Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1520
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lurer på å kjøpe meg en tablet nå. Jeg har tenkt på følgende krav;

- 10", muligens 9"-ish om prisforskjellen rettferdiggjør det.
- Android. Punktum.
- Pris: maksimalt 3500kr, jo lavere, jo bedre - hvis det ikke er skrap, så klart.

- Helst ikke HTC; har slett ikke sansen for HTC Sense, som infiserer alle produktene deres og gjør alt unødvendig knøvlete.

- Penn/stylus/whatever er en fordel, da tableten vil brukes til enkel skissering (diagrammer etc., ikke "ordentlig" tegning). Dette kan muligens skaffes på egenhånd, så det er ikke noe direkte krav.

Bruksområder: lesing (en del PDF, som er relativt heavy), muligens noe gaming (mest emulering, som også krever litt mer enn mange andre spill). Enkle skisser sammen med notater osv. En del surfing.

Kamera er ikke spesielt viktig, så om tableten utviser en skuffende mangel på 400 exapiklser kan jeg leve med det.

Setter stor pris på forslag.
Hei!
Driver å ser på tablet selv. Da jeg skal spesielt bruke den som gps i ferien da google maps etc og da ser jeg at apple ipad wifi ikke har gps, kun dyrere versjonen med 3g/4g ( nok en grunn for å hate apple for min del) så det jeg har kommet frem til av prismessig/ytelsesmessig er enten samsung galaxy tab 10.1 http://www.prisguide.no/produkt/sams...b-wi-fi-144861

Men nå har jo både samsung galaxy tab 2 10.1 , og galaxy note 10.1 og blant annet asus optimus prime med quadcore prosessor men råtten gps osv. ja eneste jeg kan annbefale deg er å lese mye tester og se youtube videor så finner du ut hvilken du liker best. Jeg er fortsatt forvirra med tanke på hvor mange det egentlig er å velge mellom! Uansett lykke til
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg vurderer å kjøpe nettbrett til dama mens jeg er i statene.. Har sett litt rundt, men blir ikke helt klok og tenkte kanskje noen av freaksa kunne komme med noen tips..

Kriteriene er som følger:

- Ikke Apple.
- Pris rundt 3000,-
- Det må ha muligheten til å tegne på.
- Grei bruk på nett (youtube, facebook osv.)

Ellers er det fritt frem til å komme med forslag og erfaringer som kan være behjelpelig
Tror Google Nexus 7 (2. gen) kommer til å bli en fantastisk bra tablet, men denne er da 7" og ikke 10".
Støtter den til Zarathustra, men 32 GB modellen kan kjøpes i Norge for bare 2200 kr.
Sist endret av Mkvarner; 28. september 2013 kl. 18:15.
Jeg bruker Samsung Galaxy TAB 2. Måtte roote den og legge inn custom rom for å bli fornøyd, for den er litt vel treg hvis man ikke gjør det. Så hvis man er villig til å roote, så kan den anbefales.
Sist endret av Fuzzybossen; 28. september 2013 kl. 18:40.
Jeg har erfaring med begge deler. Jeg kjøpte først en Galaxy Tab 2 som var supertreig selv med Cyanogenmod, AOKP osv. Endte opp med å levere inn på angrerett og kjøpte meg en Nexus 7 som er lynrask sammenlignet med Galaxy Tab 2.
Nye Asus Memo ME302 er verdt å ta en titt på. Meget god skjerm på denne. Koster ca 3000,-

Ellers går Sony Xperia Z Tablet for å være en av de beste Android tabletene der ute akkurat nå. Koster 3800,- for versjonen uten LTE/4G, mens den med, en tusenlapp ekstra.

Jeg sitter selv med sistnevnte kan trygt anbefale den.
Jeg ville satset på en Nexus 10".
Hvis du skal skissere er det vel Samsung Note som gjelder? Hvilke andre alternativer finnes med Android og ordentlig stylus?
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Tror Google Nexus 7 (2. gen) kommer til å bli en fantastisk bra tablet, men denne er da 7" og ikke 10".
Vis hele sitatet...
Ja jeg har sett litt på denne, både 16 og 32 GB, begge virker som et godt kjøp, er ikke allverdens forskjell i pris her i statene kontra norge, men fortsatt noen hundrelapper.. Men som du påpeker vet jeg ikke om kanskje 7" blir litt lite å skisse på...

