Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  650 79345
Sitat av Azarat Vis innlegg
Pengene ruller inn =)

Har en bankroll på 72,5$ nå
Vis hele sitatet...
Det er veldig bra, men helt seriøst, pass deg. Du er tydelig inne i en god gli nå, men uten BRM så taper du alt. Det er faktisk udiskutabelt. Jo heldigere du er, jo lenger tid tar det, men til slutt så skjer det. Om du så heter Daniel Negreanu.. Ta nå til vett og senk nivået.

Selv anbefaler jeg SnGs, det er mye lettere å holde BRM der, i mine øyne. Jeg boikotter cash games, fordi jeg man må ha så sykt mye cash for å spille "lovlig" på nivåer som i det hele tatt er littegranne interessante. Ser noen nevner at man bør ha 40x BI for å spille SnGs.. Da jeg lærte meg gamet, brukte jeg en "læreplan" som sa 20x, og det har alltid holdt for meg. Har vært skummelt langt nede et par ganger, men 20x har gått greit. Når du først har 72$ ville jeg ikke nølt med å spille 3,5$ (så lenge det er 1-bords!).

Motargumentet er jo at nivået faktisk er en smule høyt i SnGs, og det er vanskeligere å opprettholde god profitt over tid, enn det er på cash game på tilsvarende nivå (der "alle" er "elendige"). For min egen del, har jeg i alle fall funnet ut at det lureste er å holde meg til SnG. Men, på grunn av den evinnelige variansen, så må du i alle fall NED i nivå hvis du bestemmer deg for å spille cashgame. Vet det er kult å være inne i en flow og hente hjem cash, men hør på oss... Du VIL tape alt hvis du fortsetter. Uten tvil!
Angående VIP-fordeler, så står det mye om det på hjemmesidene til PokerStars. Når man blir SuperNova, så begynner det virkelig å bli bra. Opp til det, så er det mest en slags erstatning for rakeback, som man kan få omtrent overalt unntatt på PokerStars. Det er en del penger å spare der. Blant annet får man som nevnt ca $10 per 750 VPPs i begynnelsen (litt sjeldnere etterhvert, men så øker også summen...):
750 VPPs - 10$
1500 VPPs - 10$
2250 VPPs - 10$
3000 VPPs - 10$
4000 VPPs - 10$
5000 VPPs - 50$
Deretter 50$ for hver 5000 VPPs man får.

Det vil si at etter 5000 VPPs har man fått 100$ helt gratis. Tjener man 25000 VPPs i løpet av året, så har man fått 300$ rett inn på konto. Det er kjekke penger, faktisk.

Dette er som sagt helt free of charge (dvs, man betaler 1 (ÉN) FPP for å løse ut bonusen). Man beholder alle FPPene man tjener opp, og dette kan brukes til å kjøpe mye rart fra VIP-butikken. I begynnelsen er det gjerne pokerbøker og masse forskjellige klær og små, artige ting man kan kjøpe. Før var det også mulig å bestille TVer, PS3, boblebad og andre slike ting... Finner ikke disse igjen i VIP-butikken, har de sluttet helt med dette?

Enkelte varer i VIP-butikken må man ha et visst VIP-nivå for å utløse, f.eks må man være SilverStar eller GoldStar for en del varer. Er man SS eller GS, så får man også mye mer FPPs. Dersom man er BronzeStar og spiller Sunday Million, så får man 83 FPPs. Er man SilverStar og spiller den samme turneringen, så får man 124 FPPs. Spiller man den som GoldStar, så får man 165 FPPs.... Så rett og slett, jo mer du har, jo fortere tjener du.. Så er det jo stas med de stjernene også da!

Men som sagt, virkelig moro blir det ikke før man er Supernova, det er da det blir virkelig luksuriøst.

PS: Nå har jeg glemt å nevne alle VIP-turneringene man får være med på. Jo høyere VIP-level, jo bedre turneringer blir man invitert til.
Her er en link til det.
Mye bra daglige og ukentlige her, men det beste er jo de som står nederst der. Månedlig freeroll med 100,000$ pott. Alle som har Gold (tre stjerner) og mer kan bare registrere seg fritt. Har man to stjerner (SilverStar), så kan man vinne plass ved hjelp av en liten FPP-satellitt. Altså trenger man bare 750 VPPs på en måned for å delta. Ganske kult. Den helt nederste der har JEG dritlyst å være med på. Hver tredje måned går det en 1,000,000$ freeroll. Supernova og Supernova Elite får plass direkte, mens Gold og Platinum Star kan vinne plass gjennom FPP-satellitter. Søk etter turnering 462395584 på PokerStars så ser dere neste som går.. Rimelig fin premiestige, IMO.

Når man først er inne på kule ting... har du hørt om den promotionen som heter Battle of the Planets? Der har du enda et veldig godt argument til å spille SnGs!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Vet ikke om jeg tørr å nevne hvordan jeg spiller nå, skrev det i ett innlegg ovenfor; jeg spiller helt RÆVA, har spillt de 2-3 siste dagene på 0,10$/0,25$ cashgames (jeg vet, jeg fortjener en stor slap i fjeset )

Grunnen er at jeg har null tålmodighet når det gjelder cashgames med små stakes/innsatser
Jeg vet ikke om jeg skal begynne å grinde safe på 1,5$ eller 3,5$ (i drøyeste laget) 9-spillers SNG'er nå, eller om jeg skal prøve å komme meg opp på 100$ usikkert og starte med en gang på 3,5$ 9-spillers SNG'er.

Men jeg klarer meg faktisk ganske bra hittil, så lenge jeg velger bra bord og setter meg godt inn i spillet.

Btw, hva heter du på PokerStars Skeetonez? Jeg heter Antaeüs

---------------------------------------------------------

Edit:

Jeg sleit faktisk på 40$ kneika jeg også :S

Hvor lenge har du spillt SNG'er?
Kanskje det er på tide å starte med cash-games igjen? Jeg slet etterhvert med SNG'er, noe jeg tror skyldes motivasjon og tålmodighet på SNG'ene (ble vel litt ensformig med bare SNG'er). Jeg spilte bra og tjente inn litt når je begynte med cash-games igjen =)
Vis hele sitatet...
Er vel VELDIG dumt å spille så høye limits når du bare har 80$ i bankroll? Det fungerer jo for deg nå, men hvis du har uflaks og bare får dårlige kort/bad beats en periode kan du bli slått sinnsykt langt ned. Man skal jo egentlig ha 60$ i bankroll for å spille 1,5$ sng og 140$ i bankroll for å spille 3,5$ sng. Tror faktisk man skal ha 120$ i bankroll for å spille cash games 0,01/0,02$ (hvis max buy in er på 6 dollar).

Jeg har spilt sng'er seriøst i 7 dager nå, før tapte jeg på stort sett alle sng'ene jeg spilte (unntatt når jeg bare lucka som faen). Har lyst å bli god i sng'er, og jeg har så jævlig lett for å tilte HARDT når jeg spiller cash games.

Sender nick på pm! Kan kanskje spille på en sng ilag?
Trådstarter
Takk for gode svar =)

Ja, jeg fikk et stort tap i går, så nå innser jeg at jeg vil fort tape alt dersom jeg fortsetter å spille slik.

Skal begynne å spille 1,5$-SNG'er igjen nå. Jeg vil kanskje prøve meg på å spille noen samtidig så jeg slipper å sitte så alt for lenge for å bygge opp bankrollen (jeg får dårlig tålmodighet når bankrollen øker så sakte = jeg spiller dårligere).

Har prøvd å spille 2 SNG'er samtidig. Jeg syntes det var litt vanskelig, da det er så mange spillere og mye action på en gang. Har dere noen tips å komme med når det gjelder 'multi-tabling'?
Er det kanskje lurt å først sette seg ned på et bord, og så starte på ett nytt når jeg har fått et godt inntrykk over spillet på det første bordet? =)
Sitat av Azarat Vis innlegg
Takk for gode svar =)

Ja, jeg fikk et stort tap i går, så nå innser jeg at jeg vil fort tape alt dersom jeg fortsetter å spille slik.

