Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  414 59048
Sitat av jonnis Vis innlegg
Jeg vil ikke si det. Tråden er ikke spesielt lang, og jeg tør påstå at det vil være naturlig å lese igjennom hele uansett.
Vis hele sitatet...
Enda enklere er det å benytte seg av søkefunksjonen i tråden, som er å finne oppe til høyre. Bruk avansert søk og tast inn det aktuelle brukernavnet.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av jonnis Vis innlegg
Jeg vil ikke si det. Tråden er ikke spesielt lang, og jeg tør påstå at det vil være naturlig å lese igjennom hele uansett.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skulle kjøpe noe til deg f.eks. Og hvis jeg hadde funnet den første ønskelisten din først, da hadde jeg ikke bladd videre.

Sitat av Tawon Vis innlegg
Enda enklere er det å benytte seg av søkefunksjonen i tråden, som er å finne oppe til høyre. Bruk avansert søk og tast inn det aktuelle brukernavnet.
Vis hele sitatet...
Å skrive inn brukernavnet fungerer ikke.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Søk i denne tråden -> Avansert søk -> Søk etter brukernavn -> Brukernavn: -> input <brukernavn> -> Søk
Selv om jeg har lagt til endringene som et tillegg i første post? Har egentlig ikke lyst til å diskutere dette i tråden.

Kan Jonta ta en exec. avgjørelse på om det skal være tillatt?
Sist endret av jonnis; 23. november 2012 kl. 20:44.
Edit: Dobbelpost
Sist endret av jonnis; 23. november 2012 kl. 20:43.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Err, avgjørelse: Det er smart å putte inn endringer som tillegg til første post. Dere er selv ansvarlige for å kommunisere tydelig med sniknissen deres.

Tydeligvis er det folk som ikke ville lett opp alle postene til nissebarnet sitt i denne tråden.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Err, avgjørelse: Det er smart å putte inn endringer som tillegg til første post. Dere er selv ansvarlige for å kommunisere tydelig med sniknissen deres.

Tydeligvis er det folk som ikke ville lett opp alle postene til nissebarnet sitt i denne tråden.
Vis hele sitatet...
No shit bro
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Da er jeg påmeldt, og jeg ønsker meg egentlig alt mellom himmel og jord! Jeg er veldig glad i PC'n min, og hadde vært dritfett med noe pimp til den (f.eks usb-kjøleskap) Ønsker meg IKKE tobakk/alkohol/drugs 'n shit/snop. Ellers er det aller meste ønsket!
Inatt går fristen ut, husk å melde dere på!
Du bør åpne en egen tråd der vi kan poste bilder av det vi har fått i gave, Jonta.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Settoz Vis innlegg
Inatt går fristen ut, husk å melde dere på!
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Meld deg på med PM til meg med tittelen «SN2012 - Påmelding». Ha med nick, navn, postadresse. Før lørdag 24. november 23:59
Vis hele sitatet...
Done, and

Sitat av Settoz Vis innlegg
Du bør åpne en egen tråd der vi kan poste bilder av det vi har fått i gave, Jonta.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Bilder i denne tråden:
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Går det greit om vi poster bilde av hva vi får til gave i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
foreslår en egen tråd den 24. desember for å dele bilder av mottatte presanger, da denne nok blir rimelig full etterhvert.
Vis hele sitatet...
Jeg er mer enig med Juicekongen. Så holder vi hele greia samlet på én plass. Jeg kan fikse lenke i førstepost til første bildepost, når den kommer.
Vis hele sitatet...
done.
uæh! rakk ikke å melde meg på før midnatt siden jeg ikke var hjemme er det for sent, eller kan du gjøre ett bittelite unntak jonta?

skriver en kort liste, i tilfelle jonta kan tilgi min sene påmelding
ønsker:
tekniske duppeditter og artige småting (hint: jeg er veldig interessert i pc)
hettegenser med freaken
noe personlig

ønsker ikke:
bøker
spill
filmer
godteri
snus, røyk, alkohol eller rusmidler

det feteste hadde selvfølgelig vært en personlig gave
Slenger meg på denne jeg også! Er det mulig å fortsatt få bli med?
Hadde vært kult å tegna et lite bildet til noen her på forumet f.eks!

