Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3331
Hei trenger litt tips og input til å reflektere over om åpne forhold funker dette i en kortere periode eller ikke ?

Jeg og typen min har vært sammen i fem år og har akuratt flyttet sammen. Jeg føler at dette er en man jeg kan dele livet mitt med og vil at dette skal fungere.
Men det er et problem han har bare vært sammen med meg og var jomfru føre jeg tokk ham og nå føler han at han har gått glipp av noe. Jeg forstår dette godt og er redd selv for og føler at jeg har ranet han fra dette i senere tid.
Jeg har vært inne på tanken i et års tid og bare la han gjøre fra seg så vi kan komme videre ?

Jeg har også savnet litt spenning med nye personer men er redd for og risikere alt. Men det kan jeg jo også ved å holde han una andre damer.

Dette føles kanskje mere rettferdig his begge går inn for dette og det skjer på begges prinsipper ?
Jeg tror at det alltid vil dukke opp problemstillinger man ikke har planlagt for som vil skape litt humper i veien, men det kan fungere om begge er innstilt på å få det til. Man må bli enige om noen kjøreregler. Det kan være ting som at det ikke er lov å ha sex med felles venner, om man skal gjøre det diskret og i "hemmelighet" eller fortelle hverandre alt og i hvilken grad det er greit å ha faste elskere/elskerinner. Det siste er kanskje det vanskeligste, det er lett å ikke føle seg truet av en one-night i fylla, langt vanskeligere med en fastere forbindelse - samtidig som dette siste definitivt er mest tilfredstillende og trygt på mange måter. Og uansett hvor mye man snakker om det er det vanskelig å forutsi hva som kan dukke opp når man først begynner å treffe andre.

Nå høres det kanskje ut som om jeg er negativ til hele konseptet, men det er jeg ikke. Det er bare en del som skal klaffe om det skal fungere, og begge to må klare å håndtere sin egen sjalusi og se det som en byttehandel som gir mer tilbake enn det tar fra deg. For det har sin pris, sånn er det bare.
Sist endret av Susa; 25. januar 2017 kl. 06:58.
Hvis sex virkelig betyr mer en forholdet kan man likesågodt bli singel igjen, hvorfor i slengen ikke gjøre det til en konkurranse hvem som greier og ligge med flest i perioden?

Har du i det hele tatt nevnt det ovenfor han? Det er du som krever noe annet & forandring her, slå opp eller ruiner forholdet - jo mindre han er likesinnet til hele greia
Sitat av Carlozero Vis innlegg
Hvis sex virkelig betyr mer en forholdet kan man likesågodt bli singel igjen, hvorfor i slengen ikke gjøre det til en konkurranse hvem som greier og ligge med flest i perioden?

Har du i det hele tatt nevnt det ovenfor han? Det er du som krever noe annet & forandring her, slå opp eller ruiner forholdet - jo mindre han er likesinnet til hele greia
Vis hele sitatet...
Sex er en veldig stor del av det å være i et forhold.
Sex betyr ikke alt, men sex fører med seg så mye mer enn bare sex inn i et forhold.
Har luftet dette for han og han virket positiv, men jeg vil Være klar på at det er dette jeg vil føre jeg spør han om dette på en onklig måte.
Jeg vet også at det plager ham at han ikke har hatt noen andre da jeg har hatt en del.
IT-Konsulent
Forstår ikke at han absolutt vil ha sex med andre jenter mens han er i forhold, jeg kunne for eksempel aldri latt dama mi bli tatt av noen andre, hadde nok slått opp på flekken om det hadde skjedd og banka opp fyren.

Edit, aldri følt noe behov for å sove med andre jenter når jeg er i et forhold heller, handler om gjensidig respekt ovenfor partneren sin om du spør meg, men ey, det gjør du egentlig ikke heller
Sist endret av Grossie; 25. januar 2017 kl. 10:07.
Sitat av Grossie Vis innlegg
Forstår ikke at han absolutt vil ha sex med andre jenter mens han er i forhold, jeg kunne for eksempel aldri latt dama mi bli tatt av noen andre, hadde nok slått opp på flekken om det hadde skjedd og banka opp fyren.

