Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 5705
rekylvinyl.no
Pacifist: automatisk.

knusp3r: den er ikke sterk nok til det formålet, uansett ville det vært et rimelig omfattende hack å fikse kommunikasjonen fra iPoden til LCD-skjermen. Linux for iPod finnes, men det er begrenset med LCD-skjermutganger
knusp3r, hvis du har en pc/laptop i bilen, ja
men, kan man overføre CDer direkte fra ephpod...er det noen som har noen noen erfaringer med dette???...det er litt drøyt og overføre alle CDene mine til mp3, for å så overføre dem videre....husk at jeg bare har 98 SE folkens
Bruk iTunes da? Eller fungerer ikke den i Win9X?

Da ville jeg lånt en pc, går rimelig fort å rippe hvis du har en ny pc med winxp og itunes. Da blir det gjort skikkelig også.
Apple kommer med en mini-Ipod (som ventet). 4GB for $250 er veiledende pris i USA. Kommer i fem farger, veier rundt 100g og du kan jaggu meg legge kabal på den..

http://www.apple.com/ipodmini/
Den var sweet spør du meg. Men har en følelse over at mange andre kommer med like gode løsninger nå, har jo iRiver(?) som kom med en mini-harddisk basert mp3 spiller nettop. Tror de snart får god konkurranse.
har ikke lest alle postene så det er mulig jeg repeterer noen no fryktelig nå, men lærern vår på MK påstår at det om noen år skal komme iPod'r som vi skal bruke som en slags bærbar hardisk. Jeg vet ikke om det noen gang kommer til å skje, men det hadde vært jævli tøft om det gjorde det.
iPod blir altså kanskje gratis elementært skolemateriell på medier og komuniksasjon.
Ohyeah...

Synn jeg kanskje har slutta på videregående innen da.
rekylvinyl.no
iPod _er_ en slags bærbar harddisk.

du kan bruke den som en backupdisk eller som en disk som inneholder dine dokumenter, filmer og selvfølgelig musikk.

kanskje det han mente var snakk om ryktet som sier at det etterhvert skal komme noe "iHome"-programvare for iPod og OSX.
Den fungerer slik at du kan ta med deg din iPod plugge den inn i hvilken som helst Mac, og vips så blir den akkurat som din mac hjemme, med dine instillinger, bilder, ikoner og dokumneter...

Det er spådd at dette mulig kommer i 10.4.
Better than thou.
Øh, iPoden fungerer allerede som en bærebar harddisk...
Men den er ikke innført i skolen. Ingen lærere har gitt det ut til noen elever og sagt, bruk denne istedefor permen deres.

Jeg er fullt klar over at den fungerer som en bærbar hardisk.

edit: oops, så ikke metrom sin post. sorry.
'Useless comment'

Bra han læreren din ikke er økonomiansvarlig på skolen din, må da være mye billigere å kjøpe memory-sticks til 200-500 kroner enn mp3-spiller til 3000-5000
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kanskje litt offtopic:
Har tenkt å bestille meg en 20 gb fra apple store, ser det er med litt mer utstyr på den.
Tar jeg ikke helt feil er det iTrip som man bruker til bilen. (spiller på en skurrete radiofrekvens). og iTunes da, som det er så mye snakk om. Følger iTrip med? Jeg regner med det er bare å laste ned iTunes...
Pacifist's Avatar
Trådstarter
iTrip må kjøpes vedsidenav....iTunes laster man ned...

tillegsutsyr til 20Gb iPod

Dock station
Earphones
fjernkontroll til earphonsa(meget fin)
firewire kabel
adapter til strøm til firewire, med utskiftbar plugg(hvis man skal til utlandet vettu)

hukser ikke mer nå

har ivertfall hatt 20Gb iPodden min i noen måneder nå...er så sinnsykt fornøyd at det skulle ikke gått ann...til sommern blir det nok iBook på meg også....

TAKK APPLE!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
- Operativsystemet på Ipoden er svært vanskelig å bruke når man har 2-3000 sanger på den. Jeg blir bare sittende å bla i en evighet for å finne noe jeg liker blant all møkka, og det er et herk å lage playlister. (kan kun lage en playliste, og denne blir slettet når du skrur av Ipoden)
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil!
Du kan lage så mange playlister som du måtte ønske ved å lage dem på iTunes og overføre dem enkelt og greit til iPod'en din.

Når jeg hører alt som er galt med iPod'en din sier det kanskje mer om hvordan du behandler den

Forresten, en ting, det med ledningen på øreproppene skjedde med min også etter få uker
Det er jo ingen sak å bruke operativsystemet til en iPod da... Det er hvert fall sikkert... Jeg har rundt 2000 sanger på min og syns det er veldig lett å bruke.
iPod = kjærstre nr.2....eller 1....hmmmm
Kan ikkje sende til noken kilder, aa det kan muligens ha blitt nemnt tidligere (leste ikkje side to).

I noken land trur eg apple har tilbudt seg aa sponse forste utbytting av batteri naar du sender in til rep.

Kan noken bekrefte/avkrefte?
tviler på dette er stedet å spørre, sjekk www.ipodlounge.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
følger det med fm radio på ipod?
nei, men kan kjøpes. Men hva skal du med det?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Shira
følger det med fm radio på ipod?
Vis hele sitatet...
Svaret er nei. Tror ikke det finnes heller. Men du kunne jo for eksempel ha gått på http://www.apple.com/ipod/ og sjekket selv?

h
Det finnes SharQ, rimelig sikker, men den er stor.
Pacifist's Avatar
Trådstarter
det finnes, den er stor og dyr, men matcher iPodden ganske bra, man kobler den til remoten som følger med alle modeller over 20 Gb og browser med skip forward/backward knappene...