Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 11837
Hvlilken selforsvars våpen er lov å eie i Norge ikke ta med ut Men ha i sitt egent hjem.
Kjøp ett balltre og en baseball hanske, sett begge to ett sted i gangen.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Hvlilken selforsvars våpen er lov å eie i Norge ikke ta med ut Men ha i sitt egent hjem.
Vis hele sitatet...
Ingen. Kort sagt. Det aller meste er ulovlig som batonger, pepperspray, taser, knokejern+++
Altså du kan ha en pistol liggende i våpensafe hjemme hvis du blir medlem av en pistolklubb og gjennomgår opplæring. Vil tro at politiet ikke kommer innom huset ditt tilfeldig for å sjekke om våpenet faktisk ligger i safen og ikke i nattbordskuffen (med mindre du blir ransaket i forbindelse med en annen sak). Det å skyte noen i selvforsvar er en ganske sketchy situasjon å komme ut av, lovmessig. Da må angriperen soleklart være en livstruende fare, noe som kan være vanskelig å bevise i retten. Balltre i gangen er ikke særlig lurt, for det er der uvedkommende sannsynligvis kommer inn først, ha det på en annen tilgjengelig plass. Bearspray kan være det lureste, men vil tro at den er like ulovlig som pepperspray (med mindre man går på jakt i områder der det ferdes bjørn?).
Speed man
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Altså du kan ha en pistol liggende i våpensafe hjemme hvis du blir medlem av en pistolklubb og gjennomgår opplæring. Vil tro at politiet ikke kommer innom huset ditt tilfeldig for å sjekke om våpenet faktisk ligger i safen og ikke i nattbordskuffen (med mindre du blir ransaket i forbindelse med en annen sak). Det å skyte noen i selvforsvar er en ganske sketchy situasjon å komme ut av, lovmessig. Da må angriperen soleklart være en livstruende fare, noe som kan være vanskelig å bevise i retten. Balltre i gangen er ikke særlig lurt, for det er der uvedkommende sannsynligvis kommer inn først, ha det på en annen tilgjengelig plass. Bearspray kan være det lureste, men vil tro at den er like ulovlig som pepperspray (med mindre man går på jakt i områder der det ferdes bjørn?).
Vis hele sitatet...
Får ikke bli med i jaktklubb med mitt rulleblad.

Er sånt som det her lovlig

https://m.aliexpress.com/item/328686...bilesitedetail
Sist endret av spider_man; 4. august 2020 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt off topic. Har dette noe å gjøre med din tidligere tråd der du lurte på hvordan du kjapt kan skaffe penger ?

Ot : balltre er lovlig og kjøpe og eie, en startpistol er også lovlig og kjøpe og eie (det blir isåfall bare for skremsel etter du har boret ut den røde toppa/ plomberinga i enden av løpet så den ser mer ekte ut.

Så er vel spørsmålet om hvor viktig for deg det er at det er et lovlig våpen da.
Ikke lenge siden det feks. Var en periode det fløt av Glock håndvåpen som ikke behøver lisens for og si det på den måten.
[quote=spider_man;3615696]Får ikke bli med i jaktklubb med mitt rulleblad.

Er sånt som det her lovlig

https://m.aliexpress.com/item/328686...bilesitedetail[/QUOTE

Ja mener det muligens den gås noe under knivparagrafen, men kan like godt bare kjøpe en samekniv og en liten kniv til å ha rundt halsen
Forsvarsspray (Svakere variant av pepperspray) og luftvåpen er lov sålenge du er over 18 å eie.
Japansk kokkekniv. Kan bruke den til matlaging også. Win win.
Brannslukkingsapparat
Det er veldig mye som kan bli brukt som selvforsvars-våpen dersom man har litt fantasi. Jeg tenker ikke at du skal rigge huset ditt i god hjemme-alene stil, det kan være noe så enkelt som å ha et slagredskap tilgjengelig på soverommet av typen brekkjern eller hva med å kjøre kill bill-style og ha et pent og kvesset sverd hengende lett tilgjengelig over senga?

Men litt alvor: De aller fleste som skulle tatt seg inn i huset ditt er nok ikke ute etter å myrde deg og familien din, de er nok sannsynligvis bare ute etter Tv'n din. Det å gå full samurai-jack på en dopsjuk heroinist i stua di kommer altså til å sende deg i fengsel helt unødvendig. Det kan jo såklart virke avskrekkende når du insisterer på at de kommer seg til helvete vekk mens du holder et sverd, men vær altså tilbakeholden med faktisk bruk såfremt de ikke kommer løpende mot deg, besatt i blikket, med en rusten skrutrekker eller liknende.
Er vel ingen våpen som er lov. Du har rett til å forsvare seg hvis angrepet, men ike gå rundt med våpen i tilfelle du blir angrepet.

