Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5352
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Med den prisen på iPod mini (US$ 249 eller likn.), så kan det virke som om en mini-ipod vil komme til å koste omtrent det samme som en 15 GB ipod. Greit som fashion-statement, kanskje, men jeg tviler på at det kommer til å bli noen stor mediespiller.

Om den skulle selge i store kvanta, burde den nesten vært en del billigere.

Men faen så søt!

h
Den minnet litt om Nokia 3650, p.g.a. fargene og den hvite sirkelen. Men den er vel mye mindre klumpete.
Sist endret av trusk; 6. januar 2004 kl. 22:25.
Det stemmer jo ikke. En 15gb Ipod ligger vel på rundt 3000 i dag, og denne blir på 15-1600. Minien blir jo litt dyrere pr GB, men mindre og lettere. (Og sikkert bedre)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Synes spesielt det derre klikk-og-snurr hjulet var søtt. Blir ikke noen bil-iPod (den vanlige ipoden er vanskelig nok å bruke når maskinen er montert i bil), men kanskje noe for joggere og slikt?

Uansett... Can't believe the price .... :/
Jeg synes ikke 1600 for 4Gb er så ille, hvis dette blir prisen i Norge. Tatt i betraktning at det finnes folk som punger ut med en tusning for 256mb i dag burde det absolutt være et marked.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
$299 for 15 GB ipod = NOK 3000
$249 for mini ipod = NOK 2500

Det har alltid vært slik. Her i england blir prisen den samme som i dollar, men i pund i stedet (det vil i praksis si at den blir ca 30% dyrere i UK enn i USA)

h
Better than thou.
$50 for dyr i mine øyne.. Men kommer fortsatt til å kjøpe en.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
$50 for dyr? Ville nå sagt mer 100 for dyr, for å være ærlig. Det blir liksom for teit å "miste" 10 GB på grunn av 500 kroner.

h
*kremt*
Bilde?
Ærlig talt har jeg ikke bruk for 10 gb, vil heller ofre størrelsen for å få en minidings med 4gb.
Better than thou.
Nemlig.
Opprinnelig postet av Golder
*kremt*
Bilde?
Vis hele sitatet...
Les sjøl her: http://www.apple.com/ipodmini/
Golder: http://www.apple.com/ipodmini/
Var finfin, men jeg likte ikke helt fargene. Så litt sånn ut som standard xp-look. Hadde det ikke vært for prisen og det at jeg har minidisc så kunne det godt være at jeg hadde investert i en. 4GB er jo en god del musikk.
Fargene var gromme (nei)
Dere svarte foresten synkronisert--- Tøøøft
Men altså : Siden den nå finnes 2GB-disker som er 4 x 3 cm store (http://www.itavisen.no/art/1302618.html) tar det vel neppe lang til før det kommer en mobil med en slik lagringskapasitet. Og hvis man får en mobil, pda og mp3-spiller som blir høvelig småe er det jo langt mer attraktivt enn en litt overprisa, men dritlekker, Ipod.
rekylvinyl.no
Fordelen er at den er enda mindre, tynnere og letter.
Derfor er den ideel for joggere, og den skal konkurrere mot de andre miniMP3 spillerene som har 256MB+ og koster over 1000kr.
Den er dyrere, men mye større plass, alikevel ikke større/tyngre.

Tror den vil bli en sukksess, men vil selvfølgelig ikke selge så mye som iPod har gjort.
15GB iPod koster: NOK 2.890,01.

4Gb mini-iPod koster etter dagens kurs: 1.629,05

Men kursen er jo veldig lav nå, så vi kan si 1900kr.

Så det er snakk om 1000kr for 10GB ekstra plass, både internt og fysisk.


Ville heller gått for den lille, 4GB musikk er en del. Og hvis du er selektiv i sangvalget (velger kun de med rating >= 4 i iTunes) så får du mye god musikk inn på den greien der.
4Gb mini-iPod koster etter dagens kurs: 1.629,05
Vis hele sitatet...
I USA ja. Men sammenligner du prisene på ipod i USA (299/399/499) med ipod i Norge (2890/3690/4690) ser man at man omtrent kan multiplisere den amerikanske prisen med 10 og få forventet norsk pris.