Skal begynne å spille 1,5$-SNG'er igjen nå. Jeg vil kanskje prøve meg på å spille noen samtidig så jeg slipper å sitte så alt for lenge for å bygge opp bankrollen (jeg får dårlig tålmodighet når bankrollen øker så sakte = jeg spiller dårligere).

Har prøvd å spille 2 SNG'er samtidig. Jeg syntes det var litt vanskelig, da det er så mange spillere og mye action på en gang. Har dere noen tips å komme med når det gjelder 'multi-tabling'?
Er det kanskje lurt å først sette seg ned på et bord, og så starte på ett nytt når jeg har fått et godt inntrykk over spillet på det første bordet? =)
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig ganske ny innen poker, men har lest meg opp, sett mye videoer og spilt endel, så jeg vil ikke se på meg selv som en "fish" lenger.
Føler egentlig at jeg går i +, men merker at jeg altfor ofte brenner meg på Flusdraw ifra noobs som går hele veien for det siste kortet..

Jeg begynte med multitabling for å få litt mer action, for å kunne spille på færre hender, og jeg begynte å spille de hendene jeg spiller mye mer aggresivt enn jeg gjor før..

Det første og beste tipset, er keybindings. Da slipper du å bruke tid på å somle, og du har mer tid til å tenke.
Også vil jeg også anbefale et tracker program, har brukt både pokertracker og hodem-manager, og bruker for tiden sistnevnte.

Jeg spiller stort sett 4 bord om gangen, synes dette er ideelt. Som oftest litt action, i tillegg til at jeg ikke er 110% avhengig av å følge med hele veien, så jeg kan bytte en sang på spotify, eller svare noen på facebook.

Har forøvrig tatt ut et par tusenlapper etter jeg begynte å spille, men har begynt litt strengere BRM nå, så håper på mer stabil w/l og jobbe med å bli en bedre poker spiller
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har prøvd å spille 2 SNG'er samtidig. Jeg syntes det var litt vanskelig, da det er så mange spillere og mye action på en gang. Har dere noen tips å komme med når det gjelder 'multi-tabling'?
Er det kanskje lurt å først sette seg ned på et bord, og så starte på ett nytt når jeg har fått et godt inntrykk over spillet på det første bordet? =)
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å Begynne med et bord, også etter en liten stund melder du deg på en ny sng. Ved å gjøre dette vil du være i 2 forskjellige stadier på hvert av bordene og du vil ikke ende opp med å spille 2 bord i sluttfasen, der man spiller mange fler hender.

Tror Collin Moshman tipser om det i boken sin Sit 'n Go Strategy. Denne boken er veldig nyttig til dere som liker sit'n'goes, han har veldig mange smarte innspill
Vel, med meg går det bra for tiden! Vant jo som sagt 612$ i en turnering her forleden. Etter det har jeg bare spilt pittelitt... Spilte to timer i natt. Første gang på årevis jeg har spilt SnGs. Endte opp med $30 i pluss på de to timene. Deretter spilte jeg to timer nå i sted, SnGs da også. Endte da opp med 90$ i pluss på de to timene..

Så de siste dagene har jeg altså blitt ca 730$ rikere på en turnering + 4 timer SnGs... Blir spennende å se om jeg klarer å holde dét oppe!
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Vel, med meg går det bra for tiden! Vant jo som sagt 612$ i en turnering her forleden. Etter det har jeg bare spilt pittelitt... Spilte to timer i natt. Første gang på årevis jeg har spilt SnGs. Endte opp med $30 i pluss på de to timene. Deretter spilte jeg to timer nå i sted, SnGs da også. Endte da opp med 90$ i pluss på de to timene..

Så de siste dagene har jeg altså blitt ca 730$ rikere på en turnering + 4 timer SnGs... Blir spennende å se om jeg klarer å holde dét oppe!
Vis hele sitatet...


Haha, du kan jo nesten leve på poker
Sist endret av Azarat; 18. januar 2012 kl. 20:23.
Hva vil dere si minstesummen jeg kan sette inn for å klare å spille på micro / sitn go for å ha en grei BRM?
Sitat av maxphone
Hva vil dere si minstesummen jeg kan sette inn for å klare å spille på micro / sitn go for å ha en grei BRM?
Vis hele sitatet...
Skrev litt om det tideligere. Litt usikker på om den regner ned til ditt nivå, men der ser du i alle fall litt om prinsippet med BRM

Sitat av Cikey Vis innlegg
Å satse 10% av bankrollen sin hver gang er galskap dersom man ønsker å bygge seg opp uten å måtte reloade. Uansett hvor god man er kan man fint tape ti ganger på rad ved å være "uheldig" uten at det er noe statistisk uasannsynlig.

Les her, eller google "SNG Bankroll Management" så finner du flere tips!

http://www.sitandgoplanet.com/sitand...anagement.html
Vis hele sitatet...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Har klart å spille meg opp 9 dollar idag, så er kjempefornøyd! Hvordan har det gått med dere idag?
Etter å ha tapt i cashgames over et par dager nå, gikk jeg tilbake til 1.5$ SnG.
Begynte med 80$ på pokerstars for en uke siden, gikk opp til 90 med cashgames, også datt jeg helt ned til 60 etter å ha tapt noen store badbeats.
Etter en session med 1.5$ SnG, er jeg nå oppe i 78$ igjen, og ifølge grafen på Holdem manager, er SnG virkelig spillet for meg.
Dette visste jeg forsåvidt ifra før etter noen hunde SnG på betsson, men ville prøve å fiske litt i cashgames, uten hell hehe
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Almenning Vis innlegg
Etter å ha tapt i cashgames over et par dager nå, gikk jeg tilbake til 1.5$ SnG.
Begynte med 80$ på pokerstars for en uke siden, gikk opp til 90 med cashgames, også datt jeg helt ned til 60 etter å ha tapt noen store badbeats.
Etter en session med 1.5$ SnG, er jeg nå oppe i 78$ igjen, og ifølge grafen på Holdem manager, er SnG virkelig spillet for meg.
Dette visste jeg forsåvidt ifra før etter noen hunde SnG på betsson, men ville prøve å fiske litt i cashgames, uten hell hehe
Vis hele sitatet...
Har selv brent meg jævlig på cashgames før, derfor jeg har gått over til SnG. Er jævlig lærerikt også, og man kan bli sykt pressa når man spiller det, så SnG er absolutt det spillet som har lært meg mest om poker. Cashgames lærte jeg forsåvidt ikke en dritt av, bare at jeg hadde lett for å tilte fordi jeg var så dårlig før.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har selv brent meg jævlig på cashgames før, derfor jeg har gått over til SnG. Er jævlig lærerikt også, og man kan bli sykt pressa når man spiller det, så SnG er absolutt det spillet som har lært meg mest om poker. Cashgames lærte jeg forsåvidt ikke en dritt av, bare at jeg hadde lett for å tilte fordi jeg var så dårlig før.
Vis hele sitatet...
Jeg lå alltid i + og spilte egentlig veldig bra.
Men nye spillere går virkelig hele veien når de har flushdraw. Og de gangene de treffer, så suger det virkelig da jeg har lagt det meste i potten for å prøve å få de til å folde før det siste kortet kommer.

Men det er litt lettere å holde seg i SnG, for man vet man har flere sjangser, og det er lettere å trekke seg når man har relativt gode hender, og merker det flere ganger at jeg har folded, og synes det var skikkelig surt, også får jeg se kortene, og ble glad for at jeg gjor det tross en kjempesterk hånd.
De beste SNG spillerne i verden har ROI på 2-5 % . Ettersom nivået er mye lavere på 1,5 USD kan en veldig god spilller kanskje klare 10 %. Dvs at for hver SNG han spiller sitter han igjen med overskudd på 0,15 USD. For å tjene 100 USD må han i snitt over tid altså spille 667 SNG.

