Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 8619
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av thapope Vis innlegg
Når jeg logger inn på jailbrakeme.com får jeg opp denne siden:
Vis hele sitatet...
Enten får du unngå for mange bråbremser, eller så får du prøve en stavekontroll på engelsk.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Enten får du unngå for mange bråbremser, eller så får du prøve en stavekontroll på engelsk.
Vis hele sitatet...
Hah! My bad Gikk litt kjapt i svingene ja
Sitat av thapope Vis innlegg
Når jeg logger inn på jailbrakeme.com får jeg opp denne siden:

http://bildr.no/thumb/699023.jpeg


Trykker jeg på Jailbrake, eller Jailbrake Iphone For Free, får jeg opp denne siden:

http://bildr.no/thumb/699024.jpeg

Please halp?
Vis hele sitatet...
du skal skrive http://jailbreakme.com/ ikke http://jailbrakeme.com/
Har det kommet en fix mot at 4.0 var så treg på 3G?
Har veldig knapp erfaring med jailbreaking, men jeg husker at da
jeg skulle jailbreake iPoden min var det noe styr med at man måtte koble den til PCen hver gang man skulle skru den på (jeg tror man kalte det tethering eller noe) om iPoden var av en senere årgang, er dette et problem med iPhone 4? Og la oss si at jeg jailbreaker en iOS 4.0.1-iPhone, deretter slipper Apple 4.1, og det kommer en jailbreak til denne versjonen. Er det da noe problem å oppdatere til jailbreaked 4.1 uten å miste Cydia stuff? Og om jeg skulle få bruk for garantien, er det noe problem å slette alle spor etter jailbreak så jeg får benyttet meg av den?

Et siste spm: kan forsøk på å jailbreake telefonen slå feil slik at iPhonen faktisk blir ødelagt/ubrukelig, eller kan man alltid bruke sånn holde-inne-home-og-av-på-knapp-triks for å fikse den igjen? Er jailbreaking en risikosport der du risikerer å gjøre den kjære dingsen din ubrukelig?
Sitat av Mokko Vis innlegg
Har veldig knapp erfaring med jailbreaking, men jeg husker at da
jeg skulle jailbreake iPoden min var det noe styr med at man måtte koble den til PCen hver gang man skulle skru den på (jeg tror man kalte det tethering eller noe) om iPoden var av en senere årgang, er dette et problem med iPhone 4? Og la oss si at jeg jailbreaker en iOS 4.0.1-iPhone, deretter slipper Apple 4.1, og det kommer en jailbreak til denne versjonen. Er det da noe problem å oppdatere til jailbreaked 4.1 uten å miste Cydia stuff? Og om jeg skulle få bruk for garantien, er det noe problem å slette alle spor etter jailbreak så jeg får benyttet meg av den?

Et siste spm: kan forsøk på å jailbreake telefonen slå feil slik at iPhonen faktisk blir ødelagt/ubrukelig, eller kan man alltid bruke sånn holde-inne-home-og-av-på-knapp-triks for å fikse den igjen? Er jailbreaking en risikosport der du risikerer å gjøre den kjære dingsen din ubrukelig?
Vis hele sitatet...
I teorien skal du beholde alt, men har vært tilfeller man ikke har gjort det :P om man synkroniserer alt med pcen, skal alt komme tilbake etter du har jailbreaka på nytt
- Det har heller aldri vært lettere, du slipper tethering etc.. ettersom "jailbreakme.com" gjør alt for deg:P er MYE lettere enn før

Om du får bruk for garantien, kan du gjennopprette iPhone til standard igjen og det er ikke spor etter en jailbreak
Ah... Fantastisk. Da er det bare å få tak i dingsen når jeg kommer hjem til Norge på søndag. Står på venteliste eller noe hos Humac, noen som veg hvordan systemet deres fungerer?
Sitat av kimmag Vis innlegg
Har det kommet en fix mot at 4.0 var så treg på 3G?
Vis hele sitatet...
4.0.1 fikset mesteparten av tregheten med min 3G, jailbreaken er 4.0.1 vennlig så jeg hadde oppdatert for å se om det løser seg.
Forøvrig må dere være obs på at dere skriver domenet korrekt. Jailbreaken utnytter sikkerhetshull som det ikke er noe i veien for at andre folk skal utnytte for å ødelegge enheten din eller på andre måter tjene noe på det.

