Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4703
Jeg spiller PUBG på amerikanske servere. Problemet er at jeg har ca. 150 i ping på de serverne.


Finnes det noen måte å få bedre ping på? Forbedringer jeg kan gjøre med modemet mitt eller tweake en eller annen settings?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Finnes det noen måte å få bedre ping på? Forbedringer jeg kan gjøre med modemet mitt eller tweake en eller annen settings?
Vis hele sitatet...
Flytt til USA. Det tar enkelt og greit så lang tid å få data fram og tilbake over atlanteren.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Flytt til USA. Det tar enkelt og greit så lang tid å få data fram og tilbake over atlanteren.
Vis hele sitatet...
Gi faen i å vær en cunt. Gi et skikkelig svar istedet for å kommentere bare for å kommentere.
"Øko-Terrorist"
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Gi faen i å vær en cunt. Gi et skikkelig svar istedet for å kommentere bare for å kommentere.
Vis hele sitatet...
Tror du burde rulle inn litt her, selv om det ikke er det svaret du ville ha, er det et korrekt svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Gi faen i å vær en cunt. Gi et skikkelig svar istedet for å kommentere bare for å kommentere.
Vis hele sitatet...
Den språkbruken der kan du enkelt og greit legge ifra deg. Hadde du retta det mot andre brukere hadde eg gitt deg ganske kraftig reprimande på PM.

Det sagt så er svaret mitt det korrekte svaret; det tar faktisk 50-70ms å sende data til USA, fordi lysfarten er endelig, og det tar tid å prosessere signal. Du kan muligens rydde vekk 30ms eller så av tida, men ikkje vesentleg meir.
"Øko-Terrorist"
Den nye transatlantiske kabelen gir en latency på ca 60ms optimalt, det er kun fra ene enden av kabelen til den andre, så skal den innom forskjellige noder og ISPer og andre ymse nettverk i begge ender for å nå frem til deg og server i andre enden. https://www.thebroadcastbridge.com/c...atency-reduced
Sist endret av tr80r; 16. desember 2017 kl. 21:27.
Det er ikke veldig mye du kan gjøre. Jeg har en nær optimal situasjon (kablet lokalt, gigabit fiber, i nærheten av knutepunkt for nett) og får ca. 120ms mot AWS i amerika (meg bekjent er det AWS som de offisielle PUBG serverne er på.) Flytte til amerika er nok faktisk det beste for å redusere ping ytterligere.

(107 east, 177 west)
Sist endret av Freddy_fred5; 16. desember 2017 kl. 21:29.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Gi faen i å vær en cunt. Gi et skikkelig svar istedet for å kommentere bare for å kommentere.
Vis hele sitatet...
Du får ikke noe bedre svar enn dette. Det er så lang tid det tar å sende data frem og tilbake til Amerika.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Flytt til USA. Det tar enkelt og greit så lang tid å få data fram og tilbake over atlanteren.
Vis hele sitatet...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det er ikke veldig mye du kan gjøre. Jeg har en nær optimal situasjon (kablet lokalt, gigabit fiber, i nærheten av knutepunkt for nett) og får ca. 120ms mot AWS i amerika (meg bekjent er det AWS som de offisielle PUBG serverne er på.) Flytte til amerika er nok faktisk det beste for å redusere ping ytterligere.

(107 east, 177 west)
Vis hele sitatet...

TAKK. Det svaret vidarlo ga i førsteposten var bare jævlig unødvendig. 120ms er faktisk merkbart kontra 150ms. Spesielt når man spiller FFP.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
TAKK. Det svaret vidarlo ga i førsteposten var bare jævlig unødvendig. 120ms er faktisk merkbart kontra 150ms. Spesielt når man spiller FFP.
Vis hele sitatet...
1. Han sa akkuratt hva problemet var. Det var faktisk ikke så ille svar.

2. Det er kun gjennomsnittet i USA, ikke nødvendigvis mot serveren du er på, og det er i en av de mest optimale situasjonene du får til i norge. Om du bor lengre nord eller sør i landet kan det fint hende at du har noen flere hopp å gjøre før du kommer deg til USA. Det kan faktisk være slik at du ikke kan gjøre noe for å redusere pingen.

