Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6109
Hei freaks! Jeg har lenge vært på disse benzoene, og de har hjulpet veldig og jeg føler nå at jeg er klar for å leve ett liv uten. Legen mener jeg bør forsette litt lengre, men jeg føler min psyke og fysikk er bedre enn noen gang! Jeg er så klar for å bli pille fri og leve ett liv uten. Så jeg tenker fuck legen og vill ta dette i mine egne hender. Men trenger tips! Jeg har gått på 2x 2mg om dagen. Har en haug med xanorer igjen. Noen som har erfaring med nedtrapping på xanor? Og hva jeg har i vente. Brukt det i ca 1 år. Valium sobril i 2 år før det. Så 3 år på daglig benzo :-) takker for alle svar!
Ashton manualen vil være til god hjelp. Her står trolig alt du trenger å vite

http://www.benzo.org.uk/manual/bzcha02.htm
Hei! Jeg ville kontaktet legen og bedt om en nedtrappingsplan fra han. Det er mange som har tenkt "fuck legen" og begynt på nedtrapping selv, feilet med påfølgende abstinenser og en kjempesprekk. Dette er ikke noe du bør tulle med.

Jeg har selv sluttet med Sobril, gikk på 25 mg og trappet ned med hjelp av legen. Jeg brukte ca 1 år.

Om du allikevel velger og forsøke selv, del opp pillen i fks 4 biter og kutt en kvart morgen eller kveld. Om du føler deg bra noen dager, kutt en kvart morgen OG kveld, dosereduksjon hver 14. dag, lærte jeg. Litt hurtigere og større dosereduksjon i førsten også langsomt mot slutten.
Detter er kun et forslag og jeg har INGEN erfaring med Xanor, men skynd deg langsomt. Igjenn, jeg anbefaler deg å kontakte fastlegen for en nedtrappingsplan.

Om du søker litt her på Freaks er det mange tråder som handler om nedtrapping.

En link til : http://www.benzoinfo.dk/cha/am-index.php

Min link til min nedtrapping her på Freaks: http://freak.no/forum/showthread.php?t=221521

Lykke til! Dette klarer du :-)

Fint om du kommer med litt oppdateringer ��

Tilføyer:
Jeg gikk på Sobril 25 mg * 3, trappet ned til Sobril 10 mg * 3, og så brukte jeg ca 1 år på og trappe ned til 0 mg fast hver dag. Får fortsatt Sobril av legen, men bruker det ikke lenger ofte og er ikke avhengig.
okei tusen takk for svar ==) skal sjekke ut! kommer gjerne med oppdateringer !
Det er et helvete å slutte på benzo, jeg klarte det ikke,og det var i samråd med lege og forsiktig nedtrapping (sobril)'Går nå fast på Rivotril,og kommer aldri til å slutte tror jeg. Kan selvfølgelig være du har bedre psyke en meg, men gjør deg selv en tjeneste; Ta imot hjelp og nedtrappingsplan fra fast legen din. Lykke til

