Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 16877
Imorgen skal jeg kjøpe dress i anledning til min søsters konfirmasjon. Er ikke keen på og handle dress på Dressmann iogmed. at der vill nok resten av guttene i klassen hennes handle, og jeg er ikke så alt for keen på og komme i samme dress som 97'er guttene fra ungdomsskolen.
Så mitt spørsmål er følgende; hvor kan jeg kjøpe en dress til en OK. pris?

Edit: Kan forsåvidt handle en dyr dress siden jeg har sluttet og vokse.
Sist endret av fhoss; 16. april 2012 kl. 00:04.
Armani, det har ikke 97erne! Om du ikke vil se ut som de andre kjøper du moods of norway dress.
Sist endret av mo3; 16. april 2012 kl. 00:03.
Hvor bor du da?
Trådstarter
kan forsåvidt gjøre en investering og kjøpe en dyr dress siden jeg har sluttet og vokse ^^,
Har selv en Tiger of sweden og er meget fornøyd med den. Ligger til rundt 7-8 lapper, men har også sett dem til 6.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor bor du da?
Vis hele sitatet...
Tromsø. !titegn
Vanligvis er det dressmann som er billigst vil jeg tro. Så du vil skille deg fra de andre så kan du jo ta turen innom Match på herreavdeling eller Kleins, selected osv.
Sitat av fhoss Vis innlegg
Tromsø. !titegn
Vis hele sitatet...
Da drar du på Brødrene Johannesen. Men, vil bare si at når jeg konfirmerte meg så hadde jeg en dress fra Tiger Of Sweeden. Så ikke vær så all for sikker på at du ikke kommer i samme dress som noen av de andre.
Dressmann?

Hvor ellers
Sist endret av Prompdompap; 16. april 2012 kl. 00:07.
Trådstarter
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Da drar du på Brødrene Johannesen. Men, vil bare si at når jeg konfirmerte meg så hadde jeg en dress fra Tiger Of Sweeden. Så ikke vær så all for sikker på at du ikke kommer i samme dress som noen av de andre.
Vis hele sitatet...
Hahah, sant nok. Men det er vell heller få som kjøper en Tiger Of Sweeden dress for og bruke mest sansynelig 1 gang på konfirmasjonen.
Sitat av fhoss Vis innlegg
Hahah, sant nok. Men det er vell heller få som kjøper en Tiger Of Sweeden dress for og bruke mest sansynelig 1 gang på konfirmasjonen.
Vis hele sitatet...
Hehe. Men, dra dit. De syr inn dressen (gratis), ordner skjorte og slips som passer. Jeg anbefaler deg å spørre om de kan sette sammen noe vågalt. (ikke Moods Of Norway vågalt, det er bare stygt)
Trådstarter
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Hehe. Men, dra dit. De syr inn dressen (gratis), ordner skjorte og slips som passer. Jeg anbefaler deg å spørre om de kan sette sammen noe vågalt. (ikke Moods Of Norway vågalt, det er bare stygt)
Vis hele sitatet...
I will! Hva ligger dressene i pris på der? Vet du om de leier ut dresser og, eller driver de bare med salg ?
Sitat av fhoss Vis innlegg
I will! Hva ligger dressene i pris på der? Vet du om de leier ut dresser og, eller driver de bare med salg ?
Vis hele sitatet...
Dem leier ikke ut. Det blir etter hvordan du skal ha det? Kjøpte selv slips til 1000, skjorte til 2000, dress jakke og bukse til 5000. Men det ligger vell på en 6-7 tusen.

Forresten, du er 16 år. Kordan skole går du på da?
Trådstarter
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Dem leier ikke ut. Det blir etter hvordan du skal ha det? Kjøpte selv slips til 1000, skjorte til 2000, dress jakke og bukse til 5000. Men det ligger vell på en 6-7 tusen.