Edit, aldri følt noe behov for å sove med andre jenter når jeg er i et forhold heller, handler om gjensidig respekt ovenfor partneren sin om du spør meg, men ey, det gjør du egentlig ikke heller
Vis hele sitatet...
Hvorfor banke opp en fyr fordi dama di valgte å ligge med ham? Er jo kvinnen som regel som styrer det, og hun hadde nok ikke ligget med fyren om hun ikke hadde lyst? For alt du vet kan du jo hende fyren ikke engang visste at hun var i et forhold?
Hvorfor presenterer dere deres egne synspunkter på saken, det driter da TS lang i.

Problemstillingen er veldig interessant, og jeg respekterer deg veldig for den omtanken du viser kjæresten din. Sex er ikke alt, men sex er en stor del av livet både emosjonelt og fysisk.

Det er absolutt vanskelig å ta opp, og jeg tror det kan være lurt å tenke over et par ting:

- Skal du også kunne ha sex med andre? (For meg personlig så skulle jeg gjerne hatt et åpent forhold, men jeg kunne aldri levd med tanken på at dama ble pult av andre menn. Ja det er hyklersk til tusen, men sånn er det bare.

- Kan han bli såret over at du tar det opp? Evnt vil det hjelpe om du nevner feks at du ikke er ute etter å ha sex med andre? For meg kunne det at du foreslår et åpent forhold bety at du egentlig også har lyst til å ha sex med andre, og det kan være veldig vondt for en mann å høre/tro.

- Kan trekant med vennine/internettsluts være en god middelvei?

Du kjenner typen din mye bedre enn meg, men vær obs på at han lett kan tro at det er en felle og at du egentlig bare vil vite om han tenker på andre jenter (Og det gjør han garantert, men han trenger aldri å ha tenkt på å være utro av den grunn)
Folk er jo så forskjellige, men det finnes jo åpenbare grunner til å avstå. Sex er en nær ting, gjerne involveres kyssing og kosing også. Så har du dette med biologiske funksjoner, forelskelse er ikke ett valg, og ett intimt forhold med ett annet tenkende individ, gjerne gjentatte ganger da det ikke alltid er så lett å finne seg en ny sexpartner hele tiden øker sjansen betraktelig for en ny forelskelse.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Grader.

Ikke åpne forholdet på vidt gap fra starten.

Med Internett og webkamera kan man ta bittesmå steg på dette området. Jeg nevner som jeg kommer på:

- Twitter-konto man oppdaterer med puletidspunkt
- Sexanekdoter på steder som /r/gonewildstories
- Dele bilder/video av hverandre
- Chatte med en tredje anonym person
- Camme med vedkommende
- Telefonsex med en tredjeperson
- Invitere noen til å sitte utenfor rommet og høre på
- Kun kline. Eller hender. Eller oral. Eller vaginal. Eller i 5 minutter. Eller én gang i måneden. Du ser muligheter? Jeg ser begrensninger! ;)

Alt dette kan utvides om alle føler seg komfortable. Satt utenfor rommet og hørte på, det var hot, og dere har lyst til å gå videre? De kan sitte i samme rom. Du tenker kanskje at nå må de se på? Nope! De kan ha bind for øynene. Se hvor små skritt du kan ta! Kanskje du plugger på dem ørepropper og neseklype til og med.

Du gikk neppe fra 0-100 første gang med typen, og dere to trenger ikke å gå 0-100 første gang med noen andre heller.

Annet verdt å nevne: Noen har en regel om at man fortelle partner om andre mennesker, andre har rake motsetningen. Hva tror dere at dere er komfortable med?

Og vær tydelige på hva dere vil fra starten. Skal godt gjøres å komme borti en kvinne som puler kvinner og ikke har historien «trodde hun ville ha kjæreste, men viste seg at hun bare ville ha meg med på trekant med typen»
Alt fungerer, men tror de aller fleste vil møte veggen i et slikt forhold.

