Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2334
Hei!
Har tenkt til å kjøpe et nytt simkort til en brukt mobil.

Det er ikke til meg, men en vennine. Hun lurer på om hun trenger å ta med noe som helst legitimasjon når hun skal oppgi navn osv. Eller om hun kan kjøpe dette kontant (har en del liggende og trenger å bli kvitt grunnet tur med en gjeng til utlandet) uten noe bevis for at det kan være henne. Er dette mulig?

setter pris på svar :-)
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
det må registreres på noen
Kontantkjøp bør gå greit, men i Norge må du ha SIM registrert på en eller annen, og med mindre du er villig til å stjele post eller fucke med andres oppføring i Folkeregisteret e.l., må hun få lov til å "feilregistrere" av noen.

Et alternativ, hvis det er veldig viktig at abonnementet ikke er registrert på henne, er kanskje å bestille et kontantkort fra et land der registrering ikke er påkrevd. I Nederland (mitt eksempel fordi jeg har en god venn som bor der og som bruker burner-phones hele tiden) er slike visstnok t.o.m. gratis hvis du ikke skal ha telefon på kjøpet. Ellers kan du kjøpe en Lebara-telefon med kontantkort til ca. 150 kroner. Vet ikke om disse lar seg bestille, eller om du må kjøpe dem ved personlig oppmøte.
Sist endret av kallisti; 27. mars 2016 kl. 01:33.
Kjøp et telia kontakt kort på 7 eleven eller en narvesen, dette koster 30 kroner. Du putter i sim kortet og får melding fra telia om å skrive inn fornavn, etternavn og fødelsnummer(11 siffer)
Du kan så videre gå til samme butikk eller forsåvidt en annen 7eleven/narvesen og be om netcom smart til 199,- da får du med en kvittering og en kode, du ringer inn og skriver den inn, da har man gratis ringeminutter, sms, mms og 1GB inkludert. Perfekt for dealers =)

Om du velger å skrive inn en annens persons personalia er opp til deg.
Sist endret av ezyy; 27. mars 2016 kl. 12:54.
noen som vet om en spesifikk nettside man kan bestille simkort fra som virker i Norge? og som helst ikke koster 10 kroner per anrop