Du har og lov til å møte vold med lik vold og i ytterste konsekvens drepe. Men hvis noen går løs på deg med balltre har du lov til å slå tilbkgake med balltre, men du skal stoppe i det den umiddelbare faren er over. Så hvis du slår og personen mister balltreet så har ikke du lov til å forsvare deg videre med balltre.

Dette er en en veldig forenklet forklaring, det finnes så mange om og hva hvis...

Men i hovedsak er det ingen lovlignselvforsvarsvåpwn i Norge.
Sist endret av tearz83; 4. august 2020 kl. 23:30.
Sverd er lovlig.
Kjøp en komposittbue på XXL. Og noen piler med futt
Som pyntegjenstand eller rekvisitt er sverd lov. Men som våpen i forsvarsøymed så er det ikke lov.

Ingen våpen eer lovlige med kun formålet selvforsvar. Pistoler er til blinkskyting, skrutrekker for å skru, kniv for å spikke, rifle for elgen og bue som blinkskyting.

De Kan brukes i selfosvar hvis situasjonen oppstår, men de kan ikke selges kjøpes til bruk i selvforsvar.
Sist endret av tearz83; 5. august 2020 kl. 00:03.
Signalpistol.. Det er lovlig, å fungerer veldig bra for å uskadeliggjøre noen. Signalpistol kaliber 4 (26,5mm) selges blandt annet på finn. Lykke til!
Usikker på om luftpistol er lovlig i Norge?

Tror man glatt kan drepe noen med en slik som man treffer riktig.
Klart luftpistol er lovlig?? Eller mente du noe annet?
Balltre i gangen, montert gjemt, men lett tilgjengelig for den som vet at det er der.
Paintball justert opp på maks trykk svir noe j@#$×g når man blir truffet i hodet, eller andre kroppsdeler også for den saks skyld. Et balltre stående eller hengende i gangen kan også være gull. Føler du deg i det crazy hjørnet så kjøper du et balltre av tre og kjører spiker gjennom
Velg helt klart noe som ikke kutter noe særlig. Så slagvåpen som balltre er best bet. kniver sverd etc fører meget fort til død og de kan fortsette og slåss mens de har store kuttskader selv med mye blod mistet. Med et balltre kan du vertfall slå noen til svime relativt fort og de vil mest sannsynlig overleve knockouten. fyll opp deler av balltreet med litt cement så får du litt mer tyngde i slagene.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Velg helt klart noe som ikke kutter noe særlig. Så slagvåpen som balltre er best bet. kniver sverd etc fører meget fort til død og de kan fortsette og slåss mens de har store kuttskader selv med mye blod mistet. Med et balltre kan du vertfall slå noen til svime relativt fort og de vil mest sannsynlig overleve knockouten. fyll opp deler av balltreet med litt cement så får du litt mer tyngde i slagene.
Vis hele sitatet...
Å si at man mest sannsynlig overlever knockouten av å bli slått i hodet med et balltre, spesielt om det er loddet opp, er vel å ta i litt? I verste fall ender det opp i død, i et litt bedre utfall gjør du vedkommende invalid.
Våpen til selvforsvar er ikke lov i Norge, du får aldri erverve et skytevåpen lovlig om grunnen du oppgir i søknaden er selvforsvar. Du får kun tillatelse til å eie våpen for en spesifikk grunn som konkurranse, jakt, dynamisksportskyting eller samler. Våpen skal så låses inn på en forsvarlig måte og skal ikke holdes sammen med ammunisjon. Tanken er at det skal være et ork å hente fram våpenet, slik at det ikke skjer sporadisk i fylla eller at du trenger det ladet og klart kjapt.

Ser også at en del folk nevner batonger, kniver og diverse annet, men har du ikke trening i hvordan du skal bruke eller kjempe med batong/kniv så kan du like gjerne kjøpe deg en framing hammer.
Sitat av fjellfisk Vis innlegg
Å si at man mest sannsynlig overlever knockouten av å bli slått i hodet med et balltre, spesielt om det er loddet opp, er vel å ta i litt? I verste fall ender det opp i død, i et litt bedre utfall gjør du vedkommende invalid.
Vis hele sitatet...
kommer ann på hvor hardt du slår det
Balltre mot hode er ikke anbefalt. Hjernen tåler lite.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Balltre mot hode er ikke anbefalt. Hjernen tåler lite.
Vis hele sitatet...
Helt klart ikke, men om vi snakker om liv eller død blir det litt annerledes. Det er bedre enn stikkvåpen var det jeg skulle frem til.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Helt klart ikke, men om vi snakker om liv eller død blir det litt annerledes. Det er bedre enn stikkvåpen var det jeg skulle frem til.
Vis hele sitatet...
Klart det. Håper ingen av oss noensinne kommer i den situasjonen.
Speed man
Trådstarter
Bestilte nettopp en batong. Blir de lett sett i tollen?

