Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1228
Bilde 1

Modell: Camilla
Kamera: Nikon D80 med 18-70mm.
Blender: 4,5
Lukkertid: 1/125
ISO: 320

Prøvde å skape en slags 80 talls stemning.

Bilde 2

Modell: Camilla
Kamera: Nikon D80 med 18-70mm.
Blender: 5,6
Lukkertid: 1/80
ISO: 200

All konstruktiv kritikk mottas med glede med unntak av kritikk om copyright teksten.
Kjempekule bilder !
Desverre ikke så mye konstruktivt fra meg :P
Sitat av 2fast2Furious
Kjempekule bilder !
Desverre ikke så mye konstruktivt fra meg :P
Vis hele sitatet...
Fiske damer på IT forum virker ikke ofte bra.


Allikevel.

Første bilde: Likte det virkelig ikke, noe med sminken fikk meg til og grøsse.

Andre bilde: Egentlig ganske fint, modellen gjør nok mesteparten av susen.
Heleneee's Avatar
Trådstarter
8 2
Sitat av 2fast2Furious
Kjempekule bilder !
Desverre ikke så mye konstruktivt fra meg :P
Vis hele sitatet...
Takk


Sitat av apu

Første bilde: Likte det virkelig ikke, noe med sminken fikk meg til og grøsse.

Andre bilde: Egentlig ganske fint, modellen gjør nok mesteparten av susen.
Vis hele sitatet...
Skal ta det med meg, men skjønner ikke helt hva du mener med at "modellen gjør mesteparten av susen" det er jo faktisk noen som står bak kamera og da.
Ok, jeg skal komme med et par ting til bilde 2, selv om det går under en sjanger som jeg vanligvis ikke har så mye til overs for. Massiv brushing er ikke helt min ting.

Men: Oppskarpingen er horribel på øyevippene. Jeg skal være åpen for at det er [hva nå slik sminketing man har på øyevippene heter], men rart ser det uansett ut. Ta bilder i raw og ta mer hensyn i etterbehandlingen, eller juster ned oppskarpingen på jpeg i kamera. Evt. bruk USM med en mask som unngår å skarpe opp i øyeområdet.

En annen ting er do distraherende elementer. Oppe til venstre er det noe uskarpt foran håret som i alle fall øynene mine trekkes mot. Og nede til høyre er det en uskarp og i tillegg veldig hvit ting som irriterer meg.

Bortsett fra de to tingene er det stort sett veldig greit gjennomført. Litt mer plass til høyre kunne være ønskelig, selv om håret dekker for høyre øye, så liker jeg ikke at det blir "kuttet".
Sitat av Apu
Fiske damer på IT forum virker ikke ofte bra.
Vis hele sitatet...
Fiske damer? :P
Endelig litt kvalitet på forumet. Begynner å bli smålei kattebilder tatt av mobiltelefoner.

Bilde1: Meget spennende bilde. Det som overrasket meg mest, var kjede hun hadde på seg. Var det gjenomført? Skapte en utrolig bra effekt og helhet.

Bilde2: Jeg skjønner hvor du vil med bildet, men her kunne du prøvd å feilt litt mer kanskje. som egeulf er inne på, er det noen småting som lett faller i fokus. Det hvite i venstre hjørne nede og høyre hjørnet oppe, samt at jeg gjerne ville sett hele objektet.

Maskaraen synest jeg var kul på et slik bilde. At den er litt klumpete.
Heleneee's Avatar
Trådstarter
8 2
Sitat av egeulf
Ok, jeg skal komme med et par ting til bilde 2, selv om det går under en sjanger som jeg vanligvis ikke har så mye til overs for. Massiv brushing er ikke helt min ting.

Men: Oppskarpingen er horribel på øyevippene. Jeg skal være åpen for at det er [hva nå slik sminketing man har på øyevippene heter], men rart ser det uansett ut. Ta bilder i raw og ta mer hensyn i etterbehandlingen, eller juster ned oppskarpingen på jpeg i kamera. Evt. bruk USM med en mask som unngår å skarpe opp i øyeområdet.

