Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  418 115724
Har spurt om dette før, men fikk veldig på svar (1): Fungerer ikke ip-blockere som Peerblock?
http://www.peerblock.com/
Sist endret av Avatar; 4. juli 2013 kl. 21:41.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Har spurt om dette før, men fikk veldig på svar (1): Fungerer ikke ip-blockere som Peerblock?
http://www.peerblock.com/
Vis hele sitatet...
Nei, de fungerer ikke til slik bruk. Dette fordi at de ikke skjuler IP-en din. Etter en kjapp titt på nettsiden deres, så ser det ikke ut som de tilbyr noe annet enn en hvilken som helst brannmur.
Sist endret av caperno; 4. juli 2013 kl. 21:48.
Sitat av caperno Vis innlegg
Nei, de fungerer ikke til slik bruk. Dette fordi at de ikke skjuler IP-en din. Etter en kjapp titt på nettsiden deres, så ser det ikke ut som de tilbyr noe annet enn en hvilken som helst brannmur.
Vis hele sitatet...
Man kan legge til lister med diverse ip'er å blokkere fra rundt om på nettet.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Man kan legge til lister med diverse ip'er å blokkere fra rundt om på nettet.
Vis hele sitatet...
Dersom du kjenner til IP-adressene så kan du selv blokkere de i Windows.
Uansett, så vil det ikke være til hjelp for deg. VPN eller seedbox er det du leter etter.
Nå har jeg ikke lest igjennom 133,5 sider, men hvordan fungerer det i praksis sånn mtp informasjonen?

Får de advokater til å spørre om IPer fra selve staben hos trackeren, eller sjekker dem peers-listene via torrentene?

Vil private trackere ha et problem, eller er det relativt safe på dem, i forhold til åpne? Har ikke giddi å lest meg opp, derfor jeg spør nå.
Dersom jeg bruker et offentlig nettverk til nedlasting, kommer politiet alikevell til å finne ut at det var min pc og oppsøke meg å gi mg straffen?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest igjennom 133,5 sider, men hvordan fungerer det i praksis sånn mtp informasjonen?

Får de advokater til å spørre om IPer fra selve staben hos trackeren, eller sjekker dem peers-listene via torrentene?

Vil private trackere ha et problem, eller er det relativt safe på dem, i forhold til åpne? Har ikke giddi å lest meg opp, derfor jeg spør nå.
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hvor lett det er for dem å infiltrere trackeren. På torrentleech, som er rimelig lett å få registrert seg hos, har det blitt funnet minst én fra et slikt antipirat-foretak. Det vil si at hvis de vil så kan de begynne å følge med på folk der også. Er du derimot på de sjeldnere lukkede trackere er du nok ganske trygg siden de ikke sansynligis vil kunne komme seg inn dit.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Dersom jeg bruker et offentlig nettverk til nedlasting, kommer politiet alikevell til å finne ut at det var min pc og oppsøke meg å gi mg straffen?
Vis hele sitatet...
Enda ler jeg av dette innlegget haha..
TOR Browser,

enough said.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Seriene jeg følger som Himym, Simpsons, Family Guy osvosv finnes ikke så de må lastes ned. Når der gjelder filmer er tilbudet til Netflix, Viasat og Hbo rimelig tragisk.
Vis hele sitatet...
Eh, "Finnes ikke"???
For det første så finnes jo HIMYM på norske netflix, ingen grunn til å være pirat her. Simpsons finnes på hulu.com/fox.com og Family Guy på netflix (om du har litt vet og bruker mediahint.)
Hva om man laster ned fra Private torrent sider, som krever medlemsskap? F eks
Norbits
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hva om man laster ned fra Private torrent sider, som krever medlemsskap? F eks
Norbits
Vis hele sitatet...
Hva om du tar deg 5 minutter for å lese et par sider bak i tråden? Ingen grunn til at samme spørsmål skal gjenta seg minst én gang per side.

Sitat av Hitiz Vis innlegg
Eh, "Finnes ikke"???
For det første så finnes jo HIMYM på norske netflix, ingen grunn til å være pirat her. Simpsons finnes på hulu.com/fox.com og Family Guy på netflix (om du har litt vet og bruker mediahint.)
Vis hele sitatet...
Men så en dag skal du inn på netflix for å finne en god film, lykke til sier jeg bare ...

