Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4715
Hei gutter og jenter!

I dag har jeg jobbet utallige timer (4 timer minst!) med denne fotoserien, og er sånn ganske fornøyd med den, selv om den blir så alt for liten når den skal vises på nett. Den gjør seg best i papirform på veggen forran deg, men dere får nøye dere med den på skjermen inntil jeg blir verdenskjent og besøker ditt hjemsted med utstilling.

http://www.deviantart.com/deviation/18094862/

setter pris på at dere ser den i full størrelse, ellers blir den litt..tafatt.


for at ingen driter seg ut nå: http://waffelpuz.sinnsyk.net/bildeseriewp.jpg


Eivind
Du kan være godt fornøyd med resultatet! Noe av det beste jeg har sett!
Serien passer sikkert ypperlig på veggen.

FLOTT.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Som jeg sa til deg på MSN: Utrolig stilig
Meget stilig!
*klapper*

Hvilken vinyl forresten?
The Mars Volta - Tremulant EP

takk for glameldingene, forresten
Sist endret av klarhimmel1234; 8. mai 2005 kl. 20:35.
Digg! Kanskje jeg printer ut, rammer inn og henger opp (hvis du tillater det da)...
Du er min venn
niigu's Avatar
Som jeg også sa på msn; sykelig bra, Eivind. Liker stilen - stilrent som det er
jepser: jaada men da skal du få større version av meg først. vent så skal jeg ordne
Jeg skal også printe ut

Synes dette var meget pent.. klapper for deg Eivind
Hmm, trengs den i større version om dere skal printe ut? Eller er den grei i den størrelsen som ligger på deviantart? Har opp til 16033x2000 liksom ;p Hvertfall fått ordna bursdagsgave til muttern nå..
Absolutt nydelig arbeid, waflz0r-pus
Nydelig bilde Eivind! Lurer på om jeg vil ha en kopi å henge på veggen også<3
Steike mann, dette var jo utrolig stilig! Flott arbeid!
dæven.. dette var tøft, ass! =)
Sinnsykt kule bilder! Enig med niigu, det er stilrent så det holder. Det her kan du tjene penger på, mann! :P hehe.. stå på! Vil gjerne se mer av det.
Jeg ser ikke helt det store, annet enn jævla smude farger.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Rene og pene bilder. Eneste jeg kunne stusset litt på var at det kansje var litt mørkt. Men ellers var det jo bare kanon. Håper det kommer som print på deviantart
enig med loeve. Fargene var herlige, men fokusen på et par manglet det litt på...
stashmyip.com
73 0
Knallbra! Absolutt.

Keep it coming..
Jævlig freshe bilder waffel! me like
Waffel: Hadde vært digg med litt større ja, hvis du hadde giddet å slenge det opp da...

btw. så har du nesten lik (samme merke) platespiller-arm-sak som det jeg har (fattern sin da)
Sist endret av jepser; 8. mai 2005 kl. 22:51.
Hmm.. Veldig bra, Waffel

Allikevel: Man kan alltid tjene på å korrigere bilder i PS. Sjekk f.eks denne fila:

www.vice.no/foto.psd

hvor jeg kun har stilt litt på lysverdiene, kjørt noen filtere og lignende... Husk å bla mellom lagene "Gammel" og "Ny".
ey funky boy, lær meg hvordan du gjør det der
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Uten at jeg er noen ekspert på slikt, så tror jeg ikke det er så mye man trenger å gjøre. Ta bildet ditt. Merk layeret du skal stille på. Gå deretter på Image->Adjustments. Der inne har du Auto levels, hue saturation, curves og color og alt du måtte trenge. Jeg prøvde å leke litt med de verdiene og jeg endte opp med noe lignende som stormen hadde der. Kun ved et par endringer i de verdiene.
Stilig bilde!
Er enig med Stormen og |d13m0b, juster litt på bildet.