Xanor & Rivotril er den bezo det er vanskeligst å slutte med iflg legen min
Sist endret av Vrangsinn; 23. september 2013 kl. 20:02.
Jeg hoppet bare i det og gikk fra 4mg til 1mg og det har funket i 3 dager nå. Kan ikke si jeg har det bra! Men jeg er så innstilt at jeg håper ikke jeg sprekker, har det ganske jævlig :-p men keep up right? Tenkte å bare kjøre 1 mg dagen 1 uke til så går jeg ned på 0,5mg i 2 uker så tar jeg 0,5mg annenhver dag i noen uker før jeg sakte men sikkert kutter helt ut
Sist endret av greatness; 24. september 2013 kl. 18:24.
Sitat av greatness Vis innlegg
Jeg hoppet bare i det og gikk fra 4mg til 1mg og det har funket i 3 dager nå. Kan ikke si jeg har det bra! Men jeg er så innstilt at jeg håper ikke jeg sprekker, har det ganske jævlig :-p men keep up right? Tenkte å bare kjøre 1 mg dagen 1 uke til så går jeg ned på 0,5mg i 2 uker så tar jeg 0,5mg annenhver dag i noen uker før jeg sakte men sikkert kutter helt ut
Vis hele sitatet...
Høres greit ut det,men om du har mulighet til å fikse noe diazepam(valium)så gjør du det.Mye lettere å trappe ned om du går over på valium i noen uker-1-2mnder,tryggere er det å.Xanor kan være farlig å kutte ut for brått om man er ordentlig hekta(delerium,sterke kramper,lista er lang),da halveringstiden er så kort.
Vil bare si at benzo abstinenser er verre og varer lengre en opiod/heroin abstinenser. Abstinenser på benzo kan vare i mange uker og abstinenser på heroin er over på 1 uke eller 2, bare for å forklare forskjellen på disse to i tilfelle du tror at dette kan være over på en uke, om du har hørt noe sånt.
Du har vilje og det er bra, men viljen er ikke som en muskel som kan trenes opp og som blir sterkere. Sliter viljen lenge og mye vil viljen bli sliten og du vil sprekke. Og hvem orker å gå og ha det jævlig lenge, og noen uker?
Det er også vanlig og gå over på et langtidsvirkende benzo, eks Stesolid. Om det du har er et korttidsvirkende preparat, vil du slite enda mer da det blir for mye svingninger konsentrert i blodet.

DU TRENGER ET PREPARAT SOM KAN TA DEG SAKTE, MEN SIKKERT NED OG AV og ikke et preparat som tilføyer kroppen noe som gir mye svingninger og abstinenser hver dag.

Om det skulle bli for tøft, ta da kontakt med fastlegen din for nedtrapping. Håper ikke dette tok piffen ut av deg.
Imens ønsker jeg deg lykke til :-)
Keep uppdating��
har selv gått på disse og var ett reint helvette og slutte med, forbred deg på sterk angst med panikk anfall og kaldsvetting
Fikk vival av legen Idag :-) så fått en liten plan med de :-) takk for tips! Har hørt dette med at benzo tar lang tid. Har en støttende samboer og som hjelper.
Flott at du var hos legen og fikk vival og en plan. Vil også si at om du får mye skremsel om hvor skrekkelig grusomt det er og masse rart, er det ikke sikkert at det oppleves sånn for deg. Jeg fikk mye skremsel om hvor grusomt det var i min tråd og andre tråder jeg leste, og i forhold til det som ble skrevet gikk det kjempebra. Vi er forskjellige og det som oppleves som skrekkelig hos noen kan oppleves bedre av andre. Så har jeg inntrykk at de som synes det er værst er de som roper høyest, dvs du ikke hører om alle de tilfeller som ikke syntes det gikk så værst heller.
Fint at du har en samboer som støtter deg.
Igjenn, lykke til og hold oss oppdatert ����
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Vil bare si at benzo abstinenser er verre og varer lengre en opiod/heroin abstinenser. Abstinenser på benzo kan vare i mange uker og abstinenser på heroin er over på 1 uke eller 2��
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt symptomer i over 2 år og begynner for første gang nå å føle meg nesten normal igjen etter benzo cold turkey,første ukene fikk jeg ikke puste når jeg la meg ned og prøvde å sove osv,trodde jeg skulle dø rett og slett,alle tenkelige bivirkninger,tinitus,maks stivnakke osv osv

tinitus ble jeg ikke kvitt før nylig forresten.

jeg husker jeg skulle ønske dette bare varte noen uker jeg også,etterhvert som mnd går får du deg noen skikkelig knekker,tidsperspektivet var det grusomme her syns jeg..du blir jo "aldri"bra

det står på wiki at alkohol absti kan vare minst 1 år så,det er i samme gate

legen min sa at det kunne ta dager,mnd eller år før nervene som har fått seg en trøkk begynner å våkne til livs igjen

eneste jeg ikke fikk var økt angst faktisk,selv om jeg er en angstprega person fra før.
[quote=Huttetutta;2999009]Vil bare si at benzo abstinenser er verre og varer lengre en opiod/heroin abstinenser. Abstinenser på benzo kan vare i mange uker og abstinenser på heroin er over på 1 uke eller 2,

Referanse: fastlegen min men jeg hvet du har sliti mye mer enn fasiten, alanapoli. Godt å lese at du begynner å komme deg og at det går bedre

