Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1551
Hei!

Jeg leter etter en spesifikk bryter som jeg ikke har klart å finne på nett, er ikke dreven på produktnavn og slikt og pga det blir det litt knotete å finne den delen jeg leter etter, har saumfart digikey.no uten å finne akkurat det jeg leter etter...

Her er en illustrasjon av den typen jeg er ute etter:
http://bildr.no/image/V3lmTks2.jpeg

Har som sagt gått gjennom datablad etter datablad uten å finne akkurat denne typen og ville vært svært takknemlig om noen vet hva den heter og betegnelsen (eller bare en link til en som duger )
Sist endret av Goyhest; 10. november 2014 kl. 14:00.
Den er helt ukjent for meg. Er det symbolet i kretsdiagrammet eller kretskortutlegget? Hva er skalaen her?
Vet du hvor mange poler den er på, eller noe som helst mer info? Det var litt spett!
Beklager et litt sent svar men her kommer det:

Dette er en illustrasjon jeg tegner selv etter det jeg har sett på de fleste datablad på andre brytere, jeg leter altså med en som ser ut som den jeg tegnet ovenfor. Den må lede mellom kontakt 1-3 og 5-7 i en posisjon og flytte seg til å lede på 2-4 og 6-8. Den bytter altså på kontaktene som vist på tegningen.

Husker ikke helt hva som er betegnelsen på antall poler og slikt så må bare beklage at jeg ikke kan utdype på akkurat det.

Selve skalaen er ikke så nøye, helst en bryter som er lav profil (typ - slide).

For ordens skyld så er dette til en liten krets som skal gjøre et stereo audio signal om til mono, og det er det bryteren skal brukes til.
Sist endret av Goyhest; 14. november 2014 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan du tegne ferdig krets med bryter? Mulig det kan løses med en DPDT bryter
http://www.learningaboutelectronics.com/images/DPDT-toggle-switch-diagram.png