Ellers, så er det et knall bilde
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Ikke stjel ideene mine da Stormen. Sendte en pm til Waffel med en justering jeg tok på bildet men han svarte aldriså jeg poster den her.

http://home.online.no/~ing-esun/pics/sammenligning.jpg

Er bare en justering i brightnes
Og da ble bildet langt mer "levende", og det fikk nesten en liten glød over seg. Stor forbredring.
Yeah, dere er noen luringer! Sorry teposen, så ikke pmen din før du sa fra nå Sitter i skrivende stund og leker litt i photoshop med det, og jeg ser det blir veldig veldig mye mer levende, som løve sier. Nesten litt skammelig at jeg ikke gjorde mere i curves før, dette er jo plutselig noe helt annet Når jeg sammenligner med gamle ser det ut som det ligger et mørkt slør over. Men uansett, jeg liker å være litt forsiktig med hva jeg gjør i photshop, siden jeg syns det er ganske juks. Du må kunne bruke lyset og kameraet ditt før du lager et kunstverk i photoshop, spør du meg..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Ja men det må vel være lov med litt lysjusteringer på et bilde. Er ikke noe juks med det
pent!
Bra jobb =)
waffel: vet ikke du har nevnt det, men hvilket kamera brukte du?
JEG TAR MEG FRIHETEN! (Han bruker Nikon D70)
stemmer, jeg bruker Nikon D70s med 18-70mm objektiv.. Verdens beste <3 Brukte også stativ på noen av dem.

takk for hjelpen alle mann, her har vi ny version:


Ny version ute!!
http://waffelpuz.sinnsyk.net/bildeseriewp2.jpg





gammel:
http://waffelpuz.sinnsyk.net/bildeseriewp.jpg


Dritt at man ikke kan redigerere poster
Sist endret av klarhimmel1234; 9. mai 2005 kl. 18:02.
Massivt stilige bilder da mann, likte dem. Har alltid hatt en forkjærlighet for musikk og alt med det da, men jeg likte de "kunstneriske" (om du vil) vinklene. Fargene var jo stilige også da, spesielt på den nye versjonen
Skal knækkes
Golder's Avatar
Den nye versjonen var helt klart mye tøffere enn den gamle. Bildene er pene å se på. Nøytrale og pene. Bildene blir allikevel litt for ensformige føler jeg. Ikke så spennende å se på.

Men skills har du.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Wao mye bedre, utrolig friske farger. Vilke justeringer kjørte du egentlig?
Stormen som lærte meg en del snedige triks over msn (satan han er jo en gud i ps). Justerte litt på curves og brightness/contrast (noe jeg egenetlig kunne før) og brukte unsharp mask. Tok litt tid da. Helvete å redigere et bilde på 150MB og 16030x2000 pixler brukt vel omtrent 1200MB av scrapfila til ps (temp)
Den nye var finest. Denne tråden gravde seg ned, ikke sett den før nå.

Har så naken vegg ved siden av CD-søyla mi, og jeg drømmer og LP-maskin. Tror jeg skal printe ut og henge på veggen, jeg, hvis du ikke starter en tråd og begynner å whine slik du gjorde med den lokalavisa di
Mye bedre ved å gjøre bildet lysere. Gjorde bildet mye bedre.
Føyer meg i rekken av folk som synes du har SKILLZ
Waffel: Ikke for å mase, men begynner å få veldig lyst på de i litt større format... Tror du det er mulig?
Tøft motiv og fine farger og alt det der, men er det noe du vil fortelle med bildet? Ser bare 5 bilder av en platespiller hvor to er litt like og ett er uskarpt.
Neia, slapp av Gilgamesj (var det max? jeg er dårlig på navn ) Selvfølgelig skal dere få ha den på veggen! Jeg har nå lagt opp på et sted i 16030x2000 (altså inni helvetes stort, burde klare dekke en del meter av veggen din ) Dere er privatpersoner, så det er ikke no problem at dere får det, bare ikke del ut til andre liksom, da blir jeg lei meg!

Dem som vil ha i stor oppløsning må sende meg en PM

(har nå sendt til eppes, gilgamesj, lundern og jesper, si fra om fler vil ha)
Sist endret av klarhimmel1234; 10. mai 2005 kl. 18:03.
tøft


femtenbokstaversgrenseja
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg er kanskje et-år-og-noe for seint ute, men har noen denne tilgjengelig i større oppløsning?
Hadde vært herlig!
hvitbalanse hadde vært et stort pluss, lavere lukkertid osv slik at du ikke trenger å gjøre slike forandringer i photoshop.
ellers fete vinkler og farger, savner litt mere kontraster i bildene.
Prøver igjen... Noen som har?
aahhh, Vinyl ! got to love it !!

digga det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor kan jeg finne et større bilde?