Jeg ønsker meg maling, tusjer eller malepensler
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
uæh! rakk ikke å melde meg på før midnatt siden jeg ikke var hjemme er det for sent, eller kan du gjøre ett bittelite unntak jonta?

skriver en kort liste, i tilfelle jonta kan tilgi min sene påmelding
Vis hele sitatet...
Du, som andre, kan gjerne lese førstepost. Eller bare denne biten. Eller bare følgende: Fristen er lørdag 24. november 23:59. Det er mao. ~20 timer igjen.

Jeg komme ikke til å gjøre unntak for folk etter det tidspunktet.
Får vi adresser og sånt iløpet av dagen? Tenkte å kjøpe gaven idag
Siden fristen går ut kl.23:59, blir det litt vel mange addresser å sende ut på under ett minutt for Jonta.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Siden fristen går ut kl.23:59, blir det litt vel mange addresser å sende ut på under ett minutt for Jonta.
Vis hele sitatet...
antar han har odrna opp med adresser og bare sender alt ut ferdig skrevet, nogenlunde slik

Nick:
Navn:
Adresse:
Fylke:

dette på hver eneste deltager, så for han blir det bare copy / paste.

Dette er bare slik jeg tror han har gjort for å spare tid.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Humm, ønskeliste ja! Joda, here we go:

Ting jeg ønsker meg:

Noen slike, slike eller kanskje en kombinasjon?

Denne hadde jeg blitt glad for:
https://www.modmypi.com/shop/raspber...-pi-case-black

Noe dust-off til bruk i PC + eventuelt en mikrofiberklut hadde også vært kos.

Ønsker meg ikke:

Spiselige ting, eller saker som strider mot det norske lovverket.

Dette blir kos, gleder meg til å se hvem jeg får
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
antar han har odrna opp med adresser og bare sender alt ut ferdig skrevet, nogenlunde slik

Nick:
Navn:
Adresse:
Fylke:

dette på hver eneste deltager, så for han blir det bare copy / paste.

Dette er bare slik jeg tror han har gjort for å spare tid.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet, så har han ikke helt bestemt seg for hvordan dette skal gjøres enda. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Du, som andre, kan gjerne lese førstepost. Eller bare denne biten. Eller bare følgende: Fristen er lørdag 24. november 23:59. Det er mao. ~20 timer igjen.

Jeg komme ikke til å gjøre unntak for folk etter det tidspunktet.
Vis hele sitatet...
åh, takk gud leste visst feil dato etter en lang fredag
Hiver meg med jeg også


Ønsker:
  • Rubiks cuber eller andre twisty puzzles; gear cube for eksempel ser passe kul og geeky ut. (har plenty med 3x3 kuber så det trenger jeg ikke flere av)
  • Hjemmelaget er jo awesome.
  • Gadgets er alltids kult, USB kjøleskap til pcen som noen nevnte over her er jo litt stas.
  • Hansker man kan ta fingertuppene av på. Gjerne litt varme.
  • Rasberry-pi, wantwantwantwantwantwant
    skal vel godt gjøres å få tilsendt en innenfor fristen, men skulle du mot formodning ha en liggende så blir jeg glad om jeg finner en under treet.

Er egentlig åpen for det meste sålenge det går for å være geeky nok.

Forøvrig er jeg 21, så hvis du føler for å dele noen edlere dråper sier jeg ikke nei takk.

Men for all del ikke send noe som inneholder kullsyre og blir shaken and stirred i posten, så når jeg åpner den rundt granbusken eksploderer den i fjeset mitt og jeg må bruke romjulen til å vaske crib


Ønsker ikke:
Godterier.
Jeg sitter og mumser på 1kg smågodt as we speak og klarer helt sikkert å mekke ny når den går tom (såfremt du ikke har noe luksuriøse greier importert fra Sveits)
Klær, er veldig kresen på sånt.

