Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2937
yo, har holdt på med emma i ca i et år nå.. har tatt en del, kanskje litt for mye. Dosene først var rundt 50 -150 mg nå går det fra 0,5 - 1g bare til meg selv. Lurer på om det er noen andre som også må øke dosen for å få samme virkning, har nå hatt pause i 2 uker og har bestemt meg til å vente til nyttår. Det som skjer med meg under ¨turen¨ er at jeg ikke husker noe, kanskje små klipp fra kvelden men ikke mye, noen som har samme problemet eller blir rammet på samme måte? Aldri hatt nedtur..
Felles for nesten alle rusmidler er jo at hvis du tar det over en lengre periode, så må du øke dosene dine får å få samme effekt.
Når det gjelder MDMA er dette en veldig dårlig ide. Etter hva jeg har hørt kan det muligens fucke permanent med hodet ditt/lykkefølelsen hvis det misbrukes over lengre tid. Ta deg heller en god pause, så skal du se at formen kommer tilbake.
0,5-1g høres direkte skadelig ut.. Hvor mange ganger har du tatt det i løpet av det siste året?
Sist endret av trikker95; 5. desember 2016 kl. 12:57.
Slik er realiteten ved bruk av rusmidler i lengre perioder, en må øke dosen for å oppnå tidligere effekt. Som Trikker95 nevner så håper jeg du har kunnskapen om farene.
ja selvfølgelig, men hva som gjør at en får hukommelsestap og hvilken skader kan oppstå av det?
Serotonin og dopamin er delvis medvirkende til hukommelsen din, vet ikke nøyaktig hvorfor du får blackouts men du bør ta det som ett tegn fra kroppen din om at den har fått nok og du må kutte ned. Jeg opplevde blackout dagen etter en gang for et par år siden. Nedturen gikk ikke over.
Er vel fra juni-juli da jeg gikk opp på dosene, men har gått over flere dropper.

Har vel nærmere tatt det hver helg, men har noen helger tatt ecstasy..
Sist endret av nyskjerrig2400; 5. desember 2016 kl. 13:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av nyskjerrig2400 Vis innlegg
Er vel fra juni-juli da jeg gikk opp på dosene, men har gått over flere dropper.

Har vel nærmere tatt det hver helg, men har noen helger tatt ecstasy..
Vis hele sitatet...
Og du tror 2-3 ukers pause vil hjelpe deg med 3-6 måneder med bruk?

Sånn om du på ekte bryr deg om hodet ditt (og ikke bare om hvor stor dosene du trenger) så bør du kanskje tenke på en litt lengre pause. :P
Røyker du weed når du tar molly? Det har stor påvirkning på hvor mye du husker. Jeg pleier å vente med å fyre til jeg kjenner jeg begynner å lande, da ender jeg som regel opp med midlertidig alzheimer hvor jeg ikke husker hva jeg sa for 5 sekunder siden.

Ellers bør du vente minst 1 måned mellom hver gang, slik at serotoninen får bygd seg opp igjen.
nei røyker ikke
Hvis du som du sier "har brukt MDMA et år" så burde du i teorien hatt en 6turer for å ha et ganske så aktivt bruk, du har hatt maaange flere enn det.
Kutt ut MDMA-bruken din for nå.
La det gå en 6-12måneder til neste gang, så skal du se at du fort kan ture på 150mg igjen.
Det er stor enighet at MDMA best nytes så sjelden som mulig, med minimum ~4-6ukers opphold mellom hver gang for å redusere skader/plager(jeg vil egentlig si at 3-4ganger i året holder i massevis).