Jeg tror feks: Pål og pernille som begge studerer i sørkorea kan få et slik forhold til å fungere. Ingen av de tror at dette skal vare livet ut, men det er veldig greit å bo sammen med noen for litt kos og ha noen som snakker samme språk i hverdagen. At man griper sjangsen hvis man er på byen og noe gøy skjer er ok for begge.

Det ville ikke fungert i trondheim foreks.
[/quote]》Annet verdt å nevne: Noen har en regel om at man fortelle partner om andre mennesker, andre har rake motsetningen. Hva tror dere at dere er komfortable med. »[/quote]

Jeg hadde nok følte det best hvis jeg viste hva han gjore et sannet forhold. Men tror det er veldig individuelt. Føller at et s annet forhold bare kan funger hvis man stoler på hverandre og jeg stoler mer på han når han faktisk forteller hva som skjer( selv om jeg kan bli litt såra)

Har foresten snakket med han om dette i dag og han virket glad til vi begynte og snakke om det i mere detalj, da virket det som om alvoret slo ham at jeg faktisk spurte om dette..
Vi har blitt enige om en mellomting så å si og finne andre par som ser etter det samme.(syns dette var en god ide)
Jeg tror virkelig at jeg ukke har noe å tape på dette med tanke på at jeg tror lysten hans til og pleve ting ikke forsvinner av seg selv.
Sist endret av Rosakikoman; 25. januar 2017 kl. 20:08.
Tror kanskje ikke du løser noe så lenge du er med på det selv.
Som nevnt tidligere i tråden her (av SkyMarshal), samt i en annen tråd for litt siden, så er det noe med at det skal "føles rettferdig" for enkelte.
Du har hatt mange partnere, og da kan det hende typen din aldri blir fornøyd før han har hatt tilnærmet like mange også - noe som aldri kommer til å skje hvis du også fortsetter å øke antallet.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Tror kanskje ikke du løser noe så lenge du er med på det selv.
Som nevnt tidligere i tråden her (av SkyMarshal), samt i en annen tråd for litt siden, så er det noe med at det skal "føles rettferdig" for enkelte.
Du har hatt mange partnere, og da kan det hende typen din aldri blir fornøyd før han har hatt tilnærmet like mange også - noe som aldri kommer til å skje hvis du også fortsetter å øke antallet.
Vis hele sitatet...
Hvis motivene er så umodne er nok ikke åpent forhold noe å teste ut. Rettferdig antall sexpartnere? Noe så dumt.
Antall har vel egenklig ikke plaget han, er vell heller det at an aldri har hatt sex med noen andre og er nyserig.
Har prøvd og sette meg inn i situasjonen Hannes og kan godt forstå at han lurer på ossen det er å ha sex med ennanne (tenkte dette med min første kjæreste også men det var jo ikke det mest seriøseforholdet).
Jeg tenker at dette kan Være med på gjøre forholdet sterkere! eller så blir det slutt... Men hvis det blir det så adde det vel antagelig vis blitt det til slutt uansett.. Er likeså greit og få litt spenning og moro på veien.
Sist endret av Rosakikoman; 26. januar 2017 kl. 17:18.
Åpne forhold fører nesten alltid til en form for "problematikk". FGFs er da nesten alltid bedre. Men hvis man ikke har noen langsiktige ønsker med forholdet så er det jo bare å eksperimentere.
Sist endret av Carnivore; 26. januar 2017 kl. 18:09.
Jeg har vært i et åpent forhold i mange år. Det har aldri vært problematisk. Du må bare bestemme deg for at du ikke skal være sjalu og eventuelt jobbe med deg selv hvis du blir det. Jeg kunne aldri vært i et monogamt forhold, jeg liker spenning og nye partnere for mye. Jeg tror at hvis man virkelig går inn for at det skal gå bra så gjør det ofte det. Lykke til.