Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7942
brukte 7 loader jeg også, har ikke fått oppdateringen enda.. det går vel an å avinstallere updaten etterpå?
Jeg selv er litt kritisk til denne oppdateringen, og lurer litt på dere med litt høyere matematiske kunnskaper enn meg syns om dette. Jeg tenker da på dette med sansynlugheter og falsepositives.

Årskaen og tanken bak denne oppdateringen er grei; men det jeg er redd for er at den skal gi alt for mange false-positives. Slik at folk med original-vversjonen blir stemplet som privatvare. Nå vet jeg ikke hvor treffsikker denne testen er; men regner med det er en hviss sansynlighet for false-positives og en hvis sansynlighet for at den tar en person som bruker piratvare.

Jeg lurer derfor på om noen her med gode kunskaper i matematikk egentlig har vurdert om et estimert antall false-positives vil være kritisk stort i forhold til antallet ekte pirat-versjoner den finner?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Microsoft har ikke for vane å bry seg om false positive. De er godt fornøyd så lenge de kan ta et par ulovlige og bryr seg ikke false positive.
Det som blir spennende, er å se om dagens implementasjon av RemoveWAT overlever denne og fremtidige oppdateringer. Er jo greit å kunne ha automatiske oppdateringer på enkelte systemer Windows 7 blir installert på, selv om det ikke er en lovlig kopi.
Vis hele sitatet...
Den updaten er ingen big deal akkurat, lasta den ned brukte da vloader (oem crack), ved neste reboot sto det at jeg hadde blitt utsatt for piratkopiering og det tullet der.
avinstallerte loadern og la inn removewat, problem solved motar også alle updates.
det er ikke noe problem å stenge ute microsoft fra dette egentlig..
en liten endring i hosts filen burde jo ordne biffen.. en liten 127.0.0.1?

Profit!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av meitemark Vis innlegg
Beklager, nei. Windows har en funksjon som ikke linux har, og det er DirectX, og siden det er MS som har laget DX kommer det neppe for linux. Linux mangler også bruksanvisninger som gjør at man slipper å gå i på kommandolinjenivå å rote for å få helt enkle ting til å fungere.
Vis hele sitatet...
Ja hvis du føler at du trenger det så.
Jeg .. fant en kopi av Win7 flytende i bukta, hvor det fulgte med en loader. Den ser ut til å ha fungert helt fint.. Men den er ganske aggressiv, flasher BIOS for å få det til å se ut som en lisensiert PC blant annet. Ettersom jeg har skjønt simulerer loaderen en branded PC, for eksempel Acer, som er forhåndsaktivert fra Microsoft sin side.

http://bildr.no/thumb/627224.jpeg
Så lenge de har en funksjon for oem aktivering med en spesiell bios burde det være en grei sak å emulere dette uten at ms kan hindre dette.
Ms kommer til å ringe folk?

I also want to stress that installing this update will not jeopardize your privacy; although the update contacts Microsoft’s servers to check for new threats as I outline below, the information we receive from PCs during these checks does not include any personally identifiable information or any other information that Microsoft can use to identify or contact you.
Vis hele sitatet...
Neppe.

Kilde
Jeg har fortsatt ikke sett noe til denne oppdateringen. Noen som har?
atlef's Avatar
Trådstarter
Fra han som ropte "ULV!", så har ikke jeg heller sett noe til denne.

atlef.