Forresten, du er 16 år. Kordan skole går du på da?
Vis hele sitatet...
Går på Maritme ^^ der'a?
Sitat av fhoss Vis innlegg
Går på Maritme ^^ der'a?
Vis hele sitatet...
Hehe, Kvaløysletta.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Skaff deg en slik; http://www.loanforwedding.com/wp-con...lue-tuxedo.jpg

Tror ingen andre 97'ere har en slik dress
Ølglad nordlænning
kjøpte en dress på Zara i London for noen år siden. JÆVLIG bra dress førvrig. sjekk om du får tak i en derfra.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Kjøp en dritdyr dress på dressmann og lever den tilbake dagen etter siden den bare skal brukes "mest sansynelig 1 gang på konfirmasjonen"

det er ganske snobbete spør du meg, skal du virke bedre enn de 97'erne da siden du ikke vil ha på en billigere dress?
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Skaff deg en slik; http://www.loanforwedding.com/wp-con...lue-tuxedo.jpg

Tror ingen andre 97'ere har en slik dress
Vis hele sitatet...
Det der er ingen dress, det er en tuxedo med cummerbund.

Når det kommer til dresskjøping er Dressmann det absolutt værste du kan finne på å kjøpe, dressene derfra har passform som en matboks. Moods of Norway er harry og jeg skjønner ikke hvorfor noen overhode kan gå med det.

Jeg anbefaler deg å spørre det samme spørsmålet på Mote- og velvære, og ikke et forum der flesteparten er hovedinteressert i andre ting en klær.

Anbefaler deg å ta en tur til Brødrene Johanessen, de fører bl.a merker som Ricco Vero, Tiger, Frislid og Sand. Og på M.A.S. på Strandtorget har et godt utvalg av litt dyrere klær. Bertoni er det også verdt å ta en snartur innom. Har dere Zara eller H&M i byen er dette også steder du kanskje kan finne deg en dress til en litt rimeligere penge.

MEN, for alt du gjør, for guds skyld ikke kjøp en svart dress. Svart dress er myntet på begravelser, punktum. Du vil ha mye mer bruk for en mørkeblå dress eller en grå dress.
Sist endret av Rankiz; 16. april 2012 kl. 02:42.
Kanskje ikke aktuelt for deg, men jeg vet hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde nok penger: Hoppe på flyet til asia og fått meg et lass med skreddersydde dresser, skjorter, sko etc.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Hehe. Men, dra dit. De syr inn dressen (gratis), ordner skjorte og slips som passer. Jeg anbefaler deg å spørre om de kan sette sammen noe vågalt. (ikke Moods Of Norway vågalt, det er bare stygt)
Vis hele sitatet...
Hva mener du med vågalt? Det er visse regler når det kommer til matching av slips of pocket squares:
- Slipset skal aldri ha samme farge som pocket square (hankerchiefs)
- Pocket square skal aldri ha samme farge som skjorten (unntak: hvit)
- Ikke stripete skjorte og stripete slips

Du burde aldri bruke Button down skjorter sammen med slips btw.