Det skulle vel holde, kan ikke være for pirkete heller, da blir det bare kjedelig.
Ønsker:
  • Elektroniske duppeditter/gadgets
  • Hjemmelagde greier, DIY-stuff etc. (gjerne noe i stil av Faceless' tegninger eller T.Js hjemmestrikka freak-luer(måler cirka 56 cm rundt hodet))
  • Ser det er en del som driver på med Arduino på forumet. Har ikke prøvd det selv, men det ser spennende ut!
  • Liker generelt duppeditter å pusle på, type Rubik's kube, men helst noe litt mindre banalt enn et puslespill.
  • Trenger forøvrig ikke være "puslebart", kan også være noe stilig å se på. Lavalampe kanskje?
  • Jeg tar også gjerne imot litt freak-swag, str. M
  • Hvis noen vil sende meg spill har jeg PC og xBox. Liker spill med god story, type Penumbra, Amnesia og Fable. Andre litt non-mainstream spill taes også imot med åpne armer.
  • TV-serier tar jeg også imot med åpne armer, men må også være litt non-mainstream. Har en del til felles med moret på den fronten. Breaking Bad, Sherlock, Scrubs og The Office er TV-serier jeg har likt så langt. Ikke send meg Scrubs, har alle åtte sesongene fra før.
  • Musikksmaken min er vanskelig å definere, men som noen stikkord kan jeg nevne jazz, jazz-fusion, funk, prog-rock, Bela Fleck and the Fleck Tones, Steven Wilson, Miles Davis, Funkadelic og Tower of Power. Har ikke LP-spiller, men tar gjerne CDer.
TL,DR:
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Alt, så lenge det er sånn passe nerdete...
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke:
  • Ting med aldersgrense
  • Hasjnarkotikasprøyter
  • Andre ulovlige ting
Går det an å legge de der ønskelistene etter fristen i kveld ?


Og er det bare å skrive inn her eller vildu ha det på Pm, Jonta..?
Sist endret av aeon_illuminate; 24. november 2012 kl. 15:35.
Ønskelisten skrives her vel her, siden nissen din skal kunne se den. Du kan jo selvfølgelig legge den inn når du vil, men jo senere du poster, jo mindre sannsynlig er det at nissen din ser den.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Går det an å legge de der ønskelistene etter fristen i kveld ?


Og er det bare å skrive inn her eller vildu ha det på Pm, Jonta..?
Vis hele sitatet...
Du må melde deg på via PM. Siden han må ha Nick, navn og adresse samtidig.

Ønskelista legger du her i tråden.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du må melde deg på via PM. Siden han må ha Nick, navn og adresse samtidig.

Ønskelista legger du her i tråden.
Vis hele sitatet...
Ja da, gjort det for en stund siden . Har dog ikke fått med meg om det er noenslags frist for ønskelista, fordi alle må vel ha en ønskeliste, ikke sant?
Funfact: Det er nå 800000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000000 forskjellige mulige kombinasjoner av nisser og nissebarn(8*10^90 = 65!)

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Jeg har før spurt om tanker til hvordan man kunne la folk få nissebarnet/sniknissen de ønsket seg. Etter lite tilbakemelding la jeg meg i bakhold på #nFF, og jammen kom ikke Sinken med noe konstruktivt: Hva om sjansen for å få person X ble økt med Y?

Om man har 4 deltakere, er det 1/3 sjanse for A å få B (han kan ikke få seg selv). Om man dobler sjansen hans, kan han fortsatt få C eller D. Elementet av tilfeldighet vil forbli, men være vektet.

Målet med dette er å heve gjennomsnittslykken. Gjøre alle mer fornøyde. Konsekvensetikk eller noe slik nammenam.