Prøv denne nettsiden for å sjekke latency, si ifra om den er merkbart forskjellig fra latencyen på PUBG.
Sist endret av Freddy_fred5; 16. desember 2017 kl. 21:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Molekyl Vis innlegg
TAKK. Det svaret vidarlo ga i førsteposten var bare jævlig unødvendig. 120ms er faktisk merkbart kontra 150ms. Spesielt når man spiller FFP.
Vis hele sitatet...
Problemet er at den vesentlege delen av den tida går med på ting utanfor ditt nettverk. Eg har t.d. 10ms til vg, så det er ca. best case for min del mot internett. Mot ting på vestkysten i USA har eg 150ms. Forskjellen er altså 140ms, og det er tid pakken garantert er utanfor mitt nettverk - og eg kan ikkje påvirke transittida.

Svaret er fullstendig korrekt, og det er ingenting meir å tilføye til det.
Ikke spill via WIFI..
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Ikke spill via WIFI..
Vis hele sitatet...

Det er det jeg gjør. Vil du si det har mye å si på latency om man har kablet nettverk eller ikke?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Det er det jeg gjør. Vil du si det har mye å si på latency om man har kablet nettverk eller ikke?
Vis hele sitatet...
Nei. Om du har fornuftig wifi (dvs. nyare enn 2010), så har wifi typisk latency på 0.5ms, mens ethernet har ned mot 0.1ms. Det har pent lite å sei når du har 150ms RTT.
150 ping på us servere virker da ganske bra. Trådstarter er nok bare litt for opptatt med å skylde på ping når h*n dør ingame
kjenner flere pro gamers fra dota, cs1.6, sc tiden som lærte å spille med høy ping med stor suksess. Når de hadde bra ping måtte de omtrent lære spillet helt på nytt fordi de var så vandt med den høye pingen ^^
Tror du har flaks som ikke ble kasta rett ut fra forumet
Du kan være glad du har 150ms i ping, og ikke 250-1000ms slik jeg har opplevd en gang på 90-tallet 150 ms er forresten litt over to sekunder..
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
150 ms er 0.15 sekunder, i denne sammenheng ganske jævla langt ifra over 2 sekunder (som er 2000 ms).
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Det er det jeg gjør. Vil du si det har mye å si på latency om man har kablet nettverk eller ikke?
Vis hele sitatet...
Kan kanskje hjelpe litt med kabel om det er flere som bruker wifi.
Ping kan fort være litt ustabil når flere bruker wifi samtidig.
Men det er absolutt ikke sikkert det hjelper, men ettersom du ikke har så mange andre ting å prøve så er det hvertfall en mulighet å prøve.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
150 ms er 0.15 sekunder, i denne sammenheng ganske jævla langt ifra over 2 sekunder (som er 2000 ms).
Vis hele sitatet...
Min feil du har helt rett.
Molekyl: Ville vært interessant å hørt om det ble bedre med kabel istedenfor Wifi
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Molekyl: Ville vært interessant å hørt om det ble bedre med kabel istedenfor Wifi
Vis hele sitatet...
Neppe noe merkbart, kanskje 1-2 milisekunder? Ingen merker forskjell på det.

Opplegget er, at avstanden mellom Oslo og Washington er 6248 km. Noe som vil si 6 248 000 m. Lysets hastighet i vakuum er 299 792 458 m/s.
Altså lyset vil bruke 0,020841 s på en vei i vakuum. Datatrafikken går i fiberoptiske kabler, som er lagd av en type glass. Glass har en refraksjonsindeks på 1,5 til 1,8. Noe som tilsier, at du kan dele lyshastigheten i vakuum med dette tallet, for å finne lyshastigheten i glass. Noe som gir 199861638,6667 – 166551365,5556 m/s.
Dette tilsier at lyset bruker 0,03126 – 0,03751 s på turen over Atlanteren. Noe som tilsvarer 31,126 – 37,751 ms. Dette er én vei, men i en ping må en regne begge veier, så du må gange summen med 2. altså 62,252 – 75,502 ms på en ping i perfekte forhold mellom Oslo og Washington uten routing, altså direktelinje. Så må en legge på litt routing av trafikken fra server til server. Så nei, du kan egentlig ikke forbedre 150 ms nevneverdig, uten å dra til andre siden av Atlanteren.
https://haste.net/ trolig det du er ute etter kamerat. Vet ikke om det funker, men i guess..