Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 5704
Hadde tenkt å kjøpe meg en 20Gb Ipod...det er den eneste mp3 spilleren jeg egentlig har lyst på, men jeg bare lurer på noe angående den nye modellen.

- Kan man bruke den til Windows 98 SE???
- Hvor lang tid tar det og overføre et album til Ipoden med USB 1?? anbefaler dere meg å kjøpe Firewire kort til laptoppen??
- Er det et batteriproblem med Ipoden, dvs at batteriet slutter å virke som normalt etter en liten stund?

ja...det var vel egentlig det....tror det var no mer spørsmål, men det legger jeg til seinere...
18 mnd, så dør ipod-batteriet.
Kjøp den du.
hehe....du har sett Ipods dirty secret videon....men det er jo mange som har hatt positive opplevelser med Ipod også....eller?
Jeg har hatt Ipod noen måneder, og den er en veldig "fin" mp3-spiller.

Allikevel har jeg hatt noen problemer:
- Ledningfestet (mellom enheten og høretelefonene) er allerede slitt, og på vei til å dette av (etter ca 20 dager på kroppen min)
- Det er farlig å installere iTunes OG musicMatch på PCen samtidig (jeg fikke en advarsel-mail fra Apple om at dette kunne fucke opp ipoden... Hvorfor?!)
- Knappene på selve enheten har begynt å slutte å fungere. For å skru den på må jeg f.eks bruke hånd-kontrollen.
- Operativsystemet på Ipoden er svært vanskelig å bruke når man har 2-3000 sanger på den. Jeg blir bare sittende å bla i en evighet for å finne noe jeg liker blant all møkka, og det er et herk å lage playlister. (kan kun lage en playliste, og denne blir slettet når du skrur av Ipoden)
- Batteriet holder kun 18 måneder...

Alt i alt syntes jeg det er en bra designet MP3-spiller, men jeg har inntrykk av at den er svært lite solid. Hvis jeg skulle ha valgt igjen, så ville jeg heller kjøpt en MP3-spiller som hadde mindre plass, men som tålte mer. (hva skal man med 20 gig sanger uansett? Mye kulere å bytte de ut ofte)
grunnen jeg har lyst på den er at den har plass til alle CDene mine...og at jeg liker apple...

Men har hørt at den funker lenger enn 18 måneder...

Og funker det å bruke den på win 98 SE??
Opprinnelig postet av morten
18 mnd, så dør ipod-batteriet.
Kjøp den du.
Vis hele sitatet...
Dette er et engangstilfelle!
Jeg har hatt min iPod i snart et og et halvt år og har ikke hatt noen problemer med den i det heletatt og har brukt den flere timer om dagen så og si hver eneste dag siden jeg fikk den. Kjenner folk som har hatt iPod'en sin siden day 1 uten noen form for problemer.
Først for en uke siden klarte jeg å ødelegge øreproppene.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Dette er et engangstilfelle!
Jeg har hatt min iPod i snart et og et halvt år og har ikke hatt noen problemer med den i det heletatt og har brukt den flere timer om dagen så og si hver eneste dag siden jeg fikk den.
Vis hele sitatet...
Da bør den dø snart
iPod er en finfin sak, men som all ny (og til dels rushet) teknologi har den en del barnesykdommer... Jeg for min del venter til det kommer en mp3-spiller som ikke er basert på harddisk med minst 5gb... Hvis du vil ha en mp3-spiller NÅ er det stor sjanse for at iPod er den du vil ha.
Opprinnelig postet av Stormen
(...) Hvis jeg skulle ha valgt igjen, så ville jeg heller kjøpt en MP3-spiller som hadde mindre plass, men som tålte mer. (hva skal man med 20 gig sanger uansett? Mye kulere å bytte de ut ofte)
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg der Stormen. Liker ikke de harddiskbaserte spillerne. Mye mer digg med en liten sak alla iRiver. 512mb holder lenge.

Jeg har selv en Sony NW-MS7, og den har jeg hatt siden sommeren 2000. Med andre ord tre og et halvt år. Meget gammel spiller, men fortsatt veldig digg. Har vært ute i temmelig hardt vær

Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke gått for en harddiskbasert spiller. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man foretrekker.
Jeg har hatt iPod litt lenger enn Digital Hybrid (1 1/2 år).. Og jeg har heller ALDRI hatt problemer med noe. Og det er en G2. Husk at G3'ene er ganske mye forbedret. Og selv om Apple har vært litt slapp med firmware oppdatering til G2'ene er jeg fortsatt fornøyd. Batteriet er dessuten like bra som da det var nytt.

