Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5077
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg er en gutt på 16 år som har veldig lyst til å prøve amfetamin. Har et sunt forhold til rusmidler (Har prøvd benzodiazepiner, forskjellige opiater og cannabis), har ingen problemer grunnet rusmidler og jeg det kan gå laang tid mellom hver gang jeg tar noe som helst (6-8måneder). Så det jeg lurer på er; Er det dumt å prøve amfetamin? Er jo et ganske avhengighetsskapende rusmiddel og er heller ikke så stor fan av uppers, når var deres første gang med dette speed? Er jeg for ung?

Takk!
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beklager for skrivefeil og dårlig formulering, går visst ikke å redigere når jeg skriver som anonym.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er dumt å prøve uansett, men spesielt i den alderen.
I en alder av 16, vil jeg påstå du ikke har et sunt forhold til rusmidler, når du allerede har vært borti
benzo`s å opiater. Gidder ikke begyne på cannabis diskusjon.
Speed er ett hælvetes drug!
Den tar deg smygende, ikke noe dop å leffle med.
Å i en så ung alder som du er i, mtp bruk av rusmidler så sier jeg; STYR UNNA! For all del, hold stand mot å dra deg tenning (speed).
Du kan ikke savne eller hige, etter noe du ikke vet hva er.
Speed/amfetamin, er et rimelig hard drug!
Legg tanken fra deg, hilsen voksen kar som enda ikke klarer å legge det fra meg 100%, 20 år etter første drop!
Det fucker deg seriøst opp i hue, før eller senere.
Jeg var 17/18 år første gang, jeg angrer bittert.
Sist endret av Eyeamare; 11. april 2017 kl. 00:48.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ta heller sopp/lsd hvis noe. Eller bare hold deg til gress, ser ikke hvorfor man trenger noe annet/sterkere
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ikke psykedelisk veldig skadelig for hjernen før man er rundt 20 årene?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke psykedelisk veldig skadelig for hjernen før man er rundt 20 årene?
Vis hele sitatet...
Jo. Når noen anbefaler deg å ta noe annet, så er det best å ikke høre på dem.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo. Når noen anbefaler deg å ta noe annet, så er det best å ikke høre på dem.
Vis hele sitatet...
Fordi psykedelia er ikke et skitten drog, det er faktisk givende med positiv hensikt å er komplett umulig og bli avhengig. Har bare dårlig rep pga useriøse mennesker som tar det med null kunnskap ender opp i psykoser og kommer på bra idéer at de må forlate verden så fort som mulig helst uten for et stup, fordi verden er bare egentlig en stor drøm.

Har egentlig speed noe positiv effekt i det lange løpet? jo mindre du er en øst-europisk trucker som skal kjøre 42t i strekk
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan du ha et sunt forhold til dop om du er 16 år, og allerede har funnet ut at du går 6-8 mnd mellom hver gang du bruker noe og allerede har vært borti tunge rusmidler?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og allerede har funnet ut at du går 6-8 mnd mellom hver gang du bruker noe og allerede har vært borti tunge rusmidler?
Vis hele sitatet...
Hvor gammel var du når du begynte? Eller hvor mange ganger har du da "ruset" deg?
Sist endret av Mekistic420; 11. april 2017 kl. 11:00.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan du ha et sunt forhold til dop om du er 16 år, og allerede har funnet ut at du går 6-8 mnd mellom hver gang du bruker noe og allerede har vært borti tunge rusmidler?
Vis hele sitatet...
Har vell et sunt forhold til rusmidler om jeg røyker 1 gang i måneden, popper et par Sobril eller Valium i året, samt tar et par Tramadol eller Paralgin i året?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vell et sunt forhold til rusmidler om jeg røyker 1 gang i måneden, popper et par Sobril eller Valium i året, samt tar et par Tramadol eller Paralgin i året?
Vis hele sitatet...
Vil ikke definere dette som et sunt forhold til rusmidler da du kun er 16 år.
Er det dumt å prøve amfetamin?
Ja.

Er jeg for ung?
Definitivt! Det er en grunn til at amfetamin kalles apedop. Hjernen din er ikke ferdig utviklet enda, og da er det lite smart å grille hjernen din med slike substanser. Det er jo ikke smart uansett, men spesielt mens du ikke er ferdig utviklet enda.

