Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 816
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei! Jeg har ikke mye peiling på dette, men skal forsøke å forklare så godt jeg kan.

Jeg har et surroundanlegg, Creative Inspire 6.1 6700, og et lydkort som jeg ikke vet noe annet om enn at det heter Realtek High Definition Audio. For å få surround-effekt må jeg selvfølgelig ha innganger til rear og sub på laptopen min, men det har jeg ikke. Jeg vil derimot få til stereo lyd, eller iallfall slik alle høytalerne på anlegget spiller. Veldig irriterende å bare få brukt et par stykker.

På laptopen min er der altså bare en inngang (den vanlige grønne), mens anlegget mitt har tre forskjellige (front, rear og sub/center). Fins det en måte jeg kan få alle høytalerne mine til å spille samtidig? Er som sagt ikke ute etter surround-effekten.
Sist endret av thomasf; 18. juli 2007 kl. 16:58.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette anlegget støtter kun 3kompositt inn og støtter ikke uplift fra 2.0 til 5.1 (dog fra 5.1 til 6.1).

Du kan dog lage \ få tak i en splitter for lyden så du sender samme signal inn på alle, men jeg mistenker at dette kommer til å bli helt på bærtur.

Du får dog på komplett USB lydkort med 6.1støtte.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Endte med at jeg bestilte meg nytt anlegg. Kosta mindre enn et USB-lydkort og passer meg bedre siden jeg ikke har bruk for surround lenger. Takk for hjelpa.