En annen begrenser var uenig, men han skal få lov til å poste de puristiske kjedelige meningene sine selv

Hvad tycks?

PS: Husk nFF Julebord - Oslo 2012.
Vis hele sitatet...
Har når tenk litt videre på dette her, og kommet opp med en liten "formel" for å regne ut sannsynligheten for å få et bestemt nissebarn, både om det er Ønskebarn eller ikke. Den har også nye "features" som ikkeønskebarn. Kanskje din beste venn er med? Kanskje du av en eller annen grunn bare ikke vil ha gave av en bestemt person? Fear not! Da er det bare å skrive de opp som ikkeønskebarn. Og motsatt selvfølgelig. Er det noen du vet du har den perfekte gave til? Bare skriv h*n opp som ønskebarn.

Er interessert i tilbakemelding på alt fra ideene til formelen, og kanskje hva mer som kan taes med i betraktning.

Dette her er selvfølgelig bare forslag fra min side, og det er langt fra sikkert at det blir slik til neste år. Om det blir det, vil man mest sannsynlig heller ikke kunne velge så mange ønskebarn/ikkeønskebarn man vil.
Sist endret av Sinken; 24. november 2012 kl. 17:17.
Siden jeg nå har kommet på alt det morsomme jeg ikke kommer til å få til jul, velger jeg å endre ønskelisten min. Vet også av erfaring at hvis jeg er alt for generell kommer jeg til å få noe jeg på magisk kun har lyst til å kaste på dynga...

[CENTER]Ny ønskeliste:[/CENTER]
  • Rasberry PI (Me want very very much)
  • Rasberry PI (Nevner det én gang til.. Gjerne med litt ekstrastasj hvis du er spandabel.)
  • Freakswag (Helst T-skjorta og genseren med selve freaken på. Størrelse XL og XXL)
  • Geekswag generelt (ikke t-skjorter som det står "Jeg er jomfru" eller noe, selvom det har noe med Sterotypiske geeker å gjøre)
  • Zippolighter, hvis det er noen som på død og liv må kjøpe noe fra DealXtreme...
  • Freakswag (Helst T-skjorta og genseren med selve freaken på. Størrelse XL og XXL)

[CENTER]Ønsker ikke:[/CENTER]
  • Ruskmidler (Hverken eller ulovelige substanser)
  • Sexleker
  • Flaue ting du selv ikke ville turt å ha i huset
  • Sjokolade og annet snop, vær litt kreative. (Kan aksepteres hvis det Belgisk eller Sveitsisk og er eksklusivt)
  • Slips
  • Våpen
  • Leker fra donaldblader
  • Andre ting som går i stykker under transport eller går i stykker når jeg åpner pakken
  • Brevbomber, både tradisjonelle, kjernefysiske og biologiske
  • Generelle ulovelige greier
  • Søppel du finner i kjelleren/nederst i skrivebordsskuffen idet du finner ut at du har glemt å kjøpe gave.
Da tror jeg at jeg har dekket nesten alt. Dette blir gøy.

