Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1997
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God dag!

Det har seg sånn at en selger i fra Talkmore ringte meg for å selge meg et mobiltelefonabonnent, vi ble snakkende en stund og hun fikk ta opptak av samtalen.

Jeg var usikker, og selgeren ringte først 9. Februar og sa jeg fikk betenkningstid og skulle ringe meg 23. Februar.

Selgeren fikk meg til å svare OK med email på tekstmeldingen hun sendte til meg og påsto fortsatt at jeg kunne velge når de skulle ringe meg tilbake.

Ingen ringte meg 23. Februar, istedenfor fikk jeg sim kort i posten og melding om at de har endret abonnementet og starter fra og med 28. Februar.

Så, abonnementet mitt vil bli endret uten at jeg har samtykket, dette er ikke lov og vil bli slått hardt på. Jeg kan true med media, få selgeren sparket, men mitt spørsmål er om jeg kan få noe ut i fra dette?

Har hørt Talkmore/Telenor er veldig redde for at noe skal spre seg ut for å miste kunder pga. Stor bedrift, og at de kan være villig til å kompensere tilfelle. Er dette verd å legge et forsøk i?
Herregud for noen dramahyl du kommer med....

"...dette er ikke lov og vil bli slått hardt på. Jeg kan true med media, få selgeren sparket..."

Ta deg sammen og ring heller selskapet og få det ordnet. Det er helt meningsløst å lage en stor sak ut av en slik bagatell.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Selgeren fikk meg til å svare OK med email på tekstmeldingen hun sendte til meg [...]
Vis hele sitatet...
Hva nøyaktig stod det i denne tekstmeldingen du svarte på?
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du jobber vell i Telenor i guess? selgeren lurte meg, hvorfor skal jeg svi og ikke de? sier ikke at jeg skal ringe media, men har en venn som er telefonselger og mente jeg burde gå videre og kunne vinne på dette. Jeg er uviten, det er defor jeg spørr.
Må du faen slutte å være så grisk. Du har 14 dagers angrerett på telefonsalg,i ditt tilfelle fra du har motatt varen den 28 februar. så ser ikke problemet ditt. Bare å avbestille og gå tilbake til gammelt abbonement. Om du skal ha noe for tort og svie, så er du en sart sjel.
Hva sto det i tekstmeldingen du svarte OK på?
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bekreft bestilling av abonnement etc. Skjønner det, men, hvorfor skal de gi meg betenkningstid? Selgeren sa klart og tydelig at jeg måtte gjøre dette for å få den prisen som var da, men og at jeg ikke hadde bestilt abonnemente før de ringte meg tilbake og fikk klarsignal.
Her ga de deg nok en mld du kunne svare på når du hadde tenkt deg om.
Dersom du ikke hadde svart hadde du nok fått en telefon 23 februar, hvor de lurte på om du var interessert.

Da du allerede har bekreftet bestilling er det ikke nødvendig å ringe å spørre igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bekreft bestilling av abonnement etc.
Vis hele sitatet...
Og du skreiv OK, da er jo saken enkel. Du bekrefta det
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men ja, nå er dere er klar over dette til neste gang, å ikke gå på den samme smellen neste gang en selger ringer og lurer dere. Jeg ville høre hva dere hadde å komme med, men ja, det hørtes feil ut!
Ser heller ut til at du lurte deg selv.

Ikke godta bestilling med mindre du vil godta bestilling.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men ja, nå er dere er klar over dette til neste gang, å ikke gå på den samme smellen neste gang en selger ringer og lurer dere. Jeg ville høre hva dere hadde å komme med, men ja, det hørtes feil ut!
Vis hele sitatet...
Ja, selaren var sleip. Ja, seljaren braut markedsføringslova.

Kan du påvise eit tap du har hatt? I så fall har du krav på å få det tapet erstatta. I motsatt fall får du ta kontakt med operatøren det gjeld, og sei at du vil bruke angrefristen din.

Og heilt ærleg har du oppført deg litt tåpeleg ved å stadfeste på ei tekstmelding som tilseier at du bytter.
Er det slik at du skal gå fra en operatør og over til en annen? Isåfall, ta kontakt med porteringsavdelingen hos operatøren du er hos nå, så ber du de om å kansellere porteringen. Da skal bestillingen bli kansellert og du fortsetter med det abonnementet du har.
Sist endret av Odd; 26. februar 2018 kl. 17:56. Grunn: Skrivefeil
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, de ringte meg for å selge meg et abonnement, tjene penger. Skal ringe Talkmore, si at jeg ble lurt og kansellere bestillingen.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, de ringte meg for å selge meg et abonnement, tjene penger. Skal ringe Talkmore, si at jeg ble lurt og kansellere bestillingen.
Vis hele sitatet...
Men du ble jo ikke direkte lurt, som sagt over her så lurte du deg selv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bekreft bestilling av abonnement etc.
Vis hele sitatet...
Du svarte jo OK på meldingen hvor det sto at du bekrefter abonnementet.

Sleip strategi av selgeren, ja, men helt ærlig så er det kun din egen skyld når du i praksis faktisk godtok abbonementet.

Uansett, kontakt dem og opphev kjøpet.
... Er det bare jeg som reagerer på at personen ble "lurt" til å endre abonnement, etter at han ga bekreftelse på å endre ved å svare "OK" til en sms/epost hvor de spurte om han ønsket å bytte?

Men ja, nå er dere er klar over dette til neste gang, å ikke gå på den samme smellen neste gang en selger ringer og lurer dere. Jeg ville høre hva dere hadde å komme med, men ja, det hørtes feil ut!
Vis hele sitatet...
Altså, ikke bekreft noe du ikke ønsker å kjøpe med andre ord..
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av The Riddler Vis innlegg
... Er det bare jeg som reagerer på at personen ble "lurt" til å endre abonnement, etter at han ga bekreftelse på å endre ved å svare "OK" til en sms/epost hvor de spurte om han ønsket å bytte?



Altså, ikke bekreft noe du ikke ønsker å kjøpe med andre ord..
Vis hele sitatet...
vell, man blir 'lurt' når selger sier at man må svare for å få rabatten, men ikke abonnementet før man har bekreftet etter betenkningstiden. Det er jo skittent spilt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
vell, man blir 'lurt' når selger sier at man må svare for å få rabatten, men ikke abonnementet før man har bekreftet etter betenkningstiden. Det er jo skittent spilt
Vis hele sitatet...
Wake up and smell the real world.
Men du har siste ordet, nevnt flere ganger, angrefrist.
Ikke la deg lure neste gang
Anonym bruker
"Lettet Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Wake up and smell the real world.
Men du har siste ordet, nevnt flere ganger, angrefrist.
Ikke la deg lure neste gang
Vis hele sitatet...
Jess, skal ikke skje igjen, prøver bare å svare for meg