen som har stream til politiradio?
Vis hele sitatet...
Iogmed at Oslo-politiet har gått over til kryptert samband er ikke dette mulig.

Ikke umulig dette blir et vendepunkt i norsk politikk, jamfør 9/11.
Sist endret av Flexxnes; 22. juli 2011 kl. 17:48.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Det er 1 bekreftet omkommet..
Vis hele sitatet...
selvom det bare er en bekreftet, kunne dem jo sagt ifra om likene som henger ut vinduer og er smadret rundt i gaten
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.