Forøvrig var førsteinntrykket mitt: tøøøøft, men nå som jeg har sett litt nærmere på den foretrekker jeg de større ipod'ene, og kommer nok til å bestille meg en av de så snart jeg får henta spenna mine fra lånekassen.
Prisen spiller ingen rolle. De får solgt dem uansett.
Fett design, men jeg holder fortsatt en liten knapp på den nye til Toshiba. Ihvertfall designmessig...
Toshiba-saken så smoothere ut, så om jeg ikke allerede hadde hatt en iPod hadde jeg nok vurdert den. Minisaken er, som allerede sagt, perfekt for joggere. Den originale iPoden kan være litt klumpete til det formålet.
Oi, det har jeg ikke lagt merke til, at Ipod 15 gigs har blitt billigere.. det var jo 10 gb som kostet 2999 kroner først..! Jaja, håper Ipoden blir enda billigere om 4-5 måneder.. da det er den tiden jeg kommer til å anskaffe meg en mp3 spiller...!
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg fant bare ut at jeg ville nevne at man må være selvplager for å ha bruk for 4 gig med mp3'er når man skal jogge... men den er jo helt klart fet.
Ja, det er nok litt dyrt, men faen så kult det hadde vært å hatt en

15 gb : 2,890 ,-
20 gb : 3,690 ,-
40 gb : 4,690 ,-

Sist endret av s0lberG-; 26. februar 2004 kl. 23:53.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg fant denne artikkelen her: http://www.ipodlounge.com/articles_m...d=3059_0_8_0_C hvor en kar har tatt fra hverandre en ipod mini.

Selvfølgelig gikk siden til helvete da Slashdot-gjengen fant den, men den dukker nok opp igjen før eller senere.. :/

h
funker det å jogge med ipod i det hele tatt? iogmed at den er harddisk basert..
jeg har 20gigern, "fikk" den med på hjemmepc-case. det er jeg fornøyd med..
har en iPod 20 GB....har aldri vært mer fornøyd....men minien er søt....jeg vil vel kanskje kalle mini jente versjonen av iPod da...siden den er mer rettet mot de kvinnelige kjøperene som en mer moterettet mp3 spiller(ikke det at normal iPod ikker er moterettet)

det er nå det jeg mener da
det ser ut som mini'en kommer i begynnelsen av april og vil koste rett under 2500,- http://www.itavisen.no/art/1302632.html

dette er noe jeg skal ha værtfall! way you're goodlookin'..
Sist endret av stef; 4. mars 2004 kl. 21:50.
er det mulig å kaste inn noen filmer? eller er det bare .mp3? siden de oppererer med "xxxx sanger"..

Og holder det i massevis med 20 gb, eller ønsker dere som har den å få mer plass?

Og en siste ting Anbefaler dere å kjøpe den på Apple store?

Takk på forhånd...
Ipod er harddisk basert, si det sånn... Når du kobler den til pcen finner den en usbmasselagringsenhet som viser seg som en ekstern harddisk i My Computer. Svaret er ja, den funker fett som en ekstra harddisk til spill og filmer.
jupp...smooth som extern harddsik også...og notat lagrer
▼ ... over en uke senere ... ▼
ingen svarte så jeg spør igjen...

Hvordan funker hardisk i G?
Altså fucker den seg ved bevegelse?

btw. ikke jeg som spurde sist gang
I like turtles
Skyfex's Avatar
bobbo: Nei. Det er MULIG å få den til å skippe. Jeg har aldri hørt om noen som har gjort det.. Men om den får et ganske kraftig støt/hopp akkurat i det den skal lese opp fra hardisken til minnet sitt (vet ikke hvor ofte.. men tror den nesten kan spille en hel sang på minnet), da KAN den skippe. Aldri hørt om en iPod harddisk som har fucket seg heller.

edit: Er forresten SKIKKELIG kåt på iPod mini nå Den er jo ikke spesielt dyr i forhold til andre flash playere på 512mb osv. Er en i klassen som har den (kjøpt i USA tror jeg). Den er rålekker, og mindre og lettere enn du tror. Scrollehjulet er genialt, og om du lager et par gode playlists kan du bare bytte playlist hver gang du syncer.. så slipper du å tenke på ikke å få nok sanger på den. Mmmm...
Sist endret av Skyfex; 20. mars 2004 kl. 00:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
åhhh..... fikk vite at iPod mini kommer først i juli... det er for at de skal ha nok på lager når de først lanserer den, det var visst en veldig stor etterspørsel..

sjekk her:

http://www.apple.com/pr/library/2004/mar/25ipod.html
I like turtles
Skyfex's Avatar
stef: Vel.. gammel nyhet. Dessuten er det på verdensbasis. Mange i USA som har fått sin nå. En i klassen min som har den nå (kjøpt i USA).

Kan nevne at den er RÅLEKKER. Definitivt verdt pengene. Jeg vurderer å kjøpe en selv =) selv om jeg har en G2 iPod.
jaja, jeg visste jo at den kom ut i USA for en tid siden, men at den blir lansert her i juli er vel bare en uke gammel nyhet vel?

jeg har tenkt tanken om å bestille den jeg også, for jeg er enig i at den ser bra ut. den er jo også bare halvparten av størrelsen omtrent også, er den ikke?

må jo seff ha den i den klassiske hvite fargen da..