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Støtter den til Zarathustra, men 32 GB modellen kan kjøpes i Norge for bare 2200 kr.
Vis hele sitatet...
Ja jeg ser multicom selger denne til 2200,- så ikke mer en en hundrelapp i forskjell fra her i orlando, men slipper forsendelse, så noen hundrelapper blir det jo Problemet blir kanskje om noe skjer med brettet etter ankomst til Norge igjen?

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg bruker Samsung Galaxy TAB 2. Måtte roote den og legge inn custom rom for å bli fornøyd, for den er litt vel treg hvis man ikke gjør det. Så hvis man er villig til å roote, så kan den anbefales.
Vis hele sitatet...
Ser at modelen med 16 GB, uten simkort, ligger på 1500,- men hørtes litt stress ut med custom rom, og ikke minst det Mkvarner under her nevner om at den er treig....

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg har erfaring med begge deler. Jeg kjøpte først en Galaxy Tab 2 som var supertreig selv med Cyanogenmod, AOKP osv. Endte opp med å levere inn på angrerett og kjøpte meg en Nexus 7 som er lynrask sammenlignet med Galaxy Tab 2.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg heller mer og mer mot denne, men hvordan er det å skisse på en 7" ?

Sitat av Eplejus Vis innlegg
Nye Asus Memo ME302 er verdt å ta en titt på. Meget god skjerm på denne. Koster ca 3000,-

Ellers går Sony Xperia Z Tablet for å være en av de beste Android tabletene der ute akkurat nå. Koster 3800,- for versjonen uten LTE/4G, mens den med, en tusenlapp ekstra.

Jeg sitter selv med sistnevnte kan trygt anbefale den.
Vis hele sitatet...
Hmmm, denne Asus Memo ME301 (finner ikke ME302 modelen til salgs) 16 GB, ligger på rundt 1800,- her og den er 10" så trekker jo opp i forhold til tegning, noen erfaringer med den?

Xperia Z Tablet 16 GB ligger på 3000,- her, og den virket jo awsome! Takk for begge tipsene.

Sitat av 23732 Vis innlegg
Jeg ville satset på en Nexus 10".
Vis hele sitatet...
Njaaa, ville gjerne hatt denne, men det er vel ikke kommet noe 2.gen av 10"eren?

Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis du skal skissere er det vel Samsung Note som gjelder? Hvilke andre alternativer finnes med Android og ordentlig stylus?
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også fikk inntrykk av, nå skal det sies at dama er ikke avhengig av å skissere, men leker med tanken på å gjøre tegneseriedrømmen til virkelighet, og jeg ser for meg at da er kanskje en 10" gunstigere enn 7" ? Noen skissere der ute som har noen innspill på akkurat dette med skjerm størrelse?
Sist endret av Zarathustra; 28. september 2013 kl. 21:57.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Njaaa, ville gjerne hatt denne, men det er vel ikke kommet noe 2.gen av 10"eren?
Vis hele sitatet...
Den store fordelen med Nexus 10", og Nexus 7" for den saks skyld, er at de støtter Ubuntu Touch fra direkte fra Canonical.
Sist endret av 23732; 28. september 2013 kl. 22:49.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Hmmm, denne Asus Memo ME301 (finner ikke ME302 modelen til salgs) 16 GB, ligger på rundt 1800,- her og den er 10" så trekker jo opp i forhold til tegning, noen erfaringer med den?

Xperia Z Tablet 16 GB ligger på 3000,- her, og den virket jo awsome! Takk for begge tipsene.
Vis hele sitatet...
Her har du ME302:

http://www.multicom.no/MeMo-Pad-ME30...t-p/c/p6763434

ME301 er en eldre utgave med dårligere oppløsning på skjermen.

Har selv hatt haugevis med laptoper ifra Asus og er fornøyd med kvaliteten.
Har ikke hørt noe om at kvaliteten på tabletene dems skal være noe dårligere.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg har erfaring med begge deler. Jeg kjøpte først en Galaxy Tab 2 som var supertreig selv med Cyanogenmod, AOKP osv. Endte opp med å levere inn på angrerett og kjøpte meg en Nexus 7 som er lynrask sammenlignet med Galaxy Tab 2.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk faktisk motsatt vei. Kvittet meg med Nexus 7 til fordel for SG Tab 2. Er enig i at Galaxy taben er tregere selv med custom rom, men med mindre man skal bruke den til spesielt krevende spill, så vil jeg ikke si at man merker så mye til at den er tregere enn Nexus 7. Hadde jeg ikke hatt Nexus 7 tidligere, så ville jeg neppe ment at denne er treg.