Det flere i tråden har opplev er varians. Noe perioder vinner man mye, andre lite. I det lange løp hjelper det ikke med god BRM dersom man ikke er en vinnende spiller som samtidig spiller høyt nok til å slå raken. Om dere er gode nok kan dere ikke si før dere har spilt 1000+ SNG.

Ikke for å ødelegge gleden deres, men det er lite sannsynlig at noen av dere noen gang kommer til å tjene mye penger på poker.
Tapte noen buyins på 400 og 600NL, eier ikke bankroll management

Vant 8000 i blackjack på betsson tho, so it's all good.
Trådstarter
Frister å prøve meg på en MTT sng i dag. Kanskje en med 45 eller 90 spillere. Har spillt et par før. En gang jeg spillte i 45 spillers turnering kom jeg blandt topp 5 tror jeg.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
De beste SNG spillerne i verden har ROI på 2-5 % . Ettersom nivået er mye lavere på 1,5 USD kan en veldig god spilller kanskje klare 10 %. Dvs at for hver SNG han spiller sitter han igjen med overskudd på 0,15 USD. For å tjene 100 USD må han i snitt over tid altså spille 667 SNG.

Det flere i tråden har opplev er varians. Noe perioder vinner man mye, andre lite. I det lange løp hjelper det ikke med god BRM dersom man ikke er en vinnende spiller som samtidig spiller høyt nok til å slå raken. Om dere er gode nok kan dere ikke si før dere har spilt 1000+ SNG.

Ikke for å ødelegge gleden deres, men det er lite sannsynlig at noen av dere noen gang kommer til å tjene mye penger på poker.
Vis hele sitatet...
Hva slags SnGs snakker du om nå? Ettbords? Jeg har 60% ROI over 3500 games med 45-mann. Dette er da 3-dollare.
60% ROI over 3,5K spill? Det er ekstremt høyt, selv på så lav buy-in!

I så fall kudos, men det er lite realistisk å opprettholde på høye nivåer.

Han som leder pokerstars rankingen på mest inntjent (uansett nivå i år) i skrivende stund (ref sharkscope) har en ROI på 3.6%
Er det noen som er med på en konkuranse?
Man setter inn 10$ på en ny pokerside og ser hvem som kommer høyest opp. Enkelt og greit.

Man legger ut hva man spiller, innsats og eventuelle gevinster/tap.
Taper man disse 10$ så er man ute av konkuransen.

Høres ut som et halvfestlig prosjekt eller?
Sitat av Cikey Vis innlegg
60% ROI over 3,5K spill? Det er ekstremt høyt, selv på så lav buy-in!

I så fall kudos, men det er lite realistisk å opprettholde på høye nivåer.

Han som leder pokerstars rankingen på mest inntjent (uansett nivå i år) i skrivende stund (ref sharkscope) har en ROI på 3.6%
Vis hele sitatet...
Beklager. Ble litt skeptisk når jeg så et selveste Cikey var kritisk, så jeg sjekket meg opp på SharkScope. Og jeg tok feil. Jeg har bare 47% ROI over drøyt 3800 games. Jeg mener jeg var oppe i 60% på et tidligere tidspunkt... Eller så kan det jo selvsagt være at jeg bare har lurt meg selv, med tanke på at det står Avg Stake $3, Avg Profit $2... Jækla heltall ass...

Er forresten overrasket over at det var snakk om så lave prosenter. Jeg visste at HU SnG er et spill med små marginer, men jeg trodde ikke det var så gale ellers. Har en kompis som er vanvittig god på 6- og 9-manns SnGs. Han har dessverre fryst SharkScopen sin, så det går ikke an å søke på ham, men jeg er helt overbevist om at han hadde tosifret ROI... Og det på High Stakes STT SnG ($100+)... Mulig han ikke har ekstremt god sample size, men det er snakk om tusener av turneringer, definitivt. Han grindet disse jevnlig i flere år. Han har i alle fall mer enn tre prosent, det vet jeg.

PS: De $12 180-mann er jo forresten beryktet for sine regs. Nå husker jeg ikke hva slags stats disse hadde i det hele tatt, men jeg husker i allefall at det var en helt hinsides ROI.

Husker da jeg lagde min egen bruker. Hadde spilt på en konto med et familiemedlems personalia inntil jeg fylte 18 år og lagde min egen konto. Første som skjedde da jeg spilte på den nye, var at jeg dinget en eller annen MTT. Husker ikke om det var en 45-mann SnG eller en større MTT, men jeg hadde i alle fall en jævla stilig Avg ROI.. Men det er ikke lett å opprettholde en firesifret Avg ROI da, dessverre...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Beklager. Ble litt skeptisk når jeg så et selveste Cikey var kritisk, så jeg sjekket meg opp på SharkScope. Og jeg tok feil. Jeg har bare 47% ROI over drøyt 3800 games. Jeg mener jeg var oppe i 60% på et tidligere tidspunkt... Eller så kan det jo selvsagt være at jeg bare har lurt meg selv, med tanke på at det står Avg Stake $3, Avg Profit $2... Jækla heltall ass...

Er forresten overrasket over at det var snakk om så lave prosenter. Jeg visste at HU SnG er et spill med små marginer, men jeg trodde ikke det var så gale ellers. Har en kompis som er vanvittig god på 6- og 9-manns SnGs. Han har dessverre fryst SharkScopen sin, så det går ikke an å søke på ham, men jeg er helt overbevist om at han hadde tosifret ROI... Og det på High Stakes STT SnG ($100+)... Mulig han ikke har ekstremt god sample size, men det er snakk om tusener av turneringer, definitivt. Han grindet disse jevnlig i flere år. Han har i alle fall mer enn tre prosent, det vet jeg.

PS: De $12 180-mann er jo forresten beryktet for sine regs. Nå husker jeg ikke hva slags stats disse hadde i det hele tatt, men jeg husker i allefall at det var en helt hinsides ROI.

Husker da jeg lagde min egen bruker. Hadde spilt på en konto med et familiemedlems personalia inntil jeg fylte 18 år og lagde min egen konto. Første som skjedde da jeg spilte på den nye, var at jeg dinget en eller annen MTT. Husker ikke om det var en 45-mann SnG eller en større MTT, men jeg hadde i alle fall en jævla stilig Avg ROI.. Men det er ikke lett å opprettholde en firesifret Avg ROI da, dessverre...
Vis hele sitatet...

Ganske sick. Har en kompis som har 30% ROI på 1700 turneringer men 47 på så mange sngs er nice. Si i fra hvis du ønsker stakes.
Trådstarter
Sitter i en 90-spillers sng nå (2,5$ buy-in), 59 spillere igjen.
Hadde et godt utgangspunkt, men tapte veldig mye med et fullt hus mot ett bedre fullt hus.
Når jeg tenkte meg om spillte jeg ganske dårlig, men jeg trodde motstanderen med liten stack raiset for å bluffe meg. Hadde en del i potten fra før å, sikkert rundt 400$.

Hadde 2,6k stack, nå sitter jeg med 1,5k stack med 25$/50$ blinds.

Update: ble noen sjanser når jeg kom ned mot 1k, men jeg spilte heldigvis mot en islending er sent til jobb og spilte elendige kort. Nå har jeg stacket opp litt, 2,2k

46 spillere igjen
Sist endret av Azarat; 19. januar 2012 kl. 17:17.
Sitat av IpN Vis innlegg
Ganske sick. Har en kompis som har 30% ROI på 1700 turneringer men 47 på så mange sngs er nice. Si i fra hvis du ønsker stakes.
Vis hele sitatet...
Jo, takk for det. Nå liker jeg egentlig ikke å bli staket da. Kjøper meg inn selv i alle de "vanlige" turneringene jeg spiller. Har blitt staket en del til større turneringer, som Sunday Million og Sunday 500. Det jeg merker er at jeg får en slik ansvarsfølelse, som om jeg spiller med scared money. Spillet mitt blir merkbart dårligere.

Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg også tapt alt jeg har bygget meg opp, på shots på høyere turneringer, som 109-dollar turboer med rebuy og andre håpløse turneringer.. Sånn går det når man hopper inn i svære turbo-rebuys med en klar plan om å IKKE bruke rebuys, sammen med 2000 rikinger som gir faen..
Grafen min fra denne tiden ser omtrent sånn ut: /!/!/!/!/!/! .. Altså sakte opp, rett ned, sakte opp, rett ned.
Havnet ITM på en del "trege" turneringer, som Sunday Million et par ganger, men det ble aldri noen store penger.
Dette avsnittet er jo noe å tenke på før du bestemmer deg for å kvitte deg med noen dollar.

Jeg hevder forresten ikke å være noe spesielt god. Jeg har mine spill jeg tydeligvis har funnet en god rytme i, men det er også mye jeg ikke kan. Jeg tapte for eksempel ganske mye penger på cashgame før jeg fant ut at jeg skulle droppe det. Nå liker jeg å skylde dette på manglende BRM, men det er likevel røde tall. Har også som nevnt røde tall på High Stakes-turneringer.

Liker å tro jeg har fin kontroll på SnGs og smallstakes/(lave midstakes)-MTTs, men til disse ordner jeg buy-in selv.. Men takk for tilbudet i alle fall, jeg tar det som et kompliment og setter pris på det!
Angående ROI på SnG er det en statistikk her:
http://www.sitandgoplanet.com/sitand...urly_Rate.html
20% på $11. Så ser ikke bort fra at en kan ha en del mer på $3
Sist endret av woowoo; 19. januar 2012 kl. 18:13.
Hei bloggen. :*

Jeg har tidligere hatt en teori om at PokerStars på en MÅTE er "rigget". Jeg har nemlig lagt merke til at hver eneste gang jeg har kommet tilbake etter en lengre pause, eller fått nytt nick, så vinner jeg usedvanlig mye i begynnelsen. Alltid. Jeg vinner unormalt mye hver gang. Deretter får jeg en helt sinnsyk ugli og ryker på en haug med badbeats konstant. Dette er egentlig ganske useriøst, da jeg er en av dem som har forsvart pokersidene og ledd av alle som hevder nettpoker er rigget. Men nå har det skjedd igjen. Jeg begynte jo som sagt å spille poker igjen for en snau uke siden, etter å ha hatt et års pause. Denne uken har jeg vunnet over 1000$ dollar, noe som er unormalt mye for meg. Nå kommer smellen.

Jeg har nemlig hatt det helt jævlig de siste 24 timene. Før jeg la meg i går hadde jeg sinnsykt mye beats, og var tydeligvis allergisk mot å vinne noe som helst. Spilte mellom 30 og 40 turneringer, og fikk bare tre små cash. Hadde helt vanvittig mange badbeats. Vant absolutt ingenting, overpocket mot underpocket, AKs vs Ax, osv osv. You name it, jeg tapte absolutt alt. Jeg hadde heldigvis vett til å legge meg i stedet for å registrere meg i flere og spille i tilt. Endte opp rundt $100 i minus, takket være én relativt god plassering i en MTT SnG.

Men i dag har det bare fortsatt. Helt latterlig jævlig. Bare taper og taper og taper. Har vel spilt rundt 30 turneringer i dag også, og det har gått nøyaktig like trått. Ser man på hendene jeg har fått utdelt vil vel noen si at jeg har vært heldig, for det har vært unormalt mye AA og KK jeg har fått. Problemet er bare at de har kommet på helt forferdelige tidspunkt. KUN når blindsen er 10/20, og jeg får lite/ingen action, eller så taper jeg med dem. Jeg har hatt EN turnering i hele dag jeg har trøstet meg med. En MTT med buy-in ca $10 med >5000 spillere. Hadde fin flyt i akkurat denne turneringen. Jeg hadde fin stack, godt over average, da en smallstack button gikk all-in på meg i SB. Jeg hadde KK og gikk all-in selv. BB, som hadde en monsterstack, callet og viste AKo. Bordet kom dessverre X2345 og dermed røk jeg ut med "bare" ca $50 i premie. Denne premien reddet meg heldigvis fra å havne over $100 i minus i dag også, men det løfter ikke humøret mitt.. Det tok ganske mange timer, og jeg er fremdeles midt i et håpløst bad run. Etter dette har uflaksen fortsatt i alle SnGene jeg har spilt. For å være helt ærlig har jeg lyst til å rasere huset. Eller kaste meg utenfor en bro. Det er et under at jeg klarer å være så fattet som jeg er, og skrive så behersket som jeg gjør. På Facebook deler jeg ut smilefjes, og virker like blid som vanlig.

Jeg synes også jeg røk på en kjedelig måte i dagens $22 TCOOP. Vi begynte jo med 5000 chips, og etter ..tja, 2 timer? ish... så hadde jeg omtrent 70 000 chips, etter å ha spilt - i mine øyne - veldig bra. Average var ca 50 000. Dessverre er det mange håpløse spillere i en slik turnering med 40 000 mennesker, og det er vanskelig å overvinne dem alle. Jeg hadde AxKd og høynet relativt kraftig preflop. Fikk to calls. Floppen kommer Kx 8d 3d. De to andre checker (jeg var i posisjon), og jeg legger inn et ganske høyt bet (pot sized). Førstemann syner, mens nr 2 kaster. Turn kommer 6d, motstander checker igjen, og jeg byr ca like mye som på flop og får call. River blir Qd, og motstander checker igjen. Jeg legger her inn et bud på 5000, hvorpå motstander checkraiser meg all-in med ca. 20 000. Jeg må selvfølgelig bare calle, pot committed som jeg er, og med K høy flush. Han flipper over Ad 9x. Denne hånden tiltet meg så jævlig. Så etter å ha røket på de styggeste smellene som er mulig å finne opp det siste døgnet, så ryker jeg ut av den dyreste turneringen jeg har spilt i dag, ved å møte en klovn som dette. Check-caller altså drøye bud med INGENTING hele veien. Ender altså opp med å dra en runner runner nut flush på river med sin off-suit ace-shit når jeg sitter med K høy flush. På toppen av det hele checker han river også, sånn bare for å gni det inn at det er en rævva spiller jeg ryker ut mot.

Mens jeg skrev denne posten har dog humøret mitt lysnet gradvis. Etter enda flere tapte SnGs, har jeg sluttet å registrere meg i flere, men denne siste éne jeg fremdeles spiller har jeg hatt gli i de siste minuttene. Det er en $7 45-mann, og jeg har vært klar chip leade ganske lenge. Jeg har tapt de fleste hendene jeg skulle tape, men jeg har også vunnet de hendene jeg skulle vinne, for første gang på lenge, og det får meg til å se håp. Det er 7 stk igjen, og jeg er klar chip leader, med 24k chips, mot 16k som andreplassen har. Det går på skinner, og en etter en ryker. Dog er det slutt på flaksen når vi er tre stykker igjen. Jeg får to kjipe set-ups med KK mot AA og AKs mot AA, som gjør at jeg ryker på tredjeplass. Men jeg er likevel glad nå. Endelig en tredjeplass. Det er det faen meg lenge siden jeg har hatt nå. Får 47 dollar for denne, og nå har jeg "bare" tapt $30 i dag.

Nå tar jeg ut 70% av bankrollen min som en slags sikkerhet mot å tape alt. De resterende 30% er likevel nok til å spille komfortabelt på interessante nivåer. Går det ad undas fremover, så er min tid på PokerStars ferdig. Jeg er ufattelig lei denne opplevelsen hver eneste gang jeg begynner på an igjen, og da følger jeg heller venners råd og oppretter konto hos mindre pokersider som f.eks. Betsafe.

