Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3545
Hei,

Jeg skal fly til thailand snart,
Har mellomlanding i amsterdam på 2t til neste avgang. Neste flyreise er lang.

Har lyst til å ta toget kjapt inn til byen for å kjøpe meg en brownie og spise den rett før jeg skal gjennom sikkerhet kontrol osv. Slik at jeg ikke får noia før jeg er inne allefall

Tror dere dette går med snaue tiden? Og da evt hvor skal jeg kjøpe brownie.

Takk for meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du har tid til å finne rett gate. To timer er for kort til å komme gjennom sikkerhets- og passkontroll.
Tviler du får til dette på så kort tid. Husker ikke hvor lenge men tok toget ca en 30 min minimum. Og så tar det tid å finne rett tog og fra jernbanen til readlight.

Så ska du kikke på alt og gjerne finne en god Coffee shopp, som faktisk baker hasjbrowni. Spise,gå tilbake til toget, lete lete lete etter rett tog. Bli BængShot skækk. Få noia . Sikkerhetskontrollen går på nåde. Og vips der har det gått 4 føkkings timer.
Og flyet er akkurat nådd middelhavet el hva pokker. og du tenker bare faen, sku hørt på han dere begrensautgave fyren .

Driti seg ut før han ja.

Men du kan jo bestille tidligere fly til Nederland da
Amsterdam Schiphol er en SVÆR lyplass. Er du ikke kjent, trenger du hele den tiden til å bytte fly fra Schengen til ikke-Schengen. Har byttet fly der selv, og jeg foretrekker minst 3 timer til bytte så jeg slipper å løpe.
Det kommer aldri til å gå, men jeg oppfordrer deg til å prøve.
Om du lander i god tid kan du ta taxi til hoofdorp nærmeste by, gode coffeshopper der. Men må være super effektiv og heldig på alle tider. Stress..
2 timer minus 15 minutter for gate closing. Så er det ca. 20 minutter med toget hver vei, og kanskje 20 minutter for å komme deg på toget fra flyet. Da har du 45 minutter igjen til å løpe fra Centraal station til en coffee shop og tilbake, samt komme deg gjennom sikkerhetskontrollen på Schiphol og løpe til gate. Høres spennende ut.
Det meste er mulig med rett planlegging. Må ikke høre på alle pessimistene her inne.

Bestill en uber til Hoofddorp og kjør til Super Fly, tar bare 10 min hver vei.
Nå har jeg begynt å heie på deg!
knert1 sitt forslag var jo uberbra.
takk for alle engasjerte!
Jeg må si dette er en stor risk. Det kommer litt ann på om flyet går akkurat som det skal og hvor fort jeg kommer meg av flyet. Det er jo litt mer stress siden jeg skal ut av shengen og må innom mer sikkerhetskontroll.

knert1 har gitt meg den beste løsningen, jeg utforsker denne mer og planlegger detaljer for å sjekke om jeg kan klare dette.

Jeg tenker da å spise den brownien så nærme flyplassen som mulig, helst utenfor slik at jeg kommer meg gjennom forhåpentligvis før jeg smelter av fjernhet.

En mulighet kan være å spørre en coffeshop om de kan gjøre leveranse mot ekstra betaling, men det høres for godt ut til å være mulig.
Ville ikke gjort det med mindre penger og tid for ankomst betyr lite.
Du kan rekke det, men det kan også gå galt.

Vil tro sikkerhetskontrollen lurer på hvorfor du forlot området, og en grundigere sjekk er derfor sannsynlig.
hmm. ja det er sant. Er kanskje ikke bare bare å forlate flyplassen
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Vil tro sikkerhetskontrollen lurer på hvorfor du forlot området, og en grundigere sjekk er derfor sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal de vite det, og hvorfor skulle de bry seg?
Det må da være en eller annen Nederlandsk ubersjåfør som kan ta med en brownie mot en liten ekstra fee(selv om det er i gråsonen) om det er krise å reise 20 min.

Er såklart en vurdering du må ta av hvor viktig det er for deg, når det gjelder risk og sikkerhetskontroll. Men du blir ikke arrestert for å være fjern på Schiphol

Hvor god tid du har veit ikke jeg, men det høres ikke umulig ut om man vil. Man må bare tenke utenfor Amsterdam-boksen.

Sitat av pepsimaxbrus Vis innlegg
hmm. ja det er sant. Er kanskje ikke bare bare å forlate flyplassen
Vis hele sitatet...
En grundig sjekk fordi man ikke er på flyplassen konstant, har du kilder? I så fall er det vel for å forhindre smugling. Er ikke noen lov mot å bevege seg rundt mens man venter på neste fly, dessuten er det ingen garanti for at de registrerer at det skjer en gang. Selv om de tar sikkerhet på alvor leier de ikke inn privaretterforskere for å følge deg ut og inn av Schiphol.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Vil tro sikkerhetskontrollen lurer på hvorfor du forlot området, og en grundigere sjekk er derfor sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer også på hvorfor de på flyplassen skulle bry seg om at du har spist en brownie som inneholder cannabis. De gjør vel akkurat det samme selv på fritiden.
Smugling fra Amsterdam er vel ikke ukjent.
Trodde en kontroll av boarding kortet i sikkerhetskontroll var vanlig?
Lenge siden jeg har vært utenlands, men Avinors sider sier så.