Stormen:
1: Hmmm... er det G3 eller G2? Min har ikke noe problemer (jeg bruker 3rd party headsett da... must!)
2: Du har ikke lyst på musicmatch uansett. Og hvis noe blir skadet med firmware på ipod'en er det bare å bruke Updatern til å reinstallere den. Ikke noe fysisk kan bli ødelagt.
3: Det er også rart. Ingen jeg kjenner har hatt det problemet, og jeg kjenner ganske mange som fikk ipod rundt da jeg og Digital Hybrid fikk.
4: Jeg har 700 sanger, og har ikke problemer. Bare å passe på å ha orden på id3 tagene. Lag playlist (smart playlist er gull!) i iTunes. Den playlist featuren i iPod'en er mest som nødløsning. Dessuten er det ingen mp3 spiller enda som har bedre system. Å ha 2000-3000 sanger på en sånn spiller blir et problem uansett.
5: Nei.. Som sagt... det er kanskje 1 av 100. Som ALLE andre batterier blir det slitt ja, og vil til slutt slutte å fungere. Men de fleste gamle iPod'er fungerer fortsatt. Og igjen, det er snakk om G2. Dessuten satt apple ned prisen og økte service for bytting av batteri med en gang de ble kritisert. Så det er ikke noe problem.

Jeg har ganske lite erfaring med andre mp3 spillere. Men jeg har fått følelsen av at iPod er en av de mest solide (mer en Zen ihvertfall, en som skrev om det i forrige ipod tråd). Jeg har mistet min i bakken flere ganger, og enda ikke hatt problemer.

Og husk at Apple hadde 1 1/2 år erfaring med iPod'en når de lagde G3. Det er ingen rushet teknologi. Mens de fleste som kommer ut nå (eneste som ikke er så ny er Zen og kanskje iRiver) er helt nye. Så iPod er tryggest.

Pacifist:
1: Ja, men itunes fungerer ikke... bruk ephPod (www.ephpod.com) eller installer Windows 2000. Eler så er også xplay bra (kan sende det om du vil, det er betalware)
2: Firewire er veeeldig mye raskere. Men tror ikke USB 1 er altfor ille. Men anbefaler på det sterkeste å kjøpe et firewire kort.
3: Som vi har prøvd å si. iPod'en har kanskje litt kort batterikapasitet (8 timer). Men det er nok til alt bortsett fra veldig lange flyturer og hvis du har arbeidsdag lenger enn 8 timer. For meg har det aldri vært et problem. Og batteriet varer i 90% av tilfellene mye lenger enn 18 måneder.
Når det gjelder Flashcard baserte mp3 spillere... jeg hadde blitt gal. Jeg må ha litt variasjon i musikken. Hvis du liker å jogge er Flash å anbefale, men jeg jogger med iPod'en min. Går helt fint det.
iPod har jo 20 minutters antisjokk, og angående det med spillelister: m du går inn i iTunes som du kan laste ned også til Windows så kan du lage så mange spillelister du bare gidd... Så kan du overføre disse til iPoden din. De fine me iPod er jo at du kan bruke den som en ekstern HDD, dersom du vil forflytte noe fra en maskin til en annen. Apple skal også etter det jeg har hørt komme med en mediareader til iPod, der du kan plugge i den og overføre bilder fra digitalkamera over på iPoden og så å legge det over på maskina når du kommer hjem. Da vil du i praksis ha muligheten til å ta 20 GB med bilder å ikke bare de 128mb som du har på kameraet, litt greit om du skal på ferie liksom. iPod er selvsagt mest opptimalisert til apple maskiner, skulle bare mangle i og med at det er de som har laget den, men den skal funke på windows også. Skal ha meg en 20 GB til jul. Har allerede blitt lovt en slik en! Gleder meg som en elg!
Gå for iPoden! Tror det er en grunn til at den er verdens mest populære mp3-spiller!
Kanskje ikke så relevant, men kommer noe gøyalt her om dagen ang iPod:

I følge ryktesiden AppleInsider vil Apple komme med noe som de vil kalle "Home on iPod". Dette er en funksjon som vil gjøre det mulig for brukere å lagre home-området — inkludert filer, mapper og programmer, på en iPod eller en annen ekstern FireWire harddisk og ta dette med seg "on-the-go". Brukerne vil da få muligheten til å plugge sin iPod eller eksterne harddisk til hvilken som helst Mac med Mac OS X Panther og logge inn som om det var samme maskinen som en bruker hjemme. Når brukeren kommer hjem igjen, kan han/hun automatisk synkronisere hvilke som helst forandringer de gjorde i home-området, med hjelp fra Apple's FileSync teknologi.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av SkyFex


Stormen:
1: Hmmm... er det G3 eller G2? Min har ikke noe problemer (jeg bruker 3rd party headsett da... must!)
2: Du har ikke lyst på musicmatch uansett. Og hvis noe blir skadet med firmware på ipod'en er det bare å bruke Updatern til å reinstallere den. Ikke noe fysisk kan bli ødelagt.
Vis hele sitatet...

http://apple.slashdot.org/article.pl...id=107&tid=187
*plystre*

Og husk at Apple hadde 1 1/2 år erfaring med iPod'en når de lagde G3. Det er ingen rushet teknologi. Mens de fleste som kommer ut nå (eneste som ikke er så ny er Zen og kanskje iRiver) er helt nye. Så iPod er tryggest.
Vis hele sitatet...
Harddiskbaserte spillere er en rushet teknologi, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det har vært en god del bugs i design/os på iPoder, og det er det enda. Derfor apple gir ut nye utgaver med korte mellomrom
Men hva man definerer som rushet teknologi er vel en litt annen sak. Jeg sier bare at det går en lang tid før jeg gidder å kjøpe såpass dyr teknologi som i realiteten ikke har veldig lang finsliping (få år).

wamphyrii: slikt varmer mitt hjerte, det er typen funksjonalitet som kunne fått meg til å kjøpe mac.
Opprinnelig postet av SkyFex
Når det gjelder Flashcard baserte mp3 spillere... jeg hadde blitt gal. Jeg må ha litt variasjon i musikken. Hvis du liker å jogge er Flash å anbefale, men jeg jogger med iPod'en min. Går helt fint det.
Vis hele sitatet...
du jogge. nei ikke narr meg til å le. du er like slapp som heyerdal!!!
hysing: men mindre slapp en deg...
Jeg jogger med iPod, funker flotters det.
Altså.. en flashcard mp3 spiller er lettere.. mens en ipod kan være litt dum hvis du har den i lommen på en løs joggebukse Jeg har aldri greid å få en ipod til å skippe. Men det skal være mulig hvis du rister den akkurat når den leser fra harddisken (den leser bare noen få ganger, harddisker bruker mye strøm).
Jeg kjøper iPod....så snart jeg har pengene(som blir etter jul eller no)...

Men Skyfex, funker EphPod bra??....det er ikke noe fucka freeware shit lissom?...er dette G3 versjonen??
:
http://store.apple.com/Apple/WebObje....5.10.3.1.13.0

har Apple noe fete Headphones ute også??...URL takk

Og kan man legge Mp3ene I grupper...at man F.eks først kategoriserer sangene opp etter hvilket band som spiller lååta, og så dele de forskjellige mappene opp I alfabetisk rekkefølge etter band navn????

takk for all hjelp...
Opprinnelig postet av Pacifist
- Er det et batteriproblem med Ipoden, dvs at batteriet slutter å virke som normalt etter en liten stund?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke!
Jeg har hatt min iPod siden 2001 og den går fortsatt fint. Bruker den hver eneste dag!
Kjøp en iPod du!

EDIT: Ikke så dumt å ta en kikk her heller kanskje for å se hva tøft du kan gjøre med en iPod bortsett fra å høre på musikk:
http://www.apple.com/ipod/beyondmusic.html
Sist endret av ziddy; 4. desember 2003 kl. 18:19.
kjan noen gi meg en detaljert beskrivelse av hvordan sangene blir organisert(siden jeg skal legge inn alle CDene mine på iPoden så lurer jeg på hvordan forskjellige/like band/album blir organisert)...

Piz
Hvor kjøper man disse spillerne? (bortsett fra på web...)
Virker ikke som elkjøp eller spaceworld fører dem...
Jeg ønsker meg en mp3-spiller til jul, men vil ikke ha iPod, kjenner 2 stykker på skolen min veldig godt, som har iPod, og store problemer med den. Han ene av dem er Mac-frelst 2k3..
Heter Christopher og Truls. Sier bare C og T, og og med at navnene er egentlig likegyldige.. Truls er han som er Mac-frelst.