Begynner du å få blackout og må legge på en null på dosene dine burde det jo blinke varsellamper fra ville helvete?!?
Men du valgte å bare ignorere disse tegnene eller?
Serotoninlagrene i hjernen trenger minst 3-4 uker på å fylle seg opp igjen, så en gang i måneden er MAKS, Rollsafe.org sier 6 uker, jeg personlig har alltid tatt 2-3 mnd pause, med unntak av noen få ganger hvor det har blitt bare én måned mellom. Har kun tatt det ca 12-15 ganger totalt. Og JEG har merket betydelig reduksjon i effekt, så mye at jeg skal ha minst 6 mnd pause nå. Har opplevd å miste bruddstykker av kvelden én gang, og da vet jeg at jeg hadde bommet på doseringen. Ingen varige mén heldigvis. Gjør deg selv en tjeneste og les deg skikkelig opp på stoffer før du begynner å bruke dem så mye
http://www.rollsafe.org/
MDMA er ikke sååå farlig i riktige doser, men i så høye doser som du har tatt blir det fort veldig nevrotoksisk. Hukommelsestap er jo et tydelig tegn på at hjernen din ikke har helt godt av det der.
MDMA er et stoff som i og for seg ikke skal være mulig å bli avhengig av, nettopp på grunn av at du ikke får samme effekt gang på gang når du tar det. Dette er fordi hjernen din ikke klarer å utnytte MDMA og utvinne Serotonin dersom du ikke har noe i reserve i topplokket.

Tenk deg at hjernen din består av flere komponenter, i et av komponentene finner du lykkerusen, også kjent som Seretonin. Lykkerusen påtvinger du til å utløse når du knasker MDMA. MDMA gir ikke noe rus i seg selv, men tvinger hjernen din til å utløse lykkerus. Normalt utløser du små doser av Seretonin når du er glad, opplever noe fint og har det bra med andre mennesker. Når du tar MDMA blir disse følelsene forsterket da du tvinger hjernen til å slippe ut større doser på en gang, og de samme følelsene føles mer intens og euforisk.

Normalt har du 100% lykkerus i hjernen som venter på å bli utløst. Når du tar en normal brukerdose MDMA, tvinger du hjernen din til å slippe ut type 60-70%, ved redosering bruker du kanskje 10-20% ekstra, og har kanskje 10-30% Serotonin igjen i hjernen din, alt etter hvor stor dose du eventuelt tok. La oss her tenke oss at det er en mann, la oss kalle han Per. Per har ikke brukt MDMA på nesten et år og har masse serotonin på lager som venter på å bli sluppet fri. Per veier 78 kg og tar anbefalt dose på 155 mg (regn selv ut din brukerdose her), med en re-dosering på ca 50 mg når han kjenner at han er på topp (ca 60-90 min etter første dosering), og han har da tatt rundt 200 mg i løpet av en kveld, og da utnyttet nesten 100% av Seretoninen sin i løpet av den kvelden. Per sin kompis Tom tok MDMA for 2-3 uker siden, og har poppet molly flere ganger det siste halve året. Serotonin lagrenene hans er knusk tørre. Tom tenker han må øke dosen og kjører på med dobbel dose av Per og dobbel redosering, samt dropper videre i løpet av kvelden når han begynner å komme ned. Dagen etter våkner Per og føler seg litt smålig euforisk og egentlig ganske fin, Tom føler ingenting. Tom er tom. Han har ingenting mer å gå på.

Hjernen bruker tid på å bygge opp Seretonin lagrene, og sitter du igjen med 10-20% dagen etter føler du deg kanskje ikke like deppa som en som tok 100% eller mer. Fortsetter du å fylle på med mer Molly etter du er kommet ned, vil dette ikke gjøre noe annet enn at det tar enda lengre tid å bygge opp Serotonin reservene i hjernen, og du vil være "nede" lengre. Etter rundt 6-8 uker bør Serotonin lagrene dine være så og si fulle igjen på naturlig vis. Du kan framskynde prosessen ved å spise mat som har høyt innhold av Tryptofan feks, eller knaske litt 5-HTP for å gjøre prosessen litt kjappere. Gjør du derimot ingenting, men fortsetter å ta Molly uke etter uke, vil du bli totalt grøt i hode.

Ha respekt for rus, nyt det - ikke misbruk det, for din egen helse. Ta vare på hjernen din!

Ta en titt her og les deg litt opp om hva MDMA faktisk gjør med hjernen din: https://dancesafe.org/drug-informati...asy-slideshow/
Se gjerne denne youtube videoen som forklarer MDMA kort og fint: https://www.youtube.com/watch?v=zI7LOhpLvLA