Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1593
Har fått xanor depot 0,5mg. På felles katalogen står det at xanor har halveringstid på 12 timer. Kan noen forklare forskjellen på xanor 0,5 og 0,5 depot? Er det lengre halveringstid på depot?
Depot slipper ut virkestoffet litt etter litt, slik at det blir jevn tilførsel av virkestoffet, og effekten varer lenger.
Å ruse seg på depot? Nei.....
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Depot slipper ut virkestoffet litt etter litt, slik at det blir jevn tilførsel av virkestoffet, og effekten varer lenger.
Å ruse seg på depot? Nei.....
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å knuse depot tabletten vist man skal ruse seg på det?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er det ikke bare å knuse depot tabletten vist man skal ruse seg på det?
Vis hele sitatet...
Det stemmer.
Tror de depot tablettene har en spesiell måte å slippe ut stoffet på, de blir til gele og er ikke noe spes å ruse seg på. Det hjelper ikke mye å knuse de. Men det er bare min erfaring (2mg Xanor XR)

Forskjellen på Extended release(Depot) og instant release(Vanlig) ligger i ordet. Ja det er lenger halveringstid på depot

Lykke til med nedtrapping greatness!
Sist endret av monoxide; 31. mars 2014 kl. 19:06.
Trådstarter
Tusen takk for svar :-) har ikke mye igjen nå så er jeg benzo fri! :-D


Har ingen intensjon om å ruse meg på xanor. Da kan jeg såfall bruke 2mg eller 1mg jeg har en god del av for å si det sånn. Men etter noen år for lenge i psykiatrien og xanor er jeg endelig snart fri :-)evt blir det litt sobril når jeg er helt av xanor. Men sobril er jo ikke i nerheten av styrken til xanor. Så ja. Stolt

Fikk vite av psykiater Idag at xanor depot har 70 timer halveringstid
Sist endret av greatness; 1. april 2014 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.