Jeg skal spille et par runder til før jeg legger meg, så får vi se hvordan det går.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Beklager. Ble litt skeptisk når jeg så et selveste Cikey var kritisk, så jeg sjekket meg opp på SharkScope. Og jeg tok feil. Jeg har bare 47% ROI over drøyt 3800 games. Jeg mener jeg var oppe i 60% på et tidligere tidspunkt... Eller så kan det jo selvsagt være at jeg bare har lurt meg selv, med tanke på at det står Avg Stake $3, Avg Profit $2... Jækla heltall ass...[...]
Vis hele sitatet...
Min utheving

Var ikke meningen å fremstå som kritisk, og 47% ROI på 3,8K spill er meget imponerende! Jeg regner med du har gått opp i stakes, for når du slår spillet så gjennomgående på det nivået kan du tydeligvis tjene langt mer penger på høyere nivåer!

PS: Ikke noe "selveste" Cikey, du har betydelig bedre stats enn meg


Sitat av Realist1
Jeg har tidligere hatt en teori om at PokerStars på en MÅTE er "rigget". Jeg har nemlig lagt merke til at hver eneste gang jeg har kommet tilbake etter en lengre pause, eller fått nytt nick, så vinner jeg usedvanlig mye i begynnelsen. Alltid. Jeg vinner unormalt mye hver gang. Deretter får jeg en helt sinnsyk ugli og ryker på en haug med badbeats konstant. Dette er egentlig ganske useriøst, da jeg er en av dem som har forsvart pokersidene og ledd av alle som hevder nettpoker er rigget. Men nå har det skjedd igjen. Jeg begynte jo som sagt å spille poker igjen for en snau uke siden, etter å ha hatt et års pause. Denne uken har jeg vunnet over 1000$ dollar, noe som er unormalt mye for meg. Nå kommer smellen.
Vis hele sitatet...
Endrer du ofte nick, det høres risikabelt ut...

Bruker du noe form for statistikkprogram? Jeg er nemlig temmelig overbevist om at du tar feil når det gjelder "rigget" teorien din. Jeg ser ikke bort i fra at det stemmer at du vinner mer rett etter en lang pause, men jeg tror det kan ha mer med ditt fokus å gjøre enn hvorvidt pokerstars "rigger" deg til å vinne. Jeg kan varmt anbefale PokerTracker dersom du ikke bruker noe statistikkproram i dag.

All statistikk jeg har sett, over en rimelig samplesize har vist at oddsene stort sett går opp, så også med mine egne stats. Dessuten viser den som regel tydelig hvorfor man taper. Når man går inn i tallene fra ulike posisjoner ser man fort hvor man har den største lekasjen.

Dog skal det sies at jeg selv har statistikk på at jeg "glir" mye bedre på enkelte nettverk, men det forklarer jeg med kvaliteten på motstanden, at typen turneringer passer bedre med min spillestil etc.

Mitt favorittnettverk var Entraction, spesielt likte jeg Betson Eurotable sin klient, men nå har altså den gullgruven stengt for norske spillere Uansett er moralen at det stort sett kan forklares med helt naturlig variasjon når man taper, og at det svært sjelden er noe muffens fra pokerklientens side.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Bruker du noe form for statistikkprogram? Jeg er nemlig temmelig overbevist om at du tar feil når det gjelder "rigget" teorien din. Jeg ser ikke bort i fra at det stemmer at du vinner mer rett etter en lang pause, men jeg tror det kan ha mer med ditt fokus å gjøre enn hvorvidt pokerstars "rigger" deg til å vinne. Jeg kan varmt anbefale PokerTracker dersom du ikke bruker noe statistikkproram i dag.

All statistikk jeg har sett, over en rimelig samplesize har vist at oddsene stort sett går opp, så også med mine egne stats. Dessuten viser den som regel tydelig hvorfor man taper. Når man går inn i tallene fra ulike posisjoner ser man fort hvor man har den største lekasjen.

Dog skal det sies at jeg selv har statistikk på at jeg "glir" mye bedre på enkelte nettverk, men det forklarer jeg med kvaliteten på motstanden, at typen turneringer passer bedre med min spillestil etc.

Mitt favorittnettverk var Entraction, spesielt likte jeg Betson Eurotable sin klient, men nå har altså den gullgruven stengt for norske spillere Uansett er moralen at det stort sett kan forklares med helt naturlig variasjon når man taper, og at det svært sjelden er noe muffens fra pokerklientens side.
Vis hele sitatet...
Problemet med slike statistikkprogrammer, er at de bare måler slike ting som hvor ofte man får de og de starthendene, og hvor ofte man treffer flushen og straighten o.l. Samler opp alt i en database med summer. De tar ikke hensyn til de premissene som gjør at jeg begynner å lure, slik som denne periodiske gli/uglien etter å komme tilbake fra pause, tidspunkt osv.

Jeg bruker ikke noe software, nei. Prøvde noe greier en gang i tiden, men syns ikke det var noe særlig.

Nå er det forresten takk og farvel til PokerStars. Etter ytterligere 20 turneringer uten en eneste cash, men med en HAUG med teasere, er det kroken på døra for denne møkkasiden. Jobber meg opp til fine stacks i nesten alle turneringene, og ligger bra an i nesten samtlige. Så spiller jeg en time, og alt går greit. Så, rett før finalebordet endrer alt seg. Jeg taper absolutt alt, på alle bordene, hver eneste gang. Det hjelper ikke om starthånden min dominerer motstanderen. Jeg blir et offer for 3-outeren HVER gang denne runden. (Nøyaktig dette slo meg ut i 6 av de 20 turneringene). Alt skjer på boblen. Tror jeg ble selve bubble boy i 4 eller 5 turneringer, mens jeg var helt oppi boblen omtrent 10 ganger.

Enden på visa ble den siste turneringen jeg hadde igjen, en $15 45-mann. Etter å ha tapt en enorm pott med KK mot A6 var jeg handicappet, hadde bare 1900 chips igjen når blindsen var 600/1200, og var nr 8/8. Det er jo 7 som får betalt. Jeg får 44 på small blind, og alle kaster til meg. Går all-in, og får call av BB som er 7/8 og bare har en ante mer enn meg. Tenker "Faen". Han viser 33. Jeg tenker "Du kødder?" Floppen kommer J93. Jeg tenker "Du kødder!!" og ingen hjelp fra turn eller river. Jeg tenker god natt.

Så ryker jeg da av den også. Jeg tror egentlig fremdeles ikke helt på at det er rigget, men når man er inne i en sånn stim som dette her, hva kan man gjøre? Jeg synes det er helt forferdelig. Dette har riktig nok bare vært én (helt jævlig) dag. Jeg har tidligere hatt bad runs på godt over en måned. Men jeg er mildt sagt fortvilet over situasjonen, og er veldig skeptisk til at det kommer et slikt forferdelig run hver eneste gang etter et usedvanlig godt run som igjen kommer hver eneste gang man "starter igjen". Nei, jeg hater å se meg selv sutre på denne måten, men jeg er mildt sagt oppgitt. 260$ i minus siste 24 timer. Helt. Ufattelig.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Min utheving

Var ikke meningen å fremstå som kritisk, og 47% ROI på 3,8K spill er meget imponerende! Jeg regner med du har gått opp i stakes, for når du slår spillet så gjennomgående på det nivået kan du tydeligvis tjene langt mer penger på høyere nivåer!

PS: Ikke noe "selveste" Cikey, du har betydelig bedre stats enn meg
Vis hele sitatet...
Spilte 1-bords 16-dollare en stund. Husker ikke nøyaktig ROI, men med SharkScopes heltall sto det i alle fall Avg Profit $1 på dem.. Likte meg egentlig på disse også, men tjente altså faktisk mer på å spille 3-dollare..
Realist: Syns du blir litt for sinna for småpenger. Hadde det vært snakk om tusenlapper så kunne jeg forstått.
Realist1: Det du mener er problemet med statistikkprogrammer er jo nettopp styrken til slike programmer.

Du kan for eksempel se at din VPIP gikk opp med 20% i den perioden du tapte så unormalt mye. At aggresjonsfaktoren din falt med 12% i samme periode. Eller at du den tiden det gikk bra spilte mye mer fra posisjon osv osv.