Domenet er blitt listet opp flere ganger, men her igjen http://www.jailbreakme.com. Det skulle bare mangle at noen kjøper opp domener som ligner på den originale for å utnytte trafikken ment for den skikkelige siden.
Okei. Men MÅ jeg formatere hele telefonen først? Eller kan jeg bare jailbreake til 4.0.1 fra 3.1.4 (?)
Formatere telefonen først? I mitt tilfelle koblet jeg den bare til pc'n, lastet ned den nyeste oppdateringen via iTunes (4.0.1) og installerte. Cydia og andre spor av tidligere jailbreak forsvant frem til jeg besøkte jailbreakme.com men jeg tror ikke jeg mistet noen av appene som var installert via iTunes under oppdatering og ny JB.
Sist endret av møkk; 7. august 2010 kl. 17:03.
Lister opp et par spm som jeg ikke har fått svar på:

La oss si at jeg jailbreaker en iOS 4.0.1-iPhone, deretter slipper Apple 4.1, og det kommer en jailbreak til denne versjonen. Er det da noe problem å oppdatere til jailbreaked 4.1 uten å miste Cydia stuff?

Og om noe går galt/ikke fungerer under jailbreaking-prosessen, kan man ALLTID gjenopprette telefonen og bli kvitt problemene, eller er jailbreaking en risikosport der man faktisk kan risikere å ende opp med en iPhone som ikke fungerer?
Sist endret av Mokko; 7. august 2010 kl. 18:19.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Og la oss si at jeg jailbreaker en iOS 4.0.1-iPhone, deretter slipper Apple 4.1, og det kommer en jailbreak til denne versjonen. Er det da noe problem å oppdatere til jailbreaked 4.1 uten å miste Cydia stuff?
Vis hele sitatet...
Her sies det at du mister 500mb hver gang du oppgraderer istedet for å gjøre en fresh restore av en jaiblreak. Har du apps som modifiserer systemfiler så kan jo disse få bugs eller ikke fungere da oppgraderingen overskriver dem.

Bruk aptbackup (fra cydia) så kan du lage backup av liste med programmer du har installert og automatisk installere dem på ny.

Sitat av Mokko Vis innlegg
Og om noe går galt/ikke fungerer under jailbreaking-prosessen, kan man ALLTID gjenopprette telefonen og bli kvitt problemene, eller er jailbreaking en risikosport der man faktisk kan risikere å ende opp med en iPhone som ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Ja du kan alltid gjenopprette telefonen om jaiblreak går til helvete, hvis ikke noe veldig unormalt har skjedd.
Jeg har klart kunststykket å oppdatere min jailbreakede Iphone 3gs til IOS 4.0.2. Og nå får jeg ikke jailbreaket den igjen.
Den er kjøpt i utlandet, så jeg må jailbreake den for å få den til å virke med tele2 sim-kort.

Er det helt umuligt å få den til å virke som telefon nå?
Du kan vel nedgradere til 4.0.1. Det betyr dog at mobilen din er åpen for PDF-exploit og hvis du da går inn på lugubre sider som utnytter det kan de vel gjøre veldig mye med telefonen din.
Hvordan nedgraderer jeg til 4.0.1?
http://mygadgetnews.com/2010/08/13/h...mware-windows/

Dersom du har lagret ECID informasjonen med Cydia skal det være mulig å nedgradere til iOS 4.0.1. Dersom du trykket "Make my life easyer" i Cydia når du hadde tilgang til det så skal du ha lagret denne informasjonen. Jeg har ikke måttet gjøre en nedgradering selv men ta en titt på linken å se om det hjelper.
Det har jeg selvfølgelig ikke gjort. Så jeg har ingen mulighet til å gjøre det på den måten.