Det dreier seg ikke bare om hva amfetamin kan gjøre med hjernen/kroppen din - men også hva du kan finne på å gjøre på amfetamin. Jeg var 19 år da jeg prøvde. Det er noe jeg fremdeles angrer på. Nedturen er jævlig, følte jeg fikk mindre sperrer for å prøve andre ting etter dette. Jeg mistet alle sosiale sperrer - hadde jeg sett ei pen dame hadde jeg ikke nølt med å spørre om hun ville hatt sex. Ganske kleint å si til en totalt fremmed. Tenker også på andre ting du kan finne på å gjøre -- som virker som gøy der og da, men vil gi deg problemer. Kanskje med loven, kanskje med familie, kanskje med venner - eller kanskje med deg selv.

Gjør deg selv en tjeneste og vent noen år hvis du er nysgjerrig på stoffet. Ville uansett prøvd ritalin/concerta (om du ikke har ADHD) først. Noe lignende effekt, bare mye mildere. Rusen varer kortere og nedturen er ikke like jævlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke psykedelisk veldig skadelig for hjernen før man er rundt 20 årene?
Vis hele sitatet...
ALT er skadelig for hjernen til du er rundt 25, tenkte bare jeg skulle påpeke dette
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
ALT er skadelig for hjernen til du er rundt 25, tenkte bare jeg skulle påpeke dette
Vis hele sitatet...
Alt? Er alkohol og cannabis skadelig for hjernen før 20-årene? Isåfall hvordan da?

Takk for svar alle sammen! Tenker jeg holder meg unna amf, har en kompis på lik alder som har prøvd og han sier det er det verste han har prøvd, han satt med hjertedunk å følte seg jævlig under hele "rusen".
Ja cannabis og alkohol også, alkohol er forsåvidt skadelig for hjernen uansett hvilken alder du er.
Anbefaler deg å holde deg langt unna speed, spesielt i den alderen du er i.
Har selv prøvd speed og ønsker ikke mine værste fiender den nedturen som kom uken etterpå.
Rusen var heller ikke verdt det i mine øyne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vell et sunt forhold til rusmidler om jeg røyker 1 gang i måneden, popper et par Sobril eller Valium i året, samt tar et par Tramadol eller Paralgin i året?
Vis hele sitatet...
Med mindre du har poppet Tramadol én gang i året siden du var 6 år kan du jo umulig vite om du klarer å holde deg til dette. Du kan jo umulig ha prøvd det mer enn én eller to ganger da?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Styr unna.... Hilsen en som holdt på å ødelegge hele livet på det drittstoffet. Skulle bare prøve en gang på fylla, og da var det gjort. Det er ett heavy stoff, og mange av mine kamerater er blitt totalt ødelagt. Det tok meg 10 år før jeg klarte å slutte. Måtte også slutte helt med alkohol, når jeg fikk alkohol i meg måtte jeg ha speed. Utviklet angst, har gjort utrolig mye dumt når jeg var påvirket av speed. Og ingenting jeg har vært borti (prøvd det meste) har gitt større nedturer. Tenkte ofte på hvor glad jeg var for at jeg var 23 første gang jeg prøvde det. Hadde aldri taklet de nedturene når jeg var 16
Anonym bruker
"Digital Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle rusmidler vil jeg si er skadelig for deg innen du bikker 23-25 år og frontallappen i hjernen ikke er ferdig utviklet. Styr unna. Begynn heller å utforske når du er voksen, men er redd det er too late mtp at du er 16 og allerde i gamet.

Begynte selv når jeg var 23 og nå er jeg 25. Det var verdt ventetiden fordi jeg har et virkelig sunt forhold til rusmidler og hjernen min fikk utvikle seg 100% før jeg begynte å tukle med ting.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
en gutt jeg pleide å henge med som var 16, begynte å ta amf også etter bare 2-3 måneder var han helt idiot og endte med å knivstikke sin egen mor for penger

syk overgang fra å være typ normal og ikke bruke amf til å ta amf, for så stuke og ødelegge livet ditt på den måten. så sterkt dop burde ikke brukes i så tidlig alder,spør du meg.