Nå mistet jeg hele databasen min for ikke så veldig lenge siden, så jeg har veldig få hender nå, men likevel kan jeg tydelig se tendenser i spillet mitt. Da vet jeg med en gang hva jeg må jobbe med.

Husk også at 30-40 turneringer er ingenting i den store sammenhengen. Dersom denne trenden hadde vært gjeldende over mange tusen turneringer kunne vi konkludert med en av to ting.

A: Du har en i boblespillet ditt.
B: Pokerstars er rigget mot deg i boblespillet.

Selv da ville jeg helt mot alternativ A.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Realist: Syns du blir litt for sinna for småpenger. Hadde det vært snakk om tusenlapper så kunne jeg forstått.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk snakk om tusenlapper. Som sagt, $260 i minus siste døgn, og det er kun pga et par heldige casher i MTTer. Uten dem hadde det vært omtrent $400 i minus. Men uansett, jeg er ikke så sint egentlig. Jeg er mest oppgitt. Det går en slik håpløs følelse i meg når jeg er i et run som dette her, som om jeg kjemper mot overmakten. Føler at jeg skyller penger ned i dass, at det ikke er verdt å prøve engang. Det går ikke på kronasjer engang. Jeg kan ryke ut fra $215-turneringer og likevel være glad som en laks etterpå, men jeg kan gå på blodtilt etter noen stygge episoder i $2-dollare. Det går kun på den følelsen av håpløshet. Jeg vet også at dette ikke er noen kjekk egenskap å ha i poker, selv om jeg mener selv jeg er flink til å ikke la tilt påvirke selve spillet mitt, da jeg har veldig klare retningslinjer for hvordan jeg spiller.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Realist1: Det du mener er problemet med statistikkprogrammer er jo nettopp styrken til slike programmer.

Du kan for eksempel se at din VPIP gikk opp med 20% i den perioden du tapte så unormalt mye. At aggresjonsfaktoren din falt med 12% i samme periode. Eller at du den tiden det gikk bra spilte mye mer fra posisjon osv osv.

Nå mistet jeg hele databasen min for ikke så veldig lenge siden, så jeg har veldig få hender nå, men likevel kan jeg tydelig se tendenser i spillet mitt. Da vet jeg med en gang hva jeg må jobbe med.

Husk også at 30-40 turneringer er ingenting i den store sammenhengen. Dersom denne trenden hadde vært gjeldende over mange tusen turneringer kunne vi konkludert med en av to ting.

A: Du har en i boblespillet ditt.
B: Pokerstars er rigget mot deg i boblespillet.

Selv da ville jeg helt mot alternativ A.
Vis hele sitatet...
Slik har jeg ikke tenkt på det, men det er en interessant betraktning. Jeg skjønner likevel fremdeles ikke hvordan man kan finne svaret på dette med tidspunkt for når hendene blir utdelt og lignende vha dette..?

Den siste enten-eller-konklusjonen din er jeg også veldig enig i, og jeg har selvfølgelig tenkt tanken på om jeg plutselig har begynt å suge i boblespillet. Men tradisjonelt har boblespillet vært det jeg selv ser på som selve styrken i spillet mitt. Godt mulig jeg må få meg en reality update, men det var i alle fall slik jeg tenkte på det, og da er det vanskelig å plutselig prøve å godta at den delen av spillet mitt suger...

Og det du sier om sample size er naturligvis helt riktig. Selv tusen turneringer kan være misvisende, så det at jeg har hatt et fullstendig ødeleggende run på ca 80 turneringer er selvfølgelig musepiss i havet. Likevel har det vært så knusende resultater, så godt som null cash på 80 turneringer, hvor jeg vanligvis casher ganske ofte, og på et tidspunkt hvor jeg nesten forventer det, at jeg virkelig begynner å lure.

Jeg synes forresten selv det ser helt idiotisk ut når jeg hinter til at PokerStars er rigget mot meg i boblespillet. Det er overhodet ikke slik jeg mener det, og det tror jeg ikke heller.. Jeg tror selvfølgelig ikke at PS har noen agenda mot meg som person i det hele tatt. Det eneste ang. rigging jeg ikke anser som totalt usannsynlig, er denne trenden med at nye spillere gjør det bra, for å lokke dem til å spille mer.
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hei bloggen. :*

Jeg har tidligere hatt en teori om at PokerStars på en MÅTE er "rigget". Jeg har nemlig lagt merke til at hver eneste gang jeg har kommet tilbake etter en lengre pause, eller fått nytt nick, så vinner jeg usedvanlig mye i begynnelsen. Alltid. Jeg vinner unormalt mye hver gang. Deretter får jeg en helt sinnsyk ugli og ryker på en haug med badbeats konstant. Dette er egentlig ganske useriøst, da jeg er en av dem som har forsvart pokersidene og ledd av alle som hevder nettpoker er rigget. Men nå har det skjedd igjen. Jeg begynte jo som sagt å spille poker igjen for en snau uke siden, etter å ha hatt et års pause. Denne uken har jeg vunnet over 1000$ dollar, noe som er unormalt mye for meg. Nå kommer smellen.

Jeg har nemlig hatt det helt jævlig de siste 24 timene. Før jeg la meg i går hadde jeg sinnsykt mye beats, og var tydeligvis allergisk mot å vinne noe som helst. Spilte mellom 30 og 40 turneringer, og fikk bare tre små cash. Hadde helt vanvittig mange badbeats. Vant absolutt ingenting, overpocket mot underpocket, AKs vs Ax, osv osv. You name it, jeg tapte absolutt alt. Jeg hadde heldigvis vett til å legge meg i stedet for å registrere meg i flere og spille i tilt. Endte opp rundt $100 i minus, takket være én relativt god plassering i en MTT SnG.

Men i dag har det bare fortsatt. Helt latterlig jævlig. Bare taper og taper og taper. Har vel spilt rundt 30 turneringer i dag også, og det har gått nøyaktig like trått. Ser man på hendene jeg har fått utdelt vil vel noen si at jeg har vært heldig, for det har vært unormalt mye AA og KK jeg har fått. Problemet er bare at de har kommet på helt forferdelige tidspunkt. KUN når blindsen er 10/20, og jeg får lite/ingen action, eller så taper jeg med dem. Jeg har hatt EN turnering i hele dag jeg har trøstet meg med. En MTT med buy-in ca $10 med >5000 spillere. Hadde fin flyt i akkurat denne turneringen. Jeg hadde fin stack, godt over average, da en smallstack button gikk all-in på meg i SB. Jeg hadde KK og gikk all-in selv. BB, som hadde en monsterstack, callet og viste AKo. Bordet kom dessverre X2345 og dermed røk jeg ut med "bare" ca $50 i premie. Denne premien reddet meg heldigvis fra å havne over $100 i minus i dag også, men det løfter ikke humøret mitt.. Det tok ganske mange timer, og jeg er fremdeles midt i et håpløst bad run. Etter dette har uflaksen fortsatt i alle SnGene jeg har spilt. For å være helt ærlig har jeg lyst til å rasere huset. Eller kaste meg utenfor en bro. Det er et under at jeg klarer å være så fattet som jeg er, og skrive så behersket som jeg gjør. På Facebook deler jeg ut smilefjes, og virker like blid som vanlig.

