Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 8179
Et det noen som har fått testa det ennå og kan dele erfaringer? Funker dual-boot? Hva med 3. parts programmer og drivere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bra du minte meg på det, laster ned og installerer på en av ESX-hostene mine nå, så får vi se, kommer tilbake med eventuelle bluescreens and lulz.
For de som ønsker å laste ned og teste ligger download her.
Jeg har installert og testet for en 2 ukers tid siden. Fungerte helt greit, og drivere til Razer-musen min fungerte godt. Gikk tilbake til kun Win7 siden jeg måtte være sikker på at alt var stabilt og greit når jeg trengte PCen til noe viktig. Men bare test i vei!
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Jeg har installert og testet for en 2 ukers tid siden. Fungerte helt greit, og drivere til Razer-musen min fungerte godt. Gikk tilbake til kun Win7 siden jeg måtte være sikker på at alt var stabilt og greit når jeg trengte PCen til noe viktig. Men bare test i vei!
Vis hele sitatet...
Du har nok testet Developer Preview og ikke Consumer Preview som kom i dag.
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Jeg har installert og testet for en 2 ukers tid siden. Fungerte helt greit, og drivere til Razer-musen min fungerte godt. Gikk tilbake til kun Win7 siden jeg måtte være sikker på at alt var stabilt og greit når jeg trengte PCen til noe viktig. Men bare test i vei!
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hvorfor hadde du tilgang til denne lenge før release? Har selv testet tidligere versjoner av win8, men Consumer Preview ble da vitterligen lansert i dag, ikke for "en 2 ukers tid siden"...
Sist endret av norboost; 29. februar 2012 kl. 17:59.
har testet det nå. om du ikke har en annen pc og teste det på og vil teste på den vanlige pc så vent ett par dager. deg henger seg veldig ofte og for meg så virker ikke drivere osv 100%
Installerer nå. Poster etterpå om hvordan det er.
Sitat av paddus Vis innlegg
har testet det nå. om du ikke har en annen pc og teste det på og vil teste på den vanlige pc så vent ett par dager. deg henger seg veldig ofte og for meg så virker ikke drivere osv 100%
Vis hele sitatet...
Hva er så poenget med å vente "ett par dager"?

Jeg har den klar, bare venter på en harddisk jeg skal legge den på. Gleder meg, titter innom med litt opplevelser etterpå
Sist endret av tafsern; 29. februar 2012 kl. 18:10.
Visste ikke om det en gang jeg! Har kjør DP-versjonen som hovedoperativsystem en lang stund nå, så det er nok på tide med en oppgradering!
Installerte W8 like etter at linken ble offentliggjort, og er nå ferdig med å se gjennom innstillingene og alle finessene man kan gjøre. Personlig er jeg overrasket over at de har klart å gjøre det på den måten de har gjort det, og hvordan "Metro" snittet er inkludert sammen med skrivebordet. Jeg testa så vidt den tidligere versjonen de slapp, og fra denne og til denne er det store forbedringer på både ytelse og snitt.

Personlig anbefaler jeg deg ikke til å legge denne inn på hovedpcen du bruker, selv har jeg lagt denne på skole-pcen for litt ny "motivasjon". Jeg må, som sikkert fler bruke tid på å optimalisere grensesnittet for mitt bruk, endre bakgrunner, endre metro-programmene, installere programmer med mer. Dette er tidskrevende.

Så går jeg over på mitt siste avsnitt, og det vil jeg innlede med:

Last ned og prøv! Du vil bli utrolig overrasket, selv om overgangen fra W7 til W8 er utrooolig stor - så bare gi den tid og bli vant. Etterhvert vil dette bli hoved-OS'et ditt, det kan jeg garantere.

For de som enda ikke har funnet nedlastingslink, og ikke har lest posten til en over her, så er nedlastingslinken her: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
vi får håpe jeg har bedre lykke med customerspriwiev en med developers, bsod før jeg kom til installasjonen -.- kjørte dog i virtualbox
Jeg lurer på en ting, jeg har en mini pc, tenkte jeg kunne prøvd ut win8 på denne.
Men er det noen steder man kan laste ned winxp igjen, sånn i tilfelle jeg ikke liker win8 eller det ikke fungerer helt optimalt på mini pcen? Har cd key, til xp som fulgte med pcen. men fulgte ikke med noen win disk.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du har nok testet Developer Preview og ikke Consumer Preview som kom i dag.
Vis hele sitatet...
Beklager, det stemmer
Se bort i fra min post, siden jeg har ennå ikke testet Consumer Preview.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Noen som kan forklare meg hvordan jeg får vanlig start meny?
har ikke toutch screen så metro er ubrukelig for meg.

Har prøvd registry keys som fungerte i developer edition.

Syns microsoft begynner å bli sprø som tørr å lage en så stor forandring.
Helt ubrukelig for bedriftsmarkedet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Noen som kan forklare meg hvordan jeg får vanlig start meny?
har ikke toutch screen så metro er ubrukelig for meg.