1. C sin iPod stoppa plutselig å fungere for 3 dager sida. Den funka plutselig en dag, og dagen etter funka den ikke. Datamaskinen hans merker ikke at den er kobla til med kabel, og selv om han lader den på fullt, er batteriet "empty" med en gang han drar ut kabelen. Han har hatt den i snart 1.5 år.. Skal sende den inn på reparasjon nå.

2. Begge sin hodetelefon-inngang er ødelagt. T sin er totalt herpa, der ligger bare pluggen og slenger i hølet. Detter ut om du hoster. R sin er ikke så fuckedup, bare en bit som er knekt av. Ingen av dem som har gjort noe spesielt med den. Behandla de bra, og bytta hodetlf-plugg lite.

3. C har hatt sin iPod i den digg-stoff-"pungen" som følger med for å beskytte den. Har aldri lagt den på et bord eller i lomma uten å la den ligge inni den. Han er så livredd for at den skulle bli slitt. Likevel er den dritslitt, og ser stygg ut bakpå der hvor det fine metallet er..

4. T sine knapper må man trykke drithardt ned for å få til å trykke på dem, og den "hold"-knappen øverst sitter så og si fast.

Alt i alt synes jeg at iPoden har dårlig kvalitet, og jeg ville aldri hatt en sånn. Kjenn på vekta ffs! Jeg vet at det er "kvalitet med mye vekt", og at det er en harddisk inni den, men mister du den på bakken, så kommer det bulk, og kanskje verre.
Anbefaler at du heller kjøper det en mindre mp3-spiller som er lettere, og som har 512 eller 1 GB hd-plass på den. Plass til mange sanger da.
Om du MÅ ha en med stor plass, kanskje Jukebox Zen...? =)
Skal kjøpe meg en mp3 spiller selv, må ha HD på den da. For skal ha hele cd samlingen + bruke den som ekstern HD. Vurdert lenge Ipod, men etter det noen sier her begynner jeg å tvile litt.
Skal ikke kjøpe mp3 spiller før nærmere sommerferien tenker jeg, så jeg venter.. kanskje Apple gir ut en Ipod der ALLE feil er rettet og at den blir litt billigere *håpe*
Eneste alternativet til ipod er jukebox zen, men som de sier på itavisen.no:
Opprinnelig postet av Itavisen.no
Creatives nye Zen NX er en relativt stor kladd av en spiller, og passer desidert ikke i bukselomma. Derimot får du mange gigabyte for pengene, og et lettnavigert menysystem.
Vis hele sitatet...
Og litt av poenget med en bærbar spiller er vel at den skal gå i lomma ikke sant...? Og en mp3 spiller med 512mb flash minne til 3.300kr, vil jeg si er ganske bortkastet.

Ergo, Ipod står alene på tronen, tross i eventuelle feil (som det sikkert er like mange/lite som på en zen nx siden vi bare har hørt ipod's "side" av saken) og den relativt høye prisen.
Zen er faktsik ikke så dyr! det er derfor jeg vurderer den! Den koster 3000 fo 30GB
Min ipod så langt: Kjøpe den aktivt brukt for nesten ett år siden. Reformatert den til windows, den var mac. Har brukt den _aktivt_ selv. Mistet den i bakken 10+ ganger fra varierende høyde. "Hold" knappen er fortsatt perfekt. Hodetelefoninngangen er perfekt. Ørepluggene begynner å bli litt slitt. Batteriet er fortsatt bra. Hjulet ruller og går som smurt. Eneste jeg har merka er at den må hardbootes noen ganger, dvs startes ved å holde to kanpper inne. Dette har skjedd 2-6 ganger på 1 år.