Kan de se forskjell på lommelykt og batong liksom.
Sist endret av spider_man; 6. august 2020 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lommelykter inneholder som regel batteri og ledninger og pære og glass.

En batong er vel ja ikke noe lignende i det hele tatt....

https://imma.gr/92785x4cb4a

Av en lommelykt fant desverre ikke av en batong
Sist endret av tearz83; 7. august 2020 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Speed man
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Lommelykter inneholder som regel batteri og ledninger og pære og glass.

En batong er vel ja ikke noe lignende i det hele tatt....

https://imma.gr/92785x4cb4a

Av en lommelykt fant desverre ikke av en batong
Vis hele sitatet...
Hvor mye prosent er det for å få noe gjennom bestilte en gang 10 trikse kniver i forskjellige pakker kun 3 kom i gjennom.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Bestilte nettopp en batong. Blir de lett sett i tollen?

Kan de se forskjell på lommelykt og batong liksom.
Vis hele sitatet...
Du skulle bare gått for en lommelykt med en gang.

En av de største Maglite lyktene er ca 50cm lang og veier 1,4 kg med baterier.
Da kan du slå hjel en liten hest.
Trenger du noe lovlig som du kan bære rundt hele tiden eller ha i hjemmet:

en stor maglight
-funker som batong

låste håndjern
- knokejern ��

Spray flaske med antibac, fylt med Cayennepepper og chili
- Pepperspray ��
Sitat av spider_man Vis innlegg
Bestilte nettopp en batong. Blir de lett sett i tollen?

Kan de se forskjell på lommelykt og batong liksom.
Vis hele sitatet...
Jeg bestiller batonger til svenskegrensa og henter der. Er delvis lovlig i sverige, ikke noe problem og bestille online iallfall.
En kompis bestilte stun-lommelykt og den kom igjennom. Sikkert 6 år siden nå men.
Speed man
Trådstarter
Helvete så lang tid det tar. Får den ikke før innen 20 oktober.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av spider_man Vis innlegg
Hvor mye prosent er det for å få noe gjennom bestilte en gang 10 trikse kniver i forskjellige pakker kun 3 kom i gjennom.
Vis hele sitatet...
Norsk toll. Vent deg anmeldelse eller i Værste fall besøk.

De klarte å finne iPhone med elektrosjokker noen hadde bestilt til min postboks.

Fikk heldigvis forklart jeg ikke hadde noe med det å gjøre

Men de mente jo det var meg, men de hadde jo ikke bevis. Det morsomme var at noen hadde prøvd å endre kodene til min localbitcoin shop samme døgn som avhøret.

Skal sies de fant 5 eller 10 gram heroin fra Nederland i den postboksen de prøvde å hevde var mitt.

Viss du skulle bli tatt så nelt til du blir flau, krev advokat og ikke uttal deg.

Har du betalt med visa er du fucka.
Men regner ikke med du var så naiv.


Batong er lovlig i Sverige så du kan sende det i post restante til postkontoret på grensa i Sverige.og en betong eller 10 burde.man fint klare å skjule i en bil om man er bittelitt kreativ.
Speed man
Trådstarter
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Norsk toll. Vent deg anmeldelse eller i Værste fall besøk.

De klarte å finne iPhone med elektrosjokker noen hadde bestilt til min postboks.

Fikk heldigvis forklart jeg ikke hadde noe med det å gjøre

Men de mente jo det var meg, men de hadde jo ikke bevis. Det morsomme var at noen hadde prøvd å endre kodene til min localbitcoin shop samme døgn som avhøret.

Skal sies de fant 5 eller 10 gram heroin fra Nederland i den postboksen de prøvde å hevde var mitt.

Viss du skulle bli tatt så nelt til du blir flau, krev advokat og ikke uttal deg.

Har du betalt med visa er du fucka.
Men regner ikke med du var så naiv.