Sitat av bobbo Vis innlegg
Kanskje ikke aktuelt for deg, men jeg vet hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde nok penger: Hoppe på flyet til asia og fått meg et lass med skreddersydde dresser, skjorter, sko etc.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kvanitet foran kvalitet? Billige skreddere i Asia er ikke akkurat veldig gode. Anbefaler heller å få en skreddersydd dress, fully canvassed i Hong Kong, kommer på rundt 8 000 kroner.
Sist endret av Rankiz; 16. april 2012 kl. 02:47.
Kan anbefale Ricco Vero på det sterkeste. Dressene deres er av meget god kvalitet, med tanke på fiberlengde, samme kvalitet som Burberry faktisk. Lange fiber gjør at selve dressen ikke blir rynkete, mister ikke passform og er myk og komfortabel å ha på seg. Prisen ligger på rund 4000-5000, og jeg tviler du vil finne noe med samme kvalitet til samme prisen. Det er verdt å legge til at de har et relativt tidløst og klassisk design, så dette er noe du kan bruke i mange år fremover om du tar vare på den. Jeg har selv 3 Ricco Vero dresser, den første fikk jeg som 18 åring og bruker den enda
Sitat av nilsern Vis innlegg
Kan anbefale Ricco Vero på det sterkeste. Dressene deres er av meget god kvalitet, med tanke på fiberlengde, samme kvalitet som Burberry faktisk. Lange fiber gjør at selve dressen ikke blir rynkete, mister ikke passform og er myk og komfortabel å ha på seg. Prisen ligger på rund 4000-5000, og jeg tviler du vil finne noe med samme kvalitet til samme prisen. Det er verdt å legge til at de har et relativt tidløst og klassisk design, så dette er noe du kan bruke i mange år fremover om du tar vare på den. Jeg har selv 3 Ricco Vero dresser, den første fikk jeg som 18 åring og bruker den enda
Vis hele sitatet...
Meh. Ricco Vero er greit men langt ifra det beste. I den prisklassen vil jeg heller anbefale Oscar Jacobson. Det er good shit.
Sitat av moret Vis innlegg
Meh. Ricco Vero er greit men langt ifra det beste. I den prisklassen vil jeg heller anbefale Oscar Jacobson. Det er good shit.
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe særlig info om Oscar Jacobson anngående kvalitet, men er interessert i å få vite mer. Hva får deg til å foretrekke Oscar Jacobson?
Sitat av Rankiz Vis innlegg


Hvorfor kvanitet foran kvalitet? Billige skreddere i Asia er ikke akkurat veldig gode. Anbefaler heller å få en skreddersydd dress, fully canvassed i Hong Kong, kommer på rundt 8 000 kroner.
Vis hele sitatet...
Hvor i innlegget blir det nevnt noe om kvalitet? Ligger Hong Kong utenfor Asia?
Sist endret av Pledrik; 16. april 2012 kl. 17:44.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Kan anbefale Ricco Vero på det sterkeste. Dressene deres er av meget god kvalitet, med tanke på fiberlengde, samme kvalitet som Burberry faktisk. Lange fiber gjør at selve dressen ikke blir rynkete, mister ikke passform og er myk og komfortabel å ha på seg.
Vis hele sitatet...

Det nekter jeg å tro.

Og det er foresten det ekstra laget med kanvas imellom innerforet og "selve dressen" som gjør at den beholder formen.

Men uansett hva du går for trådstarter; Styr unna dresser som er lagd av polyester.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt en grå dress(ikke lysegrå) av 100% ull, mørkeblått slips, lyseblå skjorte, mørkebrune sko (evt sorte), et hvit tørkle av lin i lommen på brystet på jakken.

Da får du et veldig pent antrekk med edrue farger som kan brukes i mange anledninger(ikke begravelse)
Styr unna dresser med mønstre, med mindre du eier mange dresser fra før.
Trådstarter
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Det der er ingen dress, det er en tuxedo med cummerbund.

Når det kommer til dresskjøping er Dressmann det absolutt værste du kan finne på å kjøpe, dressene derfra har passform som en matboks. Moods of Norway er harry og jeg skjønner ikke hvorfor noen overhode kan gå med det.

Jeg anbefaler deg å spørre det samme spørsmålet på Mote- og velvære, og ikke et forum der flesteparten er hovedinteressert i andre ting en klær.

Anbefaler deg å ta en tur til Brødrene Johanessen, de fører bl.a merker som Ricco Vero, Tiger, Frislid og Sand. Og på M.A.S. på Strandtorget har et godt utvalg av litt dyrere klær. Bertoni er det også verdt å ta en snartur innom. Har dere Zara eller H&M i byen er dette også steder du kanskje kan finne deg en dress til en litt rimeligere penge.