(Jeg lover å være snill med mitt nissebarn, kors på halsen.)
Peace
Headsett/tastatur er det jeg ønsker meg
Har vært stopp med film redigering/spilling i snart 2mnd, etter tastaturet ble ødelagt også glemte jeg headsette på skolen når jeg sluttet
Ellers bare send meg hva som helst, men ikke rusmidler!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hah, selvfølgelig glemte jeg dette. Faen for en tosk jeg er. Jaja, glhf til dere andre småbarn!
Er det fler en meg som ikke har fått en annens ønskr liste enda?
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Er det fler en meg som ikke har fått en annens ønskr liste enda?
Vis hele sitatet...
Du får nok bare ta det rolig, det er jo mindre enn tolv timer siden påmeldingsfristen gikk ut Kjenner jeg Jonta rett ordner han det her strukturert og ålreit i løpet av kort tid. Regner med at han trenger mer enn over natta for å sette opp alt thought
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Er det noen som vet når du får ditt nissebarn?
Jeg skulle gjerne hatt den straks, siden jeg har bare 2 dager på meg til å skaffe gave.
Er litt vanskelig å sende ting ifra Spania og det skal rekke fram i tide
Har du ikke fått innen i kveld eller noe, så kan du sikkert bare sende Jonta en PM, så order han noe.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Sitat av Sinken Vis innlegg
Har du ikke fått innen i kveld eller noe, så kan du sikkert bare sende Jonta en PM, så order han noe.
Vis hele sitatet...
Ok, det skal jeg gjøre
Ønsker: Kool Aid, E-liquid, Gadgets,Godteri,Sprayflasker etc..
Ønsker ikke: Noe ræl som en har laget på Kunst og Håndtverk.
Jeg skal tenke på nå i ettermiddag hva jeg ønsker og ikke ønsker meg. Når jeg får tenkt og tygget og vurdert gir jeg svar.
Ønsker:
- Noe hjemmelaget!
- Gadgets (helst noe elektrisk)
- Rasberry PI
- Et kunstneriskt bilde som kan henge på veggen (gjerne med freakmotiv)
- Er glad i filmer (action, komedier, adventure)
- LP plata til The baseballs!

Ønsker ikke:
- Hasjnarkosprøyter og den slags
- Snop/mat
- Ting som går istykker etter 10min (ala Donald leker)
- Røyk
- Bøker
- Spill
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Ønsker:
- Noe hjemmelaget!
- Gadgets (helst noe elektrisk)
- Rasberry PI
- Et kunstneriskt bilde som kan henge på veggen (gjerne med freakmotiv)
- Er glad i filmer (action, komedier, adventure)
- LP plata til The baseballs!

Ønsker ikke:
- Hasjnarkosprøyter og den slags
- Snop/mat
- Ting som går istykker etter 10min (ala Donald leker)
- Røyk
- Bøker
- Spill
Vis hele sitatet...
Sorry, men tror det er litt forsent å sende inn ønsker. Siste sjanse var i går 23.59
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Sorry, men tror det er litt forsent å sende inn ønsker. Siste sjanse var i går 23.59
Vis hele sitatet...
Eh, siste frist for å melde seg på var i går, 23:59. Står ikke spesifisert at dette gjelder ønskelisten også.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Sorry, men tror det er litt forsent å sende inn ønsker. Siste sjanse var i går 23.59
Vis hele sitatet...
Har meldt meg på for lenge siden, men glemte å skrive ønskeliste
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Har meldt meg på for lenge siden, men glemte å skrive ønskeliste
Vis hele sitatet...
Ahh, da så
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nå skal alle ha fått PM med nissebarnet sitt.

Send meg PM om du ikke fikk.

Let the stalking begin.
Har allerede stalket ut nissebarnet mitt. Huahaha!
Hvem enn som fikk meg, fear not. Det kommer forhåpentligvis en ønskseliste iløpet av dagen.
Aksjon stalk i full gang!
Da var gavene til mitt nissebarn bestilt. Forhåpentligvis faller de i smak.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Vanskelig å finne gave til mitt nissebarn som ikke har ett spesielt ønske
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Vanskelig å finne gave til mitt nissebarn som ikke har ett spesielt ønske
Vis hele sitatet...
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=206254
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Vanskelig å finne gave til mitt nissebarn som ikke har ett spesielt ønske
Vis hele sitatet...
Det blir jo bare kjedelig om man sier "jeg vil ha en sånn". Da er jo all spenningen borte. Jeg synes ihvertfall at jo mer frihet nissen har, jo bedre.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det blir jo bare kjedelig om man sier "jeg vil ha en sånn". Da er jo all spenningen borte. Jeg synes ihvertfall at jo mer frihet nissen har, jo bedre.
Vis hele sitatet...
Enig i det. Men har ingen gode ideer. Har du noen?