Jeg synes også jeg røk på en kjedelig måte i dagens $22 TCOOP. Vi begynte jo med 5000 chips, og etter ..tja, 2 timer? ish... så hadde jeg omtrent 70 000 chips, etter å ha spilt - i mine øyne - veldig bra. Average var ca 50 000. Dessverre er det mange håpløse spillere i en slik turnering med 40 000 mennesker, og det er vanskelig å overvinne dem alle. Jeg hadde AxKd og høynet relativt kraftig preflop. Fikk to calls. Floppen kommer Kx 8d 3d. De to andre checker (jeg var i posisjon), og jeg legger inn et ganske høyt bet (pot sized). Førstemann syner, mens nr 2 kaster. Turn kommer 6d, motstander checker igjen, og jeg byr ca like mye som på flop og får call. River blir Qd, og motstander checker igjen. Jeg legger her inn et bud på 5000, hvorpå motstander checkraiser meg all-in med ca. 20 000. Jeg må selvfølgelig bare calle, pot committed som jeg er, og med K høy flush. Han flipper over Ad 9x. Denne hånden tiltet meg så jævlig. Så etter å ha røket på de styggeste smellene som er mulig å finne opp det siste døgnet, så ryker jeg ut av den dyreste turneringen jeg har spilt i dag, ved å møte en klovn som dette. Check-caller altså drøye bud med INGENTING hele veien. Ender altså opp med å dra en runner runner nut flush på river med sin off-suit ace-shit når jeg sitter med K høy flush. På toppen av det hele checker han river også, sånn bare for å gni det inn at det er en rævva spiller jeg ryker ut mot.

Mens jeg skrev denne posten har dog humøret mitt lysnet gradvis. Etter enda flere tapte SnGs, har jeg sluttet å registrere meg i flere, men denne siste éne jeg fremdeles spiller har jeg hatt gli i de siste minuttene. Det er en $7 45-mann, og jeg har vært klar chip leade ganske lenge. Jeg har tapt de fleste hendene jeg skulle tape, men jeg har også vunnet de hendene jeg skulle vinne, for første gang på lenge, og det får meg til å se håp. Det er 7 stk igjen, og jeg er klar chip leader, med 24k chips, mot 16k som andreplassen har. Det går på skinner, og en etter en ryker. Dog er det slutt på flaksen når vi er tre stykker igjen. Jeg får to kjipe set-ups med KK mot AA og AKs mot AA, som gjør at jeg ryker på tredjeplass. Men jeg er likevel glad nå. Endelig en tredjeplass. Det er det faen meg lenge siden jeg har hatt nå. Får 47 dollar for denne, og nå har jeg "bare" tapt $30 i dag.

Nå tar jeg ut 70% av bankrollen min som en slags sikkerhet mot å tape alt. De resterende 30% er likevel nok til å spille komfortabelt på interessante nivåer. Går det ad undas fremover, så er min tid på PokerStars ferdig. Jeg er ufattelig lei denne opplevelsen hver eneste gang jeg begynner på an igjen, og da følger jeg heller venners råd og oppretter konto hos mindre pokersider som f.eks. Betsafe.

Jeg skal spille et par runder til før jeg legger meg, så får vi se hvordan det går.
Vis hele sitatet...

Det er helt sikkert en feil oppfatning av meg, men jeg har merket at jeg får mye bedre hender når jeg har stor stack i sng'er/turneringer. Mener jeg leste på et forum om det, og da kom de med påstander om at det er rigget sånn for at turneringene skal vare kortere.

Jeg merker også at det er mye pockets (og andre store hender) som blir ofte satt opp mot hverandre, men det er sikkert bare tull. Er veldig lett å huske slike tinger når man spiller.

Jeg er nok ikke den rette til å komme med så mye tips til deg siden du sikkert har mye mer erfaring enn meg, men det høres ut som du bør ta en liten pause (hvor lenge er vel opp til deg, 1-3 dager kanskje?) slik at du får starte på 'blanke ark' igjen. Du har en større grunn til å ta en pause når du taper enn når du vinner (leste noe sånt i pokerboka, i kapittelet til Erick Lindgren).

Sitat av Taurean Vis innlegg
Realist: Syns du blir litt for sinna for småpenger. Hadde det vært snakk om tusenlapper så kunne jeg forstått.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg kan jo bli forbannet om jeg mister 10$
Men det er jo fordi det er såpass mye i forhold til bankrollen min.

Det er helt riktig det du sier, men selv om hvor mye penger du taper har en del å si, er det ekstremt kjedelig å tape med bad beats når man har spillt bra i flere timer. Det stjeler både tid og krefter.
Sier det igjen, det er ikke rigga. Hadde det vært rigga hadde vi sett langt flere splittpotter.
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Sier det igjen, det er ikke rigga. Hadde det vært rigga hadde vi sett langt flere splittpotter.
Vis hele sitatet...
Da kan vi konkludere med at, the myth is busted!

Kom på 28. plass i en 90-spillers MTT i sted, så jeg tapte i dag også.
Tapte (gikk ut) faktisk mot AKURATT samme spiller som jeg tapte mot i går, lol.
Har som sagt tatt ut 70% av rollen, og nå begynte jeg akkurat på en liten runde med seks $3-SnGs. Tre 45-mann og tre 18-mann. Ble litt skeptisk da jeg startet hele balletten med å tape for A9 offsuit med min AKs i den ene 18-mannen. K57 med flushdrag på flop hjalp ikke mye når turn er 6 og river er 8 uten flushhjelp. Hadde dog 300 chips igjen her, og jobbet meg opp til å komme på 2. plass i turneringen faktisk! Hadde nemlig fin flyt etter denne første beaten, og det gikk ganske bra generelt sett.

Meeen, så nærmet det seg boblen igjen, og da gikk det verre... KK taper mot 55, og jeg skyver AQ to ganger rett inn i henholdsvis AK og AA, og dessuten AJ inn i QQ. Alle disse var SB til BB på et push-fold-stadie. Skal jeg kaste AQ og AJ på SB når det er push-fold..? Det kan jeg da aldri tenke meg?! Røk ut av fire andre turneringer, og sto da igjen med en 45-mann. Etter tidenes lengste boble (varte helt vanvittig lenge), hvor jeg var all-in flere ganger, endte jeg opp på tredje plass, der jeg ryker ut på en coinflip.

Nå er jeg i perlehumør! $20 i pluss på denne runden - helt fantastisk! Kanskje PS tok hintet da jeg cashet ut alle pengene mine...?

Hahahaha! Etter runde 2, 3 og 4 kan dere bare glemme alt jeg skrev over her! Nå er dette bare en parodi, en håpløs VITS! Jeg skal spare dere for alle situasjonene, men dette har vært helt SYKT! HELT jævla spinnvillt! Takk og farvel til PokerStars!
Sist endret av Realist1; 20. januar 2012 kl. 21:53.
Trådstarter
Så jævlig typisk.
Sitter på bobla i en 27 spillers 3,5$ MTT sng med 5 andre spillere. Jeg taper en del, ca. 2/3 av stacken på uflaks hendene før (jeg ledet ganske lenge med 11-12k stack). Jeg sitter med A5 i midtposisjon når blindsene er 200$/400$ 25$ ante, alle kaster og jeg går All in med 2,4k. Dealer'n (6k stack) caller og sitter med par i 9 og jeg taper.

Andre gangen på rad jeg taper i MTT mot dealern som sitter med pockets.....offf. Bra at det var bare 27 spillers MTT da, og ikke 90 spillers, noe jævlig å.

Skal sies at jeg hadde et ganske konservativt bilde også.... så dette var vel i allefall det største bettet jeg hadde gjort i turneringen. Han som callet var ganske tight-aggressiv.

Skjønner egentlig ikke helt hvordan han kunne callet den, eller egentlig litt, men det var ganske risky da...
Sist endret av Azarat; 21. januar 2012 kl. 18:43.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Så jævlig typisk.
Sitter på bobla i en 27 spillers 3,5$ MTT sng med 5 andre spillere. Jeg taper en del, ca. 2/3 av stacken på uflaks hendene før (jeg ledet ganske lenge med 11-12k stack). Jeg sitter med A5 i midtposisjon når blindsene er 200$/400$ 25$ ante, alle kaster og jeg går All in med 2,4k. Dealer'n (6k stack) caller og sitter med par i 9 og jeg taper.

Andre gangen på rad jeg taper i MTT mot dealern som sitter med pockets.....offf. Bra at det var bare 27 spillers MTT da, og ikke 90 spillers, noe jævlig å.