Har prøvd registry keys som fungerte i developer edition.

Syns microsoft begynner å bli sprø som tørr å lage en så stor forandring.
Helt ubrukelig for bedriftsmarkedet.
Vis hele sitatet...
Så stor ?

Du har tydeligvis ikke sett Core server, eller var gammel nok til å oppleve når vi gikk fra 3.11 -> 95, FIFAN vi var sur lizm.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så stor ?

Du har tydeligvis ikke sett Core server, eller var gammel nok til å oppleve når vi gikk fra 3.11 -> 95, FIFAN vi var sur lizm.
Vis hele sitatet...
Ok. Hvor gammel er du da liksom?
Dos&3.11 er bra. Bruker dos til mye den dag i dag.
åssen bytter jeg tilbake til windows 7 igjen ?

Er det den 3.3 GB eller 2.5 GB ???
Hvis du har installert Windows 8 Consumer Preview som eneste OS, så må du enten bruke en CD med Windows 7, eller lage en bootable USB med Windows på .iso-fil og starte opp fra den.
hvis batteritiden stemmer bytter jeg tilbake, gikk fra 6 timer til 2 timer....
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så stor ?

Du har tydeligvis ikke sett Core server, eller var gammel nok til å oppleve når vi gikk fra 3.11 -> 95, FIFAN vi var sur lizm.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke om core server. Dette er ikke noe konkurranse om å være eldst. Eller om hvordan det var når du gikk fra 3.11 til Windows 95.

Jeg er ute etter praktisk informasjon om hvordan dette gjøres rent praktisk.

Trodde først det var "Slashdot" som kommenterte.
sitter nu og leker litt med win 8, men det som irriterer meg litt er at alt er paa engelsk og tastaturet er ogsaa paa engelsk, saa er det noen som vet hvordan, eller om det er mulig aa faa tastaturet paa norsk??
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Og idiotene som installerte detta på hovedpartisjonen... haha...

Venter fortsatt på minnepenna (32 gb usb 3.0) for å så installere det på den... Begynner å bli utålmodig nå gitt..
Er det noen som vellykket har installert Win8 CP i VirtualBox?
Sitat av aktiv Vis innlegg
Er det noen som vellykket har installert Win8 CP i VirtualBox?
Vis hele sitatet...
Ja. Hvordan det?
Fungerer overaskende bra.Chrome,winamp,utorrent,vlc + +.
Men jeg får ikke sett NRK.Får ikke innstallert media player pluggin.Noen som vet ? viktig da jeg ikke har TV
Sitat av isprinsen Vis innlegg
Fungerer overaskende bra.Chrome,winamp,utorrent,vlc + +.
Men jeg får ikke sett NRK.Får ikke innstallert media player pluggin.Noen som vet ? viktig da jeg ikke har TV
Vis hele sitatet...
Har du installert Silverlight?
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ja. Hvordan det?
Vis hele sitatet...
Så jeg kan installere det der og ikke på hovedmaskinen.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Har du installert Silverlight?
Vis hele sitatet...
Ja,men den får bare TVN til å fungere.NRK bruker mediaplayer
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av isprinsen Vis innlegg
Ja,men den får bare TVN til å fungere.NRK bruker mediaplayer
Vis hele sitatet...
Hvis du trykker på innstillinger øverst til høyre på siden kan du velge Silverlight som avspiller.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis du trykker på innstillinger øverst til høyre på siden kan du velge Silverlight som avspiller.
Vis hele sitatet...
Blush man lærer noe nytt hver dag
Sitat av aktiv Vis innlegg
Så jeg kan installere det der og ikke på hovedmaskinen.
Vis hele sitatet...
Ja, virker helt uten problemer. Bare å boote fra iso-filen og installere på vanlig måte.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ja, virker helt uten problemer. Bare å boote fra iso-filen og installere på vanlig måte.
Vis hele sitatet...
Ja. Installasjonen er i gang nå Hvordan er Win8 CP? Funker det greit?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
To kjekke linker:

http://www.reddit.com/r/windows/comm..._without_b.../

http://lifehacker.com/5840387/how-to...8-side-by-side

Skal til å legge det inn nå på ekstra pcn, så kommer jeg med evt oppdateringer som er nødvendige.
Kjørt det virtuelt til nå, og fungerer utmerket, bortsett fra det er ikke veldig venn med mitt HD540v GPU... Sliter med drivere, men det er ikke krise, pga dette er kun surfe pc, så får vi se om det kommer noen oppdateringer på dette problemet hos andre etterhvert...