Problemet er at netflix er på bunnen av lista når det kommer til innhold, det lille de har av gode serier og filmer har jeg sett for lengesiden og resten har jeg ingen interesse av å se. Det jeg kunne tenke meg å se på finnes somregel ikke i Norge. Kanskje du kan kjøpe en plate det ligger på hvis du er heldig, jeg har dog ingenting brukbart å spille av den plata på.

Hadde streaming vært på toppen av prioritetslista hadde jeg gledelig betalt for netflix istedenfor å betale for VPN/seedbox for å kunne laste ned trygt, men det finnes ikke én tjeneste som har nytt innhold i god kvalitet når det kommer til TV serier og filmer.
Er lov å spørre selvom andre har spurt, ikke alle som gidder å bla gjennom 16 sider
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Men så en dag skal du inn på netflix for å finne en god film, lykke til sier jeg bare ...

Problemet er at netflix er på bunnen av lista når det kommer til innhold, det lille de har av gode serier og filmer har jeg sett for lengesiden og resten har jeg ingen interesse av å se. Det jeg kunne tenke meg å se på finnes somregel ikke i Norge. Kanskje du kan kjøpe en plate det ligger på hvis du er heldig, jeg har dog ingenting brukbart å spille av den plata på.
Vis hele sitatet...
Last ned Media hint. En plugin til FF og Chrome (?)

Da kan du se Amerikansk Netflix i Norge.
Noen her som laster ned "usikra"? Vet dere om noen som har blitt tatt i Norge, eller verden for å laste ned?
Sitat av Sinken Vis innlegg
Last ned Media hint. En plugin til FF og Chrome (?)

Da kan du se Amerikansk Netflix i Norge.
Vis hele sitatet...
Brukte Mediahint, innholdet var fortsatt labert. Det tok lenger tid å lete etter (merk deg kun å lete etter, ikke se) en god film på Netflix enn det ville tatt å laste ned og se en god film i høyere kvalitet fra andre kilder.

Når det kommer til serier er det meste rett og slett for langt bak, hvis jeg finner en serie jeg ser på regelmessig der ligger den alltid et hakk bak hva jeg har sett. Et direkte resultat fra at streaming ikke blir prioritert. Det er problemet for min del, og grunnen til at jeg heller betaler for å kunne fortsette å laste ned.
Sitat av larvikmann Vis innlegg
Noen her som laster ned "usikra"? Vet dere om noen som har blitt tatt i Norge, eller verden for å laste ned?
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis lastet ned 50gb'ish iløpet av 2 dager, håper på det beste...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Jeg og en kompis lastet ned 50gb'ish iløpet av 2 dager, håper på det beste...
Vis hele sitatet...
At du tørr:s
Sitat av Quakecry Vis innlegg
At du tørr:s
Vis hele sitatet...
Hvem er tørr?

Men jeg bruker put.io, lastet ned 700mb på 2 min(masse seedere), og 30 gb med rundt 1-2 seedere på 5-6 timer. Koster 14 dollar i måneden for 100 GB, sletter etter jeg ser det jeg har lastet ned.

Du kan streame fra PS3, Xbox, PC, Android uansett hvor du er.
Noen som vet om det fremdeles er trygt å laste ned fra sider som putlocker og mediafire? Snakker om xbox spill, og laster ned gjennom Jdownloader, er dette trygt?
Hei kan du oppdatert her hvordan tryggest laste ned torrrent nå
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
Hei kan du oppdatert her hvordan tryggest laste ned torrrent nå
Vis hele sitatet...
Kjøp Put.io det er sikkert og billig.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Kjøp Put.io det er sikkert og billig.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det være trygt?

De logger (i følge egen privacy info) alt av pålogging og IP, og utleverer villig informasjonen til myndigheter og påtalemakta dersom de blir bedt om det...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvordan kan det være trygt?

De logger (i følge egen privacy info) alt av pålogging og IP, og utleverer villig informasjonen til myndigheter og påtalemakta dersom de blir bedt om det...
Vis hele sitatet...
Før du går full retard kan du jo lese dette:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Sitat av wzln Vis innlegg
Nå er det vel ingen som vet hvordan endringene i åndsverkloven kommer til å bli brukt i praksis. Det er til syvende og sist opp til domstolene å forme og begrense lovens utstrekning. Jussen er som et lappeteppe som starter med lovteksten - og lovteksten er ofte veldig flertydig.

Endringene i loven er blitt innfelt under Kapittel 7a, og det er særlig § 56b som er av interesse.