*gleder seg*
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Far min skal til Texas om noen uker, tror dere det er mulig å få kjøpt den der?
magstr: saa lenge faren din ikkje er blant de mangfoldige foreldrene saa gir opp pga de er elektronik involvert saa burde det vaere fullt mulig. Seff har lokalitet litt aa sei, men mulig, ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
dritt at vi må vente til i sommer på iPod mini..vil ha en nå..
hva vil prisen bli egentli?
leser alt fra 1000-3000 kr..
jeg fikk sjangsen til å teste en iPod mini i påskeferien. Den var genial. Det jeg hadde fryktet med en så liten spiller var at det skulle være vanskelig å bruke knapper ol, det var det ikke. En annen ting er at selge spilleren kun er en liten spinkel greie som knuses etter et par dager. Det var det heller ikke.

Fyren som eide den (kjøpt fra usa btw) hadde også kjøpt med en sånn radiosendergreie. Når vi kjørte frem og tilbake fra skiannlegget (1 time hver vei) var det bare å plugge på den senderen, legge den på dashbordet og så kunne man hente det inn via bilradioen. Fikk desverre ikke mulighet å teste lydkvaliteten, men det virket som om det var ganske greit.

4gb er ihvertfall for min del mer enn nok. Jeg hører aldri på spesielt mye musikk av gangen, jeg hører på hele album, og de skal man gjerne spille et par ganger på rad, så om jeg får med meg 3-4 album eller noe slikt er det mer enn nok.
Opprinnelig postet av xbyte
Fyren som eide den (kjøpt fra usa btw) hadde også kjøpt med en sånn radiosendergreie. Når vi kjørte frem og tilbake fra skiannlegget (1 time hver vei) var det bare å plugge på den senderen, legge den på dashbordet og så kunne man hente det inn via bilradioen. Fikk desverre ikke mulighet å teste lydkvaliteten, men det virket som om det var ganske greit.
Vis hele sitatet...
ang. sånn radiosender. selges de fortsatt? jeg er ganske interessert i kjøpe en sånn en når jeg får tak i mini'en. det kan være ganske hendig
må man ha en annen digital radio for og bruke radiosenderen på iPod mini?? det er jo ganske snålt..
batteri lengden skulle vel være 8 timer ifølge apple..vet ikke hvor mye det blir etter et par års bruk jeg..

edit: leste nettopp på itavisen at det har vært problemer med lyden på iPod mini..vi får håpe det blir fikset til sommeren..
Sist endret av Zoidberg; 14. april 2004 kl. 13:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Zoidberg
må man ha en annen digital radio for og bruke radiosenderen på iPod mini?? det er jo ganske snålt..
batteri lengden skulle vel være 8 timer ifølge apple..vet ikke hvor mye det blir etter et par års bruk jeg..

edit: leste nettopp på itavisen at det har vært problemer med lyden på iPod mini..vi får håpe det blir fikset til sommeren..
Vis hele sitatet...
du plugger radiosenderen inn i iPod'en. da kan alle radioer innen en radius av 6 m høre på musikken du spiller. det er ikke sånn at du plugger inn senderen for å få inn radio..
Syns det er på tide at dem slipper iPad( iPod Message Pad med GSM ) jeg for min del...
jaså? den har jeg ikke hørt om, har du en release?
Nei... men ligger vel i tida?

Apple har akkurat foretatt en spørreundersøkelse om hvorfor Newton Message Pad ble en markedsmessig flopp.
jeg mener fargene på mini`n ikke er så fete, mye mer pimp med den "gamle". Men tror uansett jeg kommer til å selge min 40 å kjøpe meg mini
du får jo mini'en i orginal farge da jeg vet ikke hvor "pimp" du vil ha det..men du kan jo kjøpe rosa
jeg skjønner ikke hvor alle får at den orginale fargen på iPod er på iPod mini, den gjør ikke det, det nermeste du kommer er sølvfarge, og finishen på iPod mini er jo en mer børstet aliminums overflate imotsetning til den klassiske blanke glatte overflaten til klassisk iPod....

dette er ikke orginalfarge
http://a1200.g.akamai.net/7/1200/51/...er01142004.jpg

det er en salvfarget børstet aliminums flate...ikke hvit deilig og "pimp"(liker ikke sammenligningen, gud forby at 50 Cent bruke en iPod i P.I.M.P videoen sin!!)

her er den deilige fine klassiske iPodden

http://a592.g.akamai.net/7/592/51/a3...ht10162003.jpg


Takk for meg og ha en fortsatt god dag
Sist endret av Pacifist; 28. april 2004 kl. 12:40.
my bad..men den orginale iPod ser jo ganske steril ut med den kjedlige hvite fargen..mye kulere i andre farger..
hoho..se hva jeg fant..
http://www.lajo.biz/Xskn/include/exp...iginal/Ice.jpg
og
http://www.lajo.biz/Xskn/include/exp...ginal/Snow.jpg

www.lajo.biz

in ur face Pacifist
Sist endret av Zoidberg; 29. april 2004 kl. 12:59.