Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2368
Mårn, lurer på om noen luring her kan hjelpe meg med problemerer med internett. Det hele begynnte for 1 uke siden når jeg begynnte å få pingspikes på 999, så faren min som er ansvarlig for nettet ringte til telenor og fikk beskjed om at alt var i orden. Han ringte eksperten som bytta frekvens som hjalp mye, var ikke like bra som det er når det ikke er mange i huset, pga jul og nyttår. For 3 dager siden begynnte jeg å miste nettet alt fra en gang hvert 3min til ca en gang per time. Det som skjer er at lampa på internett slutter å lyse i 10sek til 1min så kommer lyset tilbake igjenn. Dette gjør det så og si umulig å spille. Jeg har prøvd og resette modemet, men det hjalp ikke. Er dette noe jeg kan gjøre noe med selv, eller må vi ta en tlf til telenor? Takker på forhånd, og godt nyttår.
For mange som er på nettet vil jeg tro, så det blir for stor belastning for routeren. Bytt router =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er det nettlampa på ruteren som skrur seg av?

Det høyrest i så fall ut som om det er modemet som ikkje får kontakt med sentralen. Det er relativt lite du kan gjere med det sjølv, men du kan be telenor skru ned hastigheten du har, og sjå om det gjer det betre.

P2812 er rimelig brukbar sak. 2602 var rimelig shitty, men 2812 var fullt ut leveleg, så eg tipper det ikkje er problem med for mange på nett. I så fall burde ikkje det føre til at modemet mista sync med sentral, men heller andre typer problem.
Limited edition
Moff's Avatar
Det kan også være nyttig å vite hva slags type internett-forbindelse det er dere har. De vanligste typene er DSL (ADSL, VDSL), fiber og coax (kabel-TV).

Hvis du har fiber eller coax, er det sånn at WAN-lampen slutter å lyse samtidig som internett-lampa gjør? Hvis dere har DSL, lyser det fremdeles på DSL-lampen når internett-lampa er borte?

Sist men ikke minst, lyser det på WiFi-lampa? Blinker den, lyser den fast eller er den slukket når nettet er borte?