Det følger av bestemmelsen at det først må sannsynliggjøres at opphavsrett eller andre rettigheter etter åndverksloven er krenket. Det er greit å ha i bakhodet at rettighetshaver allerede på dette stadiet må sannsynliggjøre at en norsk IP er brukt til å krenke opphavsretten.

Dersom rettighetshaverne og deres fullmektiger kan sannsynliggjøre at en norsk IP er brukt til å krenke åndsverk, må de begjære personopplysninger knyttet til adressen utlevert. Begjæringen fremsettes til Oslo Tingrett - uansett verneting. Det er dermed opp til domstolene om begjæringen skal tas til følge. Før domstolene bestemmer seg, skal Post- og teletilsynet anmodes om å samtykke til at vedkommende ISP fritas for taushetsplikten. Post- og teletilsynet kan nekte samtykke når det kan utsette staten eller allmenne interesser for skade eller virke urimelig overfor den som har krav på hemmelighold. Dette vil være en temmelig snever unntaksbestemmelse - det skal mye til før utlevering av din IP kan skade staten eller allmenne interesser. Dersom den som har krav på hemmelighold bryter norsk lov - skal det også mye til for at utlevering anses urimelig.

For at begjæringen skal tas til følge, må retten finne at hensynene som taler for utlevering veier tyngre enn hensynet til taushetsplikten. Retten skal avveie hensynet til abonnenten mot rettighetshaverens interesse i å få tilgang til opplysningene, sett hen til krenkelsens grovhet, omfang og skadevirkninger. Etter en slik avveining kan retten ved kjennelse bestemme at opplysningene skal utleveres selv om samtykke av Post- og teletilsynet er nektet, eller at opplysningene ikke skal utleveres selv om samtykke er gitt.

Dersom samtykke er nektet av tilsynet, skal det mer til for retten å etterkomme begjæringen og motsatt. Retten skal videre i alle tilfeller sette opp mot hverandre hensynet til abonnenten og rettighetshaverens interesse, sett hen til krenkelsens grovhet, omfang og skadevirkninger. Dette betyr i praksis at krenkelsens betydning for rettighetshaver må veie mer enn f.eks personvernbehovet for abonnenten. Dersom det f.eks. er lastet ned i et relativt lite omfang, skal det mye til for å oppheve taushetsplikten. Dersom kopibeskyttet materiale f.eks. er delt før utgivelse, regner jeg med dette vil virke inn på vilkårene "grovhet" og "skadevirkninger" - slik at det da skal mindre til. Dette betyr at rettighetshaverne må godtgjøre at det er krenket i det omfang, med den grovhet og med de skadevirkninger som de hevder. Dette kan medføre vanskeligheter for rettighetshaverne.

Hvilken målestokk man skal benytte ved avgjørelse om krenkelsene er av stort omfang m.v., vil praksis vise. Jeg regner med det vil bli tatt utgangspunkt i hva som er "vanlig" - men det vet man jo strengt tatt ikke. Det blir spennende å se.

Det er som sagt opp til domstolene å regulere hvor grensen skal gå - og etterhvert bør man se en ensidig praksis som virker forutberegnende for borgerne. Mitt guess er at det skal en del til før den alminnelige mann i gata blir buret inne for å ha kost seg med et par sesonger Glee, Game of Thrones, Baywatch eller hva det måtte være.

Uansett, jeg tok kontakt med put.io og spurte konkret om den norske åndverksloven. Jeg mottok et utdypende og informativt svar fra en av grunnleggerne i selskapet. Nedenfor følger både spørsmål og svar.

http://s13.postimg.org/6ofb2e913/question.jpg
http://s10.postimg.org/9ckim3iux/answer.jpg

Dermed, ved bruk av put.io, vil ikke rettighetshavere ha en norsk IP å knytte krenkelsene i mot, dersom de sjekker en torrent-swarmene man er del i. De vil kun se en nederlandsk IP - og da er det opp til nederlandsk rett å ta saken i sine hender. I og med at put.io har valgt å plassere sine servere i Nederland og opprettet selskapet i Tyrka, er man ganske trygg. Det er ikke ulovlig å laste ned i Nederland (kun opp - men det er jo put.io som seeder) og Tyrka gir en lang F i opphavsrett. Fremgangen ved å gå etter noen som har brukt put.io vil da være som følger:

1. Rettighetshavere må for å saksøke norsk borger, godtgjøre at rettigheter etter den norske åndsverklov er krenket. Det vil si at en norsk borger (eller borger som oppholder seg i Norge) må være identifiserbar blant alle som deler et åndsverk. I torrent-swarmene vil kun nederlandske IP-adresser vises - uansett nasjonalitet til brukerne. Allerede her vil man være beskyttet.