Konklusjon: Alle ser ut til å ha forskjellig erfaring med ipod, men jeg er _veldig_ fornøyd med min. Har fått enorm respekt for apple engineers etter dette. Min første apple ting Litt kos egentlig, spesielt å bli så fornøyd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men Skyfex, er xplay bra....dvs bedre enn ephpod....bestillte iPodden min igår, med iTrip...
Det ser ut til at det er flere som tripper her, ro ned smileys mann :P
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg har hatt to iPoder - en 20Gb 2.gen ipod som jeg var kjempefornøyd med kjempelenge, før jeg solgte den videre på eBay. Så kjøpte jeg en 40 Gb 3.gen iPod, som jeg fortsatt bruker daglig. Lydkvaliteten er topp, og den er rimelig solid. Ville ikke satset på å miste den i bakken for ofte, men sånn bortsett fra det er det en bra musikkspiller. Og en erke-kjekk backupdisk.

h
Opprinnelig postet av Bønna
iPod har jo 20 minutters antisjokk...
Vis hele sitatet...
Da trenger jeg ikke stresse med det hvis jeg skulle få lyst til å jogge, etter 20 minutter er det nok heller jeg som er nede for telling.

Har selv vurdert iPod, men ser folk sier en del negativt om den etter litt "røff" bruk... Regner med jeg ender opp med iRiver...
iRiver..? Da hadde jeg heller kjøpt Ipod..! På meg blir det enten den eller zen sin.., men skal ikke kjøpe mp3 spiller før det nærmer seg sommer.. da blir det lang bil tur og det er da kjekt med mp3 spiller, og noen lydbøker kanskje (klarer ikke lese bok i bil, blir kvalm)...

Noen som forresten vet om Apple skal lansere en ny generasjons ipod..? vet de skal lansere den med 2 gigs, men det er litt for lite plass..! :'(
Det kommer nok nye versjoner utpå nyåret en gang. Det kommer iallefall de som har mindre hd'er i seg, som du nevner, og så kommer det nok noen med større hd'er en det de i dag har.

Og selvsagt med nye funksjoner, det er jo bare å se litt inn i fremtiden, så finner du det ut.
Opprinnelig postet av SharQ
Jeg har hatt to iPoder - en 20Gb 2.gen ipod som jeg var kjempefornøyd med kjempelenge, før jeg solgte den videre på eBay. Så kjøpte jeg en 40 Gb 3.gen iPod, som jeg fortsatt bruker daglig. Lydkvaliteten er topp, og den er rimelig solid. Ville ikke satset på å miste den i bakken for ofte, men sånn bortsett fra det er det en bra musikkspiller. Og en erke-kjekk backupdisk.

h
Vis hele sitatet...

Hva fikk du solgt en brukt 2g iPod for da? tussing?
enda et spm...

det følger med firewire kabel til g3 20 gb håper jeg...??
of course
Jeg har en Magic star Mp3 spiller med 128MB minne på. dette holder i massevis, så lenge jeg bare bruker den på skolen og Hjemme.

Det eneste problemet er at det er "bare" plass til ca. 30 sanger på den , noe du kan fort bli lei hvis du ikke har tilgang på pc og ikke får skifta sanger.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
SharQ: Det er ikke god lydkvalitet på iPod ffs!

Vidde: Hvem var "R" i fortellingen din? :P

Pacifist: Du kan legge inn playlists, samtidig som du kan bruke iPods navigasjonsting hvor du kan sortere alle sangene etter artist, sang, sjanger osv.

Pacifist: Vet ikke om det funker med USB 1.1 i det hele tatt. Det går heller ikke å lade iPoden via USB2-kabel, om du kjøper det.

Ellers bemerker jeg at min iPods batteri har begynt å... suge...
Kjøpte den i juni 2003 og brukte den ikke mange timer. Har vel troligvis ikke spilt mye mer enn 30 timer. Nå varer batteriet maks i 2,5 time.

BTW: De medfølgende proppene er laget av Sennheiser, ikke Apple. Apple har ikke egne høretelefoner.
Sist endret av KaldBlod; 1. januar 2004 kl. 21:40.
Kaldblod: Det er god lydkvalitet.

Man kan lade iPoden med USB, dvs. man bruker en adoptor...

Det skal fungere med USB 1.1

Da har du en teit iPod med tanke på batteri, kjøpte min 2003 feb., og har godt over 8 timer spilletid.
Kalblod: Du bør vurdere å klage på batteriet, da det opplagt må være noe galt med det.
Hvertfall når det abre er 9mnd gammelt
KaldBlod: R = Roberts i klassen