Skal sies at jeg hadde et ganske konservativt bilde også.... så dette var vel i allefall det største bettet jeg hadde gjort i turneringen. Han som callet var ganske tight-aggressiv.

Skjønner egentlig ikke helt hvordan han kunne callet den, eller egentlig litt, men det var ganske risky da...
Vis hele sitatet...
Skulle ikke du passe på BRM'en din? Vet ikke hvor høyt oppe du er nå, men etter det du sa sist gang så er du langt unna å kunne spille 3,5$ MTT's
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Skulle ikke du passe på BRM'en din? Vet ikke hvor høyt oppe du er nå, men etter det du sa sist gang så er du langt unna å kunne spille 3,5$ MTT's
Vis hele sitatet...
Tjener opp buy-in pengene lett på litt grinding på 0,01$/0,02$ cashgames, så jeg trenger bare hitte en god plass i disse turneringene så øker BR'en fort

Hoho, det er bare så sykt deilig å buste bluffere når man ikke har noe som helst, bare et høyt kort eller små par =)

Eksempel fra i sted:

Seat 3: techno330 ($3.90 in chips)
Seat 4: zyxel11 ($2.06 in chips)
Seat 5: Antaeüs ($5.20 in chips)
Seat 6: iPlay4staX ($2 in chips)
techno330: posts small blind $0.01
zyxel11: posts big blind $0.02
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Antaeüs [Ac Tc]
Antaeüs: raises $0.04 to $0.06
iPlay4staX: raises $0.18 to $0.24
techno330: folds
zyxel11: folds
Antaeüs: calls $0.18
*** FLOP *** [9h 8c 8h]
Antaeüs: bets $0.24
iPlay4staX: calls $0.24
*** TURN *** [9h 8c 8h] [Kh]
Antaeüs: checks
iPlay4staX: checks
*** RIVER *** [9h 8c 8h Kh] [3d]
Antaeüs: bets $0.50
iPlay4staX: raises $1.02 to $1.52 and is all-in
Antaeüs: calls $1.02
*** SHOW DOWN ***
iPlay4staX: shows [Jc Qd] (a pair of Eights)
Antaeüs: shows [Ac Tc] (a pair of Eights - Ace kicker)
Antaeüs collected $3.84 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $4.03 | Rake $0.19
Board [9h 8c 8h Kh 3d]
Seat 3: techno330 (small blind) folded before Flop
Seat 4: zyxel11 (big blind) folded before Flop
Seat 5: Antaeüs showed [Ac Tc] and won ($3.84) with a pair of Eights
Seat 6: iPlay4staX (button) showed [Jc Qd] and lost with a pair of Eights
Den 99 callen var da helt standard. Og ja er nice å calle ned bluffs, calla 67 med par i 7 på floppen ned til riveren et par dager siden, vant en 1000$ pot
Bokstavelig talt den første forbanna hånden i turneringen.

http://www.pokerhand.org/?6301634
Er det noen her som har erfaringer med poker på Betway.com?

http://www.hvordanblirik.com/nettpoker.php Sier at siden er den nye favoritten til norske pokerspillere Så tenkte å høre om folk har noe insight på skillnivå og utvalg av sng's og lignende?
Minste man kan overføre er 10$
Sitat av fletchy Vis innlegg
Minste man kan overføre er 10$
Vis hele sitatet...
Nei, man kan overføre mindre. Jeg vet ikke hvor langt ned man kan gå, men jeg overførte nettopp $1 for et par dager siden. Har tidligere også overført en cent, men mulig de har gått bort fra det på grunn av de enorme mengdene folk som overførte en cent til proffene osv.

Jeg letet forresten etter en ny side å spille på selv, etter kjempenedturen på Stars jeg har skrevet om. Endte opp på Betsafe på grunn av den berømte supporten. Satte inn $75 til å begynne med, og selv om bonuskoden ikke ble godkjent, var det LiveChat online midt på natta, og fikset det kjapt, greit og effektivt. Begynte å spille, og nivået på de få spillerne som var der, var helt horribelt dårlig. Vant opp til $140 ca, før jeg la meg.

Da jeg skulle spille igjen i dag, derimot, registrerte jeg meg i turneringer for litt over $50, og med en gang de var i gang, så ble jeg kastet ut av klienten, og fikk beskjed om at nick/passord var invalid når jeg prøvde å logge inn igjen. Prøvde å logge inn på nettsiden, og der fikk jeg beskjed om at kontoen min var stengt. Jeg tok kontakt med support, Live Chat nå også, og fikk vite at kontoen min var stengt pga innlogging på flere kontoer på samme IP. Alle turneringene jeg var med i, kunne jeg bare drite i. De hadde visst ikke noen refund policy "når det er brukeren som bryter med våre retningslinjer".

Problemet er at dette er ren bullshit. Kontoen jeg registrerte i natt, er den første jeg har registrert på Betsafe noensinne. Betsafe er en av de få sidene jeg aldri tidligere har hatt en konto. Jeg har også kun brukt et mobilt bredbånd, som jeg kjøpte for et par måneder siden. Jeg spurte om de kunne si meg hvilke nick de mener jeg skal ha brukt, men det ville de ikke. I call BS på denne. Nå skal de ha meg til å sende inn bilde av forside og bakside av kredittkort, forside og bakside av førerkort, fotokopi av en regning jeg har mottatt og betalt, osvosv.

Greit at dette er standard prosedyre, og at det står i reglene at Betsafe reserverer seg retten til å når som helst stenge en konto uten forklaring, men denne måten å gjøre det på, synes jeg faktisk er dårlig kundeservice. Så fort jeg får bekreftet identiteten min, tar jeg ut hver eneste cent som står igjen på den kontoen (har fått bekreftet at det skal gå fint), og da setter jeg ikke min fot igjen på Betsafe. En kjedelig opplevelse hvor jeg taper over 50 dollar i tillegg til at jeg har brukt relativt mye tid på dette nå.

Noen som har forslag til andre kjente sider med en stor fiskedam av spillere?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Noen som har forslag til andre kjente sider med en stor fiskedam av spillere?
Vis hele sitatet...

Jeg likte egentlig betsson ganske godt.
Men sluttet der pga dårlige muligheter for keybinds og jeg likte ikke å multitable der. Men er mye fish
kjedelig streiting
Sitat av fletchy Vis innlegg
Er det noen her som har erfaringer med poker på Betway.com?

http://www.hvordanblirik.com/nettpoker.php Sier at siden er den nye favoritten til norske pokerspillere Så tenkte å høre om folk har noe insight på skillnivå og utvalg av sng's og lignende?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal høre så alt for mye på en side som har en guide til hvordan man kan bli rik på lotto og casinoer. Eieren vil nok bare tjene på referallinkene.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Noen som har forslag til andre kjente sider med en stor fiskedam av spillere?
Vis hele sitatet...
På merge-nettverket (carbon poker) er det mye amerikansk fisk. Enkel og ryddigpokerklient, men liker ikke multitablinga der.
Hehe såklart ikke

Tenkte bare høre om noen hadde prøvd den. Vurderer bytte fra Stars, men aner jo ikke hvor selvfølgelig. Prøvd meg litt rundt omkring, men trives jo godt på pokerstars, men kanskje flere fisker andre steder
Vant 1200$ i natt, starta på 7$ som jeg fant på kontoen etter sist cashout, men tilta noe helt sinnsykt i blackjack, nå er jeg broke... Er så standard meg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Vant 1200$ i natt, starta på 7$ som jeg fant på kontoen etter sist cashout, men tilta noe helt sinnsykt i blackjack, nå er jeg broke... Er så standard meg.
Vis hele sitatet...
Hvordan i faen klarte du å gå fra 7-1200$ på en natt?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvordan i faen klarte du å gå fra 7-1200$ på en natt?
Vis hele sitatet...
Tipper at det var en større MTT
Da er det jo bare å overføre 7$ til og vinne 1200 til. Den historien hørtes litt for god ut til å være sann.