2. Det vil si at rettighetshaverne må finne andre måter å knytte norske brukere av put.io opp mot krenkelser av åndsverk på. Brukeropplysningene til put.io er ikke offentlig tilgjengelige. Hvordan rettighetshaverne skal kunne sannsynliggjøre at norske personer bryter med opphavsrettigheter via put.io er for meg uforståelig. La oss si at de mot formodning kan sannsynliggjøre at en stakkar norsk sjel har registrert en bruker på put.io, hva skjer så?

3. Jo, da må rettighetshaverne først kunne sannsynliggjøre at det skjer brudd på åndverksloven - altså at opphavsbeskyttet materiale blir krenket. Da må man kreve brukeropplysninger utlevert av put.io.

4. For å gjøre dette må man ved tyrkisk prosessfullmektig - eller noen med særskilt fullmakt av tyrkiske domstoler - begjære at put.io blir pålagt å videreformidle slik informasjon. Et av vilkårene for dette er i følge mr. Hasan at den mistanke som er rettet mot en må være av en slik art at man kan forsvare en internasjonal rettergang (skal en del til). Deretter må det foreligge skjellig grunn til mistanke om lovbrudd. I og med at put.io etterhvert sletter all informasjon som kan knytte brukere til bestemte .torrent-filer dersom man selv sletter filene - vil man måtte finne andre måter å bevise grunn til skjellig mistanke.

5. Dermed må norske myndigheter ha "muldvarper" i put.io som på en eller annen måte permanent kan lagre fil/bruker-informasjon. Slike bevis vil nok til slutt uansett bli avvist av retten med henvisning til tvisteloven § 22-7. Bestemmelsen gir retten anledning til å i særlige tilfeller nekte føring av bevis som er skaffet til veie på utilbørlig måte. Dette medfører at bevis anskaffet uten hjemmel i lov, vil bli nektet ført. Som eksempel kan nevnes tilfeller av ulovlig videovervåkning. Slik spionvirksomhet som omtalt først i dette punkt. vil være uetisk og vil ikke ha noen lovhjemmel.

6. Siste mulighet er at din ISP, som mr. Hasan understreker, spesifikt overvåker din aktivitet og lagrer denne informasjon. Din ISP vil da ha taushetsplikt om forholdet etter personopplysningloven § 33 og ekom-loven § 2-9. Den nye åndsverkloven gir kun rettighetshaverne hjemmel til å kreve utlevert abonnementsinformasjon - norske ISPer vil aldri ha plikt til å varsle om ulovlige forhold.


Så... Ja, man vil kunne være tilknyttet selve put.io med en bruker - men dette vil lite trolig være nok til å sannsynliggjøre brudd på den norske åndsverkloven. Mer konkrete bevis må til.

Det er altså en grunn til at alle advokater og personer tilknytte rettighetshaverne nå sier at de skal "finkjemme" loven for å finne ut hvordan de skal gjøre dette i praksis. Jeg tar videre forbehold om at disse opplysningene ikke behøver å være juridisk riktige - og jeg vil generelt anbefale alle å se på det ovenstående som mitt personlige synspunkt på hvordan loven skal tolkes/forstås.

Helt sikret vil man kanskje ikke være før man tar i bruk VPN.


[COLOR="Silver"]edit: skrivefeil[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Noen som vet om noen som er blitt tatt etter disse lovendringene tredde i kraft...?

Har forsøkt å følge med litt men har ikke lest eller hørt om noen som har blitt sikta for piratvirksomhet i Norge nå den siste tida...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Noen som vet om noen som er blitt tatt etter disse lovendringene tredde i kraft...?

Har forsøkt å følge med litt men har ikke lest eller hørt om noen som har blitt sikta for piratvirksomhet i Norge nå den siste tida...
Vis hele sitatet...
Ingen. Og du hører heller ingen bli tatt så og si ellers i verden.
Disse underholdningsselskapene består ikke akkurat av de smarteste menneskene. De går jo glipp av haugevis av reklameinntekter. Tenk hvis serieprodusenter lastet opp 480p, 720p og 1080p versjoner av tv-serie episoder på de største torrent sidene samtidig som de ble sendt på tv i USA. Disse torrentene kunne hatt 15-30 sekunders reklamesnutter på starten, i midten og på slutten av episoden. Samtidig kunne de hatt reklameannonser på selve siden til torrenten på f.eks. TpB, eller bare sette opp sin helt egen torrent side med masse reklame. Disse torrent filene ville blitt lastet ned av millioner av mennesker ettersom de ville vært opplastet først og hatt veldig god kvalitet, samtidig som de er lovlige. Da viser de også litt godvilje og flere vil kanskje tom. kjøpe de fysiske serieboksene når de kommer ut fordi man da faktisk vil gi dem penger.

Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Noen som vet om noen som er blitt tatt etter disse lovendringene tredde i kraft...?

Har forsøkt å følge med litt men har ikke lest eller hørt om noen som har blitt sikta for piratvirksomhet i Norge nå den siste tida...
Vis hele sitatet...
I første omgang prøver de jo å få ISPer til å blokkere tilgangen til torrentsider som TpB. Det er usikkert om underholdningselskapene faktisk har hyret advokatfirmaer til å overvåke spesifikke torrents enda. I såfall vil nok norske underholdningselskaper være først ute så ville forstikig med å laste ned nylig produserte norske filmer og serier. Fra andre land viser det seg også at de er de som laster ting som hele sesonger av serier som blir tatt. Har enda ikke lest om noen bli tatt for å laste ned enkeltepisoder. Denne loven om at private kan overvåke torrents finnes jo allerede i veldig mange vestlige land.

Samtidig vil jo ressursene til disse advokatefirmaene være ganske begrenset. Tipper de vil se på de torrentene med flest seeders og peers fra de største sidene for å ha størst sjanse til å finne norske ip addresser i svermen. Så vil nok de utenlandske underholdningsselskapene som faktiskt hyrer advoktafirmaer i Norge hovedsakelig være de som har mest å tape i det norske markedet, de som har egne tjenester som f.eks. HBO har.

Så hvis man laster ned fra litt mindre kjente sider, og torrents som ikke har seeders og peers i tusentallet vil man vel være rimelig trygg tom. uten en VPN. Spesielt hvis man unngår å laste ned norskt innhold.
Sitat av Fanfarlo Vis innlegg
snip
Så hvis man laster ned fra litt mindre kjente sider, og torrents som ikke har seeders og peers i tusentallet vil man vel være rimelig trygg tom. uten en VPN. Spesielt hvis man unngår å laste ned norskt innhold.
Vis hele sitatet...
Hah, da roet du iallefall ned nervene mine. Har vært litt nervøs, men har for det meste lastet ned "gamle" ting som californication season 1 & 2, cheech and chong etc.

jeg satset på å laste ned alt på 1-2 dager istedenfor å laste ned litt jevnlig.

grunnen til at jeg lastet ned uten noen vpn eller lignende var fordi jeg var hos en kompis som også lastet ned, hjemme har jeg under 1MB's linje, så gadd ikke betale for å laste ned i under 2 dager..
Har ikke lest alle 17 sidene (litt lat...) men er det noen som aner om PeerBlock fungerer for og sperre unna IP-adresser? Fikk dette opplyst av en slekning som jobber med IT for politiet. Men stemmer det? Laster ikke ned mye, og seeder aldri...
Her er en gammel artikkel som gir et litt mer realistisk bilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Ud1ixEFkPng

Mye av det som har vært skrevet i det siste er nok for å skremme og forebygge ulovlig nedlasting.
Sitat av Fanfarlo Vis innlegg
Her er en gammel artikkel som gir et litt mer realistisk bilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Ud1ixEFkPng

Mye av det som har vært skrevet i det siste er nok for å skremme og forebygge ulovlig nedlasting.
Vis hele sitatet...
Er det jeg tenkte også, tenkte bare "de kan jo ikke følge med på absolutt alt!"
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Er det jeg tenkte også, tenkte bare "de kan jo ikke følge med på absolutt alt!"
Vis hele sitatet...
Om de har en del folk på det, og prossesen noenlunde automatiseres, så kan de det. Om det går i praksis, og om de gjør det, det er en helt annen sak.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Om de har en del folk på det, og prossesen noenlunde automatiseres, så kan de det. Om det går i praksis, og om de gjør det, det er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
Joa, selvfølgelig kan de. Men regner med at de ikke gjør det
Litt off topic, men ville ikke lage en helt ny tråd.

Noen som opplever å ikke kunne laste ned med put.io? Alt jeg prøver å laste ned får "in queue" stempelet og er stuck der.
Andre som har hørt noe om maintancence eller noe?