Anyway, fikk en mp3-spiller til jul: Creative etellerannet 256 mb.
Må si at jeg er jæævlig fornøyd, og overraska over hvor mye 256 holder i forhold til det jeg trodde.
Må si at jeg har brukt den daglig, når jeg skal ut, sitte på bussen, eller skal legge meg til å sove, og sovne til musikk.
Men det beste av alt: Jeg har ikke lada den opp EN gang enda!
Og jeg lada den ikke før jeg starta den opp, og begynte å bruke den. Det vil si.. 24/12 - til nå, og fortsatt ikke "low battery" eller noenting.
Har 53 sanger inne på den som jeg hører mest på, og ennå 35 mb ledig. Funker nok ikke så bra som ekstern HD, men som mp3-spiller er den knall! Nydelig lydkvalitet, og i tillegg har den FM-radio i Europa, Asia/US og Japan.
Og opptaksmaskin for å nevne det... Fikk et par venner av meg til å avsløre no flaut mens jeg hadde den rundt halsen (den er litt mindre enn en fyrstikkeske i bredden, og lang som en lillefinger). De blir lagra som .wav, som du igjen kan importere til maskina. Så kan man ta opp fra radio

Med andre ord: KNALL!
iPod er en veldig bra mp3spiller! Har hatt den i noen måneder nå, og er meget fornøyd.
Playlister lager du med iTunes eller Musicmath... On-The-Go playlisten er bare en slags "hurtigplayliste"..

Når du har firewire eller USB2.0, laster du opp 500 sanger på rundt ett kvarter!

Det som er litt synd er at baksiden får fort riper og touchknappene ikke er 100% presis. (må av og til trykke flere ganger for at iPoden skal reagere)

Samlet er iPod den beste mp3spilleren, mener jeg! Den har stil, eleganse, god lagringsplass, størelsen er liten og med ekstratilbehør kan får du flere muligheter enn hva en annen mp3spiller har!
Heia iPod!
iPod er noe av det beste jeg har kjøpt! For det første er det en utrolig bra mp3-spiller og det er også en veldig bra harddisk. Jeg har hatt min iPod i snart 2 år og jeg har aldri hatt noen problemer med min iPod.

Jeg anbefaler iPod på det aller varmeste, så til alle som er i tvil: Kjøp iPod!!
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Noen som vet hvordan Apple forholder seg til nettopp bytting pga. dårlig batteri, da?
Blir det sånn at de tar inn spilleren, bruker 2 år på å fikse den for så å gi den tilbake, eller får jeg ny?
Kaldblod, går vel på vanlig garanti.
Opprinnelig postet av Raymond
[b]iRiver..? Da hadde jeg heller kjøpt Ipod..! På meg blir det enten den eller zen sin.., men skal ikke kjøpe mp3 spiller før det nærmer seg sommer.. da blir det lang bil tur og det er da kjekt med mp3 spiller, og noen lydbøker kanskje (klarer ikke lese bok i bil, blir kvalm)...
Vis hele sitatet...
Til opplysning: iRiver lager noen av de beste mp3-spillende enhetene på markedet. Mp3-cdspillerne deres er noe av det beste som har blitt laget. Dette gjelder også deres harddiskbaserte (ihp-120), som banker Zen anytime. Jeg kan for lite om ipod til å sammenlikne dem, men folk jeg kjenner foretrekker iriver'n. Den er forresten mindre enn zen og ipod noe som alltid er et pluss. Forresten så spiller den ogg-filer også.

http://gear.ign.com/articles/457/457818p3.html
Her fikk den bl.a 9.4 av 10.
Ipod er vel mindre iRiver.. Står det i testen ihvertfall (barely), og det var en første generasjons ipod. Nettopp kjøpt ipod, og er kjempefornøyd med den så langt! Eneste minus er at det burde vært nærmere forklart at man enten må ha firewire kort eller egen usb2 dockingstasjon :/

Men iRiver er jo nesten tusen kroner billigere, dette visste ikke jeg før jeg kjøpte ipod, så hadde nok vurdert den litt mer hvis jeg visste
rekylvinyl.no
iTrip sin rekkevidde kan økes betraktelig med et lite hack som er pent beskrevet her:

http://www.ipodhacks.com/modules.php...od-accessories

Senderen kan økes til opptil 150mW, fra nåværende 10mW. Dette er selvfølgelig ikke lov i Norge så vidt jeg vet.
mekker ephpod/iTunes ID tags hvis du legger over en CD til iPoden....automatisk...eller må man skrive de inn manuellt????
Vurderer kjøp av iPod; i og med at den kan lagre all data ikke kun MP3, vil jeg da kunne bruke den i bilen til å spille av eks. musikkvideoer på en LCD-skjerm?