En annen ting er do distraherende elementer. Oppe til venstre er det noe uskarpt foran håret som i alle fall øynene mine trekkes mot. Og nede til høyre er det en uskarp og i tillegg veldig hvit ting som irriterer meg.

Bortsett fra de to tingene er det stort sett veldig greit gjennomført. Litt mer plass til høyre kunne være ønskelig, selv om håret dekker for høyre øye, så liker jeg ikke at det blir "kuttet".
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig med at det ser litt horribelt ut, det heter forresten mascara
Bildet der er tatt i raw, jeg tar alltid bilder i raw.

Enig med at de to elementene forstyrrer men jeg fikk meg bare ikke til å croppe det enda mindre siden det ville ha ødelagt bildet.

Takk for masse konstruktivt
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det første bildet er helt greit synes jeg! Men det gir meg liksom ikke så mye.

Det andre bildet er nok det beste bildet her, og jeg elsker hvordan du har fått frem de fine øynene med veldig god fokus. Dette er som kjent viktig i portrettfotografier.
Men i bildet er det som egeulf pekte ut, to veldig forstyrrende elemter. Men det sørger du jo for at ikke skjer neste gang!

Keep takin' them photo's!
Bilde nr 2 har en flott farge! Littebitt enig med at øyenvippene her hakket for oppskarpet, men det skjemmer ikke så altfor mye. Veldig flink
1: fint blikk og her er det øynene som gjør bildet, så det er synd du har latt øynene ikke få oppmerksomheten de fortjener. lysne! gjør dem fangende!
2: veldig lyst og veldig blasst. mer kontrast i skyggepartiene og forøvrig det samme om øynene her.
Jeg synes bilde nr 1 er litt skremmende , men bra.
bilde 2 er også bra, er du fotograf?
tok meg friheten.
andre bildet er det litt for lite informasjon it til at man gjøre gjøre nevneverdige endringer. originalen kan du sikkert fikse masse i.
http://bildr.no/thumb/268584.jpeg
http://bildr.no/thumb/268585.jpeg
Likte bilde 1 jeg^^ men man ser fotografen i øynene på jenta..

bilde nr 2 gjorde at jeg fikk lyst på kakao (altså det var kaldt!) jeg likte det ikke noe særlig.
Gud, jeg hater folk som tar seg friheten til å endre på et bilde. Blitt gjort på samtlige av bildene jeg har lagt ut ><

Uansett: bilde 1; det røde kjedet tok utrolig mye oppmerksomhet fra selve modellen ettersom det var det eneste røde og skilte seg ganske godt ut. Ellers helt greit portrett bilde etter min mening.

Bilde to : Det meste som er blitt sagt er jeg enig i, men helt øverst til venstre er det en ting som er nærmere kameraet enn modellen og er fullstendig ute av fokus. Selvfølgelig skulle det ikke ha vært i fokus, det skulle ikke ha vært der i det hele tatt.

Ellers er du flink, stå på : )
Sist endret av Dice; 10. oktober 2008 kl. 20:13.
Bilde nr 1 virka litt uskarpt i mine øyne, men bilde nr 2 var så mye bedre. Keep up the good work,girl
Nydelige øyne på bilde nummer 2. Fikk en god stemning når jeg så det.

Det skal sies at jeg ikke kan gi deg noe konstruktiv kritikk, men syns det er viktig at du får vite hva oss "normale"(ikke så foto-kyndige) syns også Det er jo tross alt flest av oss her i verden.
Det var noe litt rart med bilde nr 1. Føler det var litt blåskjær i det. (Det kan dog bare eg som sitter foran en gammel elendig skjerm.)

Bilde nr to syns eg du burde ha litt mer kontrast i. Det ble litt for blasst for min smak.
Også var de greiene i nederst i høyre og øverst i venstre hjørne litt forstyrrende.