Ellers er jeg stor fornøyd med put.io. Aldri vært enklere å ha noe med torrent å gjøre.
Med Put.io burde man betale med spendon for å være sikker eller kan man bruke eget kort?
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Med Put.io burde man betale med spendon for å være sikker eller kan man bruke eget kort?
Vis hele sitatet...
Les side femten i denne tråden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Er det jeg tenkte også, tenkte bare "de kan jo ikke følge med på absolutt alt!"
Vis hele sitatet...
Samme tenker jeg. En burde iallefall få en advarsel før en blir stilt for retten.
Kommer nok til å forsette som før med å laste ned, men samtidig følge litt ekstra med i media om noen blir "tatt". Jeg regner med at det vil skrevet om det dersom det skjer.

Sharing is caring
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan man bli tatt selv om man ikke laster ned torrent filer men bare direkte nedlastninger?
Sist endret av CharlesKakebake; 29. juli 2013 kl. 17:07.
Sitat av CharlesKakebake Vis innlegg
Kan man bli tatt selv om man ikke laster ned torrent filer men bare direkte nedlastninger?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det følger de vel kun med på torrent trackere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Foreløpig ingen som er tatt går jeg utifra? Jeg kommer til å fortsette som vanlig helt til folk blir anmeldt og stilt for retten i hopetall. Satser på å bruke denne tråden som "nyhetskilde", så fint om folk skriver det her så fort de hører om nordmenn som er tatt.
Jeg kommer til å fortsette å laste ned alt av sport, serier osv. som ikke er tilgjengelig i Norge.
Kan betale den gangen de kåte firmaene gir meg en mulighet til å betale.
Noen som vet om man kan bli tatt for mp3 converting av musikk fra Youtube?
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Noen som vet om man kan bli tatt for mp3 converting av musikk fra Youtube?
Vis hele sitatet...
deet skal nok mye til, du
Laster ned som vanlig jeg, pyser
Sitat av bacardi Vis innlegg
Laster ned som vanlig jeg, pyser
Vis hele sitatet...
Du kommer nok 100% garantert å få bot på et par millioner!

Neida, går sikkert fint, jeg kan ikke se for meg at de kan komme nær å straffe alle i Norge som laster ned, men det er ganske fint å slippe å tenke på det selv om det koster bittelitt.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Du kommer nok 100% garantert å få bot på et par millioner!

Neida, går sikkert fint, jeg kan ikke se for meg at de kan komme nær å straffe alle i Norge som laster ned, men det er ganske fint å slippe å tenke på det selv om det koster bittelitt.
Vis hele sitatet...
Joda men ser ikke helt problemet å laste ned utenlandsk materiale, det er jo ikke sånn at de tar kontakt med norge for å få utlevert IP og info.
De er nok mer opptatt av opplasterne..
Jeg har ikke lest hele tråden her men uansett, om man blir logga/overvåka= Busta. så er det vel bare å nekte??

Det var en episode jeg ble dratt inn på avhør pga noe jeg hadde snakka om på chatten på facebook, forklaringa mi var at jeg ikke viste hva det var snakk om/ jeg hadde ikke skrevet det i chatten, og at det var flere personer som hadde tilgang til min facebook konto. Saken ble henlagt

Blir vel litt den samme saken med det her??
Sist endret av Dub; 6. august 2013 kl. 22:30. Grunn: srkvie leif
noen her som vet om "piratjegerene" her i landet er private eller hva de er? hvis en VPN tjeneste leverer ut informasjon om "law enforcements" spør om det da gjelder vel ikke det her i landet?
Sitat av bacardi Vis innlegg
Joda men ser ikke helt problemet å laste ned utenlandsk materiale, det er jo ikke sånn at de tar kontakt med norge for å få utlevert IP og info.
De er nok mer opptatt av opplasterne..
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo anta det ikke kun er snakk om norsk materiale, selskapene som har opphavsrett har vel også representanter i Norge. Jeg er fortsatt helt enig med deg, det er nok de som laster opp i stor skala som er mest utsatt, og de fleste som driver med det har nok tatt i bruk både VPN og seedbox for lengesiden.
Bare for ordens skyld: Var det ikke sånn en gang at det bare var ulovlig å laste OPP, men ikke ulovlig å laste NED? Og at det er på grunn av dette at man står i fare for å bli straffet: fordi man seeder mens man laster ned?