Men sure, er ikke det reellt og sikkerhetskontrollen gir faen i hva du tar med ut av landet er det vel bare å kjøre på.
Sist endret av SkammeligNykter; 21. februar 2018 kl. 18:59.
Sitat av pepsimaxbrus Vis innlegg
hmm. ja det er sant. Er kanskje ikke bare bare å forlate flyplassen
Vis hele sitatet...
Norge er i Schengen. Nederland er i Schengen. Er ingen kontroll ut eller inn av flyplassen innenfor Schengen (kun tollkontroll). Alle som skal ut av Schengen må gjennom pass og sikkerhetskontroll uansett om du kommer fra et Schengen-fly eller fra toget/Über whatever. Jeg har vært ut og inn av forskjellige flyplasser iunder mellomlanding, og har ikke blitt spurt om det en eneste gang. Ikke engang i Moskva hvor jeg måtte ha transittvisum. Eneste problemet ditt er hvor lang tid det tar. Selv hater jeg å ha dårlig tid.

Uansett, god tur.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Det må da være en eller annen Nederlandsk ubersjåfør som kan ta med en brownie mot en liten ekstra fee(selv om det er i gråsonen) om det er krise å reise 20 min.

Er såklart en vurdering du må ta av hvor viktig det er for deg, når det gjelder risk og sikkerhetskontroll. Men du blir ikke arrestert for å være fjern på Schiphol

Hvor god tid du har veit ikke jeg, men det høres ikke umulig ut om man vil. Man må bare tenke utenfor Amsterdam-boksen.



En grundig sjekk fordi man ikke er på flyplassen konstant, har du kilder? I så fall er det vel for å forhindre smugling. Er ikke noen lov mot å bevege seg rundt mens man venter på neste fly, dessuten er det ingen garanti for at de registrerer at det skjer en gang. Selv om de tar sikkerhet på alvor leier de ikke inn privaretterforskere for å følge deg ut og inn av Schiphol.
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ikke kilder, ble bare usikker på om det var enkelt å komme seg ut av flyplassen. nå har jeg fått svar under på at det går helt fint! siden jeg reiser innenfor shengen osv.

Ja jeg skal hvertfall prøve å gå kontakt med en uber sjåfør via coffeshopen slik at dette kanskje blir bedre og lettere en om jeg begir meg ut på dette selv.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Smugling fra Amsterdam er vel ikke ukjent.
Trodde en kontroll av boarding kortet i sikkerhetskontroll var vanlig?
Lenge siden jeg har vært utenlands, men Avinors sider sier så.

Men sure, er ikke det reellt og sikkerhetskontrollen gir faen i hva du tar med ut av landet er det vel bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Sikkerhetskontroll er akkurat det ordet antyder. De har ansvar for å ivareta sikkerheten. Altså ser de etter farlige gjenstander som ikke skal ombord på flyet. Det er tollbetjenter som ser etter smuglere, og de står gjerne og venter når man går av flyet, ikke på.

Og ja, de sjekker boardingkort i sikkerhetskontrollen, men man har da et kort for hver flight.
Sist endret av mentalmelt; 21. februar 2018 kl. 19:10.
Er det verdt det for en brownie?

s
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Smugling fra Amsterdam er vel ikke ukjent.
Trodde en kontroll av boarding kortet i sikkerhetskontroll var vanlig?
Lenge siden jeg har vært utenlands, men Avinors sider sier så.

Men sure, er ikke det reellt og sikkerhetskontrollen gir faen i hva du tar med ut av landet er det vel bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Ja. Sikkerhetskontrollen gir faen i om magesyren din fortærer en kake på turen!

Så hvorfor i alle dager skulle kontroll av boardingkortet i seg selv by på noen problemer?

Om han rekke det eller ikke må han se på klokka og finne ut selv. Kommer bare med forslag som absolutt burde være innafor i mine øyne
Setter veldig pris på tipset ditt knert1
Ser hoofddorp er veldig nerme flyplassen, dette burde være mulig i mine øyne, tenk for et eventyr, og hvor glad jeg er når jeg sitter i flysetet helt bakt.

ringte super fly, de hadde ikke noe edible..
Sist endret av pepsimaxbrus; 21. februar 2018 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ah, ok! Lenge siden jeg har vært utenlands, så godt å høre det ikke er mer pes
Er vel litt bare å lete frem nærmeste coffeeshop, så finner du nok en uber-sjåfør som kan ta med mot noen kroner.

Da er det vel bare å ønske deg god tur!
Sitat av pepsimaxbrus Vis innlegg
Setter veldig pris på tipset ditt knert1
Ser hoofddorp er veldig nerme flyplassen, dette burde være mulig i mine øyne, tenk for et eventyr, og hvor glad jeg er når jeg sitter i flysetet helt bakt.

ringte super fly, de hadde ikke noe edible..
Vis hele sitatet...
Det finnes flere coffee shops rett i nærheten av Super Fly, det var bare et eksempel/forslag i motsetning til å konkludere med at dette går ikke.