MEN, for alt du gjør, for guds skyld ikke kjøp en svart dress. Svart dress er myntet på begravelser, punktum. Du vil ha mye mer bruk for en mørkeblå dress eller en grå dress.
Vis hele sitatet...
Det ble en grå Moods dress. Var utrolig mye blodharry dresser fra Moods, men også noen fete. Var innom Bertoni, som skuffet. Hadde håpet de hadde større utvalg..
Sitat av 3RD Vis innlegg
Det nekter jeg å tro.

Og det er foresten det ekstra laget med kanvas imellom innerforet og "selve dressen" som gjør at den beholder formen.

Men uansett hva du går for trådstarter; Styr unna dresser som er lagd av polyester.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt en grå dress(ikke lysegrå) av 100% ull, mørkeblått slips, lyseblå skjorte, mørkebrune sko (evt sorte), et hvit tørkle av lin i lommen på brystet på jakken.

Da får du et veldig pent antrekk med edrue farger som kan brukes i mange anledninger(ikke begravelse)
Styr unna dresser med mønstre, med mindre du eier mange dresser fra før.
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til at du over hodet ikke kan tro på dette? Jeg har jobbet hos Ricco Vero selv, så vil påstå at informasjonen min er korrekt, med mindre de lyver til oss så vi kan selge på falske premisser, noe som kan sammenlignes med svindel.

Lite kanvas i ermene på dressen. Og kanvas forhindrer heller ikke små rynker, det er det nok lengden/tykkelsen på fiberne som gjør. Alle som vet litt om dress vet at super 140 krøller vesentlig mindre enn super 100, og holder fasongen mye bedre.
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Hva mener du med vågalt? Det er visse regler når det kommer til matching av slips of pocket squares:
- Slipset skal aldri ha samme farge som pocket square (hankerchiefs)
- Pocket square skal aldri ha samme farge som skjorten (unntak: hvit)
- Ikke stripete skjorte og stripete slips

Du burde aldri bruke Button down skjorter sammen med slips btw.



Hvorfor kvanitet foran kvalitet? Billige skreddere i Asia er ikke akkurat veldig gode. Anbefaler heller å få en skreddersydd dress, fully canvassed i Hong Kong, kommer på rundt 8 000 kroner.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre motekongen om hva han synes om denne dressen? http://27.media.tumblr.com/tumblr_lx...vnio10_250.jpg

Jeg synes selv den er rå, og lurer på hvordan jeg skal klare å oppdrive en sånn.
just a speck of dust
Brødrene Johannessen ved bru foten. Meget fin butikk litt dyrere enn det de fleste er vandt med, men du får det du betaler for. Kjøpte dress der for 5000 rundt en måned siden.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Noen spesiell grunn til at du over hodet ikke kan tro på dette? Jeg har jobbet hos Ricco Vero selv, så vil påstå at informasjonen min er korrekt, med mindre de lyver til oss så vi kan selge på falske premisser, noe som kan sammenlignes med svindel.

Lite kanvas i ermene på dressen. Og kanvas forhindrer heller ikke små rynker, det er det nok lengden/tykkelsen på fiberne som gjør. Alle som vet litt om dress vet at super 140 krøller vesentlig mindre enn super 100, og holder fasongen mye bedre.
Vis hele sitatet...
Hvor mye koster egentlig en dress fra ricco vero? Kan du si hva som gjør de dressene like gode som en dress fra burberry? Nå er jo ikke burberry spesiellt kjent for å lage dresser afaik, men jeg vet at ytterjakkene dems holder meget bra kvalitet, så antar at dressene ikke er crap.
Høres også merkelig ut at de sammeligner kvaliteten med annerkjente merker, det er bare noe billigmerker gjør for å selge mer.