Batong er lovlig i Sverige så du kan sende det i post restante til postkontoret på grensa i Sverige.og en betong eller 10 burde.man fint klare å skjule i en bil om man er bittelitt kreativ.
Vis hele sitatet...
Det er jo kun 8k i bot eller 6 dager i fengsel tror det går fint jeg. Har følelsen av den går gjennom.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Det er jo kun 8k i bot eller 6 dager i fengsel tror det går fint jeg. Har følelsen av den går gjennom.
Vis hele sitatet...
Kompis fikk 10 eller 15 for å ta med knokejærn inn til norge med fly.
Speed man
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kompis fikk 10 eller 15 for å ta med knokejærn inn til norge med fly.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa jeg har følelsen for å få de gjennom. Fikk ingenting i bot av 7 trikse kniver.

Hvorfor er det ikke lovlig egt, en kjøkkenkniv er vell mer farlig en, en batong. Og som jeg sa i starten jeg skal ha det i mitt egent hjem.
Sist endret av spider_man; 8. august 2020 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bestillte meg en slik en; https://imma.gr/92796x45ec5 sinnsykt hard plast og fanastisk balansert, akuratt som i filmene/bøkene.
Kjøp deg en saltgun. De må da være lovlig i Norge.
Så modder du den med pepperspray og tåregass. BLANDET!
I tillegg kan du ha et lasersikte på for blendende effekt.

Ellers finnes det sånn dings du har i hånden som flasher et blendende lys som ses 4 km eller noe og uler i 120 decibel mot den man sikter den på, men jeg vet ikke om det er lovlig.

Når jeg bodde i utlandet hadde vi tazers, macheter, tåregass, luftpistoler med lasersikte, kniver, pepperspray etc etc liggende rundt på strategisk steder i kåken.
Hadde også bittesmå spionkamera ut mot gaten med night vision.

Dro bare å kjøpte det på markeder i byen.
Noen ganger litt under bordet.
WHO CARED IF IT WAS LEGAL OR NOT?

Jeg ble forresten arrestert for å flekke tazeren mot en jævla idiot en gang.
De beslagla den og ga meg en bot på ca 1000 norske kroner. Big deal!
Sist endret av Guy_Incognito; 8. august 2020 kl. 12:26.
Speed man
Trådstarter
hva heter de maskinene som scaner pakker i tollen?
BRAND ∞ STRONG
Teknologien er vel røntgen?
Om maskinen har et navn vet jeg ikke.

På Gardermoen og noen andre flyplasser går passasjerer også igjennom.
Dette er omdiskutert, grunner stråling.
Sist endret av vindaloo; 14. august 2020 kl. 23:27.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Hvorfor er det ikke lovlig egt, en kjøkkenkniv er vell mer farlig en, en batong. Og som jeg sa i starten jeg skal ha det i mitt egent hjem.
Vis hele sitatet...
Sant, men en batong er designet for kamp og kun det, en kniv har mange bruksområder
Speed man
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Sant, men en batong er designet for kamp og kun det, en kniv har mange bruksområder
Vis hele sitatet...
tenk om en fisker skulle drepe en drit stor fisk og så trenkte han batongen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spider_man Vis innlegg
tenk om en fisker skulle drepe en drit stor fisk og så trenkte han batongen
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har oppdaga paradokset med norsk våpenlov
Speed man
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
jeg kunne bestilt en sånn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg spekulerer i en moderat-til-svak løsning av kaustisk soda (lut) i vann, medbragt i en termos som ikke er laget av aliminium, men rustfritt stål.
Speed man
Trådstarter
Pakken var i Norge på lørdag burde den ikke ha vært her? Har den blitt stoppet?

??
Sist endret av spider_man; 27. august 2020 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av anonanon Vis innlegg
Kjøp en komposittbue på XXL. Og noen piler med futt
Vis hele sitatet...
Denne kan jeg signere på

Det er faenmeg kraftige saker. Hvertfall med riktig pil. Brukte en sånn i skogen en gang, og på en sofa en gang jeg var pissed. Får man en sånn i øyet er man fucked.
BRAND ∞ STRONG
Ja, nesten rart det er lov, med tanke på alt annen som er forbudt.
Gitt at du kan bruke den så er det lett å seriøst skade noen,
og stoppe de aller fleste med en sånn.

Litt vanskelig å skjule, men det gjør det jo nesten enda mer avskrekkende,
at man blir kjent på byen som han gale indianeren

Men det er kanskje pilene det er restriksjoner på?
At man bare ,lovlig, kan bruke de med litt butt tupp.
Sist endret av vindaloo; 28. august 2020 kl. 07:20.