Alanapoli; gikk du kun cold turkey og aldri en nedtrappingsplan?
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
men jeg hvet du har sliti mye mer enn fasiten, alanapoli. Godt å lese at du begynner å komme deg og at det går bedre

Alanapoli; gikk du kun cold turkey og aldri en nedtrappingsplan?
Vis hele sitatet...
jepp

takk ja jeg visste ikke bedre/trodde ikke jeg hadde utviklet noen avhengihet,jeg var kjepphøy å bare lo av de som snakka om avhengihet,jeg hadde sluttet å røyket sigraretter så det skulle uansett ikke være noe problem bedre visste heller ikke tidl legen min og sa at ingen har dødd av det der så det er bare å bråslutte

tulling på 30 år jeg valgte fordi han var grei å få ut piller av.

jeg ble faktisk satt på rivotril av en endokrinolog ved a-hus etter jeg krøyp inn der helt ødelagt en kveld jeg ikke taklet mer..(før jeg skjønte helt hvor jævlig absti kan være) og da ble jeg helt frisk,selvsagt.han trodde det var noe psykisk som 90% av alle leger jeg snakket med i absti perioden min og avfeiet meg med det,noe som møter MANGE da kunnskapen er dårlig rundt temaet og da trappet jeg faktisk littegrann ned etterpå igjen...3-4 uker kanskje,men da var smellen allerede på plass følte jeg,og når dosen ble for lav fikk jeg straks reaksjonenen tilbake og ett helvete var igang

lagde en egen liten nedtrappingsplan mao,men den skulle selvsagt vært over mange mnd,men på dette tipdspunkt skjønte jeg virkelig at alle problemer var benzo så jeg ville bare få det ut av kroppen raskest mulig å begynne veien for å bli frisk

smaken min har begynt å komme mer og mer igjen nå etter inflamasjonen jeg fikk etter at imunforsvaret gikk til helvtete,jeg er fremdeles snørrete hver eneste dag pga dårlig imunforsvar og bruker rinochort kortison nesespray hver dag for å forebygge mer polypper,jeg vet at hvis jeg hadde tatt benzo nå ville jeg blitt helt frisk og fått tilbake smaken og lukt,håper jeg blir helt normal innen jul,bruker dog kortison piller en skjelden gang for å få 100% smak igjen ved anledninger
Sist endret av alanapoli; 26. september 2013 kl. 20:24.
Det klarer du fint. Gikk selv på 2-6mg klonazepam og 10mg alprazolam(xanor) daglig over flere år og kutta på dagen. Var ganske kjipt en god periode etterpå, men det ordner seg.
Jeg har ikke rørt xanor siden jeg sa jeg ville slutte, går nå på 5mg diazepam 2-3 ganger dagen. Fikk krampe i beina og korsryggen og falt i dusjen og måtte sy 6 sting i hode. Kan det ha med bråstopp av xanor? Men må si vival hjelper bedre enn jeg hadde trodd. Får hvertfall sove og spise:-) tenkte bare å komme med en liten oppdatering. Bortsett fra krampeuhellet så går det veldig bra! Har det ikke BEST, men med viljestyrke går det enn så lenge :-) tusen takk for mange gode råd og svar! Glad det finnes en slik side:-)
Sitat av greatness Vis innlegg
Jeg har ikke rørt xanor siden jeg sa jeg ville slutte, går nå på 5mg diazepam 2-3 ganger dagen. Fikk krampe i beina og korsryggen og falt i dusjen og måtte sy 6 sting i hode. Kan det ha med bråstopp av xanor? Men må si vival hjelper bedre enn jeg hadde trodd. Får hvertfall sove og spise:-) tenkte bare å komme med en liten oppdatering. Bortsett fra krampeuhellet så går det veldig bra! Har det ikke BEST, men med viljestyrke går det enn så lenge :-) tusen takk for mange gode råd og svar! Glad det finnes en slik side:-)
Vis hele sitatet...

Huffda,falt du i dusjen sier du? Ta tiden til hjelp og la det gå en god stund før du kutter diazepamene ihvertfall,kanskje best om du kvitter deg med Xanor som du sa du hadde liggende