Sitat av Docile Vis innlegg
Kan jeg spørre motekongen om hva han synes om denne dressen? http://27.media.tumblr.com/tumblr_lx...vnio10_250.jpg

Jeg synes selv den er rå, og lurer på hvordan jeg skal klare å oppdrive en sånn.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en dress engang.
Du kan egenfidere din egen dress på suitopia.no.
Ferner jacobsen i oslo, anbefaler nikolaj d'etoiles
Sitat av 3RD Vis innlegg
Hvor mye koster egentlig en dress fra ricco vero? Kan du si hva som gjør de dressene like gode som en dress fra burberry? Nå er jo ikke burberry spesiellt kjent for å lage dresser afaik, men jeg vet at ytterjakkene dems holder meget bra kvalitet, så antar at dressene ikke er crap.
Høres også merkelig ut at de sammeligner kvaliteten med annerkjente merker, det er bare noe billigmerker gjør for å selge mer.
Vis hele sitatet...
En dress fra Ricco Vero ligger på rundt 4000-5000. Det som gjør de like gode er rett og slett tekstilene som blir brukt. Det er som regel 100% ull, men varianter som ull og cashmere finnes også. Fibrene som blir brukt er super 140, som også Burberry bruker. At dressen følger alle de uskrevene reglene og f.eks. ikke tar snarveier som liming, men prioriterer søm er ting som hever "kvaliteten". Tidløst design og bredt utvalg av snitt er også noe som kommer godt med. Mulig Burberry bruker flytende canvas, men det er jeg ikke sikker på.

Vi brukte ikke sammenlikningen i salgsprosessen, men fikk mye informasjon om produktene våre på diverse kurs og arrangementer, sikkert for å styrke troen vår på produktene vi solgte ytterligere.
Sist endret av nilsern; 16. april 2012 kl. 23:25.
Er du en ekte freak så gå på fretex eller anna second hand butikk og kjøp en lekker dress fra 70 åra. Garantert ingen med lik dress
ikke kjøp "motemerker" om du vil ha en kvalitetsdress. Har kasta bort mye penger opp igjennom åra på dresser med "feite merker" å dårlig tekstilkvalitet. Gode dressmerker er noe helt annet enn hva du ser reklamert for i motemagasinene.

Har ikke hatt mye tiger of sweden men neh. sikkert samma skrotet som j. lindberg var når det var hot for 15 år siden.

Sjøl handler jeg fra en lukket butikk i oslo. Må bruke endel dress som uniform. Sikker på at du er gammel nok til å klare å ta vare på en god dyr dress da ? Var først i midten av 20 åra at jeg ble flittig nok. Dvs dresspose, ikke få flekker, ikke kjøre dressbuksa i maskin by avcident osv.

House of Singles f.eks kan være ett alternativ. Billige dresser med fine snitt men laber tekstilkvalitet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hvor i innlegget blir det nevnt noe om kvalitet? Ligger Hong Kong utenfor Asia?
Vis hele sitatet...
Eh? Du snakker om å dra til Asia for å "hamstre" masse skjorter og dresser. Hvorfor kvantitet foran kvalitet? Drar du til Asia burde du heller kjøpe deg én bespoke dress av veldig god kvalitet, type Gordon Yao, fully canvassed.


Sitat av nilsern Vis innlegg
Noen spesiell grunn til at du over hodet ikke kan tro på dette? Jeg har jobbet hos Ricco Vero selv, så vil påstå at informasjonen min er korrekt, med mindre de lyver til oss så vi kan selge på falske premisser, noe som kan sammenlignes med svindel.

Lite kanvas i ermene på dressen. Og kanvas forhindrer heller ikke små rynker, det er det nok lengden/tykkelsen på fiberne som gjør. Alle som vet litt om dress vet at super 140 krøller vesentlig mindre enn super 100, og holder fasongen mye bedre.
Vis hele sitatet...
Du jobber hos Ricco Vero og anbefaler dressene deres på det sterkeste?

Ricco Vero er på ingen måter mer en middelmådig. Ricco Vero dresser har også bare to lag og er derfor ikke half eller fully canvassed. Anbefaler heller ikke å kjøpe en dress fra Burberry. Det sier seg selv, du betaler strengt tatt ikke for kvalitet, men for merket.