Edit: standard driverne til Win 8 fungerer OK, jeg får maks oppløsning og alle andre funksjoner er OK.
Sist endret av CHillZoNE; 1. mars 2012 kl. 07:25.
Sitat av aktiv Vis innlegg
Ja. Installasjonen er i gang nå Hvordan er Win8 CP? Funker det greit?
Vis hele sitatet...
Det er nytt og uvant men spennende! Kjører fra VirtualBox. Det jeg ikke er helt sikker på, er hvilket utbytte jeg skal få av startmenyen.. Det er stilig, og det er greit med IM-tjeneste, epost og slikt der, dette kan naturligvis flyttes og legges inn selv. Men vil vanlig programvare også ha mulighet til å bli lagt i metro-grensesnittet? Eller er det kun programvare fra Store?

En ting er sikkert, det er ikke tvil om at metrogrensesnittet er utmerket touch-enheter. Er bare litt usikker på hvilket utbytte jeg skal få av grensesnittet utenom administrative innstillinger.
Jeg prøver og installere x64 fra dvd, og får feilen rett etter jeg klikker på install : Dvd driver is missing, insert .... blabla

Noen ide til hvordan jeg fikesr det?

hp probook 4525s
om jeg laster ned windows 8 , hvordan skifter jeg da tilbake til windows 7 ?
Sist endret av Dj-T; 1. mars 2012 kl. 09:18.
Sitat av Dj-T Vis innlegg
om jeg laster ned windows 8 , hvordan skifter jeg da tilbake til windows 7 ?
Vis hele sitatet...
Siden dette bare er en preview er det smarte valget å enten installere Windows8 i en virtuell maskin eller på en egen partisjon.

Jeg ville ikke anbefalt til noen å bytte over til Windows8 som eneste OS før release
Sitat av moridin Vis innlegg
Siden dette bare er en preview er det smarte valget å enten installere Windows8 i en virtuell maskin eller på en egen partisjon.

Jeg ville ikke anbefalt til noen å bytte over til Windows8 som eneste OS før release
Vis hele sitatet...
åssen gjør jeg det ?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Se linkene jeg la ut lengre opp.. Step by step
Når jeg har lasta det ned hva gjør jeg da ?
Sist endret av Dj-T; 1. mars 2012 kl. 09:37.
Sitat av Dj-T Vis innlegg
Når jeg har lasta det ned hva gjør jeg da ?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke klarer og finne ut av det selv anbefaler jeg deg og IKKE formatere maskinen din til win8.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Beklager hvis dette allerede er besvart, men alt jeg egentlig lurer på er hvor lightweigh win 8 er i forhold til 7.

Hvor mye RAM sluker win 8 i forhold til win 7? Hvis det er mer tapte Microsoft mitt kjøp
Sist endret av lex123; 1. mars 2012 kl. 09:44.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Dj-T Vis innlegg
Når jeg har lasta det ned hva gjør jeg da ?
Vis hele sitatet...
Igjen, se linkene jeg la ut på forrige side...
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Lex123
Beklager hvis dette allerede er besvart, men alt jeg egentlig lurer på er hvor lightweigh win 8 er i forhold til 7.

Hvor mye RAM sluker win 8 i forhold til win 7? Hvis det er mer tapte Microsoft mitt kjøp
Vis hele sitatet...
Som muttern sa til meg når jeg skulle fra XP til 7: Vi er ikke på 90tallet mer. Maskinene i dag har mer en nok kraft.
Sist endret av Echuz; 1. mars 2012 kl. 10:03.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av lex123 Vis innlegg
Beklager hvis dette allerede er besvart, men alt jeg egentlig lurer på er hvor lightweigh win 8 er i forhold til 7.

Hvor mye RAM sluker win 8 i forhold til win 7? Hvis det er mer tapte Microsoft mitt kjøp
Vis hele sitatet...
Det skal være lettere å dra, Isåtilfelle så er det nok på linje med Win 7, Og siden dette er beregnet på tablets tror jeg ikke Microsoft har lager betydelig ram misbrukende OS
Sikkert ett forbanna enkelt spørsmål.... men, driver og fikler litt rundt i Cp versjonen nå, men hvordan i helvette får man lukket program helt :P ? Uten og bruke task manager ?

Håper noen har ett enkelt og kjapt svar
Det her hadde jeg helt glemt!
Ser ut til at jeg må kreve inn harddiskene mine som er ute på tur å installere win8 så jeg har noe å leke meg med i helga
Klarte og installere w8 på hoved pc'n ;( har masse filer som jeg trenger! Må jeg ta backup av brukeren og bare overwrite på w7 når jeg har det? Nårtid blir full versionen released?
Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Sikkert ett forbanna enkelt spørsmål.... men, driver og fikler litt rundt i Cp versjonen nå, men hvordan i helvette får man lukket program helt :P ? Uten og bruke task manager ?

Håper noen har ett enkelt og kjapt svar
Vis hele sitatet...
Kjører på EliteBook 2760p som jeg bruker som tablet!

Fant 1 måte, men den var litt tungvinn den og syntes jeg. Åpne opp den fana på venstresiden der hvor du finner alle programmer så høyreklikke(noe jeg er nødt til og bruke pennen som fulgte med for og gjøre? ser hvertfall sånn ut) og og så trykke close