Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1685
Ja, det er en av de trådene. Men syntes det er kult nå som det nærmer seg å se om det er flere som tenker seg turen til Kretas store fest mekka, og stille noen spørsmål jeg har rundt akkurat dette!

1. Har booket meg og 3 kompiser inn på Villa Aspro fra 18.-25. Juli Noen som har erfraring fra dette hotellet? Så en review på Ving sine sider at de var svært strenge på å ha vors eller generelt folk på rommet. Noe som er helt latterlig ettersom vi har betalt for å bo der, så lenge vi ikke plager naboene eller ramponerer hotellrommet så må vel dette være i orden?


2. Er det mange briter der? Var i Magaluuf for to år siden, og der krydde det av brautende briter i litt for små singlets som ville bråke med alt og alle. Så spørsmålet er vel heller, hva slags nasjonaliteter kan vi forvente der?

3. Hvor er det mulig å få i seg litt autentisk gresk mat? imotsettning til kanskje veldig mange andre ungdommer som skal dit, er vi minst like interessert i å få i oss litt ordentlig mat og ikke kaste nedpå all junk-fooden man finner langs bargata i fylla. Kan ikke si annet enn at Gyros ser fantastisk ut!


Utenom de 3 er det vel bare å spørre om flere tenker seg turen nedover, og om så er hvor dere skal være og hva dere tenker å bedrive late dager langs kysten med?

Gjerne tips på andre ting vi kan bedrive, om noen har vært der.

På forhånd, takk.
Mvh Pettle Poy.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
det er vel mest nordmenn svensker og dansker pluss en del russere fikk jeg inntrykk av selv da jeg var der.
jeg anbefaler veldig å prøve mixed Souvlaki med tzatziki, det syntes jeg var ganske godt.
Trådstarter
58 5
@Dudew8 - Er det noen ordentlige restauranter der? Er i den heldige økonomiske situasjonen at vi gjerne betaler noen kroner for et ordentlig rent sted uten å tenke på matforgiftning!
Jeg bodde faktisk på Villa Aspro i 2007. Helt kurant hotell, dyrt i baren og var dårlig mat på hotellet.
Spiller egentlig ingen rolle da det er så mange bra restauranter i byen.

Eneste negative jeg husker fra turen vår er at det er sinnssykt mye grov vold i Hersonissos, spesielt dørvaktene på Havana Club og BioBio. Vi ble vitne til en lite hyggelig hendelse hvor en gjeng med svensker som bodde på nabohotellet vårt fikk seg en real omgang, samtlige ble hentet av ambulanse.

Hvordan forholdene er der nå, 6 år etter, aner jeg ikke.

Var ikke så mye nordmenn når vi var der, nesten utelukkende russere, nederlendere og briter. De russiske damene var lett å ta med seg hjem
Trådstarter
58 5
@Pulzzz

Jeh, har inntrykk av at hotellet er et sted for å spise frokost og sove. Er ikke så voldsomt mye som skjer der!

Såpass! Var det noe disse svenskene kan ha gjort for å forårsake dette? Personlig er jeg veldig konfliktsjy og har enorm respekt for det arbeidet dørvakter gjør for å holde klubber og steder fri for bråkmakere. Så regner med at så lenge vi ike skal "beefe" med de så kommer nok det til å gå bra! (+ Britene trekker som regel alltid oppmerksomheten vekk fra andre på sånne turer. Makan til brautende og bråkete folk skal man lete lenge etter.)


Når det kommer til det å ta med russiske damer hjem, så stemmer det altså ikke at hotellet var veldig strenge på dette? Så en ving review fra noen jenter som hadde vært der og de skrev det motsatte

Takk for svar!
Vi havet ikke i noe trøbbel, men det skulle ikke mere til enn et stygt blikk på vaktene og de var på deg. Fulgte du ikke deres instruks da, ja da ble det fort litt fysisk. Men som sagt, vi havet aldri i bråk, og hver gang det oppsto trakk vi oss unna. Men fikk inntrykk av at vaktene "likte" bråket, for med en gang det oppsto var samtlige vakter med på slåssingen.

De hadde samme policy når vi bodde der, men da var ikke reglen håndhevet noe særlig. Vi hadde vors i bassenget hver dag fra kl 12 på dagen, og når vi kom hjem kl 5-6 på natta var det ikke mange fra hotellet å se :P
Trådstarter
58 5
Okei! Høres jo faktisk helt nydelig ut! Får bare håpe Havana har bytta ut de dørvakene og heller prøvd å få inn noen som vil løse det på andre måter. Er egentlig ikke annet en feigt når de gjerne er 4-5 edru dørvakter mot en gjeng mindre f.eks svensker! :P

Hvordan var mulighetene med shopping der, og hvordan er prisene generelt på forskjellige ting.. Alt fra solsenger til en drink i baren! (Selvfølgelig høyde for at det er 6 år siden du var der! )

Har du noen restaurant tips? Gjerne et sted vi kan få førsteklasses Gyros eller som Dudew8 nevnte, mixed Souvlaki med tzatziki!
Shopping har jeg rett og slett ingen anelse om, for vi var bare på fylla. Men det er en butikk rett ved hotellet som selger billig sprit.

Restaurant tips har jeg heller ikke, men de fleste av spisestedene langs partygata er helt ok.
Når det kommer til gyros(!!!!!), ja da kan jeg hjelpe deg LITT. Husker ikke hva stedet heter men det ligger der : https://maps.google.no/maps?saddr=Uk...&mra=prev&z=18

Beste i hele byen!
Sist endret av pulzzz; 27. juni 2013 kl. 13:20.
Trådstarter
58 5
Ahh, av typen supermarked? Var det noe særlig "merkesprit" der? Typ Absoulute, Patron, jeger etc? Er ikke såå nøye på det, men er greit å vite hva man drikker!

Er det noen klubber / barer du kan spesielt anbefale? og hvilke aktiviteter er det verdt å bedrive godt brisne på dagen? (utenom taning og prøve på å plukke opp russere )
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Ingen tips til steder å spise, men i mange tilfeller er det best å spise der de ikke har innkastere..

ang restaurant gå på tripadvisor sin side og søk, det er veldig relevant info der.

god tur
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
58 5
Takk for svar. Et raskt spørsmål til så er det bare å vente spent siste uka på jobb før avreise (Reisefeber, uuh yes)

Er det terrasse på Villa Aspro?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Pettle Poy Vis innlegg
Takk for svar. Et raskt spørsmål til så er det bare å vente spent siste uka på jobb før avreise (Reisefeber, uuh yes)

Er det terrasse på Villa Aspro?
Vis hele sitatet...
Er internett vanskelig å forstå?

Google + Villa Aspro =

http://www.ving.no/hellas/hersonissos/villa-aspro =

I leilighetene:
Balkong eller terrasse
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
jeg anbefaler veldig å prøve mixed Souvlaki med tzatziki, det syntes jeg var ganske godt.
Vis hele sitatet...
Dårlig gjort å nevne det der når du vet det er sultne trøndere her på forumet
Trådstarter
58 5
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er internett vanskelig å forstå?

Google + Villa Aspro =

http://www.ving.no/hellas/hersonissos/villa-aspro =

I leilighetene:
Balkong eller terrasse
Vis hele sitatet...
Jeg må rett og slett ha oversett den i oppvarmingen til ferie, beklager.

Takk for svar, da